Neuvolakäynnit

Siirsin neuvolaa ja se onkin jo ensi torstaina! Jostain syystä ”jännittää” mennä sinne ja mietityttää tuleeko jotain ns paheksuntaa siitä että esikoisen ja uuden tulokkaan ikäero tulee olemaan vain 1v 8kk…
 
Siirsin neuvolaa ja se onkin jo ensi torstaina! Jostain syystä ”jännittää” mennä sinne ja mietityttää tuleeko jotain ns paheksuntaa siitä että esikoisen ja uuden tulokkaan ikäero tulee olemaan vain 1v 8kk…

Mikäli mun toka raskaus olisi onnistunut, ikäeroa olisi tullut juuri 1v8kk, eikä tullut mitään muuta kun aavisteltiin että on suunniteltu raskaus. Kai terkkaritkin ymmärrää että ihmisillä on eri toiveita ikäeron suhteen niitä paheksumatta :Slightly Smiling Face: :Thumbs Up Sign:
 
Mikäli mun toka raskaus olisi onnistunut, ikäeroa olisi tullut juuri 1v8kk, eikä tullut mitään muuta kun aavisteltiin että on suunniteltu raskaus. Kai terkkaritkin ymmärrää että ihmisillä on eri toiveita ikäeron suhteen niitä paheksumatta :Slightly Smiling Face: :Thumbs Up Sign:


Järjellä kun ajattelee niin näinhän se on! En tiedä miksi muhun on pesiytynyt tällainen pelko muiden paheksunnasta tässä asiassa? Me ollaan miehen kanssa ”jo” reilusti yli 30v ja tuota lapsettomuus-taustaa niin tää on meille jotenkin luonnollista tässä vaiheessa
 
Järjellä kun ajattelee niin näinhän se on! En tiedä miksi muhun on pesiytynyt tällainen pelko muiden paheksunnasta tässä asiassa? Me ollaan miehen kanssa ”jo” reilusti yli 30v ja tuota lapsettomuus-taustaa niin tää on meille jotenkin luonnollista tässä vaiheessa

Raskaana sitä alkaa miettimään tosi kummallisia skenaarioita :smiling-eyes: Pääasia että olette itse tyytyväisiä ja ihanaa että olette saaneet kokea kaksi plussaa näin lähekkäin, jos on joutunut odottamaan niitä pidempään :red-heart:
 
Kävin mittaamassa tänään verenpaineet tulevaa neuvolakäyntiä varten (joka siis etänä). Mittasin kolmesti ohjeiden mukaan ja 101/64 tuli kahdesti. Tämä kun lounaasta mennyt kolme tuntia koska sattui olemaan parempi päivä ellotuksen suhteen enkä puputtanut välipaloja koko ajan. Näköjään täytyy nyt skarpata!
 
Oonko ymmärtänyt oikein, että toisen neuvolakäynnin jälkeen tulee joku lääkärikäyntikin?
 
Okei, kiitos! Ei tullut ekalla kerralla puheeksi. Miten se lääkärikäynti eroaa neuvolassa tehtävistä mittauksista?
 
Okei, kiitos! Ei tullut ekalla kerralla puheeksi. Miten se lääkärikäynti eroaa neuvolassa tehtävistä mittauksista?
Lääkäri paneutuu mahdollisiin sairauksiin, lääkityksiin, aiempiin raskauksiin/synnytyksiin jne. Kartoitetaan äidin ja perheen tilannetta kattavasti. Näin ainakin täällä.
 
Siirsin neuvolaa ja se onkin jo ensi torstaina! Jostain syystä ”jännittää” mennä sinne ja mietityttää tuleeko jotain ns paheksuntaa siitä että esikoisen ja uuden tulokkaan ikäero tulee olemaan vain 1v 8kk…

ööäää.. apua.. siis tota, miksi tuossa olisi paheksuttavaa? Itse jo tässä vaiheessa haaveilen pikkukakkosesta heti kun on mahdollista (ikä-asia).
 
ööäää.. apua.. siis tota, miksi tuossa olisi paheksuttavaa? Itse jo tässä vaiheessa haaveilen pikkukakkosesta heti kun on mahdollista (ikä-asia).

No siis joka paikassa valistetaan että lapsia ei _missään nimessä_ tulisi hankkia alle 3v ikäerolla, tai muuten on sellaisessa ahdingossa ettei siitä selviä... Ja myös se että tuleeko kommentteja "oliko vahinko?" yms.
 
Mulla ollut nyt kaks neuvolakäyntiä takana.

Eka käynti oli suorastaan farssi, niin epäpätevän oloinen terveydenhoitaja, joten päädyttiin vaihtamaan koko neuvolaa. Tää uus terveydenhoitaja oli aivan ihana, joten ollaan enemmän kuin tyytyväisiä meidän päätökseen vaihtaa neuvolaa. Mies ollut molemmilla kerroilla mukana, mutta jatkossa menen yksin. Vapun jälkeen olis lääkäri rv.17+3. Ei olis kuulemma oikeasti edes mulle kuulunut, kun kolmas tulossa, mutta vaadin kaikki mahdolliset käynnit, kun kuitenkin edellisistä raskauksista yli 10vuotta aikaa niin onhan tää vähän niin kuin ekaa odottais. :tears:
 
Mulla menee vähän jännästi tämä kun eka neuvolakerta tulee olemaa joskus viikon 30 jälkeen :D Koitan just varata aikaa.
Täällä missä väliaikaisesti asustan niin ei ole varsinaista neuvolaa ollenkaan vaan menen joka kerta joko gyne lääkärille tai ultraavalle lääkärille. Nyt ollu viikon 20 jälkeen tarkkailu käynti kerran kuussa ko olen "vanha" ja korkean verenpaineen riski + yksivaltmoinen napanuora sekä myoma jota mittaillaan. Olen ottanut kopiot lekurin muistiinpanoista joka kerta ni voin sit helposti jakaa neuvolan kanssa. Kaikesta ylläolevasta huolimatta alkupuolen pahoinvoinnin jälkeen ollu helppo raskaus (koputan puuta) tähän saakka :)
 
Hei... Pre-eklampsia (ent. raskausmyrkytys, siis nyk. istukan toimintahäiriö) on mulla sen riskiryhmäläisenä aihetta asiaa hieman pelätä (lapsen isän diabetes +ym). Sulla on ehkä ikäriski (yli40v) ja ensisynnytys?

Ohitin mulle suositellut ja tarjotut avoneuvokakäynnit 1krt/ viikko, järjestämällä omavalvonnan !
Ostin apteekista urea-testitikkuja. Siemens Uristix, rekisteröity tuotemerkki, Virtsatestiliuskat / Reagensstrimler til urinanalyse ; PRO GLU
* Seulon 2krt/viikko. Hakee siis proteiinia ja glukoosia, vertailuvärit purkin kyljessä. Keskipissi puhtaaseen muovikuppiin, kastan tikun siihen, glukoosi näkyy 30sek kuluttua, proteiini 60 SEK.
* Mittaamalla verenpainetta 2krt/viikko ( ostin siis verenpainemittarin)
*Punnitsen itseni kerran viikkoon (vaaka oli valmiina)
Luonnollisesti RV 20 jälkeen alan pelätä nilkka turvotusta ja kehon kutinaa.
Kirjaan *tulokset orjallisesti myös ylös! Sangen helppo tapa poistaa noilta osin stressiä!
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top