Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Noudatan tarkkaan. Juustoja ja sushia alan kaipaamaan jossain välissä. Onneksi saa kikkailtua pastöroitujen kanssa.
Tänään olisin halunnut ottaa ruuan kanssa alkoholittoman kukko lagerin, mutta siinä lukikin että on 0,3% vaikka lukee alkoholiton. Ja joo, tää voi olla jo vähän ylireagointia että jätin ottamatta. Mutta jotenkin vaan niin selvä että mitään prosenttijuomia ei raskaana ollessa juo. Sanokaa nyt te viisaat oliko tämä ylireagointia vai järkevää?
 
Itsekin nyt noudattanut tarkkaan… Enkä mäkään uskalla ottaa noita 0,3-0,5% ”alkoholittomia”, ainoastaan niitä mitkä on 0,0%.

Ei jotenkin halua ottaa pienintäkään riskiä.
 
Noudatan tarkkaan. Juustoja ja sushia alan kaipaamaan jossain välissä. Onneksi saa kikkailtua pastöroitujen kanssa.
Tänään olisin halunnut ottaa ruuan kanssa alkoholittoman kukko lagerin, mutta siinä lukikin että on 0,3% vaikka lukee alkoholiton. Ja joo, tää voi olla jo vähän ylireagointia että jätin ottamatta. Mutta jotenkin vaan niin selvä että mitään prosenttijuomia ei raskaana ollessa juo. Sanokaa nyt te viisaat oliko tämä ylireagointia vai järkevää?

Mun mielestä ei ole ylireagointia vaan järkevää ajattelua :thumbs-up: Toki raskaana alkaa helposti ylireagoimaan ja huolestumaan kaikenlaisista asioista, mutta prosentit ne 0,3% on ja vaikka riski olisi minimaalinen, on se kuitenkin olemassa. Ei ainakaan tarvitse pelätä että ultrissa löytyy jotain ikävää sen takia, että joi sen yhden oluen. :smiling-eyes:
 
Mun mielestä ei ole ylireagointia vaan järkevää ajattelua :thumbs-up: Toki raskaana alkaa helposti ylireagoimaan ja huolestumaan kaikenlaisista asioista, mutta prosentit ne 0,3% on ja vaikka riski olisi minimaalinen, on se kuitenkin olemassa. Ei ainakaan tarvitse pelätä että ultrissa löytyy jotain ikävää sen takia, että joi sen yhden oluen. :smiling-eyes:

niinpä, näin mäkin sen ajattelin. :)
 
Tuleehan noita noudatettua. Sushi/kalapuoli tekee kyllä eniten tiukkaa sillä ne kuuluvat meillä vähintäänkin viikonloppujen herkutteluun. Salmiakkia on ilmeisesti onneksi nykyään myös sellaista, joka ei ole kielletty ja kahvi on sellainen jonka kanssa saattaa mennä vanhoilla raskaustottumuksilla.
 
Tuleehan noita noudatettua. Sushi/kalapuoli tekee kyllä eniten tiukkaa sillä ne kuuluvat meillä vähintäänkin viikonloppujen herkutteluun. Salmiakkia on ilmeisesti onneksi nykyään myös sellaista, joka ei ole kielletty ja kahvi on sellainen jonka kanssa saattaa mennä vanhoilla raskaustottumuksilla.

Fazerin Salta Katten-pussi ei sisällä glykyrritsiiniä, joka on se ainesosa mitä raskaana olevan tulisi välttää. En ole itse kokeillut tätä, joten en osaa sanoa onko hyvä "korvaava tuote" salmiakin ja lakritisin himoon.
 
Noudatan mutta tiukkaa tekee juustojen ja salmiakin kohdalla. Hyvä tietää että löytyy myös raskaana oleville sopivaa salmiakkia. :smiling face with heart-eyes:
 
Noudatan mutta tiukkaa tekee juustojen ja salmiakin kohdalla. Hyvä tietää että löytyy myös raskaana oleville sopivaa salmiakkia. :smiling face with heart-eyes:

Löysin nyt myös Namitupa-nimisen kaupan, jossa on useampi vaihtoehto glykyrritsiinivapaata salmiakkia :smiling-eyes: Tääkin ihan uusi tuttavuus, mutta laitetaan korvan taakse, jos himo käy liian kovaksi :rolling:
 
Minäkin yritän olla tarkka tärkeissä jutuissa, mutta en stressaa juurikaan jos syön epähuomiossa pari salmiakkikarkkia tms. Aamuisin juon noin vähän päälle desin kahvia. Yritän myös syödä mahdollisimman monipuolisesti ja suht. terveellisesti. Nyt on kyllä tahtonut laskiaispullat houkuttaa kovasti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Minäkin yritän olla tarkka tärkeissä jutuissa, mutta en stressaa juurikaan jos syön epähuomiossa pari salmiakkikarkkia tms. Aamuisin juon noin vähän päälle desin kahvia. Yritän myös syödä mahdollisimman monipuolisesti ja suht. terveellisesti. Nyt on kyllä tahtonut laskiaispullat houkuttaa kovasti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Noi pullat teki tiukkaa kun kävelin niiden ohi just kaupassa :rolling: Tällä kertaa jäivät sinne, kun löysin mun rakkaat perunapiirakat, jotka onkin ollut kunnon himo tässä raskaudessa.
 
Vähän oon miettinyt tuota kahvia, että uskaltaako sitä lipittää edes minimimäärää... Kun on keskenmenoja taustalla. Ehkä panikoin nyt turhasta :D
 
Mä oon saanut kahvin juonnin tiputettua niin, että juon sitä noin 2-2,5dl päivässä (mustana, laimennan/viilennän reilulla vedellä aina muutenkin), mutta sitten juon mustaa teetä 2-4 kuppia päivässä. Join kaakaota välissä teen ohella, mutta sitten kauhistuin kaloreita, joten pistäydyn teessä. Kofeiiniton kahvi ei uponnut yhtään.

Juustoja (feta, leipä, perus leivänpäällisjuusto yms.) myönnän syöväni ari kertaa viikossa, mutta katson että ovat pästoroituja ja suomalaisia.

Ingmanin Creamy Rocky Road -jäätelöä menee nyt paketti viikossa, kun ennen sitä meni yksi kuukaudessa :rolling:

Muutoin kyllä noudatan suosituksia tarkkaan.
 
Mä mietin kuinka selvitä, jos raskauden migreeniputki alkaa. Näillä sallituilla lääkkeillä nimittäin vaatii ehdottomasti kunnon kofeiinin kaveriksi. Toisaalta lääkäri viimeksikin kehoitti keittämään vahvan kahvin, jos se särkyyn edes hieman auttaa. Ok, myönnän; kahvisieppona muutenkin tekee jo vaikeaa :tears:
 
Mä mietin kuinka selvitä, jos raskauden migreeniputki alkaa. Näillä sallituilla lääkkeillä nimittäin vaatii ehdottomasti kunnon kofeiinin kaveriksi. Toisaalta lääkäri viimeksikin kehoitti keittämään vahvan kahvin, jos se särkyyn edes hieman auttaa. Ok, myönnän; kahvisieppona muutenkin tekee jo vaikeaa :tears:
Migreeni, miten en muistanutkaan sitä.. Mikä lääkitys sulla on migreeniin? Itseäni myös pelottaa jos tulee miten kohtauksia raskaana, kun nyt on ollut vain 5-7 kohtausta vuodessa ja täsmälääkityksenä sumatriptan sandoz 2 x 50mg + pahoinvointiääkkeet yms. ja suositus vahvaan kahviin. llman täsmälääkkeitä saatan pärjätä ihan ok kohtauksen yli, mutta kyllä se vaatii kahvin lipityksen pitkin päivää vaikka lääkkeet jäiskin ottamatta.. :Face Massage: mä en tiedä yhtään tuota lääkitystä, että miten käy raskauden kanssa yhteen, pitää kysellä neuvolassa ja toivoa ettei kohauksia tule.
 
Mä noudatin aika tarkkaan edellisessä raskaudessa ruokavaliosuosituksia. Ja sain siitä kuulla paljon kommenttia ja kuittailua välillä. Mutta samaa aion jatkaa tälläkin kertaa. Joitain lipsumisia toki epähuomiossa sattui viimeksikin. Ja esimerkiksi lakua söin aina palan tai pari, jos jossain oli tarjolla. Viime raskaudessa join myös noita 0,3 % siidereitä ja jopa 0,5 % viiniä satunnaisesti. Se alkoholin määrä on niin häviävän pieni, että tuskin nostaa edes veren alkoholipitoisuutta. Mutta ymmärrän, että kukin senkin suhteen tekee, kuten parhaaksi näkee.
 
Takaisin
Top