Varhaisultra

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Menettekö varhaisraskauden ultraan ennen nt-ultraa? Julkiselle vai yksityiselle? Tänne voi tulla myös kertomaan ultrakuulumiset!
 
Täällä menossa arviolta 4+4 ja varhaisultra varattuna viikolle 7:) Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia ja miten ihmeessä tänä jännityksen ja epätietoisuuden kanssa selvitä?:Grimacing Face:
 
Mulla on kolme lasta ennestään. Esikoisen kanssa kävin varhaisultrassa just joskus rv 7+ jotain. Syynä oli verenvuoto ja luulin, että kaikki ei ole hyvin, mutta syke löytyi.

Kahden nuoremman kohdalla oon sinnitellyt sinne NT-ultraan asti.

Nyt en oikein tiedä miten tekisin. Kovasti tekisi kyllä mieli mennä.
 
Moikka,
Tämä onkin hyvä kysymys. Olen siis juuri plussannut, tänään dpo14. En ole koskaan ollut raskaana, niin en tiedä mitä tulisi nyt niinku tehdä
Varmaankin pelokkaana käyn kaikki mahdolliset ultrat, mitä saan ja todennäkösesti Felicitaksessa.
 
Täällä nyt 5+2 ja varhaisultraan varasin ajan ensi viikolle eli vähän reilu viikko pitäisi vielä malttaa. Silloin kuulemma pitäisi kuulua jo sydänäänet ❤️
Jännittää kyllä ja tuntuu, että päivät menee tosi hitaasti. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Kahden vaiheella. Toki ultrassa olisi hyvä käydä, mutta viime kerralle osui ikävä pettymys kun olin käynyt varhaisultrassa, ja nt-ultrassa ei ollutkaan enää sykettä. Toki tämä nyt oli huonoa tuuria. Kahden keskenmenon jälkeen ei vain enää ole kovin positiivinen eikä haluaisi turhaa toivoa, joten en ole nyt varma odotanko tuonne rv 12-13 vai varaanko varhaisultraa.
 
Varasin varhaisultran 17.2. jolloin olisi kierron mukaan vasta 5+6 mutta omien laskujen mukaan (koska ovis oli aivan selkeästi aiemmin) jotain 6+3 tai ainakin 6+ (positiivinen testi tehty jo 29.1.) eli syke pitäisi näkyä. Toivotaan ainakin, seuraavalle viikolle en saanut aikaa järkevästi joten pakko oli ottaa vähän riskillä jo tuohon aika.
 
Tänään varasin ajan varhaisultraan viikolle 7+5! Tänään tosiaan 5+0. Herranjestas mitenkä sitä nyt malttaa odottaa niin kauan :Weary Cat Face::Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Mäkään en ole varannut varhaisultraa, mutta varmaan menen kuitenkin. Mulla on ollut edellisissä raskauksista vuotoa ehkä just 6+ viikolla ja siitä syystä oon käynyt, toinen meni kesken ja toinen ei, vuodot olivat ihan samanlaiset. Ootteko menossa yksityiseen vai julkiselle?
 
Yksityiselle meen. Gyne suositteli raskauden sijainnin määrittämistä H6-7 kun edellinen jäi epäselväksi että oliko kohdunulkoinen vai sisäinen joka meni alussa sitten kesken.
joka tapauksessa olisin ollut kuitenkin menossa. Musta se on aivan liian pitkä aika odottaa H12 asti että pääsisi ekan kerran varmentamaan edes koko raskauden NT-ultrassa.
 
Mäkään en ole varannut varhaisultraa, mutta varmaan menen kuitenkin. Mulla on ollut edellisissä raskauksista vuotoa ehkä just 6+ viikolla ja siitä syystä oon käynyt, toinen meni kesken ja toinen ei, vuodot olivat ihan samanlaiset. Ootteko menossa yksityiseen vai julkiselle?

Mä meen yksityiselle.. Mietin aluks ettei olis mennyt ollenkaan mutta pakko ihan oman mielenrauhan takia :Upside Down Face:
 
Mä oon päätynyt siihen, että skippaan varhaisultran ellei jotain mullistavaa tapahdu. Joka raskaudessa ollut veristä vuotoa, joten siitäkään en heti samantien juokse tsekkaamaan tilannetta.

Kyllä tämä päätös tuo kovat paineet kuitenkin siihen NT-ultraan ja tulee pitkä odotus aika.
 
Mä oon päätynyt siihen, että skippaan varhaisultran ellei jotain mullistavaa tapahdu. Joka raskaudessa ollut veristä vuotoa, joten siitäkään en heti samantien juokse tsekkaamaan tilannetta.

Kyllä tämä päätös tuo kovat paineet kuitenkin siihen NT-ultraan ja tulee pitkä odotus aika.

Mä taidan kompata tätä kyllä. Oon miettinyt pääni puhki miten teen. Jos se on mennyt kesken, se on mennyt kesken eikä sille mitään voi. Jos sieltä tulee keskenmenoon viittaavia oireita niin olen sitten yhteydessä terveydenhuoltoon ja sitten tsekkaan tilanteen. Ja yritän luottaa intuitioon - kahdessa edellisessä keskenmenossa selkein oire on ollut se, että olen aavistanut raskauden menevän pieleen. Ja oikeassa ollaan oltu.

Onhan tuo kuitenkin aika kallista hommaa tuo ultra, mutta ymmärrän hyvin niitä jotka sinne haluavat mennä :smiling-eyes:
 
Mä oon päätynyt siihen, että skippaan varhaisultran ellei jotain mullistavaa tapahdu. Joka raskaudessa ollut veristä vuotoa, joten siitäkään en heti samantien juokse tsekkaamaan tilannetta.

Kyllä tämä päätös tuo kovat paineet kuitenkin siihen NT-ultraan ja tulee pitkä odotus aika.

Pitkä aika mutta näin varmaan mekin että nt vasta ellei yllätyksiä tule aiemmin ..
 
Just meinasin tulla tänne huutelee ettei enää jaksa odottaa 18.2 olevaa varhaisultraa. Sit luin teidän edellisiä kommentteja ja tuli kauhea morkkis että mä valitan kun en jaksa odottaa viikkoa, kun toiset odottaa vielä aika monta viikkoa NT -ultraan.
Ihanat te että ajattelette noin ja pystytte olemaan, arvostan!
Mulla jotenkin on tosi hyvä fiilis tästä verrattuna joulukuun keskenmenneeseen josta oli alunperinkin olo että taitaa loppua huonosti.
Tästä oireita eri tavalla ja ei vuotoja. Kuitenkin gyne sillon sanoi että raskauden sijainti hyvä määrittää että on kohdussa kun edellinen jäi epäselväksi missä oli ollut. Niin vähän nyt senkin varjolla yritän hyväksyttää itselleni tätä alun hömppää. :smiling-eyes:

odottelen kyllä innolla sitten lokakuisista ensimmäisiä ultrakuvia tänne ketkä ehditte jo käymään tässä viikon sisällä :smiling face with heart-eyes:
 
Ensimmäisten kahden kohdalla en mennyt varhaisultraan, kuopuksen kanssa päädyttiin kuitenkin menemään koska joulu(2020) oli tulossa ja haluttiin varmistua asiasta niin että voidaan jakaa uutinen lähimpien perheenjäsenten kanssa silloin:Smiling Face With Smiling Eyes: nyt myös olisi vahva halu päästä jo varhaisultraan.. sain keskenmenon juuri ennen viime joulua(laskettuaika olisi ollut melkein päivälleen vuoden ikäerolla kuopukseen), joten ehkä senkin takia haluaisin lisävarmistuksen tässä vaiheessa että asiat on niinkuin pitääkin:Smiling Face With Halo:
 
Takaisin
Top