Rupattele kilpaa ja voita rautalisiä (kaupallinen yhteistyö NOGEL OÜ:n kanssa)

Mä olen nyt ottanut karkkipäivän kokonaan pois ja syön aina kun tuntuu jotain pientä hyvää. Sain nyt elämäni toisen sappikipukohtauksen liian suuresta herkun määrästä kerralla. Tai ainakin vain karkkipäivinä se ilmenee. Olo on paljon parempi nyt kun panostaa tasaiseen syömiseen eikä ahmi kerralla liikaa. Beaming Face With Smiling Eyes

Se on aika suuri terveydellinen muutos elämässä tällä hetkellä.
 
Meillä vauva päätti ryhtyä eroahdistuneeksi juuri kun itse ajattelin panostaa nukkumiseen, mutta jotenkuten tässä pärjätään. Ajatus on ainakin hyvä :)

Huomaan että tulen välillä puhuneeksi aika rumasti itselleni. Lähinnä syyttelen, etten ole saanut aikaiseksi tarpeeksi. Toivon, että pikkuhiljaa opin vielä vähän armollisemmaksi. Nyt jo siedän aika hyvin sotkua, eikä joku pyykkikasa enää pääse samalla tavalla ihon alle kuin vaikkapa vielä pari vuotta sitten.
 
Ei tarvi tehdä mitään- päivät välillä, eli valmis( ta) ruokaa, pakaste, tilattuna, haettuna tms, ei tiskeistä huolta, ei pyykistä huolta, lojumista, lepäilyä, leikkimistä mitä nyt kenenkin arkeen sopii :) Ohan koska fakta on, kotihommat ei tekemällä lopu ja yhen päivän väliin jättö ei kumminkaan maailmaa kaada :)
Nimim. Neljän äiti lemmikkitaloudesta Beaming Face With Smiling Eyes
 
Levon arvostaminen on yksi hyvinvointiteko. Suomessa perinteisesti pitää olla ahkera, mutta itse olen opetellut sitä, että oppii olemaan jouten hyvällä omallatunnolla.

Tämäpä juuri, vaikka ois pää kainalossa niin pitäis vaan jaksaa ja tehdä.. Oon huomannu et pikku hiljaa moni on alkanut arvostaa lepoa ja ei niin kiireistä elämää , ja oikein hyvä niin :)
 
Levon arvostaminen on yksi hyvinvointiteko. Suomessa perinteisesti pitää olla ahkera, mutta itse olen opetellut sitä, että oppii olemaan jouten hyvällä omallatunnolla.

Mun miehellä on tässä pahoja ongelmia, että osais olla vaan. Pitäisi opiskella ja tehdä gradua kokoajan. Sanoin miehelle, että lastenkin hoito on tärkeää työtä. Sit hälle tuli parempi mieli. Blue Heart

Itse pitäisi panostaa siihen, etten kokoajan keräisi tavaroita ja siivoaisi. Pitäisi vaan pystyä olla ja rauhoittua. Sotkut ehtii myöhemminkin.
 
Mun miehellä on tässä pahoja ongelmia, että osais olla vaan. Pitäisi opiskella ja tehdä gradua kokoajan. Sanoin miehelle, että lastenkin hoito on tärkeää työtä. Sit hälle tuli parempi mieli. Blue Heart

Itse pitäisi panostaa siihen, etten kokoajan keräisi tavaroita ja siivoaisi. Pitäisi vaan pystyä olla ja rauhoittua. Sotkut ehtii myöhemminkin.
Mieheni muistaa usein kehua minua, kun lepään, vaikka olisi tekemättömiä töitä. Nuorempana en osannut pysähtyä ennen kuin oli pakko.
 
Meillä mies ei myöskään osaa olla pitkään aloillaan, itse taas viihdyn hyvin myös tekemättä yhtään mitään. Harvemmin vaan onnistuu kun kotona näkee kyllä koko ajan jotain mitä pitäisi tehdä. Olenkin nyt alkanut ottamaan itselleni iltaisin tunnin pari omaa aikaa ja ulkoillut sen ajan yksin niin saa pään nollattua kun ei tarvitse olla kenenkään saatavilla.
 
Mä luin eka että aiheena syksy ja haravointi :D

Meillä hyvinvointia pidetään yllä tekemällä yhteisiä juttuja. Aika paljon kuitenkin äiti on nyt ollut väsynyt kun työt menee ylitöiksi lähes joka päivä. Omaa hyvinvointia koitan ylläpitää pelaamalla tai katsomalla sarjoja jotka kiinnostaa. Toivon mukaan alkuvuodesta helpottaa työtilanne :)
 
itse tykkään ulkoilla, luonto antaa voimaa näin syksylläkin ja sitten ihan vaan olla kotona hiljaisuudessa tekemättä yhtään mitään, se toki vaatii sen, että lapset ovat koulussa ja päiväkodissa, sekä mies töissä!
Koko perheen kanssa on ne pienet arjen askareet, esim, ruuanlaitto ja leipominen. Itsellä tällä hetkellä opinnot käynnissä niin vie kylläkin suurimman osan vapaa-ajasta.
 
Pidän yllä omaa jaksamista ulkoilemalla joka päivä koiran ja vauvan kanssa. Raikas ilma auttaa ja piristää mukavasti ja ulkoillessa voi vaikka kuunnella lempi podcasteja tai äänikirjoja ja antaa mielen levätä.
 
Mä luin eka että aiheena syksy ja haravointi :D

Meillä hyvinvointia pidetään yllä tekemällä yhteisiä juttuja. Aika paljon kuitenkin äiti on nyt ollut väsynyt kun työt menee ylitöiksi lähes joka päivä. Omaa hyvinvointia koitan ylläpitää pelaamalla tai katsomalla sarjoja jotka kiinnostaa. Toivon mukaan alkuvuodesta helpottaa työtilanne :)

Me ollaan nyt ihan innostuttu miehen kanssa Loki sarjasta disney+ palvelussa. Oli niin edullinen viime kuussa että pakko kokeilla.

Ja tässä syysiltojen suurin piristäjä...Beating Heart IMG_20211121_163259.jpg
 
Perheen kanssa yhdessä ollen ja touhuten viikonloppuisin :). Viikolla arjessa tulee jumpattua ja vaunulenkillä käytyä yhdessä vauvan kanssa josta saa lisäenergiaa myös. Itselle tulee myös hyvä olo esim satujen lukemisesta ja pienillä siivoustouhuilla :)
 
Me yritettiin tänään tyttöjen kanssa olla reippaita ja ulkoilla mukavassa syys-säässä.. No hitto kun olikin kylmäAnguished Face Reippailtiin sitten kuitenkin muutama kilsa ja haettiin illan ratoksi suklaalevyBeaming Face With Smiling Eyes Kohta vauva unille ja teini sohvalle kainalomakkaraks, suklaalevy auki ja joku kiva leffa päälle :) Rentoa yhdessäoloa viikon päätteeks ja voimavaraksi alkavaan viikkoon :)
 
Meillä on täällä Moana leffa meneillään, ihan poikaa ajatellen. Tää leffojen ja sarjojen kattelu pitää mut ruodussa, kun herkkukaappi houkuttelee. Yritän nyt vielä saada painoa alas ainakin 5kg.Anxious Face With Sweat
Toki tää sappihommakin tekee omansa.

Hyvällä mallilla on nyt ollut sinänsä ettei ole paino noussut. Kesäkurpitsaa olen kokkaillut pannulla siivuina ja raejuustoa nälkään.

Ensivuonna haluisin olla taas yhden kymmenen kevyempi. Beaming Face With Smiling Eyes

Ostin muuten pojalle lindexiltä edullisen paketin sukkia syksyn väreissä. Tuli monta pakkauksessa ja vaikka olivatkin edullisia niin pysyivät vauhtihirmun jaloissa vallan mainiosti. Blue Heart
 
Ylläpidän hyvinvointia hyvällä monipuolisella ruoalla, riittävillä yöunilla, säännöllisellä liikunnalla, vitamiinilisillä, mukavalla yhdessä tekemisellä. Minua ilahdutti tänään laittamani sypressit ja kausivalot sekä pitkä metsälenkki, jolta löytyi myös mukava saalis suppilovahveroita, joista valmistui herkullinen suppisrisotto. Itseäni ei tarvitse tsempata, miestä kannustan kuntosalille ja lenkille sekä menemään ajoissa nukkumaan ja välttämään ruokia, joista saa vatsavaivoja.
 
Täytyy myöntää että vauvan synnyttyä on liikunta jäänyt vähemmälle ja tullut syötyäkin huonosti. Mutta näissä pyritään koko ajan tsemppaamaan. Turhaa stressiä vältetään. Tänäänkin on ilahduttanut tuo vauva, ja hän kyllä tsemppaa minua sekä miestä jaksamaan paremmin. :)
 
Takaisin
Top