Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tsemppiä teille pahoinvoiville! Mulla oli kans ehkä kolmisen viikkoa pahaolo. Ei oksentamaan asti joutunut mutta ei ollu kaukanakaan. Tosi etova ja paha olo. Ja se väsytti ihan valtavasti. Otin pahoinvointi rannekkeet testiin, varmana siitä että ihan huuhaata eikä toimi. Vaan ne oikeesti toimikin, pystyin olla töissä syömättä jatkuvasti jotain, ja kesti vähän tulla jo nälkäkin ilman että tuli paha olo. Niissä on vaan tärkeä että tulevat olleeseen kohtaan ranteessa. Jos ette ole kokeillut niin ehdottomasti suosittelen kokeileen! Parikymppiä maksaa apteekissa.

Pahin väsymys ja pahoinvointi nyt helpottamaan päin, mulla kohta RV 12. Mutta maha on ihan älyttömän iso pallo, ja turvonnut oon muutenkin. Ja outoja sellaisia kivuttomia vihlaisuja välillä mahassa, ei ollenkaan siellä missä vauva, vaan tuossa navan kohdilla molemmilla puolilla o_O ja selkäkipuja on ollu kans.
 
Lopetin imetyksen ja pahoinvointi ja väsymys on poissa. Ei paljon pahoinvointia mutta imetys sitä aiheutti... Nyt olo niinku ei raskaana oliskaan.
 
Viime päivinä on ollut vähän veristä tiputteluvuotoa, joka on huolestuttanut. Kipuja ei kuitenkaan. Ultraääneen aikaa vielä 13 päivää.
 
Mulla kanssa tullut hieman rusehtavaa vuotoa tällä viikolla ja rintojen aristus on samalla vähentynyt. Kova pelko siitä, että on nyt menossa kesken, mutta seurailen vielä tilannetta… :sad001

Voi kun saisi dopplerilla sydänäänet kuulumaan niin pystyisi ainakin hetken olla pelkäämättä.
 
Mulla kanssa tullut hieman rusehtavaa vuotoa tällä viikolla ja rintojen aristus on samalla vähentynyt. Kova pelko siitä, että on nyt menossa kesken, mutta seurailen vielä tilannetta… :sad001

Voi kun saisi dopplerilla sydänäänet kuulumaan niin pystyisi ainakin hetken olla pelkäämättä.
Voi että. Varmasti jännittää, mutta myös voi olla ihan tavallista. Voisitko käydä ultrassa mielenrauhan vuoksi. Itellä vuoteli edelliset raskaudet vähän väliä vaikka kaikki oli ok.
 
Täällä on kahdella käytössä Omeprazol. Pitikö lääkärillä käydä vai hoituiko neuvolan kautta? Mulla on maanantaina neuvola ja ajattelin mainita tästä pahasta närästyksestä tai mitä lie on. Korventaa ja nousee kurkkuun. Mun ei muutoin ole tarvinnut tässä raskaudessa oksentaa, mutta välillä meinaa tulla just tuon kurkkuunnousemisen takia.

Mä soitin vaan neuvolaan ja valitin terkkarille närästyksestä, se laitto infoa lääkärille ja sit lääkäri kirjotti reseptin. Eli ei tarvinnu erikseen käydä, pelkkä soitto riitti. :)
 
Voi että. Varmasti jännittää, mutta myös voi olla ihan tavallista. Voisitko käydä ultrassa mielenrauhan vuoksi. Itellä vuoteli edelliset raskaudet vähän väliä vaikka kaikki oli ok.
Sainkin yllättäen aamulla sydänäänet kuulumaan, kun kokeilin dopperlia kuulokkeiden kanssa enkä pelkästään sillä dopplerin omalla kaiuttimella :love017 Ehkä tämä siis taas tästä…

Ollaan pariin otteeseen jo käyty varhaisultrassa, kun panikoin jatkuvasti jotain :wacky: Viime lauantaisen käynnin jälkeen lupasin, että kestän nt-ultraan saakka. Se on 7.10. Jos ei ala tulla punaista vuotoa, niin ehkä mä kestän. Ehkä :joyful:
 
Taitaa olla vähintään joka toisella jotain pientä veren tihutusta jossain vaiheessa.. Mullakin on ollu pientä tiputtelua kaks kertaa viikoilla 5 ja 8, mutta nyt ei oo 3 viikkoon vuotanut mitään.

Pahoinvointi pahenee vaan joka päivä :depressed: Vieläkään ei oo oksentamiseks menny mutta sellasta kakomismeininkiä kyllä... :rolleyes: Nyt menossa 11+0 ja ajattelin et pääsen helpolla mut ei se ollutkaan siinä vielä vaan nyt öklöttää ympäri vuorokauden... :dead: Ne maskit töissä ei yhtään helpota asiaa ja fyysinen työ :dead:
 
Menen huomenna Naistenklinikalle, kun vuoto on kirkkaanpunaista ja kipua on sen verran, että syön ibuprofeenia. Ja parempi olla makuuasennossa tai puoli-istuvassa asennossa. Nyt ei ole tosin tullut vuotoa noin tuntiin. Kunpa se loppuisi.
 
Kävin jo eilen Naistenklinikalla ja he vahvistivat epäilyni: raskaus on mennyt kesken. Jään siis varmaan pois tästä keskustelusta ja palaan takaisin vauvakuumeilijoiden keskusteluihin.
 
Onko muilla kokemusta siitä, että välillä on ollut ihan oireeton jakso ja sitten oireet tehneet paluun? Mulla oli pahoinvointia ja muuta alkuraskauden vaivaa n. viikot 6-10 jonka jälkeen olin pari viikkoa elämäni kunnossa, ei oireista tietoakaan. Nyt 12+2 ja pahoinvointi on yhtäkkiä tehnyt paluun, päätä särkee, epämääräistä ’venyvää’ kipua vatsan sivuilla ja ihan minimaalista rusehtavaa vuotoakin oli tuossa männäiltana kun olin huhkinut tavallista rankempien koti- ja pihahommien parissa :dead: Tosi yllättäviä ovat olleet myös hyvin elävät unet ja painajaiset, jotka muistan aina herätessä.
 
Itsekin olen nähnyt viime viikon aikana todella paljon ja todella outoja ja ihmeellisiä unia!
 
No nyt tuli mullakin taas pyyhkäistessä sellaista vaalean rusehtavaa vuotoa, just kun kehuin että sitä ei oo enää ollut... Huolestuttaa kyllä, että meneekö nyt sitte kesken.. Näitä keskenmenoja on tässäkin porukassa ollut niin paljon, että mulle on tullut sellainen tunne, että keskenmeno on melkein todennäköisempää kuin raskauden jatkuminen. :sad001 Mulla on ollut tätä vuotoa nyt 3 kertaa 3-4 viikon välein eli ehkä nää on sitten ne valemenkat? Mutta en kyllä ymmärrä, että mistä sellaiset aiheutuu :oops: Äääh, np-ultra ois maanantaina ja toivoisin, että voisin aikamatkata jo sinne...
 
Tulin vielä tänne kertomaan eilisestä. Oli aivan kamala päivä . Aamulla otetusta Cytotecista tuli iltapäivällä hirveän kovat kramppaavat kivut, jotka jatkuivat monta tuntia. Kipulääkkeetkään eivät enää auttaneet, joten jouduin menemään taas päivystykseen. En saanut käyttää Kela-taksia, vaikka tuskin pystyin seisomaan ja kävelemään ulos taksiin. Sain lisää kipulääkettä, joka ei tosin vähentänyt kipuja yli tuntiin. Lopulta suurin osa verestä tuli ulos ja myöhemmin myös yksi hyytymäklöntti. Kivutkin laimenivat ja pääsin kotiin.

Tänään olen nukkunut paljon pitkin päivää. Hemoglobiinini on pudonnut tämän keskenmenon aikana niin, että täytyy syödä rautatabletteja monta kuukautta. Toivottavasti pahin on nyt ohi.

Päällimmäisenä on kuitenkin toivo, joka tästä raskaudesta heräsi. Ehkäpä tulen vielä raskaaksi, ja saan vauvan!

Jatkan taas tuolla vauvakuume-puolella ja jään täältä pian pois. Tsemppiä ja halauksia kaikille! Beating HeartBeating HeartBeating Heart
 
Takaisin
Top