Raskaaksi 2021

Meidän oli tarkotus skipata tää kierto mutta satuttiin sitten kuitenkin puuhailemaan oviksen aikaan.
Nyt dpo 11. Testissä oli hailuraa mutta olikin kyllä tosi lirupissasta, heräsin nimittäin jäätävään hätään :hilarious:
Pari päivää ollut juurikin jatkuva pissahätä ja etovaa oloa, samat oireet jokaisessa plussassa.

Ooooo! :wideyed: Nyt kuulostaa hyvältä! :smiley-bounce012
Milloin testaat uudestaan?

Nyt on todella outo aihe juhlaan, mutta mä en ole vuotanut vuorokauteen ja tänään tein raskaustestin - negatiivinen! :dance011 Pelkäsin, että tämäkin vaihe menee vaikeimman kautta, vuodan kuus viikkoo ja kuukaudenkin päästä testi näyttää positiivista ja joudun uudestaan tyhjennykseen. Oon niin helpottunut, että nyt saan oikeasti jättää tän keskenmenopaskan taakseni ja alkaa keskittyä uuteen yritykseen.

Vähän on vielä ristiriitaisia fiiliksiä, että maltanko kiltisti odottaa seuraavat kuukautiset vai uskalletaanko aloittaa yrittäminen jo nyt. Ei kai siinä muuta ongelmaa oo kuin että hedelmöitysajankohta on sitten alkuun mysteeri? Mistäpä sitä edes tietää, milloin seuraava mahdollisuus edes on tai tärppääkö yhtä helposti kuin viimeksi. Halpoja ovistestejä pistin tilaukseen ison nipun, että ainakin voin niillä leikkiä seuraaviin kuukautisiin asti. :p

Jos jollakin on kokemusta (etenkin nopeasta) raskautumisesta keskenmenon/tyhjennyksen jälkeen, niin kuulisin mielelläni!

Mulla oli 13.5. helppo keskenmeno, 3 päivässä vuotoa, tokana vuotopäivänä ultrattiin ja silloin oli jo kaikki materiaali poistunut. Raskaustesti oli virtsasta negaa kp6, verikoe nollilla kp8. Tikutuksen aloitin kp7 ja ovilaatioplussaa tuli kp15. Nyt piinapäivät menossa ja testaamaan pääsee 10.6. Kp1 olen laskenut km vuodon ekan päivän ja normaaliin kiertoon oon n. 5 päivää myöhässä. Suunnilleen sen mitä meni raskaushormonin nollautumiseen.

Lääkäri sanoi, että heti saa yrittää kun siltä tuntuu, niin en jätä yhtään mahdollisuutta käyttämättä. Itellä vointi ihan normaali koko ajan ja ite osaan kyllä raskausviikot oloista ja ovulaatiosta laskea, niin huono syy sekin jättää tilaisuus käyttämättä.

Jossain oli juttua siitäkin että km jälkeen kroppa olis hyvin vastaanottavainen raskautumaan uudestaan ja joku lääkärilehden tai duodecimin artikkeli puolsi nopeaa yritystä mieluummin kuin WHO:n suositusta 6 kk odottelusta. Oma ajatus että tulee jos tulee ja jos ei edes yritä niin ei ainakaan tule.

Kohta selviää nappasko tältä kierrokselta.

Taisin selvitä Dpo9:stä ilman vuotoa :dance008 On varmaan liian aikaista huokaista vielä tämänkään päivän osalta, mutta mä olen kehitellyt kunnon raskausoireet itselleni. :grin Lauantaina alkanut "flunssa" joka ei ole missään vaiheessa pahentunut oikeaksi flunssaksi. Kurkku oli pari päivää vähän kipeä ja nenä on ollut vähän tukossa, muttei kuitenkaan räkäinen olo. Lämmöt koholla myös ja koko ajan paleltaa. Sisällä on +24 ja mä tärisen kahden villapaidan alla. Lisäksi nämä mahakivut on omaa luokkaansa. Välillä menkkamaisia ja välillä taas pistoja.

Taisin selvitä Dpo9:stä ilman vuotoa :dance008 On varmaan liian aikaista huokaista vielä tämänkään päivän osalta, mutta mä olen kehitellyt kunnon raskausoireet itselleni. :grin Lauantaina alkanut "flunssa" joka ei ole missään vaiheessa pahentunut oikeaksi flunssaksi. Kurkku oli pari päivää vähän kipeä ja nenä on ollut vähän tukossa, muttei kuitenkaan räkäinen olo. Lämmöt koholla myös ja koko ajan paleltaa. Sisällä on +24 ja mä tärisen kahden villapaidan alla. Lisäksi nämä mahakivut on omaa luokkaansa. Välillä menkkamaisia ja välillä taas pistoja.

Jee! Sielläkin kuulostaa todella lupaavalta! :smiley-bounce012

Koska testaat? :happy119

Ihan tosi törkeesti tuun omanapaileen kun ihmetyttää tää oma meininki. Käyn kyllä 2x päivässä lukemassa muiden kuulumisia ja aina toivon mahdollisimman montaa plussaa. Niitä on nyt kyllä ollu turhan vähän :shifty:, huonoja uutisia sit kyllä senkin edestä :sad001
Yritetään kuitenkin pitää lippu korkealla, häntä pystyssä, (ja mitä näitä muita kliseitä nyt onkaan) ja toivotaan kaikille mahdollisimman pian hyviä uutisia vauvarintamalle :smiley-angelic001

Mutta sitten itse kysymykseen esitietojen kera:
Ovisplussan tikutin kp 16/30.
Lauantaina oli dpo14 ja kp 30/30 ja iltapäivällä alkoi menkkavuoto niin että sidekin oli veressä ja yöksi laitoin tamppoonin. Tamppooniin ei kuitenkaan ollut yön aikana mitään.
Sunnuntaina dpo15 ja tänään dpo16 oon tehny r-testit, ne on kuitenki negoja.
Mulla on ihan oppikirjan mukaan pilkun tarkasti aina alkanu menkat dpo14, joten mitähän perkuletta tää ny meinaa???

Ideoita?:bored:

Klo
Jee! Sielläkin kuulostaa todella lupaavalta! :smiley-bounce012

Koska testaat? :happy119
Varmaan vasta lauantaina, koska usko omaan raskautumiseen on aika heikko :laughing002 Jos siihen mennessä ei ole vuoto alkanut, niin sitten on jo syytäkin testata. Mulle käy aina niin, että teen testin ja samana päivänä alkaa uusi kierto :sick009

Ouh. Keskenmeno ja heti perään tuulimuna kuulostaa todella kamalalta. :sorry: Yksikin kerta on liikaa! Ollut varmasti todella rankkaa niin henkisesti, kuin fyysisestikin. Kiitos, kun jaoit tarinasi.

Onnittelut raskaudesta. :Heartred Hienoa, että kaikki on nyt mennyt hyvin. :Heartred Ihanaa odotus aikaa. :love017

Fyysisesti ei ollut kovin rankkaa, osallani lääkkeelliset tyhjennykset onnistuivat hyvin ja sain olla kotona.. mutta henkisesti sitäkin kovempi paikka, olihan yritystäkin jo yli puoli vuotta ennen ensimmäistä km päättynyttä raskautta. Yhteensä yritystä tuli yli vuosi ennen tätä raskautta, joka nyt toivottavasti tuo sen vauvan syliin. Ei varmaan olisi uskaltanut yrittääkään uudelleen ellei ainoa uutta km pahempi pelko olisi ollut jäädä ilman uutta vauvaa.
Kiitos tsempeistä :Heartred

Edit sillä varmaan ei osaa lopettaakaan lukemasta/seuraamasta näitä kuumeiluryhmiä, kun on seurannut jo raskaaksi 2019, 2020 ja 2021 :hilarious:

Hei. Täällä alkanu yk 11 ja kp 4. Menkat on loppumaisillaan ja sit ootellaanki ovista taas. Ovis tulee yleensä joskus kp 16-20 välissä mut saapa nähä mihin tällä kertaa sijoittuu. Viimeksi oli vasta joskus kp 26 ovis plussa. Toivottavasti nyt kesällä tärppäis nii ei tarvis elokuussa soitella tkhon aikaa.

Muutama päivä vielä kiertoa jäljellä, pahoin pelkään että kyllä ne menkat vaan on saapumassa, eikä tositosi myöhänen ovis.

Finnejä alkaa ilmestymään, ja vähän toivoton fiilis. Olin jo niin varma aiemmin että kyllä tästä kierrosta se plussa tulee. Musta tuntuu että kun menkat lähestyy, ilmestyy kanssa kaikki randomit mustat ihokarvat. Voiko olla jotain keltarauhashormonin puutetta? Meinaan siis kun mulla tulee välillä leukaan muutama musta paksu karva, jotka saa nyppiä irti. Niin ne aina ilmestyy kun menkat lähestyy..

Mutta sitten itse kysymykseen esitietojen kera:
Ovisplussan tikutin kp 16/30.
Lauantaina oli dpo14 ja kp 30/30 ja iltapäivällä alkoi menkkavuoto niin että sidekin oli veressä ja yöksi laitoin tamppoonin. Tamppooniin ei kuitenkaan ollut yön aikana mitään.
Sunnuntaina dpo15 ja tänään dpo16 oon tehny r-testit, ne on kuitenki negoja.
Mulla on ihan oppikirjan mukaan pilkun tarkasti aina alkanu menkat dpo14, joten mitähän perkuletta tää ny meinaa???

Ideoita?:bored:

Menkathan nyt voi siirtyä ihan ihme syistä. Stressi, niin kova odotus raskautumiseen, uniongelmat.... Ja nyt vielä niin pieni heitto, että en vielä huolestuisi :)
Vaikka ymmärrän kyllä tuon, että hämmentää kun oma keho päätääkin toimia yllättäen toisin.

ON. Edelleenkään ei mitään oireita. Ei menkkoihin, ei raskauteen. En jotenkin jaksa silti uskoa, että plussaa saataisi vieläkään :sad001
Eilen kyllä itketti ohjelmaa katsoessa. Mutta sekin voi johtua lähestyvistä menkoista, tai ihan vaan vaikka väsymyksestä.

Siis apua! Nyt tulen ihan törkeästi omanapailemaan. Tänään omien laskujen mukaan dpo13. Eilen totesin miehelle illalla sängyssä, et testaan huomenna aamulla negan, niin voin rauhassa keskittyä loppuviikon muuttoon. Ja nyt testit näyttää tältä :woot: Toinen viiva piirtyi vielä ennen kuin ehdin testiä laskemaan edes käsistäni. Nyt pohdin, miten nyt jo voi olla 2-3, voisiko sittenkin raskaus olla pidemmällä? Täällä niin onnesta soikeana, koska yritystä takana yli 1,5 vuotta ja kaksi keskenmenoa. Olisiko tämä kolmas viimeinkin meidän kerta :smiley-angelic001 Mitään oireita ei juurikaan ole, jotka ei poikkeaisi normaalista tuntemuksista ennen kuukautisia.

Liitteet

• IMG_20210601_075337.jpg
    IMG_20210601_075337.jpg
    2 MB · Katsottu: 283
Ihanaa Citrus90 ! Onnittelut
:smiley-bounce016

Minä tein aamulla negan testin ja nyt jään odottelemaan vuotoa, joka starttaa tänään varmastikin. Hiljenen varmaan taas muutamaksi viikoksi, etten ajattelisi koko raskautumista niin paljoa :smiley-angelic006

Siis apua! Nyt tulen ihan törkeästi omanapailemaan. Tänään omien laskujen mukaan dpo13. Eilen totesin miehelle illalla sängyssä, et testaan huomenna aamulla negan, niin voin rauhassa keskittyä loppuviikon muuttoon. Ja nyt testit näyttää tältä :woot: Toinen viiva piirtyi vielä ennen kuin ehdin testiä laskemaan edes käsistäni. Nyt pohdin, miten nyt jo voi olla 2-3, voisiko sittenkin raskaus olla pidemmällä? Täällä niin onnesta soikeana, koska yritystä takana yli 1,5 vuotta ja kaksi keskenmenoa. Olisiko tämä kolmas viimeinkin meidän kerta :smiley-angelic001 Mitään oireita ei juurikaan ole, jotka ei poikkeaisi normaalista tuntemuksista ennen kuukautisia.

Ihanaa! :Heartred Paljon onnea! :Heartred :love017

Oi, mahtavaa! :Heartred Paljon, paljon onnea Citrus90! :love017

Takaisin