Himot ja ällötykset

Tää päivä menty sit kylmillä kurkkuviipaleilla ja appelsiinipaloilla. Muutaman lusikallisen kalakeiton lientä sain alas kans. Ei pääse ainakaan painonnousu alkamaan...
 
Tää päivä menty sit kylmillä kurkkuviipaleilla ja appelsiinipaloilla. Muutaman lusikallisen kalakeiton lientä sain alas kans. Ei pääse ainakaan painonnousu alkamaan...
Voi ei, onko etova olo vai joko alkanut oksentaminen? Mä oon niin tyytyväinen että ens viikolla vaan yks yövuoro että sattuu muuten tähän nyt vapaita. Aika pian se oksentaminen on aiemmissa raskauksissa alkanut, hyi että mä pelkään sitä!!
 
Valkosipulilla maustetut ruoat maistuu nyt hyvin! Muutoin ei mitään ihmeempiä himoja tai ällötyksiä.

Aurinkorasvan haju ällöttää kun edellisestä plussasta oksentaminen alkoi etelän lomalla, siinä menikin se 2-viikon all inclusive loma oksentaen.
 
Lisel, voi ei :depressed: Mullahan on hirveä himo varhaiskaalisalaattiin, ja nytkin aineet odottavat kaapissa tekemistä. Täytynee siis tarkkailla fiiliksiä, olisikin harmittavaa jos joku hyvä ruoka muuttuisi yllättäen ehdottomaksi nou-nou ruoaksi! Mä kun varsinkin olen ruokajumittaja. Nyt tosin repäisin ja kokeilin uutta kanapastaa, ja se oli ihan superhyvää. Chiliä ja valkosipulia siihen tuli :joyful:

Onko muuten nuo ruoat, jotka ovat raskausaikana etoneet, jääneet raskauden jälkeenkin sellaisiksi joita ei ole tehnyt mieli?
 
Mulla jäi punaiset pringles sipsit ja kurkkusalaatti sellaisiksi mitkä ällöttää edelleen. Kurkkusalaatti oli suurin himo esikoista odottaessa ja punaisia pringlesejä yritän nakertaa kun oksentelin toisen lapsen alkuraskaudessa.
 
Vanhimman tytön alkuraskauden aikaan söin herkkusienikiusausta ja niistä herkkusienistä jäi kammo. Sen jälkeen en ole niitä syönyt vaikka aiemmin söin ihan mielellään.
 
Voi ei, onko etova olo vai joko alkanut oksentaminen? Mä oon niin tyytyväinen että ens viikolla vaan yks yövuoro että sattuu muuten tähän nyt vapaita. Aika pian se oksentaminen on aiemmissa raskauksissa alkanut, hyi että mä pelkään sitä!!
Vielä en oo oksentanu kunnolla, muutaman yökkäyksen takia juossut vessaan vasta. Mutta aamuyöt ja aamupäivät on hirveää tuskaa etomisen kanssa eikä millään saa syötyä kun ajatuskin ihan kaikesta tuntuu käynnistävän hissin.
Tänään huomasin että on helpompi yrittää syödä jos menee vaikka ulos istumaan, pääsee pois niistä kaikista hajuista. Ja samoin helpottaa vähän jos joku höpöttelee siinä samalla jotain, ei niin keskity siihen oloon.
Mulla on nyt neljä päivää aikaa siihen milloin oon aina ennen alottanu sen aamusta iltaan oksentamisen. Ja kyllä pelottaa.
 
Lisel, voi ei :depressed: Mullahan on hirveä himo varhaiskaalisalaattiin, ja nytkin aineet odottavat kaapissa tekemistä. Täytynee siis tarkkailla fiiliksiä, olisikin harmittavaa jos joku hyvä ruoka muuttuisi yllättäen ehdottomaksi nou-nou ruoaksi! Mä kun varsinkin olen ruokajumittaja. Nyt tosin repäisin ja kokeilin uutta kanapastaa, ja se oli ihan superhyvää. Chiliä ja valkosipulia siihen tuli :joyful:

Onko muuten nuo ruoat, jotka ovat raskausaikana etoneet, jääneet raskauden jälkeenkin sellaisiksi joita ei ole tehnyt mieli?
Vilja mulla ei niinkään tietyt ruuat jääny kammotuksiksi, mutta oksensinkin aika tasapuolisesti kaiken :grin Mä ehdollistuin niihin lökäpöksyihin missä raahustin sohvan ja vessan väliä, niitä en voinu vuosiin kaivaa kaapista. Ja monta vuotta myös matalalta paistava kevätaurinko nosti palan kurkkuun ja muistot turhan elävinä mieleen (molemmissa edellisissä pahin aika oli kevättalvi ja kevät).

Mutta mä olin siitä onnekas että oksentaminen muuttui satunnaiseksi vko 21 mennessä. En pysty edes ajattelemaan niiden tilannetta jotka laattaa vielä salissakin :wideyed:
 
Ok, hyvä siis henkisesti varautua siihen, että joku ruoka saattaa jäädä sellaiseksi, joka jatkossakin raskauden jälkeen yököttää :wtf:

Lisel, sulla on ollut kyllä aika rankka kokemus tuosta pahoinvoinnista ja oksentelusta. Toivotaan, jos nyt tällä kertaa olisikin toisin! Mutta kiva kuulla, että sulla ei tullut ruokakammoja. Mä itse rakastan ruokaa mutta olen vähän nirso + tietyissä ruoissa jumittaja, niin on vähän ristiriitaiset fiilikset, jos jostain tulisikin inhokkiruoka!

Tuo on muuten totta, joskus ne muut asiat sitten muistuttavat haaastavasta elämäntilanteesta. Mä olen ilmeisen onnellisesti unohtanut ikävät elämänkäänteet, tai sitten olen heivannut ne materiaan viittaavat asiat pois :smug:
 
Nyt on vissiin se vaihe että maistuis vaan Fazerin sininen, vaikka normaalisti en niin välitä suklaasta.
 
Mulla ei ole jostain syystä sitä superhajuaistia kehittyny ollenkaan tässä raskaudessa. Makeeta mun ei tee yhtään mieli, sokeri maistuu jotenki liian voimakkaalle. Koitin syödä kaupan korvapuustia ja se välimömmö oli niin ällöä, et oli pakko jättää kesken. Heräskin toivo, jos en lihoiskaan niin paljoa tässä raskaudessa, kun olen normisti aika ”teetä ja kakkua”- tyyppi :p
Kuitenki se, et mulle maistuu juusto, hampparit, suola ym., niin kyl mä sen painon saan varmaan sit kuitenki valitettavasti kerrytettyä. Valmiiks on varressa +10kg, ni toivon et pysyis hanskassa jotenki tuo paino :rolleyes:
 
Mulla ei ole jostain syystä sitä superhajuaistia kehittyny ollenkaan tässä raskaudessa. Makeeta mun ei tee yhtään mieli, sokeri maistuu jotenki liian voimakkaalle. Koitin syödä kaupan korvapuustia ja se välimömmö oli niin ällöä, et oli pakko jättää kesken. Heräskin toivo, jos en lihoiskaan niin paljoa tässä raskaudessa, kun olen normisti aika ”teetä ja kakkua”- tyyppi :p
Kuitenki se, et mulle maistuu juusto, hampparit, suola ym., niin kyl mä sen painon saan varmaan sit kuitenki valitettavasti kerrytettyä. Valmiiks on varressa +10kg, ni toivon et pysyis hanskassa jotenki tuo paino :rolleyes:

Ei muuta kommentoitavaa, mutta alan jatkossa kutsua itseäni Teetä ja kakkua -tyypiksi :grin siinä on paljon mukavampi vivahde kuin pullahiiressä :hilarious:
 
Makea tosiaankin tökkii, tänään söin tovi sitten muutaman karkin ja tuntuivat liian makeilta, vaikka olivatkin niitä uusia Aakkosia joissa puolet hedelmää :hilarious: Mutta joo, suolaiset herkut ovat sitten taas toinen juttu..hampparit, hyvä pizza ja sipsit, ne on kyllä normaalistikin mun suurta herkkua ja ovat ainakin toistaiseksi nytkin vielä maistuneet, olen yrittänyt pitää näissä kerran viikossa herkuttelutahdin! Parasta just nyt on paahdettu kauraleipä ja siihen päälle murskattua avokadoa, johon on puristettu sitruunamehua ja ripaus suolaa :taunt014

Itsellä ei ole vielä paino noussut, vaikka ruokahalu on yllättävän hyvä. Katsotaan, mitä tuleman pitää :rolleyes:
 
Makea tosiaankin tökkii, tänään söin tovi sitten muutaman karkin ja tuntuivat liian makeilta, vaikka olivatkin niitä uusia Aakkosia joissa puolet hedelmää :hilarious: Mutta joo, suolaiset herkut ovat sitten taas toinen juttu..hampparit, hyvä pizza ja sipsit, ne on kyllä normaalistikin mun suurta herkkua ja ovat ainakin toistaiseksi nytkin vielä maistuneet, olen yrittänyt pitää näissä kerran viikossa herkuttelutahdin! Parasta just nyt on paahdettu kauraleipä ja siihen päälle murskattua avokadoa, johon on puristettu sitruunamehua ja ripaus suolaa :taunt014

Itsellä ei ole vielä paino noussut, vaikka ruokahalu on yllättävän hyvä. Katsotaan, mitä tuleman pitää :rolleyes:
Mulla on näiden himojen vuoksi vuoksi epäilys, että odotan poikaa, jännä nähdä sitten onko näin. Onko sulla poikaepäilystä?
 
Mulla on näiden himojen vuoksi vuoksi epäilys, että odotan poikaa, jännä nähdä sitten onko näin. Onko sulla poikaepäilystä?

Mulla oli yhden hetken sellainen häivähdys, että olisiko poika tulossa :) Mutta muuten ei kyllä sen kummempia etäisiä, kumpi on. Välillä kun on vielä vaikeaa sisäistää, että raskaana tässä ollaan :joyful: Kävin nyt lukemassa noita leikkimielisiä eroja, tyttö- ja poikaraskauksien suhteen, ja kyllähän niiden perusteella poika olisi tulossa laughing6 Ei ainakaan vielä ole mitään suurta pahoinvointia (poislukien muutamat päivät, ja hetket), ruoka maistuu, ja erityisesti kaikki suolainen ja kirpeän hapokas. On myös huimannut, ja mielialat yllättävän tasaiset (ainoa mielialan muutos on satunnainen kiukutuspuuska, mutta niitäkin on ollut ihan vain muutama). Ja jalkakarvat ovat kyllä kasvaneet kohinalla!
 
Mulla oli yhden hetken sellainen häivähdys, että olisiko poika tulossa :) Mutta muuten ei kyllä sen kummempia etäisiä, kumpi on. Välillä kun on vielä vaikeaa sisäistää, että raskaana tässä ollaan :joyful: Kävin nyt lukemassa noita leikkimielisiä eroja, tyttö- ja poikaraskauksien suhteen, ja kyllähän niiden perusteella poika olisi tulossa laughing6 Ei ainakaan vielä ole mitään suurta pahoinvointia (poislukien muutamat päivät, ja hetket), ruoka maistuu, ja erityisesti kaikki suolainen ja kirpeän hapokas. On myös huimannut, ja mielialat yllättävän tasaiset (ainoa mielialan muutos on satunnainen kiukutuspuuska, mutta niitäkin on ollut ihan vain muutama). Ja jalkakarvat ovat kyllä kasvaneet kohinalla!
Mul ei oo mitään maagista sisäistä tunnetta kumpi olis, mut ku pahoinvointia ei ole niinku viimeks ja tää suolaisen himo ja makean ällötys niin epäilen poikaa. Ja tokihan kuo testit sanoi poika :grin
 
Minusta olis niin ihanaa syödä jotain kunnon pihviä pippurisella kermakastikkeella ja juureksilla! Oikeastaan kaikki normaali ruoka olisi hyvää, mutta en saa alas kuin soseita. Eilen keksin, että pilttiä voin syödä ja niissä on paljon makuvaihtoehtoja! Enimmäkseen kyllä pysyttelen niissä hedelmä- ja marjamauissa. Kumpa pahoinvointi hellittäisi ja pystyisi taas pian syömään normaalimmin.
 
Mulla loppui perinteisen aamupuuron syönti kuin seinään kun oksensin päälleni bensa-asemalla. Samaten välipalarahkat ja muutkin "pehmeät" välipalat ällöttää.

Erinäisiin hedelmiin, esim. Appelsiineihin ollut himoa!
 
Mä olen huomannut sen, että kun syö vähän kerrallaan ja usein, se on auttanut. Mulla toimii nyt kaikki raikas ja terveellinen, ja sitten esim. jauheliha ällöttää, samoin liian "tunkkaiset" maut. Viili mansikoilla on tällä hetkellä suurinta herkkua :hungry:
 
Eniten tehnyt mieli ja parhaiten mennyt alas hiilihydraattipitoiset ja raikkaat jutut, esim. hedelmät, marjat, leipä, suolakeksit. En oo moneen vuoteen syönyt muroja, mutta nyt monesti syön aamuisin Cheerios-muroja :laughing002 Siis näistä hiilaripitoisista parhaiten maistuu suht. mauttomat ja miedot ruoat. Herkkuja tekee välillä mieli, etenkin karkkia ja jätskiä. Normaalisti rakastan lihaa, mutta nyt ei ole sitä oikein tehnyt mieli tai muutenkaan "raskasta" ruokaa. Rasvainen ruoka ei myöskään houkuta, ylipäätään ruokahalu nyt alkuraskauden aikana on ollut heikompi.
 
Takaisin
Top