Himot ja ällötykset

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Vielä maistuu kahvi ja muutkin ihan normaalisti enkä ole mielihalujakaan hoksannut.
 
Perjantaina, kun lounas tuli ylös ja kuola poskella kömmin sohvalle pötköttämään. Mies kysyi, että olisiko jotain mitä tekisi mieli.
Ajattelin ensin, että ei kyllä yhtään mitään. :yuck:
Hetken kuitenkin, kun kaivelin mielenisopukoita niin teki mieli appelsiinimehua (sitä oikein tuoretta) ja juustonaksuja. Mies kipitti hakemaan lähikaupasta ja toi myös viinirypäleitä ( oi, että en edes tiennyt niitä himoitsevani, mutta ne on ollut ihan super :notworthy ).

Mutta siis..

Appelsiinimehu, juustonaksut ja viinirypäleet ovat olleet pelastus tässä kahden päivän aikana. :happy119

Pekonin ja jauhelihan paistokäry taas on jotain aivan kamalaa. :happy118
 
Kalan haju ja maku on aivan kamala:yuck: En normaalistikkaan tykkää kalasta mutta näin raskaana se paha maku ja haju on 100x kamalampi. Ennen plussaa menin cittarissa sushi paikan ohi ja mietin miten ihmeessä se kala tuli niin voimakkaana ja pahana nenään. Plussa selitti:grin
 
Kalan haju ja maku on aivan kamala:yuck: En normaalistikkaan tykkää kalasta mutta näin raskaana se paha maku ja haju on 100x kamalampi. Ennen plussaa menin cittarissa sushi paikan ohi ja mietin miten ihmeessä se kala tuli niin voimakkaana ja pahana nenään. Plussa selitti:grin
Mä ihmettelin testiä edeltävänä päivänä että miten ihmeessä meillä haisi kotona alakerrassa sellainen märkä koira. Keskiviikkona saatiin koiranpentu eikä se haju todellakaan voinut olla niin voimakas varsinkaan kun täällä on ollut ihan kuivat kelit. Sanoinkin miehelle että täytyy varmaan testata ja plussahan sieltä tuli.
 
Mä olen vakuuttunut, että tuolla vatsassa on tusinan verran teini-ikäisiä nuoria. Nälkä on jatkuva ja haluaisin syödä kaikkea proteiini- ja hiilaripitoista. Tällä hetkellä haaveilen pastasalaatista :angelic: ja ehkä croisanteista. Ja niistä tacoista :hilarious:

Lisään vielä. Mieli tekisi myös uusia perunoita voin kanssa sekä mausteisista makkaroista tehtyä makkarapastaa :laughing002
 
Mä olen vakuuttunut, että tuolla vatsassa on tusinan verran teini-ikäisiä nuoria. Nälkä on jatkuva ja haluaisin syödä kaikkea proteiini- ja hiilaripitoista. Tällä hetkellä haaveilen pastasalaatista :angelic: ja ehkä croisanteista. Ja niistä tacoista :hilarious:

Nälkäinen Muumilaakson väki. :hilarious: :Heartred
 
Mä oon nyt viikon himoinnu perunaa kaikissa muodoissa normaalisti en syö perunoita kun ihan max kesällä ja nimenomaan uusia semmosia myös kalaa on tehny mieli ja sitäkään en yleensä syö(kasvissyöjä).
Normisti voisin elää karkilla ja muulla makeella, mut nyt kaikki sokerinen lähinnä ällöttää :hungover:
 
Mä olen vakuuttunut, että tuolla vatsassa on tusinan verran teini-ikäisiä nuoria. Nälkä on jatkuva ja haluaisin syödä kaikkea proteiini- ja hiilaripitoista. Tällä hetkellä haaveilen pastasalaatista :angelic: ja ehkä croisanteista. Ja niistä tacoista :hilarious:

Lisään vielä. Mieli tekisi myös uusia perunoita voin kanssa sekä mausteisista makkaroista tehtyä makkarapastaa :laughing002

Hih, mulla vähän sama, ihan parasta on ollut makkara ja raikas varhaiskaalisalaatti :joyful: Mullakin oli alkuun ihan JÄÄTÄVÄ nälkä, nyt se on vähän tasoittunut, ehkä mun teinit kasvoivat aikuisiksi :woot: Haaveilen tällä hetkellä oikein herkku hampurilaisateriasta! Meidän vakiomestan kanssa täytyykin olla tarkkana, että muistaa pyytää pihvin kypsänä :smiley-ashamed004 Normaalisti syömäni leipä maistuu nyt vähän mjeh, täytyypä miettiä sille jotain vaihtoehtoa, ettei siitä mene täysin maku.
 
Mulla tekis vaan mieli jotain raikasta salaattia tai jotain kevyttä.
 
Aiemmin viikolla kehuskelin, kuinka ruokaa uppoaisi vaikka millä mitalla. Nyt olo on kurja ennen syöntiä, syönnin aikana ja etenkin sen jälkeen. Pakko syödä jotain, mutta toisaalta syöminen ei herätä suurta mielenkiintoa, kun tietää, että sen jälkeen olo on kurjimmillaan. Näin kuvan hernekeitosta, johon oli laitettu sinappia ja sipulia. Se herätti jotain mielenkiintoa, mutta en jaksaisi lähteä metsästämään mistään hernekeittoa enää :hilarious: toisaalta voisin syödä myös vähän paahtista, papuja tomaattikastikkeessa, paistettua kanamunaa ja viipaleen pekonia. Mutta ei meillä ole noistakaan kuin vain kanamunia kaapissa :hungover: appelsiinimehukin kiinnostaisi... arvon kanssaetoilijat, mitä te syötte?
 
Aiemmin viikolla kehuskelin, kuinka ruokaa uppoaisi vaikka millä mitalla. Nyt olo on kurja ennen syöntiä, syönnin aikana ja etenkin sen jälkeen. Pakko syödä jotain, mutta toisaalta syöminen ei herätä suurta mielenkiintoa, kun tietää, että sen jälkeen olo on kurjimmillaan. Näin kuvan hernekeitosta, johon oli laitettu sinappia ja sipulia. Se herätti jotain mielenkiintoa, mutta en jaksaisi lähteä metsästämään mistään hernekeittoa enää :hilarious: toisaalta voisin syödä myös vähän paahtista, papuja tomaattikastikkeessa, paistettua kanamunaa ja viipaleen pekonia. Mutta ei meillä ole noistakaan kuin vain kanamunia kaapissa :hungover: appelsiinimehukin kiinnostaisi... arvon kanssaetoilijat, mitä te syötte?

Tällä hetkellä niitä omia aiempiakin "vakioruokia", nyt vain niin että huomioin raskauden tuomat ruoka-ainerajoitukset :) Tai no, kirpeät Granny Smith -omenat ovat just nyt ihania! Banaani on vähän mjeh, mulla tulee sen kanssa normistikin helposti yökkäystunne viimeisiä paloja syödessä, niin nyt on ollut pakko nakertaa banaanit mahdollisimman rauhallisesti ja pienin haukuin. Jogurtti ja saksanpähkinät pitää hyvin nälkää loitolla! Mutta se pahin nälkäfiilis on tosiaakin tasoittunut, toki jos tulee liian pitkä väli syömisissä niin kyllä kiukkunälkä nostaa otettaan..:hilarious:

Smoothiet on kans hyviä! Onko muuten kellään tietoa, olisiko niiden suhteen jotain mitä pitäisi huomioida? Itse koitin valita sellaisia missä ei ole inkivääriä eikä siemeniä. Mutta jäin miettimään, onkohan niissä ne marjat "turvallisessa" muodossa? :rolleyes:
 
Tänään ei oo kyl maistunut mikään lämmin ruoka, jo ruuan haju etoo:meh: Mutta salaatit ja smoothiet on maistunut:)
 
Mulla tekis mieli vain jotain raikasta salaattia, picnicin yhtä tiettyä vihersmoothieta ja grillattua halloumia. Eikö noilla pärjää aika pitkälle?
 
Täällä uppoaa toistaiseksi ihan kaikki normaalisti, eikä mitään himojaan ole. Hajutkaan ei vielä ällötä...
 
Moi!
Mulla aluksi teki kaikkea mieli ja ihmettelinkin miten hampurilainen voi maistua niin hyvältä! Sitten kun alkoi huono olo 5+6, niin ei tehnyt mitään oikeaa ruokaa mieli! Valmispuuroa aamuisin, koska oli helppo niellä, mustikkakeittoa, hedelmiä, smoothieita, suolakeksejä ja kurkkuviipaleita sain syötyä. Kaikki raikas ja helposti nieltävät meni. Mun piti jopa ostaa uusi eri hammastahna, koska meijän sen hetkinen maistui pahalle:joyful: Muutenkin kun on herkkä vatsa ja närästystä niin heikoksihan se olo meni noista. Sitten jotenkin sain syötyä oikeeta ruokaa ja olo koheni heti! Nyt alkanut taas tekemään mieli ruokia (lähinnä niitä mitä ei saa syödä raskaana:meh:) ja olokin parempi kun saa syötyä! Olen nyt siis 7+1. Välillä närästää, mutta kun saa syötyä niin ei se paha olo enää oikein tule. Sipsi/popcorni ja kaikki suolainen himottaa nyt, koska olen syönyt niin paljon makeaa. Saas nähä millaisia mielitekoja tässä vielä kehkeytyy:dance008
 
Olisiko kenelläkään hyväksi todettuja ohjeita kylmiin keittoihin? Ajatuksissa pyörii esim kurkkukeitto tai vastaava, mutta niitä on varmasti vastaavia muitakin. Gazpacholle sanon suoraan ei :hilarious:
 
Ah, veteen keitetty kaurapuuro sokerilla ja maidolla :love7
Vanhoja tuttuja ei vielä oo, ehkä ne tulee sieltä taas.
 
Mun alkoi eilen tekemään hirveästi mieli oikein suolaista perunasalaattia, ja laitoin siihen kapriksia, valkosipulia, rucolaa, oliiveja ja hirveästi suolakurkkua (siitä se himo oikeastaan lähtikin). Söin ja oli tosi hyvää.
Mutta yöllä heräsin siihen että noi jotenkin maistui suussa, hirveä pahoinvointi koko yön ja aamupäivän. Vannotin miestä viemään sen salaatin talosta mutta tuntuu että se haju leijuu täällä vieläkin. En käsitä miten olen voinut syödä sitä eilen!!! Nyt pelkkä ajatus saa yökkäämään ja jääkaapin joutuu varmaan desinfioimaan että sen voi avata ja samalla hengittää. Yök! :yuck:
 
Takaisin
Top