Mitä olette mieltä marraskuusta syntymäkuukautena? 
En ollut itse ollenkaan miettinyt syntymäkuukautta, koska ajattelen ettei lapsia tehdä vaan he tulevat jos ovat tullakseen. Yllätyin järjettömästi, että raskaus alkoikin nopeasti ja että minusta tulee äiti vielä tänä vuonna. Mutta en silti ollut ajatellut koskaan, että lapseni syntyisi juuri loppuvuonna.
Olen tietenkin todella onnellinen raskaudesta ja ei kuukaudella ole väliä, mutta väkisin tulee mieleeni, että:
- lapsella ei tule koskaan olemaan kesäisiä ulkosynttäreitä
- on pimeää ja loskaista kun vauva syntyy ja pahentaakohan se potentiaalista baby bluesia?
- hukkuuko vauvan syntymäpäivä pikkujoulukauteen ja joulutohinaan?
- miten myöhäinen syntymäaika vaikuttaa sitten aikanaan kouluun mennessä vai onko sillä mitään merkitystä?
Me olemme onnekkaita marraskuisten tulevia äitejä, mutta tässä tällaisia vähän neuroottisen ensiodottajan ajatuksia

En ollut itse ollenkaan miettinyt syntymäkuukautta, koska ajattelen ettei lapsia tehdä vaan he tulevat jos ovat tullakseen. Yllätyin järjettömästi, että raskaus alkoikin nopeasti ja että minusta tulee äiti vielä tänä vuonna. Mutta en silti ollut ajatellut koskaan, että lapseni syntyisi juuri loppuvuonna.
Olen tietenkin todella onnellinen raskaudesta ja ei kuukaudella ole väliä, mutta väkisin tulee mieleeni, että:
- lapsella ei tule koskaan olemaan kesäisiä ulkosynttäreitä
- on pimeää ja loskaista kun vauva syntyy ja pahentaakohan se potentiaalista baby bluesia?
- hukkuuko vauvan syntymäpäivä pikkujoulukauteen ja joulutohinaan?
- miten myöhäinen syntymäaika vaikuttaa sitten aikanaan kouluun mennessä vai onko sillä mitään merkitystä?
Me olemme onnekkaita marraskuisten tulevia äitejä, mutta tässä tällaisia vähän neuroottisen ensiodottajan ajatuksia

Vaikka eipä silläkään loppupeleissä oo mitään väliä.
Ja ihan kiva myös kuulla etten ole ainoa "loppuvuoden hyljeksijä", vaikka ei siihen sinänsä syytä olekaan! 

kuukausi kuin kuukausi.
koska kaikilla on kesäloma juttuja.. Lisäksi neuvolatäti on aina sijainen.. Lisäksi sä oot niiden sun äiti läskien kanssa hikoilemassa samaa aikaan kun jäätävät tissit valuu ylen paljon maitoa ja itkettää ja hikoiluttaa eikä ruokamaistu mut pitää syödä kun muute ei tuu maitoa.. Lisäksi oot niin löysä fäti ettei mikään kaapu näytä hyvältä ja sun miehesi vaatteet on slimfittejä mut sä et nii joudut ostaa jäätävän tpaidan hm miesten osastolta
oon itsekin syntynyt kesällä ja harvoin luokkakaverit pääs sun juhliin.. Mun koko suku on syntynyt Touko-elokuussa lukuunottamatta mun äitiä ja pappaa jotka on/oli syntynyt marraskuussa ja voin kertoa että mulla on iso suku..