Äitiyspakkaus

Mulle oli tosi mieluisat värit ja kuosit, sopii meidän sisustukseenkin ja omiin vaatteisiin ihan älyttömän hyvin! :grin En oo kyllä yhtään vielä perehtynyt että mitä tarttis ylipäätään olla, joten sitä puolta ei pysty kommentoimaan.
 
Yh, en yhtään tykkää keltaisesta tai vihreästä. 2020 olisi enemmän mun makuun mutta en tuu sitä boxia saamaan :sorry:


Tällä foorumilla oli äitiyspakkauksesta juttua tuolla vapaissa aiheissa. Siellä joku alkuvuoden odottaja olisi halunnut nimenomaan 2021 pakkauksen, mutta ottaa 2020 pakkauksen ja yrittää vaihtaa.
Käypä vilkaisemassa sieltä, jos olisi muitakin innokkaita.
 
Ja siis tää että nää oli mun mielestä niin kivat värit oli valtava helpotus kun pelkäsin että ne olis olleet ton laatikon mukaiset, enkä voi sietää liilaa :p
 
Ihan kiva pakkaus, mutta ei tullut sellaista et pakko saada. Pitäydyn rahapäätöksessäni:happy:
Makuupussi oli tosi kiva.
Vanuhaalari lähti esikoisella täysin käyttämättömänä lahjoitukseen, en keksinyt sille mitään käyttöä.
 
Meillä ei vielä varmuutta otetaanko rahana vai pakettina eikä nyt suuntaan tai toiseen auttanu tää paketin sisältö. Aika neutraalit fiilikset siis jäi, peruskivoja vaatteita joita tosin meillä ennestäänkin piisaa. Todennäköisesti mikäli tyttö olis tulossa niin jättäsin paketin ottamatta.
 
Tykättiin kyllä molemmat, mies ja minä tämän vuoden paketista. Erityisesti miehen mieleen oli laiskiais-unilelu :laughing002
 
Se unilelu oli kyllä mahtava! Ja aiotaan kyllä ottaa äitiyspakkaus, mun mielestä se vaan kuuluu tähän odotukseen. :grin
Harmi ettei tässä pakkauksessa ollut vilttiä, mutta edelliseltä on vielä tallessa. Aiempienkin kohdalla otin siis pakkauksen. Mutta olivat molemmat alkuvuoden lapsia, niin aina sai sen vanhemman, kiva nyt saada kerrankin tää uus. :laughing002
 
Oli paljon hyvää, kiva mm kun oli kuviollisia harsoja ja enemmän kuin ennen, muovinen Muoks! siis silikoninen ruokalappu yms.
Mutta heti pomppasi silmille yllättävän hallitsevalta tuntuva beige(/ruskea), joita en vain voi sietää, jotenjoten... :wacky:
Keltaisesta ja vihreästä tykkään paljon.


Ja nyt kun olen palannut katsomaan pakkausta muutaman kerran uudestaan, olen syttynyt sille enemmän. :grin
Pitää kysyä mieheltä, kun joskus pääsee tältä päivältä töistä kotiin...
 
Olin ensin sitä mieltä, etten välttämättä ota pakkausta, kun osa kamppeista on tallessa esikoisen ajalta. Mutta nyt pakkauksen nähtyäni olen kääntymässä pakkauksen puolelle. Minusta juuri hyvä tämä uusi pakkaus! Ihanat värit ja huomattavasti sukupuolineutraalimpi kuin vuonna 2016, jolloin oli tosi poikamainen pakkaus. No ei meidän typy siitä valittanut, mutta itseäni vähän häiritsi :hilarious: Ainoa, mikä harmittaa, on vanupuvun puute... Esikoisen puku tuli käytettyä melkein puhki. Sitä en toisaalta edes tiennyt, että pakkaukseen on joskus kuulunut viltti o_O
 
Olipa iiihana pakkaus :Heartpink jälleen kerran :biggrin Musta ne on kaikki aina hienoja.. ja kelpaa ihan kummalle vaan.

Vanuhaalaria käytettiin tosi paljon esikoisen kanssa, se oli ihan best keväällä vaunuihin nukuttaessa! Onneksi se on tallessa vielä :Heartpink
 
Ihan kiva pakkaus mun mielestä, ei mitään suuria tunteita herättänyt puoleen tai toiseen. Meillä tosiaan esikoisen pakkaus kokonaisuudessaan tallessa, joten otetaan kyllä rahana. Hyvä, että nyt on panostettu vastuullisuuteen. 2019 pakkauksessa oli osa bodyista valmistettu Kiinassa :rolleyes:. Varmaan sielläkin osataan vastuullisempaa tuotantoa jossain päin maata, mutta musta on kyseenalaista, ettei oltu valittu vaatteita, jotka on tehty Euroopassa.
 
Ihan kiva pakkaus mun mielestä, ei mitään suuria tunteita herättänyt puoleen tai toiseen. Meillä tosiaan esikoisen pakkaus kokonaisuudessaan tallessa, joten otetaan kyllä rahana. Hyvä, että nyt on panostettu vastuullisuuteen. 2019 pakkauksessa oli osa bodyista valmistettu Kiinassa :rolleyes:. Varmaan sielläkin osataan vastuullisempaa tuotantoa jossain päin maata, mutta musta on kyseenalaista, ettei oltu valittu vaatteita, jotka on tehty Euroopassa.

Parastahan olis jos voitais tehdä pakkaus kokonaan kotimaisista tuotteista, ainakin minusta, mutta taitaisi nousta hinta liian kovaksi :rolleyes: pääasia kuitenkin että laatu on hyvää. Mm. merinovillahaalari oli meillä kovassa käytössä ja meni vielä tänä syksynä/talvenakin (ennen kun tuli liian kylmät kelit) hyvin kun oli niin reilua kokoa.
 
Parastahan olis jos voitais tehdä pakkaus kokonaan kotimaisista tuotteista, ainakin minusta, mutta taitaisi nousta hinta liian kovaksi :rolleyes: pääasia kuitenkin että laatu on hyvää. Mm. merinovillahaalari oli meillä kovassa käytössä ja meni vielä tänä syksynä/talvenakin (ennen kun tuli liian kylmät kelit) hyvin kun oli niin reilua kokoa.

Totta, aina pitää tasapainoilla kustannusten, laadun ja vastuullisuuden välillä. Olisi hienoa, jos tuotteet olisivat kotimaisia, mutta ei varmaan budjetti kestäisi tai sitten tuotteita olisi vaan muutama. Meilläkin merinovillahaalari ollut kovassa käytössä ja on mukavan reilu ja joustava, niin on helppo pukea.
 
Äitiyspakkauksen tuotteet tosiaan kilpailutetaan lain mukaisesti, hintakattona oliko se 170€.
Tuotteita pestään ja testataan käytössä. Jne...

Olisi ihan huippua, jos pakkaus olisi kokonaan kotimainen, mutta ei vain yksinkertaisesti mahdollista.
Ja nythän tosiaan pakkaus...

" Tämän vuoden äitiyspakkauksesta Suomessa on valmistettu vain laatikko – kaikki tuotteet ovat ulkomaisia.

”Me emme EU-lainsäädännön ja hankintalain perusteella saa ”suosia suomalaista”, vaan kaikki tuotteet ovat samalla viivalla päätöksiä tehtäessä: valmistusmaalla ei saa olla merkitystä valinnassa”, Aholainen sanoo. "
 
Äitiyspakkauksen tuotteet tosiaan kilpailutetaan lain mukaisesti, hintakattona oliko se 170€.
Tuotteita pestään ja testataan käytössä. Jne...

Olisi ihan huippua, jos pakkaus olisi kokonaan kotimainen, mutta ei vain yksinkertaisesti mahdollista.
Ja nythän tosiaan pakkaus...

" Tämän vuoden äitiyspakkauksesta Suomessa on valmistettu vain laatikko – kaikki tuotteet ovat ulkomaisia.

”Me emme EU-lainsäädännön ja hankintalain perusteella saa ”suosia suomalaista”, vaan kaikki tuotteet ovat samalla viivalla päätöksiä tehtäessä: valmistusmaalla ei saa olla merkitystä valinnassa”, Aholainen sanoo. "

Aivan, typerät kilpailulait :facepalm: mun mielestä pitäis kyllä saada varsinkin valtion kustantamissa jutuissa suosia kotimaista :shifty: mutta minkäs näille teet!
 
Musta pakkaus oli kyllä ihan kiva, vaikka enemmän kyllä pojalle. Otan kyllä joka tapauksessa. :happy: Se on niin ihana hakea postista ja hypistellä.

Onneks esikoiselta on vielä jäljellä vanuhaalari, koska siitä tykkäsin tosi paljon. Vilttiä ei 2010 vuoden pakkauksessa edes ollut. Ja oonkin ostanut jo Finlaysonin norsu vauvanviltin kaappiin valmiiks kun se vaan oli niin ihana :hilarious:
 
Taidan kyllä kallistua rahan puoleen tällä kertaa, kun esikoisen jäljiltä on suunnilleen kaikki mahdollinen jo olemassa. Ihan kivoja juttujahan tuossa pakkauksessa on, mutta ei vaan kerta kaikkiaan oo tarvetta. Mies haluaisi pakkauksen, kun saisi enemmän rahalle vastinetta. En kyllä heti keksi sille rahallekaan mitään yksittäistä kohdetta, mutta eiköhän se äkkiä johonkin uppoa :hilarious:
 
Me päädytään todennäköisesti rahaan. Esikoisen jäljiltä kaikki tarvittava tallessa paitsi pikkuvauvalle sopiva kantoliina, niin varmaan ton äitiysavustusrahan sijotan kantoliinaan.
 
Juuri oli infoa, että tämän vuoden pakkauksia aletaan jakamaan jo maalis-huhtikuun vaihteessa :grin eli me saadaan näemmä tämän vuoden paketit, ei tarvitse itse arpoa kumpaan tähtää, tämän vuoden vai -20 :grin
 
Me varmaan otetaan kuitenkin rahana.

... Tosin aikaa on, ehtiihän tuo muuttumaan, mutta tämän hetken fiilis.
Kyllä tuo osittain himottaa, mutta sisältää sen verran sellaisia, joille ei joko ole tarvetta tai en vaan pidä. Yllätyin esimerkiksi että muutamassa bodyssa oli kirjekuoripääntie, en ole ikinä niistä pitänyt, ne on meillä lörähtänyt venähtänyt, ei istu kivasti jne. En myöskään pidä kärjellisistä housuista, apua, onko ne potkuhousut nimeltä? :hilarious: :grin Mieltymyksiä mieltymyksiä... Eikä siis pelkästään ulkonäöllisiä "ongelmia", vaan myös ihan käytännönjuttuja, mikä meille sopii ja ei sovi.
 
Takaisin
Top