Liikunta raskauden aikana

Mä kävin tänään useamman viikon tauon jälkeen salilla. Treeni kulki ihan ok, vähän jännitti ennakkoon, jos liiasta rehkimisestä voisi lentää oksennus. Mutta siis aivan poikki tuon jälkeen ja oli pakko nukkua päikkärit. Vaikka siis tuntui tosi hyvältä, että menin treenaamaan niin eipä voi iloita liikunnan piristävästä vaikutuksesta :grin
 
Mäkään en ole mitenkään erityisen liikunnallinen, mutta kävellä tykkäisin, jos olis aikaa ja siedettäviä kelejä, joita just nyt ei taida olla. Myös nuo raskausjoogat kiinnostaa, ja pitääpä katsoa kannattaisko just tuo mainittu ottaa :)
 
Mä tykkään liikkua ja käynkin aktiivisesti punttiksella. Nyt tosin tää pahoinvointi on tehnyt siitä aika haastavaa, pitää ottaa niin rauhallisesti ettei siellä oksentele pitkin lattioita :hilarious:
Mut vähän ärsyttää kun just tossa alko treenit taas kulkemaan tosi hyvin niin nyt tuli sit tämä :banghead:
Uimistakin rakastan, mutta nyt ei ole koronan takia sinne päässyt/viitsinyt mennä. En ole varma onko se halli nyt ees auki, enkä tiedä uskaltaako sinnekään mennä kun jos alkaa oksettamaan kesken kaiken, niin mitäs sitten. Ei sinne altaaseen viitti puklata :sad001

Kävelykin välillä haastavaa, vähänkin jos yrittää kävellä reippaammin niin alkaa oksettamaan ja masussa jomottelemaan. Ylämäet on varsinkin pahoja :arghh:
 
Tavoite ois päästä tänään vesijuoksemaan. Mutta en tiedä onnistuuko. Tuntuu, että tämä elämä näiden raskausoireiden kanssa on niin vaikeasti ennustettavaa. Saattaa olla, että päädyn kuitenkin vain peiton alle koko päiväksi.
 
Tavoite ois päästä tänään vesijuoksemaan. Mutta en tiedä onnistuuko. Tuntuu, että tämä elämä näiden raskausoireiden kanssa on niin vaikeasti ennustettavaa. Saattaa olla, että päädyn kuitenkin vain peiton alle koko päiväksi.

Mihin pääsee vesijuoksemaan? :wideyed: Täällä Tampereella on ainakin vielä uimahallit tavalliselta kansalta kiinni... odotan niin innolla, että pääsisi taas uimaan!
 
Täällä kanssa pahoinvointi on estänyt liikkumisen. Työ on kyllä fyysistä, mutta sen jälkeen onkin sitten ihan loppu. Kyllä sitä odottaa että jaksaa taas jotain tehdä, muutakin kuin olla sohvalla. Kova aherrus kostautuu aina. Olosta tulee karseampi ja oksu lentää:hungover:
 
Oo tää näyttää hyvältä ja halvalta! online pääsy 6kk niin voisi jo kohta ottaa, niin riittää loppuraskauteen asti ja lopussa ei varmaan jaksakaan hirveästi tehdä :D
https://liikuntastudio.fi/raskausjooga-verkkokurssi/

Jos joku on ottanut tän, kuulisin mielelläni kokemuksia!

Kansalaisopiston raskausjooga näyttäisi olevan maalis-huhtikuussa ja vieläpä hyvään hintaan, mutta olen aiemmin ollut se nolo kankea joogatunneilla, niin vähän mietityttää. :nailbiting:
 
En pysty kyllä tekemään yhtään mitään fyysistä. Heti kun vähänkin hengästyy tai tulee kuuma alkaa oksettamaan. Eilen kun kävelin töistä lumisohjossa olin ihan varma että joudun jäämään tienposkeen makaamaan kunnes olo helpottaa. Onneksi sain tsempattua sen verran että pääsin perille ja sain heittää koivet hetkeksi ilmaan. :hungover:
 
En pysty kyllä tekemään yhtään mitään fyysistä. Heti kun vähänkin hengästyy tai tulee kuuma alkaa oksettamaan. Eilen kun kävelin töistä lumisohjossa olin ihan varma että joudun jäämään tienposkeen makaamaan kunnes olo helpottaa. Onneksi sain tsempattua sen verran että pääsin perille ja sain heittää koivet hetkeksi ilmaan. :hungover:

Mulla aivan samoja oloja. Tylsää kun jo pelkkä kävely tuntuu niin vaikealta ja raskaalta. Oksennus meinaa aina tulla ja vatsassa tuntuu inhottavalta. Pitää kävellä tosi hitaasti, että pääsee perille asti ilman oksentamista ja makoilua tienposkessa.
 
Tulipa tänään käveltyä varmaan joku 10 km ellei enenmmänkin. Ei koko matkaa ihan yhteen soittoon, mutta kuitenkin. Kylläpä siinä lopuksi tuntukin kamalalta, piti melkein pysähdellä välillä hengittämään etten olisi oksentanut. Kun ei hirveästi huvittaisi oksennella tuntemattomien ihmisten tuijotellessa, niitä kun ilmaantuu heti näköpiiriin kun on vähänkin huonompi olo :grin
Oli ehkä vähän liikaa rasitusta nyt tähän hetkeen, vaikka aika hiljaksiin tuli edettyä. Kotiin tullessa oli pakko mennä hetkeksi pitkälleen ennen kun pysty ees ajattelemaan mitään muuta.
 
Mulla kans olo pahenee nimenomaan liikkuessa. Työpäivät on pahimpia, kun mulla tulee päivän aikana 20 000 askelta. Nieleskelen röyhtäyksiä ja ahdistaa. Nyt hyvin huomasi taas eron ku olin vuorokauden kotona tekemättä mitään sykettä nostattavaa, niin voin ihan hyvin. Lähdin sitten kauppaan, niin oksetti koko kauppareissun. (Kuljen kävellen joka paikkaan joten kaupassa käyminen on sykettä nostattavaa.)
 
Korona tosiaankin vei mahdollisuudet ryhmäliikuntaan, olin hulluna:smiley-bounce013 siihen rääkkiin ja meitä oli siellä kaikentasoisia mikä teki osallistumisesta helpompaa. Mutta miksi sitä plussan jälkeen lopetti täysin kaiken liikunnan? Työ on kyllä fyysistä ja sen jälkeen ei enää kiinnosta lähtee liikkumaan:meh:
 
Mä lenkkeilen koiran kanssa useamman kerran päivässä. Ennen raskautta tehtiin päivässä aina yks paljon pidempi lenkki metsäpoluilla tai juosten, mutta pitkät lenkit on siirtynyt nyt miehen hoidettavaks, mä käyn parilla puolen tunnin lenkillä päivittäin.

Alkuraskaudessa olin niin huonovointinen, etten pystynyt kuin kylkeä kääntämään sohvalla. Joten nyt on ihanaa, kun pystyy lenkkeilemään edes puolisen tuntia kerrallaan, tosin tahti on vähän rauhallisempaa.
 
En ole koskaan ollut mikään urheilija janyt raskauden aikana on tullut liikuttua vielä vähemmän. Mutta pyrin päivittäin menemään kävelylle ja lasten kanssa pihalle. Ja kotona ei liikaa ehdi levätä tuon nuorimmaisen 1-vuotiaan kanssa :wink
 
Mä aloitan tänään raskausjoogakurssin. Tietenkin just huonosti nukuttuja öitä alla, väsyttää ja tekisi mieli vain käpertyä peiton alle. Mutta ehkä mä tässä parissa tunnissa virkoan. Vähän pöhköltä tuntuu etänä, mutta onhan se parempi kuin ei mitään...8 kerran kurssi, toivottavasti jonkun kerran pääsisi paikan päällekin. Saisi siis mennä, mutta en nyt varmaan ainakaan muutamaan ekaan kertaan viitsi.
 
Mä aloitan tänään raskausjoogakurssin. Tietenkin just huonosti nukuttuja öitä alla, väsyttää ja tekisi mieli vain käpertyä peiton alle. Mutta ehkä mä tässä parissa tunnissa virkoan. Vähän pöhköltä tuntuu etänä, mutta onhan se parempi kuin ei mitään...8 kerran kurssi, toivottavasti jonkun kerran pääsisi paikan päällekin. Saisi siis mennä, mutta en nyt varmaan ainakaan muutamaan ekaan kertaan viitsi.

Mietin kans tollasta raskausjoogakurssia, mut en ole vielä ostanut. Kun en tiedä tuleeko sitä sit kotona tehtyä. Oon muutenkin huono seuraamaan ohjeita. Hyväähän se tekisi, mulla on vielä se harkinnassa. En tiedä pääseekö täällä paikan päälle vai onko se vaan verkkokurssi ja itsenäisesti toteutettava.
 
YouTubessa on kanssa ihan kivoja raskausjoogavideoita mikäli haluaa matalalla kynnyksellä tutustua asiaan
 
Mietin kans tollasta raskausjoogakurssia, mut en ole vielä ostanut. Kun en tiedä tuleeko sitä sit kotona tehtyä. Oon muutenkin huono seuraamaan ohjeita. Hyväähän se tekisi, mulla on vielä se harkinnassa. En tiedä pääseekö täällä paikan päälle vai onko se vaan verkkokurssi ja itsenäisesti toteutettava.

Mulla oli livestriimaus studiolta eli se tunti on käynnissä tiettyyn aikaan eikä tietääkseni tallennetta tule. Saa ainakin mut tekemään, muuten helposti jäisi. Onhan se vähän blaah läppärin ruudulta seurata ja tehdä liikkeitä, mutta tulipa ainakin vähän availtua kehoa. Ja tykkään, kun siinä käydään sivussa kehon muutoksia läpi ja ote oli tosi sellanen "tehkää omaan tahtiin ja heti jos tuntuu pahalta niin lepoa vaan".
 
Mulla oli livestriimaus studiolta eli se tunti on käynnissä tiettyyn aikaan eikä tietääkseni tallennetta tule. Saa ainakin mut tekemään, muuten helposti jäisi. Onhan se vähän blaah läppärin ruudulta seurata ja tehdä liikkeitä, mutta tulipa ainakin vähän availtua kehoa. Ja tykkään, kun siinä käydään sivussa kehon muutoksia läpi ja ote oli tosi sellanen "tehkää omaan tahtiin ja heti jos tuntuu pahalta niin lepoa vaan".

Täällä ei taida olla mamajooga-kurssia niin, että pääsis paikan päälle saati sit livestriimauksena. Tai netin kauttahan sitä voi olla mukana vaikka minkä paikakunnan kursseilla.
Tolla studiolla on mamajooga-verkkokurssi, jossa ne materiaalit aukee viikoittain ja on näkyvissä vuoden. Voihan sitä yhdistää tietsikan telkkuun ja katsoo siitä. Mulla on ainakin sen verran pieni läppärin näyttö, että hankala tästä seurata.

En vielä ostanut kurssia..Vähän vielä mietin..
 
Takaisin
Top