Inseminaatio/muut hoidot 2018

Noaidi, toivotaan että inssi onnistuu ennenku viikonloppu koittaa! :)

Mulla nyt kp26/28, dpo 12 ja raskaustesti negatiivinen. Tekisi mieli jo lopettaa lugesteronin käyttö, ettei kierto pitkity turhaan, mutta jospa testaan vielä huomenna uudelleen ja sitten vasta lopetan luget. Itkut itketty, sydän murskana (taas) ja mieli suunnattuna kohti seuraavaa kiertoa. Toivon niin, että voitaisiin heti seuraavassa kierrossa jatkaa pistoshoitoja, lääkäri mainitsi viimeksi, että usein vaatii välikierron kun lugesteronin käytön jälkeen keltarauhanen ei ole ehtinytkään hävitä kokonaan vaikka uusi kierto alkanut. Aion toivoa myös inseminaatioita tuleviin pistoskiertoihin.
 
Äh eihän tästä nyt tuu mitään. Ei oo ovisplussaa näkynyt ja jos se huomenna tulisi, niin ei välttämättä tehtäisi inssiä. Luulen että meni kierto taas hukkaan. :smiley-angry017 tää homma menee nyt ihan reisille kun aina mun ovikset menee viikonlopuille, hoidoissa oltu syyskuusta asti ja vasta kaksi inssiä saatu, mulla menee niin hermo tähän.
 
Äh eihän tästä nyt tuu mitään. Ei oo ovisplussaa näkynyt ja jos se huomenna tulisi, niin ei välttämättä tehtäisi inssiä. Luulen että meni kierto taas hukkaan. :smiley-angry017 tää homma menee nyt ihan reisille kun aina mun ovikset menee viikonlopuille, hoidoissa oltu syyskuusta asti ja vasta kaksi inssiä saatu, mulla menee niin hermo tähän.

Äh :sorry: luulisi että huomenna voisi tehdä inssin? Jos ei, tai miksei muutenkin, kysy olisiko jotain keinoa siirtää ovulaatiota tulevaisuudessa? Keltarauhashormoni, tai lääkkeelinen kierto, tai irrotuspiikki?
 
Äh :sorry: luulisi että huomenna voisi tehdä inssin? Jos ei, tai miksei muutenkin, kysy olisiko jotain keinoa siirtää ovulaatiota tulevaisuudessa? Keltarauhashormoni, tai lääkkeelinen kierto, tai irrotuspiikki?

Mulle ei haluta antaa mitään lääkehoitoja kun ovuloin luonnollisesti ja kierrot on suht tasaisia. Ne aiemmin sössötti mulle että kun se optimaalisin aika on aina o+ seuraava päivä niin ne ei tee inssejä ovis+päivänä tai päivää "optimaalisen päivän" jälkeen. :shifty: kun näissä lahjasoluhoidoissa ne on aivan järjettömän tarkkoja. Mutta tietysti mä nyt aamusta vielä testaan ja jos sieltä o+ saapuu niin soitan ja kysyn. Jos o+ sattuisi tulemaan jotenkin ihmeellä vasta sunnuntaina on niin maanantaina pääsisi inssiin... mutta se on ihan toiveajattelua koska mun tuurilla se hymy ilmestyy digiin just lauantaina
 
Mulle ei haluta antaa mitään lääkehoitoja kun ovuloin luonnollisesti ja kierrot on suht tasaisia. Ne aiemmin sössötti mulle että kun se optimaalisin aika on aina o+ seuraava päivä niin ne ei tee inssejä ovis+päivänä tai päivää "optimaalisen päivän" jälkeen. :shifty: kun näissä lahjasoluhoidoissa ne on aivan järjettömän tarkkoja. Mutta tietysti mä nyt aamusta vielä testaan ja jos sieltä o+ saapuu niin soitan ja kysyn. Jos o+ sattuisi tulemaan jotenkin ihmeellä vasta sunnuntaina on niin maanantaina pääsisi inssiin... mutta se on ihan toiveajattelua koska mun tuurilla se hymy ilmestyy digiin just lauantaina

Yksityiseltä luin että heillä tehdään irrotuspiikin kanssa samana tai seuraavana päivänä inssit. Julkisella lähtökohtaisesti tehdään irrotuspiikistä (vähän sama kuin o+) kahden päivän päästä. Mutta kesällä kun sain o+ digiin la ja menin ma inssiin, ovulaatio oli jo tapahtunut. Irrotuspiikin kanssa marraskuussa sanoin, että haluan piikistä seuraavana päivänä inssin, ja silloin ei vielä ollut rakkula irronnut, talleteltiin vielä kotona seuraavanakin päivänä, ja raskaus alkoi.
Kaikilla irtoilee munat eri tahtiin, enkä nyt tiedä mitä haen tällä löpinällä takaa :bag: varmasti vielä tarkempaa lahjasolujen kanssa. Muuten sanoisin, että mielummin samana päivänä inssi plussan kanssa tai seuraavana päivänä, kuin myöhemmin. Olen lukenut paljon, että mielummin siittiöt ovat jo valmiina odottelemassa kun rakkula irtoaa.

Mutta pakkohan jotain muutosta on saada tuohon, jos ihan aina olisi tulossa ovis lauantaina :shifty:

Omaa turhauttavaa tilannetta; edelleen odotan näin kp37 ovulaatiota saapuvaksi, taikka sitten on ovuloimaton ja menkat alkaa milloin vaan. En jaksaisi enää odottaa että jotain tapahtuu :oops:
 
Inssejä ei voi oikein verrata normaaliin hedelmöittymiseen, koska pesty sperma säilyy vähemmän aikaa kuin luonnollinen tavara. Siksi insseissä koitetaan saada ajoitus kohdilleen eikä tehdä liian etupainotteisesti.

Meidän yksityisellä on 36h sääntö o+ testistä, jonka sisään pitäis päästä inssiin. Ja irrotuspiikki laitettaisiin silloin kun nähdään ultrassa että munarakkula ei oo puhjennut. Kun kyselin lääkäriltä, niin myönsi kyllä että paras tilanne on kun tulee inssiin ja rakkula on vielä kokonainen.

Mut sitä oon miettinyt, että kukaanhan ei tiedä sitä yksilöllistä aikaa, joka munasolulla kestää mennä munanjohtimen läpi. Eli vaikka on tuo 36h sääntö niin sehän voi itellä mennä vaikka kuinka sukkana läpi :grin tää oli siis mun oma, pilke silmäkulmassa sanottu diagnoosi itselle, miks ei onnistuttu..
 
Inssejä ei voi oikein verrata normaaliin hedelmöittymiseen, koska pesty sperma säilyy vähemmän aikaa kuin luonnollinen tavara. Siksi insseissä koitetaan saada ajoitus kohdilleen eikä tehdä liian etupainotteisesti.

Meidän yksityisellä on 36h sääntö o+ testistä, jonka sisään pitäis päästä inssiin. Ja irrotuspiikki laitettaisiin silloin kun nähdään ultrassa että munarakkula ei oo puhjennut. Kun kyselin lääkäriltä, niin myönsi kyllä että paras tilanne on kun tulee inssiin ja rakkula on vielä kokonainen.

Mut sitä oon miettinyt, että kukaanhan ei tiedä sitä yksilöllistä aikaa, joka munasolulla kestää mennä munanjohtimen läpi. Eli vaikka on tuo 36h sääntö niin sehän voi itellä mennä vaikka kuinka sukkana läpi :grin tää oli siis mun oma, pilke silmäkulmassa sanottu diagnoosi itselle, miks ei onnistuttu..

Heh, mulle sanottiin että optimaalisin aika on silloin kun rakkula on juuri puhjennut, vaikka hassusti aiemmassa kierrossa kun mulla tuli lauantaina ovis+ mutta maanantaina ei ollut rakkula puhjennut vielä niin ei huolittu inssiin. Viimekierrossa rakkula oli juuri puhjennut su-ma yönä ja maanantaina oli inssi.
 
Sillon kesällä kun mulle tehtiin inssi ja oli rakkula jo puhjennut, tuskin kovin kauan aikaa ennen inssiä, niin lääkäri oli vähän että äh on jo puhjennut..no ensi kerralla tulet heti o+ jälkeisenä päivänä inssiin.. itse henkkoht uskon että parempi ennen puhkeamista. Mutta toki yksilöllistä mikä toimii kelläkin :)
 
Mulla koitti testipäivä tänään. Tein elämäni ekaa kertaa Apteekin oman testin, joten en tiiä, miten luotettava se on...

Joka tapauksessa viiva ilmestyi ruutuun, tosin ei niin tumma kuin kontrolliviiva :happy: Elämäni ensimmäinen positiivista raskaustestiä muistuttava testi siis tämä :smiley-bounce012 Soittelen tänään polille ja varmistelen, miten edetään esim. Terolutin suhteen.

Tällä hetkellä olo on epäuskoinen ja hämmentynyt. En jotenkin uskalla vielä iloita - pitää tehdä sunnuntaiaamuna digitesti varmistukseksi.
 
Mulla koitti testipäivä tänään. Tein elämäni ekaa kertaa Apteekin oman testin, joten en tiiä, miten luotettava se on...

Joka tapauksessa viiva ilmestyi ruutuun, tosin ei niin tumma kuin kontrolliviiva :happy: Elämäni ensimmäinen positiivista raskaustestiä muistuttava testi siis tämä :smiley-bounce012 Soittelen tänään polille ja varmistelen, miten edetään esim. Terolutin suhteen.

Tällä hetkellä olo on epäuskoinen ja hämmentynyt. En jotenkin uskalla vielä iloita - pitää tehdä sunnuntaiaamuna digitesti varmistukseksi.

Onnea! Mikä dpo on nyt? :)
 
Onnea! Mikä dpo on nyt? :)
Tänään on 14 päivää inssissä, mutta en siis saanut plussattua ovista ennen sitä eikä rakkula ollut vielä inssissä puhjennut.
Kipujen perusteella ovis tapahtui inssin jälkeisenä päivänä eli olisko sitten dpo 13.

En päässyt polin numerosta läpi.... Odottelen sieltä soittoa takas... Jos eivät tänään soita, niin ehkä jatkan Terolutin käyttämistä :confused004
 
Tänään on 14 päivää inssissä, mutta en siis saanut plussattua ovista ennen sitä eikä rakkula ollut vielä inssissä puhjennut.
Kipujen perusteella ovis tapahtui inssin jälkeisenä päivänä eli olisko sitten dpo 13.

En päässyt polin numerosta läpi.... Odottelen sieltä soittoa takas... Jos eivät tänään soita, niin ehkä jatkan Terolutin käyttämistä :confused004


Mä sain lääkäriltä ohjeeksi jatkaa teroluttia niin pitkään kunnes kuukautiset alkaa eli jatkaisin kyllä siihen asti, että saat asiaan varmistuksen.
 
Miulla oli rakkula jo puhjennut inssissä, vaikka menin sinne o+ päivänä.. Lääkäri totesi vaan asian, ei kommentoinut mitenkään.
 
:smiley-angry017 eiiii
 

Liitteet

  • IMG_20210212_164838.jpg
    IMG_20210212_164838.jpg
    7.1 KB · Katsottu: 93
Tänään on 14 päivää inssissä, mutta en siis saanut plussattua ovista ennen sitä eikä rakkula ollut vielä inssissä puhjennut.
Kipujen perusteella ovis tapahtui inssin jälkeisenä päivänä eli olisko sitten dpo 13.

En päässyt polin numerosta läpi.... Odottelen sieltä soittoa takas... Jos eivät tänään soita, niin ehkä jatkan Terolutin käyttämistä :confused004
 
Polilta soitettiin takas. Jatkan Terolutin käyttöä sunnuntaihin saakka, jolloin teen vielä digillä varmistustestin.

Varhaisultra polille on varattu 8.3. Aika tietty perutaan, mikäli sunnuntain testitulos on nega. Myös tyroksiiniannosta (kilpirauhaslääke) nostetaan jälleen! Aamulla nappaan sitä 75 mg ja kuulema annos saattaa nousta raskauden edetessä.
 
Polilta soitettiin takas. Jatkan Terolutin käyttöä sunnuntaihin saakka, jolloin teen vielä digillä varmistustestin.

Varhaisultra polille on varattu 8.3. Aika tietty perutaan, mikäli sunnuntain testitulos on nega. Myös tyroksiiniannosta (kilpirauhaslääke) nostetaan jälleen! Aamulla nappaan sitä 75 mg ja kuulema annos saattaa nousta raskauden edetessä.

Jee :) millaisilla tsh arvoilla sait tyroksiinin? En muista ootko kertonut jo aiemmin, tai oonko itse täällä kertonut että aloitin viikko sit tyroksiinin :) kahden viikon päästä kontrollilabrat. nyt syön 25mg, nostetaan vissiin 50mg jos raskautuu
 
Takaisin
Top