Äitiysvaatteet

Mulla kans H&m ja prisma olleet ostospaikkoina, jotain tilannu netistä ja Kampissa oli joskus aikoinaan yläkerrassa joku äitiysliike.
 
Mulla kans H&m ja prisma olleet ostospaikkoina, jotain tilannu netistä ja Kampissa oli joskus aikoinaan yläkerrassa joku äitiysliike.

Ainiin kun prismastakin saa nykyään äitiysvaatteita :). Siellä täytyykin poiketa. Onko ne ollut laadultaan millaisia?

Jotkut siistimmät housut olis kivat ja muutama paita. Kesäkin tulee, niin lyhythihaisia tarvitaan ja jotkut shortsit. Toivottavasti ei tule ihan turkasen lämmin kesä :wacky:. Siinä mielessä on kiva että iso maha on vasta kesällä, että ei tarvitse uutta äitiystakkia ostaa. Nykyisessä on onneksi kasvunvaraa :grin.
 
Hmm, jotain nyppääntymistä ainakin ollut, että ei nyt välttämättä priimaa. Tai vaatteesta riippuu. Hennesistä ehkä enemmän itellä ja niissä ei ole ollut valittamista silloin. Tuli mieleen, että Name Itissä on ollut ihan hyvä valikoima mamaliciouksen vaatteita myös.

Kesällä pääsee kyllä siinä mielessä helpolla, kun voi teoriassa käyttää jotain trikoomekkoja vaan.
 
Mission completed :dance008 Halusin minimoida kaupoissa kiertelyn, ja menin suoraan Kampin Bebesiin. Sain tosi hyvää palvelua, ja mukaan tarttui farkut (Love to Waitin Sophiat), legginssit ja sukkahousut. Nyt oon illan fiilistellyt sitä, miten ihanaa on kun housut ei purista!
 
Mulla on ollut love to waitin paita, mikä oli ihan täydellinen loppuraskaudesta ja yhtä täydellinen synnytyksen jälkeenkin. Hyvä ostos oli ja pitkä käyttöikä :) on se vieläkin tallessa, mutta varmaan liian pieni :hilarious:
 
Mulla on jonkun verran äitiysvaatteita tallessa, toivottavasti vaan mahdun niihin. :oops: Esikoista odottaessa liikuin tosi paljon, mutta nyt se on jäänyt ja tuntuu tosi vaikealta löytää sitä omaa aikaa ja uutta rytmiä päiviin, milloin ehtis liikkumaan. Hm:n vaatteista tykkäsin ja kiva, kun on nyt raskaana samaan vuodenaikaan kuin esikoisesta.
 
Prismasta ostin parit leggingssit ja yhdet farkut. Oli aika paljon alessakin vaatteita, jos joku haluaa käydä kurkkaamassa omasta Prismasta. Yksi paita olisi kovasti himottanut, mutta 100% polyesteri materiaalina ei napannut.
 
just pääsin edellisen raskauden jäljiltä käyttämään vanhoja farkkuja niin että tuntuivat mukavilta, no ne saa nyt pakata kohta takasin säilöön.. Jäätävä turvotus, housut kiristää..
 
Mä tiputin ennen meidän hoitoja 18kg pois niin mulla on kaapissa aika paljon isompia vaatteita, mitä voin käyttää varmasti puoleen väliin saakka, eli ei tarvisi ostella ainakaan äitiystalvivaatteita, kun ei Helsingissä talvea pitkälle ole ja nuo isommat talvikuteet mahtuu vielä monen monta kiloa :)
 
Mulla se tilanne, että töiden puolesta on pakko viettää aikaa ulkona ja mm. hiihtää ja en ole omistanut kunnon ulkoiluvaatteita jokuseen vuoteen. Edelliset ulkoilutamineet on ajalta ennen lapsia ja +8 kiloa sitten. Ei siis toivoa mahtua niihin nyt. Muutenkin kun olen pyöreä, niin mammatoppikset saanevat jatkokäyttöä ensi talvenakin, jos ovat hyvät.
 
10 viikko ja oli pakko kaivaa äitiysfarkut kaapista :inpain: Mulla käytännössä yhdet normaalit mustat housut jotka tuntuu tällä hetkellä mukavilta ja niistäkin polvi kohta puhki kun oon kontannut esikoisen perässä lattialla.. En oo pitkään aikaan ostanut uusia vaatteita mutta huomenna on pakko lähteä kaupoille..
 
Mistähän löytäisi isompien odottajien vaatteita?

Tajusin juuri että tarvitsen melko pian ainakin mustat suorat housut ja jonkin juhlapaidan. Meille on tulossa useampia rippijuhlia, ensimmäiset jo maaliskuussa. Hame ei taida olla vaihtoehto, en koe oloa kotoisaksi :).
 
10 viikko ja oli pakko kaivaa äitiysfarkut kaapista :inpain: Mulla käytännössä yhdet normaalit mustat housut jotka tuntuu tällä hetkellä mukavilta ja niistäkin polvi kohta puhki kun oon kontannut esikoisen perässä lattialla.. En oo pitkään aikaan ostanut uusia vaatteita mutta huomenna on pakko lähteä kaupoille..

Täällä käytetty jo 7. viikolta äitiyshousuja ja isompia lököhousuja :hilarious: Kovasti kyllä huvittaisi ostaa jo paitoja, isompia liivejä ja vaikka mitä, mut kyllä täs vielä pärjätään ja täytyy näitä kodin hankintoja nyt miettiä ensin (muuton takia) :hungover:
 
Vielä ei ole tarvinnut hommata äitiysvaatteita, toivottavasti pystyis mahdollisimman pitkään menemään niillä mitä on :grin
Onneksi kaapista löytyy kollareita, joissa se vyötäröosa ei ole kovin tiukka, ehkä niillä pärjää jonkun aikaa..
 
Vahva suositus Zalandon äitiysvaatteille! Todella halpoja ja hyvälaatuisia. Meikäläisellä on esim. ollut esikoisen odotuksesta saakka ollut äitiyslegginsit koko ajan käytössä yöhousuina ja on melkein uudenveroiset. Kesällä käytiin myös pelkästään zalandon hellehameita kun oli niin mukavat päällä. :happy:
Nyt pitääkin hankkia lisää samanmerkkisiä, mutta isompia. Paino ei esikoisen jälkeen koskaan palannut entiselleen ja jos tähän vielä laitetaan raskauskilot päälle... :bag: auts.

Saa nähdä joutuuko taas hankkimaan yhdet venyvämmät kengät. Jalankoko kasvoi viime raskauden aikana niin että kaikki kengät meni vaihtoon. Turvotuskin oli jo puolivälissä raskautta niin paha että ei meinannut löytää muualta kuin mummo-osastolta hyvin istuvia omaan jalkaan. :woot:
 
Varsinaisia äitiysvaatteita en ole vielä hommannut, mutta ostin jo pari vkoa sitten kahdet verkkarit, joissa on joustava vyötärö ja yhdet vähän reilumman kokoiset rintaliivit. Kotona oon nyt hengaillut enimmäkseen ilman liivejä, pärjään pienikokoisena hyvin ilmankin ja on ihanaa, kun mikään ei purista! Käytän tosin normaalistikin lähinnä urheiluliivejä tms mukavia liivejä.

Jotkin reilumman kokoiset ulkoiluhousut joudun varmaan lähikuukausina hommaamaan. Yhdet äitiysfarkut mulla pitäisi olla ennestään, ostin ne joskus kirppikselta eurolla parilla, kun ajattelin että ne vois olla mukavat käyttää vaikka en raskaana olisikaan. Jäivät kuitenkin kaapin perälle, kun valuivat päällä ollessa. Nyt tuota turvotusta on sen verran, että ehkä pysyisivät jo hyvin päällä :)

Kovin paljoa äitiysvaatteita en varmaan hanki, jos jotain paitoja/mekkoja niin varmaan sellaisia jotka toimisi myös imetysaikana. Pääsen siinä mielessä helpolla, että töistä saan työvaatteet ja nyt korona-aikaan tulee oltua paljon kotona. Kesälle löytyy ennestään isohelmaisia mekkoja ja hameita - ja kietaisuhousut :happy:
 
Mä luulen kans, että pitää reilumman kokoiset ulkoiluhousut hommata vielä tässä kevään aikana. Semmoset paksummat ulkoiluhousut siis. Ainakin jos nää pakkaset jatkuu. En vaan millään jaksaisi lähteä kauppoihin/kirppareille kiertelemään.. Eikä viitsisi hirveesti tilailla kun ei ne sit kuitenkaan ole hyvät ja pitää palauttaa. Hankalaa tää vaatteiden osto aina :banghead:
 
Viikolla kokeilin äitiysfarkkuja viime raskaudesta ja ne kaikki mahtuivat vielä ainakin nyt! Toivottavasti jatkossakin! Myös imetystopit ja t-paidat oli ok ja niissä on kasvuvaraa kanssa. Ei tarvii siis ostella housuja! Haluisin ottaa käyttöön ne mun mammafarkut jo ku kaikki nykyiset housut kiristää just alavatsan kohdalta mutta ku niissä on se muotoilu sellanen, että jos paita nousee nii selkeesti näkee et on mammahousut kyseessä. Pitäisi siis ostaa jotaon pitkiä paitoja niiden housujen kaveriksi...
 
Mä luulen kans, että pitää reilumman kokoiset ulkoiluhousut hommata vielä tässä kevään aikana. Semmoset paksummat ulkoiluhousut siis. Ainakin jos nää pakkaset jatkuu. En vaan millään jaksaisi lähteä kauppoihin/kirppareille kiertelemään.. Eikä viitsisi hirveesti tilailla kun ei ne sit kuitenkaan ole hyvät ja pitää palauttaa. Hankalaa tää vaatteiden osto aina :banghead:

Tajusin muuten, että mun toppahousuissa on henkselit, joten se antaa lisää pelivaraa. Voin siis pitää niitä napit ja vaikka vetoketjukin auki. Päälle pitkähelmainen paita ja takki, niin ei näy ulospäin mitään kummallista :angelic:

henkseleitähän myydään myös sellaisia klipsillisiä irroitettavia, ainakin hm:n verkkokaupassa näytti olevan suht edullisia miesten ja poikien (koko 170cm asti) henkseleitä. Onhan sekin tietysti hankinta, mutta ehkä helpompi ja edullisempi kuin uudet housut, jos kaupoilla pyöriminen ei innosta. Jos housut on suht paksut/raskaat niin tuommoiset ohuehkot henkselit voi kyllä olla epämukavat..

Tuleeko muille mieleen jotain vinkkejä, miten isomman masun saa mahtumaan entisiin vaatteisiin:Heartpink?
 
Takaisin
Top