Alkuraskaus ja vuoto

Kovien kipujen saattelemana holahti yhtenä päivänä tummanpunaista verta. Siinä olikin hyvä syy varata ensimmäinen neuvola-aika. Olin sitä jostain syystä vähän vitkutellut. Nyt neuvolasta sain lähetteen hcg-kontrolliin, joka katsotaan sitten 1.2 neuvolassa. On ristiriitainen fiilis raskauden suhteen.. Raskausoireita on, mutta niihin nyt riittää jo vähäinenkin määrä hormonia. Koettu keskenmeno kummittelee taustalla, enkä uskalla iloita raskaudesta/vauvasta yhtään.. Alkuraskauden ultraa mietin, menisinkö vai en.
Sanoin miehelleni, että en tiedä jaksanko enää yrittää edes, jos tämä menee kesken.
Hassua tässä on se, että tässä ja tuossa keskenmenneessä raskaudessa on samat lasketut ajat... Onko tää alkuvuosi jotenkin huono aika tulla raskaaksi??

Kovien kipujen saattelemana holahti yhtenä päivänä tummanpunaista verta. Siinä olikin hyvä syy varata ensimmäinen neuvola-aika. Olin sitä jostain syystä vähän vitkutellut. Nyt neuvolasta sain lähetteen hcg-kontrolliin, joka katsotaan sitten 1.2 neuvolassa. On ristiriitainen fiilis raskauden suhteen.. Raskausoireita on, mutta niihin nyt riittää jo vähäinenkin määrä hormonia. Koettu keskenmeno kummittelee taustalla, enkä uskalla iloita raskaudesta/vauvasta yhtään.. Alkuraskauden ultraa mietin, menisinkö vai en.
Sanoin miehelleni, että en tiedä jaksanko enää yrittää edes, jos tämä menee kesken.
Hassua tässä on se, että tässä ja tuossa keskenmenneessä raskaudessa on samat lasketut ajat... Onko tää alkuvuosi jotenkin huono aika tulla raskaaksi??

Voi ei, oon pahoillani :sad001 nää on ihan hirveitä asioita, joita ei kyllä toivois kenellekkään lapsesesta haaveilevalle. Ymmärrän että varmasti nyt mietit sitä ultraa, itse oon menossa yksityiseen neuvolaan kätilön tekemään ultraan, niin se ei oo niin kallis. Toki tietenkin jos susta tuntuu selvältä se tilanne, niin onko se rahan haaskausta sitten mutta ei tarvitsisi odottaa niin kauaa..

Rauhassa odotellaan nyt. Tampereella ei taida olla tuollaisia yksityisiä neuvolapalveluja... yksityiselle ultraan ei oo varaa tällä hetkellä :/ aika hinnoissaan on nykyään!
Mutta se vuoto oli vain sinä yhtenä päivänä. Siitä ihan hyvä mieli. Se keskenmeno alkoi ruskealla vuodolla joka voimistui päivä päivältä.
Päivät menee niin hitaasti kun odottaa sitä ensimmäistä käyntiä. Saisi sitten tietää ajan nt ultraan :)

Rauhassa odotellaan nyt. Tampereella ei taida olla tuollaisia yksityisiä neuvolapalveluja... yksityiselle ultraan ei oo varaa tällä hetkellä :/ aika hinnoissaan on nykyään!
Mutta se vuoto oli vain sinä yhtenä päivänä. Siitä ihan hyvä mieli. Se keskenmeno alkoi ruskealla vuodolla joka voimistui päivä päivältä.
Päivät menee niin hitaasti kun odottaa sitä ensimmäistä käyntiä. Saisi sitten tietää ajan nt ultraan :)
Muistelen lukeneeni, että Tamperelaiset olisivat käyneet Vauvantain yhteydessä olevassa kätilön tekemässä ultrassa. On vähän kalliimpi kuin noi Kaunis odotus ym, mutta paljon erikoislääkärin tekemää edullisempi silti.

Kiitos kaikki tuesta. Täällä yö ja aamu on jatkunut runsaalla vuodolla, alavatsakivut myös jatkuvat aaltoillen. Kyllähän tämä ihan selkeä tapaus mun mielestä on, mutta tosiaan tuo varmistus olis kyllä tärkeä saada. :sad001

Mustikka, mikä on tilanne? Hirveästi voimia sulle :Heartred

Mulla tuli siis edellisen kans yhdet menkat raskauden ns aikana. Muistaakseni oli ihan normaalivuoto. Selvis vasta ekassa ultrassa et oltiin jo 17+.. noh, yks kuukaus ’vähemmän’ raskautta :)

myös häntä odottaessani mulla tuli 2 kertaa jotain vuotoa, siis niin että istuin tuolilla ja kun nousin ylös niin näytti et ois pissat tullu. Ihan lammikko alla.. Ei koskaan selvinnyt mitä se oli. Lääkärissä veikkasivat että valkovuotoa, mutta en ymmärrä miten sitä niin paljon vois olla..

Täällä alkoi ihan yhtäkkiä tulla verta. Tänään siis vasta 5+0. Meillä on ollut edellisen puolen vuoden aikana kaksi kemiallista, joten näinköhän tämäkin päättyy samalla tavalla. :sorry:

Hoitoalkuinen raskaus lääkkeelliseen kiertoon kyseessä, joten mulla on käytössä Lugesteron, joka saattaa estää kovemman vuodon alkamisen. Täytyy varmaan soittaa klinikalle maanantaina ja kysyä mitä tehdään. Varhaisultraan on vajaa 2 viikkoa, mutta en haluaisi turhaan käyttää lääkkeitä niin kauan, jos tämä oli tässä.

Vuoto tuntuu loppuneen, tuli hetken aikaa punaista eilen ja sitten muutaman tunnin ajan tiputteli rusehtavaa. Tiedän, että tällainen voi olla harmitontakin, mutta edellisessä kemiallisessa oli samanlainen episodi ja silloin raskaus meni kesken. Tämä on niin ahdistavaa, kun ei haluaisi ainakaan pidempään pitää turhaa toivoa yllä. :sad001

Mulla tuli siis edellisen kans yhdet menkat raskauden ns aikana. Muistaakseni oli ihan normaalivuoto. Selvis vasta ekassa ultrassa et oltiin jo 17+.. noh, yks kuukaus ’vähemmän’ raskautta :)

Minulla kävi sama homma viimeisimmän kanssa. Ensimmäisessä ultrassa piti olla menossa 13 jotain ja olikin jo 16+ :cool:

Täällä huonoja uutisia. Noin neljään asti iltapäivällä oli kaikki hyvin, mutta sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta alkoi sattua alavatsaan ja alaselkään. :banghead: Pian tämän jälkeen alkoi runsas vuoto, runsaampi mitä viime viikolla oli. Tämän lisäksi mukana oli pieni määrä hyytymiä ja joku ihan kauhee vaalea juttu mikä jää vainoamaan mun unia vielä pitkäksi aikaa. Naistenklinikalta ei annettu paljon toivoa kun sinne soitin, käskettiin ottaa burana+panadol ja seurata tilannetta. Kivut ei kuitenkaan ole ollut vielä niin kovat, että lääkkeisiin pitäisi turvautua (mulla kyllä tosi korkea kipukynnys). En elättele enää mitään toiveita, mutta käydään silti maanantaina varhaisultrassa katsomassa mikä tilanne on. :confused1 Kyllä v*tuttaa :smiley-angry019
Tsemppiä ultraan! :Heartred

Mustikka, mikä on tilanne? Hirveästi voimia sulle :Heartred
Hei, kävin tänään ultrassa ja kuten epäilinkin, raskaus oli mennyt kesken. Kohtu on jo hyvin tyhjentynyt, joten tilanne on siinä mielessä hyvä. Ultraaja sanoi, että kyllä meidän on nyt hyvä aika lähteä tutkimuksiin, kun ollaan niin kauan jo yritettykin. Kiitos kaikille tuesta täällä foorumilla. Meidän aika ei ollut vielä :sad001

Hei, kävin tänään ultrassa ja kuten epäilinkin, raskaus oli mennyt kesken. Kohtu on jo hyvin tyhjentynyt, joten tilanne on siinä mielessä hyvä. Ultraaja sanoi, että kyllä meidän on nyt hyvä aika lähteä tutkimuksiin, kun ollaan niin kauan jo yritettykin. Kiitos kaikille tuesta täällä foorumilla. Meidän aika ei ollut vielä :sad001

Jaksamista teille! :Heartred

Voimia teille! :Heartred

Minulla eilen jäi rusehtavaa vuotoa pyyhittäessä paperiin ja tänään on pitkin päivää jäänyt punertavaa. Myös alavatsakipuja on ollut enemmän kun normaalisti tänään.. saa nähdä mitä meinaa vaikka voi toki harmitonta olla niin olen vähän valmistellut itseäni myös pahimpaan :confused:

Viime yönä 7+6 alkoi punainen vuoto ja kivat menkkamaiset kivut. Vähän oli pieniä hyytymiä. Kävin ultrassa ja tyhjä sikiöpussi löytyi

Heip!
Täällä tuli veristä vuotoa rv 6+6. Tuli vain sen kerran, sen jälkeen parina päivänä tullut pyyhittäessä hailakkaa vuotoa. Tänään rv 7+3. Keskiviikkona olisi varhaisultra-aika. Jännittää niin sairaasti! Mieltä vähän rauhoittaa se, että esikoisen raskausaikana suunnilleen samoihin aikoihin tuli myös vähän selittämätöntä veristä vuotoa. Keskenmenostakin yksi kokemus, silloin vuoto tuli samantien todella runsaana kovien kipujen kera.
Sormet ristissä nyt vaan keskiviikkoon asti ja toivotaan että kaikki on hyvin.

Nyt tullut kahteen otteeseen rusehtavaa vuotoa rv 5+2 ja 6+1..Jäänyt noina päivinä paperiin 1-2 vessakäynnillä, joten ollut vähäistä ja loppunut sen jälkeen. Onneksi ollut noin vähäistä, joten toivon, että kaikki hyvin kuitenkin. Varhaisultra viimeinkin tiistaina :nailbiting:

Eilen oli ns intiimiä kanssakäymistä miehen kanssa ja sen jälkeen on pariin otteeseen jäänyt vessassa punaista tai ruskeaa tuhnua vessapaperiin. Harmittaa ja stressaa. Kipuja ei ole eikä vuotamalla vuoda joten pidän toivoa yllä. Soitan maanantaina viim. neuvolaan jos ei lopu. Tänään poksahti 7+0 ja kuten toisessa ketjussa kirjoitin, kerroin parhaille ystäville tänään, osittain tästä johtuen.

Ajattelin jakaa oman kokemukseni viikolla 8. Yhtenä iltana yhtäkkiä alkoi kova verenvuoto ja paljon hyytymiä tuli pois vessakäynnillä. Olin aivan varma, että keskenmeno tuli. Aamulla vielä paperiin tuli verta ja hyytymiä. Sain ultran samalle aamulle ja siellä näkyi pienen pieni syke ja kaikki oli aivan normaalisti! Gynekologi epäili hematoomaa, mutta ei nähnyt mitään selkeää syytä miksi verta olisi vuotanut. Joten aina ei kannattaa heti menettää toivoa vaikka pahalta se tuntuikin

Nyt tullut kahteen otteeseen rusehtavaa vuotoa rv 5+2 ja 6+1..Jäänyt noina päivinä paperiin 1-2 vessakäynnillä, joten ollut vähäistä ja loppunut sen jälkeen. Onneksi ollut noin vähäistä, joten toivon, että kaikki hyvin kuitenkin. Varhaisultra viimeinkin tiistaina :nailbiting:

Miten meni varhaisultra?:Heartred

Takaisin