Alkuraskaus ja vuoto

Lumokeiju

Vauhtiin päässyt keskustelija
Syyskuiset 2021
Hei!

Apua. Minulla tuli tänään jonkin verran veristä vuotoa yhdynnän jälkeen. Tuntui vähän menkkamaisilta tuntemuksilta ja sitten tuli verta. Sitä oli jonkin verran miehen päällä ja kun pyyhin paperiin, niin jäi vielä siihenkin, mutta ei tullut pönttöön asti. Nyt ei tule enää mitään ja yritän olla panikoimatta alavatsan tuntemuksista, sillä niitä on ollut plussasta asti koko ajan. Ei siis ole varsinaisesti kipua vaan painetta tms.

Menkkojen oletettuna aloituspäivänä jäi myös paperiin vähän verta. Silloin luin, että melko normaalia. Nyt luin myös, että seksin jälkeen voi tulla vuotoa, mutta silti pelottaa. Apua apua apua, huomenna soitan neuvolaan.
 
Rauhoitu :happy:
Keskenmenoa et saa seksillä aikaiseksi, ja itsekin olen useammasta luotettavasta lähteestä lukenut, että yhdynnän jälkeinen vuoto on ihan tavallinen ilmiö. Limakalvot kun ovat raskaana herkemmät kuin yleensä. Ja jos vuoto ei ole edes jatkunut, niin tuskin on syytä huoleen :Heartred
 
Kiitos Dumbo :Heartred

Järjellä kun ajattelee, niin tietää tuon kaiken todeksi. Silti se kyllä säikäytti! Ei auta kuin seurata tilannetta :smiley-ashamed004

On tää kyllä semmoista hommaa. Ensin stressaa itsensä sillä, että miksi ei tule raskaaksi ja sitten kun on raskaana, niin stressaa, että raskaus jatkuisi :smiley-angelic001:woot: Sitten stressi vasta varmaan alkaakin, kun vauva syntyy ja kasvaa..
 
Joo, itse olen käynyt aivan samoja tuntemuksia läpi, ja todennut että elämä ei taida tästä lähtien olla enää huoletonta :Heartred
 
Mulle neuvolantäti muistutti puhelimessa, että verenvuoto on aivan normaalia. Lantion alueella on normaalia voimakkaampi verenkierto ja siitä tulee helposti vuotoa.
Lisäksi muistutti, että et saa itse aiheutettua keskenmenoa.
Hengitä syvään ja rauhoitu :Heartred
 
Mulla oli juuri pari kuukautta sitten ensimmäisen onnistuneen raskaantumisyrityksen keskenmeno viikoilla 5+5 ja nyt uuden raskauden käynnistyttyä joka vessakäynnillä jännittää että mitä jos tuleekin vuotoa ja minkälaista ja kuinka paljon. Tänään olisi nyt uuden raskauden 5+5 ja koko päivä on mennyt sellaisessa jännityksessä etten ole varma johtuuko huono olo jännityksestä vai hormoneista...
Helpottavaa kuulla, että muutkin panikoi, vaikkei se tietenkään kivaa ole :Heartpink
 
Minulla on kokemusta vuodoista kahdesta raskaudesta. Viimeisin loppuun mennyt sai alkunsa ilmeisesti noin viikkoa ennen menkkojen oletettua alkuaikaa. Ennen menkkoja testasin kun lapsi alkoi käyttäytymään rinnalla kummallisesti, maidon väheneminen/loppuminen mulla oli aiemminkin ensimmäisenä raskausoireena. Mitään ei näkynyt tietenkään, joten kun menkat alkoi unohdin koko jutun. Olivat siis juuri silloin kun pitikin, yhtä runsaat ja kestoltaan samanlaiset kuin muulloinkin. 4 viikkoa myöhemmin seuraavien menkkojen alkuaikaa testasin ihan huvikseni ja hämmästyin kun viivat oli erittäin vahvat. Arvelin että raskaus on varmaan noin kuukauden pidemmällä. Tämä varmistui kun menkkojen mukaan viikolla 7+0 kokeilin huvin vuoksi kuunnella dopplerilla ja vahvat sykkeet alkoi kuulua välittömästi. Silloin oli siis jo 10+0.

Viimeisin plussaus meni tuhrutteluksi, alkoi 5+4 ja kesti pari viikkoa. Sitten oli pari päivää varsinaista km-vuotoa, jonka jälkeen tuhruttelu jatkui imukaavintaan saakka. Kipuja ei ollut missään vaiheessa.

Ikinä ei siis voi tietää, mutta kyllä tulee jokaisella käynnillä tarkistettua jääkö paperiin punaista.. Tämä raskaus alkoi heti km jälkeen ilman menkkoja välissä, täytyy myöntää että seuraava etappi on tuo 6+0. Jos sinne asti pääsen ilman vuotoja niin voi jo vähän hengähtää.
 
Mulla oli kans esikoisen raskaudessa vuotoja alussa, hematooma aiheutti. Ihan plussan tienoillakin muistaakseni kun meinasin jo et ei sekään siirto onnistunu. Ja sit vähän myöhemmin oli kans jolloin kävin ylimääräsessä ultrassakin. Muistaakseni se oli kuitenki varhaisultran jälkeen kuitenki.

Käytiin viidessä vai kuudessa ultrassa koko raskauden aikana :rolleyes: Kun kaks on siis normi. Vähän hermoheikot :rolleyes:
 
Kiitos lohdun sanoista kaikille :Heartred

Vuotoa ei enää ole tullut eilisen jälkeen. Paperia on kyllä tullut seurailtua joka vessareissulla. Yölläkin piti laittaa kunnolla valoa vessaan, että näkee kytätä paperia :rolleyes:

Hulluinta on, että jollekin toiselle voisin myös olla järjen äänenä, että vuoto voi olla ihan harmitonta ja ei hätää. Omalla kohdalla vaan lähtee heti mopo keulimaan:excited001

Kuitenkin on myös tilanteita, että se vuoto ei ole hyvä asia, mutta kai se on ajateltava niin, ettei olisi itse voinut asialle mitään... Vaikka ekana varmasti tulee ajatus, että mitä tein ja olisiko tämä ollut estettävissä.
 
Kiitos lohdun sanoista kaikille :Heartred

Vuotoa ei enää ole tullut eilisen jälkeen. Paperia on kyllä tullut seurailtua joka vessareissulla. Yölläkin piti laittaa kunnolla valoa vessaan, että näkee kytätä paperia :rolleyes:

Hulluinta on, että jollekin toiselle voisin myös olla järjen äänenä, että vuoto voi olla ihan harmitonta ja ei hätää. Omalla kohdalla vaan lähtee heti mopo keulimaan:excited001

Kuitenkin on myös tilanteita, että se vuoto ei ole hyvä asia, mutta kai se on ajateltava niin, ettei olisi itse voinut asialle mitään... Vaikka ekana varmasti tulee ajatus, että mitä tein ja olisiko tämä ollut estettävissä.

Ymmärrän tuon, että toiselle on järjen ääni ja sitten kun itselle käy niin lähtee homma käsistä. Näin nimittäin kävi itselleni eilen ilalla kun huomasin vessassa käydessäni aika runsastakin vaaleanpunaista vuotoa. Sain sellaisen hertslaakin, ettei mitään järkeä :sad010 Nyt aamulla ei taas ollut mitään ihmeellistä. :wtf Luen vielä normaaliin kuuluvaksi kuitenkin, mutta kaiken maailman kauhukuvat on vilissyt jo mielessä.
 
Jaaaaa nyt tulee sitten taas ja oikein kunnolla. Kyllä taitaa olla taputeltu tämä raskaus meidän osalta. :sad015:arghh:
 
Voi ei, olen niin pahoillani :sorry: Miltä tilanne vaikuttaa?
Hiljaiseksi vetää. Koko päivän tullut aika runsastakin punertavaa vuotoa. Sen lisäksi alaselkäkipu paheni ja vatsassa tuntuu hiukan menkkamaista jomotusta. Olen jo henkisesti yrittänyt varautua pahimpaan, mies ei ole vielä lyönyt kirvestä kaivoon. Kyllähän tämä nyt huonolta vaikuttaa, vaikka tätä miten päin katsoisi. Seurataan nyt tilannetta tietenkin päivä kerrallaan.
 
Hiljaiseksi vetää. Koko päivän tullut aika runsastakin punertavaa vuotoa. Sen lisäksi alaselkäkipu paheni ja vatsassa tuntuu hiukan menkkamaista jomotusta. Olen jo henkisesti yrittänyt varautua pahimpaan, mies ei ole vielä lyönyt kirvestä kaivoon. Kyllähän tämä nyt huonolta vaikuttaa, vaikka tätä miten päin katsoisi. Seurataan nyt tilannetta tietenkin päivä kerrallaan.

Jos ei ole oikeasti kunnon verta, niin jaksaisin itse uskoa että ei hätää. Itselläni ainakin kun oli biokemiallinen/varhainen keskenmeno (taisi olla 4+5), niin tuli ihan kunnolla ja tulvimalla kirkkaan-/tummanpunaista verta. Ja noita menkkakrampin tapaisia kipuja vissiin kyllä kuuluu ihan yleisesti raskausoireisiinkin. Eli älä vielä luovuta!
 
Jos ei ole oikeasti kunnon verta, niin jaksaisin itse uskoa että ei hätää. Itselläni ainakin kun oli biokemiallinen/varhainen keskenmeno (taisi olla 4+5), niin tuli ihan kunnolla ja tulvimalla kirkkaan-/tummanpunaista verta. Ja noita menkkakrampin tapaisia kipuja vissiin kyllä kuuluu ihan yleisesti raskausoireisiinkin. Eli älä vielä luovuta!
Kiitos tsempeistä. Mulla myös tänään 4+5 ja nyt taas himmasi vähän tuo vuoto. Ei ole mitään kirkkaanpunaista vaan enemmänkin tosiaan punertavaa ja kerralla on tullut ehkä ruokalusikallisen verran pahimmillaan ja sekin paperiin eikä pikkuhousunsuojaan. Pelottaa vaan että pahenee hetkenä minä hyvänsä. Pidän peukkuja pystyssä mutta olen pessimisti luonteeltani :smiley-angelic001
 
Kiitos tsempeistä. Mulla myös tänään 4+5 ja nyt taas himmasi vähän tuo vuoto. Ei ole mitään kirkkaanpunaista vaan enemmänkin tosiaan punertavaa ja kerralla on tullut ehkä ruokalusikallisen verran pahimmillaan ja sekin paperiin eikä pikkuhousunsuojaan. Pelottaa vaan että pahenee hetkenä minä hyvänsä. Pidän peukkuja pystyssä mutta olen pessimisti luonteeltani :smiley-angelic001

Miten @Mustikka89 menee? Toivottavasti vuoto on rauhoittunut!
 
Miten @Mustikka89 menee? Toivottavasti vuoto on rauhoittunut!
Kiitos kysymästä, tilanne tuntuu ainakin nyt rauhoittuneen. :thumright Eilen ja tänään ei ole enää tullut mitään ylimääräistä vuotoa, mutta sen verran pelästytti tuo etten uskalla nyt miettiä raskautta todellakaan päivää pidemmälle. Se kun ei tosiaan ollut enää mitään tiputtelua. Jätin nyt kuitenkin soittopyynnön neuvolaan ja kyselen sieltä vielä mitä mieltä he ovat tilanteesta, ja pohdin tosiaan myös että menisin varhaisultraan vähän aikaisemmin mitä olin suunnitellut.
 
Kiitos kysymästä, tilanne tuntuu ainakin nyt rauhoittuneen. :thumright Eilen ja tänään ei ole enää tullut mitään ylimääräistä vuotoa, mutta sen verran pelästytti tuo etten uskalla nyt miettiä raskautta todellakaan päivää pidemmälle. Se kun ei tosiaan ollut enää mitään tiputtelua. Jätin nyt kuitenkin soittopyynnön neuvolaan ja kyselen sieltä vielä mitä mieltä he ovat tilanteesta, ja pohdin tosiaan myös että menisin varhaisultraan vähän aikaisemmin mitä olin suunnitellut.

No hyvä että vuoto loppui! Toivotaan että kyse oli jostain ihan harmittomasta vuodosta!
Jos se kesti vain pari päivää, eikä seassa ollut hyytymiä, niin luulisi että toivoa on :Heartred voi kyllä tuo varmasti säikäyttää ihan hirveästi:Heartred
Tsemppiä, ja täällä pidän peukut pystyssä että kaikki on hyvin!
 
Mulla tulee jotain ruskeeta vuotoa, mut oikeestaan vaan kun pyyhkii :meh: Ja himppasen punertavaakin tuli päivällä pyyhkiessä.

Nooh, ei tää viel huoleta kun ei vuodavuoda. Normaalia pienet vuodotki olis.
 
Mulla tulee jotain ruskeeta vuotoa, mut oikeestaan vaan kun pyyhkii :meh: Ja himppasen punertavaakin tuli päivällä pyyhkiessä.

Nooh, ei tää viel huoleta kun ei vuodavuoda. Normaalia pienet vuodotki olis.
Nyt tuli ihan vertaverta, mut ei edelleenkään ihan vuotamalla. Ruskeeta tullu eilisestä lähtien kyl joka veskireissulla. Menkkajomotusta kans ollu nyt.

Saas nähä :confused:
 
Takaisin
Top