Äitiysvaatteet

Keskenmenneessä kerkesin ostaa äippäfarkut, ja joskus pari t paitaa ostanut kun nähnyt kivoja. Ja nyt olen ostanut hupparin ja äippäverkkarit, mut ehken tarvi niitä ihan vielä :) jouluna ehkä ne farkut päälle, normit varmaan kiristäis :) ei oo tullu muuta ku verkkareita käytettyä plussasta asti :grin nyt tilasin kappahlista kokeiluun jotain rintsikoita, vaikka vielä mahtuu tavallisetkin..
 
Tilasin H&M:ltä kahdet housut ja neuleen, takki tarttis löytää aika pian. Edellisestä raskaudesta mulla on tallella ainakin housut, shortsit ja leggingsit, pari mekkoa ja paitaa. Varmaan peruspaitoja tarvii keväällä pari lisää, mut sillä ei oo kiire.
 
Oon löytäny kirppareilta ja netistä kivoja vaatteita ja niitä onkin jonkun verran tallessa, mut ei varmaan hetkeen ainakaan tarvii kaivaa vielä esiin. Mulla kasvaa aina maha "ylöspäin" eikä niinkään eteenpäin ja siks ei oo onneks tarvinnut kauheesti mitään ostaa. Sinänsä kiva kun niihin vaatteisiinhan pystyy upottamaan omaisuuden ja käyttöaika on niin lyhyt, mut kyl joskus kirosin raskaana et vois venyä maha vähän enemmän eteenpäinkin ku tuntui että potkut osuu melkeen kurkkuun asti :laughing002
 
Kaivoin tänään kaapista ikivanhat esikoisen aikaiset äitiysvaatteet :D Kyllä siellä onneks oli muutamia jotka meni kivasti päälle. Mä tykkään Espritin äitiysvaatteista, mut ne on niin hintavia että eihän niitä raaski ostaa! Jotkut housut pitäis kyllä hankkia, jos tässä tarvii joskus lähteä ihmisten ilmoille :D Ja sit varmaan aikanaan kesäksi kevyempää vaatetta.
 
Huomasin tänään että normi housut kyllä mahtuu päälle ja mahtuisi varmaan herken, mutta kohdussa on painetta ja muutenkin tukala olo että housujen reuna painaa ikävästi.
Pitänee siis siirtyä äippähousuihin. Kollarit menee kotioloissa, mutta muuten haluan muista kuoseja
 
Täällä ollaan siirrytty mekkolinjalle. Turvotus on niin mahdotonta, että ei ole toivoakaan siitä, että saisin omia korkeavyötäröisiä farkkuja jalkaan. :facepalm: Ennen ultraa en kyllä kuitenkaan uskalla äitiysvaatteita lähteä ostamaan... Esikoisen ajalta en säästänyt mitään äitiysvaatteita tai imetysvaatteita, enkä kyllä myöskään vauvanvaatteita, koska minä tunnetusti kyllästyn kaikkeen turhankin nopeasti. Nyt aion ultran jälkeen ostaa muutamat äitiysfarkut ja toppeja, mutta muuten selviän varmasti ihan perus vaatteilla. Kaikki ihanat neulemekot ja neulehameet menevät varmasti tosi kivasti myös mahan kanssa, minä kun muutenkin olen enemmän mekkoihminen. Äitiysvaatteet eivät yleensä miellytä oikein omaa silmää.
 
Mun oli pakko jo tilata äitiystalvitakki. Maha ja rinnat on niin turvonneet, ettei meinaa enää mennä takki kiinni. Noh, tänään vihdoin tuo takki saapui ja muuten on oikein hyvä, mutta hartioista on vähän ahdas niin pitänee palauttaa ja tilata isompi koko :shifty: turhauttaa tuo palautusrumba ja varsinkin kun takki tulee tarpeeseen, töissä kuitenkin pakko olla useampi tunti päivässä pihalla niin ikävä olla ahtaassa takissa :wacky: veikkaan että joulun jälkeen asiakkaat miettii, että on minulle jouluruoka maistunut, on tää turvotus nimittäin sen verran järkyttävää:hilarious:
 
Mun oli pakko jo tilata äitiystalvitakki. Maha ja rinnat on niin turvonneet, ettei meinaa enää mennä takki kiinni. Noh, tänään vihdoin tuo takki saapui ja muuten on oikein hyvä, mutta hartioista on vähän ahdas niin pitänee palauttaa ja tilata isompi koko :shifty: turhauttaa tuo palautusrumba ja varsinkin kun takki tulee tarpeeseen, töissä kuitenkin pakko olla useampi tunti päivässä pihalla niin ikävä olla ahtaassa takissa :wacky: veikkaan että joulun jälkeen asiakkaat miettii, että on minulle jouluruoka maistunut, on tää turvotus nimittäin sen verran järkyttävää:hilarious:

Saanko kysyä mistä tilasit, kun tarttis tosiaan itsellekin takin?
 
Olin ajatellut, että en osta mitään äitiysvaatteita ennen np-ultraa. Nyt on kuitenkin jo viikon verran vatsa ollut niin turvoksissa, että normaalien farkkujen käyttäminen on tosi epämukavaa. Täytynee siis tilata muutamat housut jo nyt. Hankala kyllä tilata noita netistä, kun ei oo mitään kokemusta tuommoisista etukäteen. Toisaalta en kuitenkaan halua koronan takia mennä kauppoihinkaan kiertelemään.
 
Sain ulkoa lahjakortin alusvaateostoksille:hilarious: tossa yksi päivä kun lemmittiin, niin mies oli silleen, et herranjumala, mitä tisseille on tapahtunut:hilarious: ne on siis kasvaneet parissa viikossa ihan valtavasti:hilarious:
 
Munkin oli pakko tilata housut ja alushousuja. Turvotus on niin valtaisaa ettei enää pysty olemaan missään normivaatteissa
 
Munkin oli pakko tilata housut ja alushousuja. Turvotus on niin valtaisaa ettei enää pysty olemaan missään normivaatteissa

Kerro sitten oliko mukavat päällä ja mistä löyty. Jotenkin vaikea ostaa netistä, kun ei ole luotettavaa yhtä merkkiä, mistä tietäisi kokotaulukon luotettavasti ja varmaksi ettei ole kiristävä vyötärö.
 
Mää sain mieheltä joululahjana parit pikkuhousut, valitettavasti vaan kaks kokoa liian pienet :hilarious: Mutta yritys hyvä kymmenen...
 
Kerro sitten oliko mukavat päällä ja mistä löyty. Jotenkin vaikea ostaa netistä, kun ei ole luotettavaa yhtä merkkiä, mistä tietäisi kokotaulukon luotettavasti ja varmaksi ettei ole kiristävä vyötärö.
Palautukset on monesti tehty helpoiksi, kunhan katsoo ennen tilaamista että palauttaa saa ilmaiseksi.
Mä olen kokenut, että näihin äitiysvaatteisiin usein laitetaan pieni liikkumavara, joten kasvunvaraa ei ihan hirveän paljoa kannata ottaa.

Tekisi mieli tilata boobilta muutama äitiyspaita. Ovat vaan niin arvokkaita, ja vielä mennään riskiviikoilla :rolleyes:. Vaikka käytän kyllä viisi vuotta vanhaa äitiyspaitaa vieläkin, on kyllä hiutunut jo rei’ille :joyful:. On vaan niin ihana ja pehmoinen päällä. Oonkin harmitellut että en saa mistään yhtä hyvää alupaitaa mekkojen alle, nyt on hyvä syy ostaa uusi :grin.
 
Palautukset on monesti tehty helpoiksi, kunhan katsoo ennen tilaamista että palauttaa saa ilmaiseksi.
Mä olen kokenut, että näihin äitiysvaatteisiin usein laitetaan pieni liikkumavara, joten kasvunvaraa ei ihan hirveän paljoa kannata ottaa.

Tekisi mieli tilata boobilta muutama äitiyspaita. Ovat vaan niin arvokkaita, ja vielä mennään riskiviikoilla :rolleyes:. Vaikka käytän kyllä viisi vuotta vanhaa äitiyspaitaa vieläkin, on kyllä hiutunut jo rei’ille :joyful:. On vaan niin ihana ja pehmoinen päällä. Oonkin harmitellut että en saa mistään yhtä hyvää alupaitaa mekkojen alle, nyt on hyvä syy ostaa uusi :grin.

Osuisin mielellään nappiin heti tuotteen kanssa, enkä palautusrumban kanssa. Tämän asian vuoksi tiettyjä tuotteita en ole netistä ostelllut, koska niitä pitäisi sovittaa paikan päällä. Esim. housujen istuvuus mulle haasteellinen.
Mielestäni ei ole hyvää eettistä bisnestä, että saa palautella ilmaiseksi ja että siihen rohkaistaan. Tämä on siis mun henk.koht mielipide vaatebisneksen eettisyydestä ja mielellään löytäisin jonkun merkin, joka tekee hommia vastuullisuutensa eteen.
Mun pääpointti olikin tuossa, että jos joku on jo löytänyt jotain merkkiä, mitkä olisi hyvänlaatuista ja ei kiristävällä vyötäröllä :) Voisin mennä kurkkaamaan niiden nettikauppaan ja tutkailemaan asiaa.
 
Muokattu viimeksi:
Osuisin mielellään nappiin heti tuotteen kanssa, enkä palautusrumban kanssa. Tämän asian vuoksi tiettyjä tuotteita en ole netistä ostelllut, koska niitä pitäisi sovittaa paikan päällä. Esim. housujen istuvuus mulle haasteellinen.
Mielestäni ei ole hyvää eettistä bisnestä, että saa palautella ilmaiseksi ja että siihen rohkaistaan. Tämä on siis mun henk.koht mielipide vaatebisneksen eettisyydestä ja mielellään löytäisin jonkun merkin, joka tekee hommia vastuuööisuutensa eteen.
Mun pääpointti olikin tuossa, että jos joku on jo löytänyt jotain merkkiä, mitkä olisi hyvänlaatuista ja ei kiristävällä vyötäröllä :) Voisin mennä kurkkaamaan niiden nettikauppaan ja tutkailemaan asiaa.

Maitotyttö on ainakin sellainen kotimainen merkki, jonka JaJa-housut ovat hintansa väärti. En tiedä kyseisen yrittäjän tämän hetkisestä tilanteesta, mutta facesta ainakin on löytynyt. Ja käytetytkin on usein hyviä, laatu on niin kestävä.
Nää menee vain osastoon kotihousut. Ei siis mitkään työhousut.

Muista housuista ei paljon ole hyviä kokemuksia. Yleensä valuvat tai puristavat jostakin. Hetken sopivat aina, mutta kun muodot muuttuvat niin nopeasti. Otan siis suosituksia vastaan itsekin :). Muutoin sitten vain maski päähän ja sovituskoppiin.
Meiltä on niin pitkä matka kaupoille, että mä tukeudun oikein mielelläni matkahuoltoon aina kuin vain on mahdollista, ja käytän myös palautusoikeutta oikein hyvällä omallatunnolla :).
 
Osaisiko joku vinkata Helsingistä kauppoja, joissa pääsisi sovittelemaan äitiysvaatteita? Onkohan esimerkiksi Espritillä liikkeessä minkälainen valikoima? Luovutin tuon nettishoppailun osalta ainakin tältä erää, kun en yhtään tiedä mikä olis hyvä. Huomenna siis maski naamaan ja kaupoille :happy119
 
Mä oon kyllä taas positiivisesti yllättynyt H&M:n äitiyshousuista. Viime raskaudessa mun lempihousut oli H&M:n farkut ja nyt tosiaan toista viikkoa käyttänyt näitä uusia tilaamiani, toiset on nimellä "sikarihousut" ja toiset skinny fit farkut, ja nää on niin täydelliset jalassa! Ja siis en todellakaan ole vartalon malliltani skinny, vaan lyhyt ja pulleahko, et ei oo mikään helppo löytää hyviä housuja.
 
Takaisin
Top