Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
Mä myönnän hankkineeni jo aika paljon kaikenlaista. :p
On hankittuna vaihtoalusta, 3 sitteriä, valtavasti vaatteita, leikkimatto ja VAUNUT :Heartbigred

Jep, olen hyvissä ajoin ja vähän vauvakuumeinen. laughing7 puolustuksena voin sanoa että melkein kaikki on ilmaisena saatu perhepiiristä kun ovat jääneet turhaksi lasten kasvaessa. :biggrin
 
Olen hankkinut kaksi lankakerää :hilarious: Näin syksyllä on kiva kutoa/virkata ja nyt voi tehdä kaikkia pikku töppösiä ja nuttuja :Heartred Uskoisin, että saadaan aikanaan jonkin verran tavaroita ja vaatteita lähipiiristä.
 
En ole vielä hommannut, mutta oon alkanut vaunuja katselemaan siitä syystä että aiemmat on aina ollu ihan surkeita. En oo tykänny syystä tai toisesta, jos nyt ajan kanssa kerkeis katella hyvät ja kestävät :happy: Jos jollain on suosituksia vaunuista, niin kertokaa toki! :)
 
Meillä on oikeastaan kaikki valmiina esikoisen jäljiltä. Mikäli tulee eri sukupuolta, pääsee ostamaan enemmän uusia vaatteita :wink
 
Luotan siihen, että esikoisen vaatteilla ja tarvikkeilla päästään aika pitkälle. Sukupuolellakaan ei ole niin väliä, kun tyttärellä ei ollut mitään röyhelöunelmia. Uudet vaunut vois kyllä olla jees, kun entiset on parikymmentä vuotta vanhat perintökalut. Nitisee jo jossain määrin ja jos pitää esikoisen perässä pysyä niillä niin voisivat olla hieman kevyemmät ja ketterämmät.
 
En ole vielä hommannut, mutta oon alkanut vaunuja katselemaan siitä syystä että aiemmat on aina ollu ihan surkeita. En oo tykänny syystä tai toisesta, jos nyt ajan kanssa kerkeis katella hyvät ja kestävät :happy: Jos jollain on suosituksia vaunuista, niin kertokaa toki! :)


Mä ostin vauvalle emmaljungan duo edget. Ne on tositositosi hyvät ja oon ihan pähkinöinä kun ootan että pääsen kuskaileen vauvaa niissä!

Myös Britaxin smile 2 tai 3 on tosi hyvät. :)

Myös Oran Untot oli mulla hyvin vahvassa pohdinnassa!
 
Mä ostin vauvalle emmaljungan duo edget. Ne on tositositosi hyvät ja oon ihan pähkinöinä kun ootan että pääsen kuskaileen vauvaa niissä!

Myös Britaxin smile 2 tai 3 on tosi hyvät. :)

Myös Oran Untot oli mulla hyvin vahvassa pohdinnassa!


Täytyypä tutkiskella näitä illalla netistä ! Kiitos! :happy:
 
Vaunuissa rengas ja runko -jutut on toki makuasioita, mutta tässä on muutamia juttuja mitkä oli meille tärkeitä valinnassa:

Miehelle oli tosi tärkeetä että vaunujen runko on sellainen ristikkäin menevä, eli ei sellainen heittoaisallinen, vaikka nekin varmasti tosi hyviä ovat. Tavarakorin tuli olla myös tilava.

Mulle oli tärkeetä että on kääntyvät ja lukittavat eturenkaat. Talvella lukittavat renkaat on mahtavat, pääsee eteenpäin ilman että eturenkaat vimpuloi eestaas, ja kesällä taas renkaat kulkee nätisti. Kaupassa on myös helppo puikkelehtia hyllyväleissä.

Halusin ehdottomasti ilmakumirenkaat. Niillä kulkee kesät ja talvet pehmeästi sekä kaupungissa että maalla. Toki puhkeamattomat renkaat on varmat!

Halusin että vaunujen runkoon on saatavilla easyfix adapterit maxi-cosin kaukalolle, koska kuljetaan myös paljon autolla ja on tosi kätevää jos saa naksautettua vain kaukalon runkoon.

Rungon piti olla jämäkkä, yhtään ei saanut olla rimpula. Kaverillani oli rimpulat vaunut jotka oli vain ulkonäöllisesti jämäkän oloiset. Ne oli ihan tositosi huonot työnnellä, joten jämäkät pitää olla koska mulla on ajatuksena että samat vaunut on sinne ~3 vuotiaaksi asti käytössä eikä rimpulat kestä vuottakaan kunnialla.

Halusin myös että vaunut on tunnettua merkkiä jolloin vaunuihin löytyy tarvittaessa niitä varaosia ja uskallan paremmin luottaa että kyseessä on myös laadukkaat vaunut. :)


Siinä oli mun melkoinen kriteerilista, mutta emmaljungan duo edget Duo S outdoor air -rungolla ja rouheilla ilmakumirenkailla läpäisi kaikki kohdat ja odotan näiltä vaunuilta paljon. :D Toivottavasti kaikille löytyy itselle ja omaan käyttötarkoitukseen sopivat vaunut!
 
Meiän tarvii ostaa uuet kärryt kun nyt tollaset kahen muksun matkikset mitkä tosi kätsyt mut ei mahista vauvaa laittaa niihin. Tarvii olla helposti kasattavat autoon ja myös saaha kunnollinen seisomalautasysteemi tms ja kuitenkin niin että täällä landella pystyy kulkeen helposti myös tarvittaessa talvella (meillä ei oo kävelyteitä eikä katuvaloja niin ei paljoa talvella kärrytellä)
 
Mä ostin kans eilen pari lankakerää, jos innostuis jotain niistä tekemään.:happy:
 
Mä en ole ostanut vielä mitään, oon aika ulalla esimerkiksi vaunuista niin kiva lukea muiden vinkkejä. :joyful: Vaatteita olen kaupoissa hypistellyt, ai että ne on suloisia, mutta toistaiseksi jäänyt ostamatta. Onneksi on vielä aikaa tehdä hankintoja. :grin
 
Mä en ole ostanut vielä mitään, oon aika ulalla esimerkiksi vaunuista niin kiva lukea muiden vinkkejä. :joyful: Vaatteita olen kaupoissa hypistellyt, ai että ne on suloisia, mutta toistaiseksi jäänyt ostamatta. Onneksi on vielä aikaa tehdä hankintoja. :grin

Mä kans vähän odotan että saa muilta hyviä vinkkejä hankintoihin, kun ei niistä itsellä vielä kokemusta ole.:grin
 
En ole vielä hommannut, mutta oon alkanut vaunuja katselemaan siitä syystä että aiemmat on aina ollu ihan surkeita. En oo tykänny syystä tai toisesta, jos nyt ajan kanssa kerkeis katella hyvät ja kestävät :happy: Jos jollain on suosituksia vaunuista, niin kertokaa toki! :)

Vaunut on myös minulle todella tärkeät! 2 aiempaa lasta mutta vaunuja meillä tainnut olla 4kpl :angel5 Huvikseni olen siis myös aloittanut tiirailun.. Emmaljungan ja Cybexin yhdistelmät ovat nyt olleet mieleen..
 
Kahden jälkeen varastossa on vielä vaikka mitä tallella, osa vaatteista ollut pakko laittaa eteenpäin tilanpuutteen vuoksi. Tuplaraattaatkin on joten enemmän ehken joutuu hillitsemään ostohimoaan vaatteiden suhteen.
Pinnasängylle tarve, perhepedissä menty alun jälkeen niin siitä hankkiuduin eroon jo aikaa sitten sekä turvakaukalo pitää myös ostaa, sitä ei viitsi säilytellä kun ei se ainakaan sillä parane. Pinnasängyn sain viimeksi ilmaisella ja samaa yritän nyttenkin kun käyttö jää niin vähälle.
Ja jos aiemmin kesken jääneet neulomukset tekisi loppuun :grin
 
Kahden jälkeen varastossa on vielä vaikka mitä tallella, osa vaatteista ollut pakko laittaa eteenpäin tilanpuutteen vuoksi. Tuplaraattaatkin on joten enemmän ehken joutuu hillitsemään ostohimoaan vaatteiden suhteen.
Pinnasängylle tarve, perhepedissä menty alun jälkeen niin siitä hankkiuduin eroon jo aikaa sitten sekä turvakaukalo pitää myös ostaa, sitä ei viitsi säilytellä kun ei se ainakaan sillä parane. Pinnasängyn sain viimeksi ilmaisella ja samaa yritän nyttenkin kun käyttö jää niin vähälle.
Ja jos aiemmin kesken jääneet neulomukset tekisi loppuun :grin

Meillä myös on kaikki tallessa kahdelta edelliseltä lapselta, joten hirveästi ei tarvitse mitään hankkia. Jotkut uudet suloiset kotiutumisvaatteet pitää tietenkin ostaa. :happy: Uusia tuttipulloja ja tutteja myös. Turvakaukalosta pitää tarkistaa käyttöikä ja se uusia tarvittaessa.
 
Juhlimme siskonpojan 1-vuotissynttäreitä viime viikonloppuna, ja sisko sanoi, että älkää ostako vielä mitään, ennen kuin tiedätte, saatteko meiltä. :signs001 Tilasin kuitenkin langat vauvanpeittoon ja olen jo virkkaillut melko ahkerasti. Anopille väitin kirkkain silmin, että tulee kummipojalle joululahjaksi. Pidetään salaisuutta vielä hetken aikaa. :grin
 
Ainoa mitä jätin jemmaan tytöiltä, on pinnasänky. Kaikki vaatteet pistin kiertoon kun nuorimmalta jäi pieneksi, kaikki vauvatarvikkeet eron jälkeen :nailbiting: tiesin että lapsia haluan lisää, sitten joskus. Nyt sitten alettava pikkuhiljaa varmaan hommaamaan tarvittavia o_O
 
Ostin kirpparilta pari vaatetta, kun oli ihania ja melkein ilmaisia. En voinut vastustaa :cat: mies tykkää selata torista jo kaikkea vauvaan liittyvää ja ollaan käyty vauvantarvikeliikkeessä katselemassa. Hirveästi ei näin aikaisin viitsi ostella kun ei oo säilytystilaa, ensimmäisenä täytyy löytää parempi asunto. Kyllä tähänkin asuntoon vauva mahtuu jos ei löydy parempaa, mutta sitten täytyy vanhempien tehdä karsintaa ja järjestää omia tavaroita paremmin :angelic:
 
Mä en ole ostanut mitään, en ole edes harkinnut. Ajattelin tehdä hankintoja aikaisintaan siinä vaiheessa, kun voi tilata Kelan äitiyspakkauksen ja siihen on vielä hirveästi aikaa jäljellä. Kun on näin varttuneeseen ikään ehtinyt ensimmäistä odottava niin sitä vaan sukulaisten, tuttavien ja ystävien kautta on nähnyt niin paljon vauvakampetta, että tiedän aika tarkkaan mitä haluan ja mitä en, sitten jos sinne asti päästään. Jännä nähdä, että mikäli me kaikki kesäkuiset päästään aikanaan äitiyspakkausta tilaamaan, niin saadaanko me vuoden 2020 pakkausta vai ehtiikö joku saada jo 2021 pakkauksen. Epäilen kyllä, että tämän vuoden mallilla mennään, eikö se yleensä ole toukukuun paikkeilla loppunut se edellisen vuoden malli? Kuinka moni muuten aikoo ottaa pakkauksen?
 
Takaisin
Top