Alkufiilistelyt

Mä olin satavarma, ja näyttääkin siltä, että 1-2kg ois tullu jo paris viikos kun huono olo ja jatkuva nälkä kun alkoi niin koko ajan saa olla syömässä ja pystyy syömään paremmin epäterveellistä/rasvaista ruokaa, kasvikset ei raakoina maistu yhtään ja mehuja juotu huomattavasti normia enemmän. Kävin vaa'alla niin puoli kiloa laskenut paino 2viikossa! o_O sohvallakin vaan illat melkeen makoillut enkä oo oksennellu. Onko tää raskaus kuitenki lisänny energiankulutusta vaikka sanotaan ettei se lisäänny kun vasta vipalla kolmanneksella..

Mulla ihan täsmälleen sama homma. Syöny omasta mielestä enemmän kaikkea epäterveellistä ja mehua on pakko saada varsinkin aamusin tai muuten se paha olo iskee ja painoa tullu vaan kilo.. nyt rv11
 
itsellä paino tippui parisen kiloa vk 9 mennessä, nyt on 11+5 ja en ole oikeastaan edes muistanut käydä vaa'alla :grin veikkaan että vähäsen on tullut lisää, mutta ulkoiluhousut (ainoat jotka itseasiassa vielä mahtuu mukavasti) ei ole alkanut vielä onneksi kiristää.
 
Mullakin paino noussut kilonluokkaa. Vaikka tuntuu että syön kokoajan ja paljon epäterveellistä eikä liikuttuakaan ole tullut pahemmin.
 
Harmittaa, kun ei oo hajuakaan mikä on oma paino.. Olis pitänyt muistaa käydä jossain kylässä puntarilla, kun kotona meillä ei sellaista ole :facepalm: Kävin ekan kerran vaa'alla siis neuvolakäynnillä, ja vaikea sanoa oliko siinä kohtaa tullut jo jotain lisää. Sitä ennen käynyt varmaan vuosi sitten, ei muistikuvia.
 
Eilen kävin kans puntarissa sielä neuvolassa, yllätyin vähän kun painoin vähemmän mitä luulin. Mähän en yleensä vaakoja harrasta, kävin viimeeksi helmikuussa vaa'alla ja siitä tullut paino alas pari kiloa. En yhtään tiedä mitä oon siinä kesän alussa painanut.
Mut nythän se on sit hyvä seurailla, mikäli kaikki normaalisti jatkuu.
 
Painosta tuli mieleen, onko muita jotka joutuu käyttämään töissä työvaatteita? :inpain: Mietin, että millon tässä kehtaa pyytää isompia kokoja, kun housut alkaa pikkuhiljaa puristamaan varsinkin pidempään istuessa... Mitähän sitä keksis syyksi, kesälomakilot? :joyful:
 
Mä käytän töissä omia housuja koska työhousut ei enää mahu jalkaan. Työpaita mahtu vielä päälle mutta taskuihin ei sitte mahukaan mitään :eek: isompia työpaitoja kokeilen ens viikolla jos pääsen töihin (on niin järkky pahoinvointi ja oksennan monta kertaa päivässä), loppuajasta käytän omia työpaitoja. Ne kaikki pestään töissä kuitenki ku niissä on mun nimi.
Työskentelen sairaanhoitajana ni kotia en halua omiakaan vaatteita pestäväks.
 
Mä kävin tänään allekirjoittamassa työsopimuksen ja kerroin et oon raskaana. Jännitti ihan sikana mut pomo vaan onnitteli ja kirjoitti sopparin koko lukuvuodeksi, ois voinu tehä vaan jouluun saakka ku jään sit äitiyslomalle,mut oli reilu. Nyt on olo ettei ois raskaana ollenkaan. Mitään pahoinvointia ei oo.
 
Noh joo ei mikään ihme että vatsa olikin jo noin pyöree. Eilen kävin nt ultrassa ja me oltiinkin kaks viikkoa pidemmällä mitä luultiin ja täällä yhtäkkiä mennäänki viikolla 14 :Heartpink mitäs muille kuuluu?

Saitteko kuitenkin mitattua noi tarvittavat seulontaan vaikka olikin pidemmällä, vai otitteko siis seulonnat? :)
 
WopWop, oho sehän heitti vähän enemmän. Pääasia kuitenkin että kaikki hyvin. :) Vaikka itseä ainakin hämmensi, kun la aikaistui ultrassa.

Onnea Ruttu83 työsopimuksesta. Sehän oli reilu kun kirjoitti koko vuodelle. :)

Kaipailen yhä energistä keskiraskautta. Pahoinvointi sentään on helpottanut taas vähän.
 
Mä kävin tänään allekirjoittamassa työsopimuksen ja kerroin et oon raskaana. Jännitti ihan sikana mut pomo vaan onnitteli ja kirjoitti sopparin koko lukuvuodeksi, ois voinu tehä vaan jouluun saakka ku jään sit äitiyslomalle,mut oli reilu. Nyt on olo ettei ois raskaana ollenkaan. Mitään pahoinvointia ei oo.
Mun pitäs kans käydä kirjoittaa työsoppari uuteen paikkaan. Täällä on tapana kirjoittaa puol vuotta kerrallaan aina. Mä en taida vielä uskaltaa sanoa odotuksesta mitään.. Varsinkaan ku ultra ei oo ollu viel sillon.

Melko sen jännä syksy tulossa :happy093
 
Joo no eihän sitä lainkaan mukaan tarvi vielä sanoa. Varsinkin jos et oo käyny vielä ultrassa. Aika kenkku et tekevät niin lyhyitä soppareita. Juu tosi jännää on seurata miten maha kasvaa ja muutaman viikon kuluttua voi tuntua jo potkuja!:cat:
 
Saitteko kuitenkin mitattua noi tarvittavat seulontaan vaikka olikin pidemmällä, vai otitteko siis seulonnat? :)

Joo otettiin kyllä ne. Kysyinki että mites ku se verikoe ja pissanäyte piti viiä niiku sillon viikol 10 ni periaatteessa nyt annoin ne viikolla 12 niin ei kuulemma haittaa. Meillä niskaturvotus oli sen 1.1 ja tänään postissa tulikin lappu että tulos on normaali. :)
 
WopWop, oho sehän heitti vähän enemmän. Pääasia kuitenkin että kaikki hyvin. :) Vaikka itseä ainakin hämmensi, kun la aikaistui ultrassa.

Onnea Ruttu83 työsopimuksesta. Sehän oli reilu kun kirjoitti koko vuodelle. :)

Kaipailen yhä energistä keskiraskautta. Pahoinvointi sentään on helpottanut taas vähän.

No joo kyllä meki miehen kans oltii vähän että mitäs ihmettä. Meillä muutenkin tää raskauden kesto oli semmost hakuammuntaa ku just saanu keskenmenon ennen tätä raskautta ja mulla ei ees niitä menkkoja kerinny tulemaan. Mulla kyllä oli se varhaisultra mutta veikkaan että se lääkäri ei osannut oikein ultrata kun mullekkin sanoi "tuossa ehkä on syke" ja serkulle oli sanonu että ei hän noita rakenteita osaa yhtään kattoa.. että semmoi lääkäri täällä.. mulla on luultavasti tullut vaan ovulaatio melkein heti sen keskenmenon jälkee.. mutta pääasia että vauvalla kaikki hyvin ja kyllä positiivinen ylläri oli että kaks viikkoa hypättiin eteenpäi :)
 
Joo otettiin kyllä ne. Kysyinki että mites ku se verikoe ja pissanäyte piti viiä niiku sillon viikol 10 ni periaatteessa nyt annoin ne viikolla 12 niin ei kuulemma haittaa. Meillä niskaturvotus oli sen 1.1 ja tänään postissa tulikin lappu että tulos on normaali. :)

Aika jännä että teillä hyväksyttiin ne verinäytteet.
Meillä ei hyväksytty vaan jouduin käydä toisen trimesterin seuloissa. Labroissa kävin 10+, nt-ultra oli 12+6 mutta vauva vastaski 13+6. Kätilö sano ettei voi laskea luotettavaa seulaa labroista vaikka ne oli otettu ajallaan. Kuulemma verikokeiden ja ultran yhteenlaskettu tulos ratkasee ja koska viikkoja oli enemmän ku 13+0, ni Seinäjoki vaati uudet labrat.
 
Takaisin
Top