Heinäkuun höpinät

Dpo12 mun laskulla kun 18.7. Sain plussan otestiin.
Nooo siitä digistä en tiiä.. Jos noi viivat on sittenkin vaa viivan paikkoja:hilarious:

No ei kyllä viivanpaikkoja ollu, selkeitä noille dpoille! Onko sulla digejä jo kaapissa? Mä tein digin kun menkkojen ois pitäny alkaa, olikohan dpo15... nyt en enää digiä osta, meni pieni omaisuus testeihin jo. Kaapissa r-liuskoja mutta enää en tee yhtäkään, luin että kun tarpeeksi raskaushormonia niin viivat vois lähtä haalenemaankin, niin turhia huolia en enää halua :rolleyes:

No ei kyllä viivanpaikkoja ollu, selkeitä noille dpoille! Onko sulla digejä jo kaapissa? Mä tein digin kun menkkojen ois pitäny alkaa, olikohan dpo15... nyt en enää digiä osta, meni pieni omaisuus testeihin jo. Kaapissa r-liuskoja mutta enää en tee yhtäkään, luin että kun tarpeeksi raskaushormonia niin viivat vois lähtä haalenemaankin, niin turhia huolia en enää halua :rolleyes:

Onhan niitä:angelic: ei kyllä pitäis enää edes murehtua kun aamulla frsuun tuli hyvä viiva mut silti. Apteekkiin kattelin mennä vitamiineja hakemaan kun mies saapuisi

Joo muaki jännittää aina vessassa. On tätä jotenki nii hankala uskoa. Viimeeks meil tuli varhainen keskenmeno viikoilla 6+3. Eli tässä parin päivän päästä. Jännittää sekin. :dead:

Tosin on nyt ollu jotenki parempi ja luottavaisempi fiilis tästä raskaudesta. Mut jännittää silti ja vaikea luottaa omaan kehoon ja siihen et se toimis. o_O

Onhan niitä:angelic: ei kyllä pitäis enää edes murehtua kun aamulla frsuun tuli hyvä viiva mut silti. Apteekkiin kattelin mennä vitamiineja hakemaan kun mies saapuisi

Mä en tiiä kuvittelenko vai tuleeko oikeasti huono-olo, mutta ostin öööh onkohan ne minisunin mama vitskuja ja tuntu että sitte oli äklö olo. Nyt otin ruoan yhteydessä ja saa nähä tuleeko nyt. Vai oliko vaan sattumaa, en tiiä.. eikö piisaa toi vitsku, ettei foolia tartte lisäksi syyä? Kun tuossa sitä on. Enhän muuta oo unohtanut mitä alkuraskaudessa tulis muistaa napsia/olla syömättä o_O

Mä en tiiä kuvittelenko vai tuleeko oikeasti huono-olo, mutta ostin öööh onkohan ne minisunin mama vitskuja ja tuntu että sitte oli äklö olo. Nyt otin ruoan yhteydessä ja saa nähä tuleeko nyt. Vai oliko vaan sattumaa, en tiiä.. eikö piisaa toi vitsku, ettei foolia tartte lisäksi syyä? Kun tuossa sitä on. Enhän muuta oo unohtanut mitä alkuraskaudessa tulis muistaa napsia/olla syömättä o_O

Samoja oon menossa hakemaan ja toi riittää ettei tarvii foolia lisäksi. :happy: Edit. Tuo riittänee hyvin.
Itelle ei niistä huonovointisuutta tullut esikoisen aikana ja otinkin sen aina heti kun heräsin.

Tuoi sana viesti 3 kertaa ja yhtäkkiä katosikin :grin tai sitten sekoilen itse.

Mulla on noi samat käytössä ja vielä ei ole ainakaan aiheuttanut pahoinvointia. Muistan lukeneeni, että jonkun firman noista raskaus/imetys vitamiineista olisi useammallekin aiheuttanut pahoinvointia, mutta en muista mikä oli. Testaa onko parempi ottaa aamulla vai illalla, jos vaikuttaisi eri tavalla oloihin.
Ja mulla neuvolan th ainakin hyväksyi, että toi riittää. Kyselisi siis, että olenko aloittanut just foolihapon ja d-vitamiinin syömisen. :)

Miulle tulee kanssa öklö olo niistä minisunin mama -vitamiineistä. Viimeks söinkin alkuraskauden jotai kalliimpia, joissa oli oma setti aina jokaiselle kolmannekselle. En yhtään muista merkkiä. Vielä en oo apteekkiin ehtiny tutkimaan, että mitä siellä on nykyisin tarjolla.

Mitä vitamiineja muut syö?

Miulle tulee kanssa öklö olo niistä minisunin mama -vitamiineistä. Viimeks söinkin alkuraskauden jotai kalliimpia, joissa oli oma setti aina jokaiselle kolmannekselle. En yhtään muista merkkiä. Vielä en oo apteekkiin ehtiny tutkimaan, että mitä siellä on nykyisin tarjolla.

Mitä vitamiineja muut syö?

Minisunin mamaa mennyt siitä asti, kun kierukka poistettiin. En oo ainakaan huomannut omalla kohdalla, että huonolla ololla ja vitamiinin otolla olis ollut yhteyttä. Pitääkin alkaa tarkemmin seuraamaan sitä.

No täällä pikkukylän apteekissa olikin vaan kaks vaihtoehtoo, minisunin mama ja orion pharman multivita. Otin nyt sen jälkimmäisen purkin kokeiluun. Katotaan pahentaako alkanutta kuvotusta.

Muistelen myös että oli joku vitamiini tai hivenaine jota ei alkuraskaudesta suositeltu? Onks kukaan muu törmänny sellaseen vai onkohan ollu jonku yksittäisen farmaseutin mielipide?

Apteekissa käyty ja vitamiinit taskussa. Samalla ostin pc puikon ihan mielen rauhan vuoksi sillä logikalla jos siihen ei mtn tule en ole raskaana ja jos tulee olen. No tuli siihen toinen viiva, että en mä vaa ole saanu niitä maanantai kappaleita:hilarious:

Minäkin tuun tänne rupattelemaan. Eilen oli dpo11 ja sain pc:llä plussan. Tänään oli hitusen vahvempi viiva :happy: Laskettu aika on 10.4.

Hiukka varovaisella mielellä mukana, kun pyörii mielessä kaikki mikä voi mennä pieleen. Tulee varmaan nyt testattua joka aamu. Digitestejä en ajatellut ostaa.

Oireita: repäisykivut, lievä kuvotus, menkkamaiset jomottelut, pientä arkuutta rinnoissa.

No täällä pikkukylän apteekissa olikin vaan kaks vaihtoehtoo, minisunin mama ja orion pharman multivita. Otin nyt sen jälkimmäisen purkin kokeiluun. Katotaan pahentaako alkanutta kuvotusta.

Muistelen myös että oli joku vitamiini tai hivenaine jota ei alkuraskaudesta suositeltu? Onks kukaan muu törmänny sellaseen vai onkohan ollu jonku yksittäisen farmaseutin mielipide?

Otinkin nyt itse selvää kun muistelin, että siitä toisesta raskausvitamiinista, mikä oli tarkoitettu ekalle kolmannekselle, puuttui rauta. Niin ilmeisesti se rautalisä voi aiheuttaa joillekin pahoinvointia. Tästä syystä siis aiemmassa raskaidessa suositeltiin apteekissa alkuun toista vitamiinia. Tässä vielä lähde. (yritän lisätä linkin husin sivuille, mutta katotaan onnistuuko tää puhelimen kanssa.) Ei siis ookkaan mikään kielletty kuten muistelin, mutta jos on pahoinvointiin taipuvainen ni voi sit kokeilla raudatonta vitamiinivalmistetta.

Otinkin nyt itse selvää kun muistelin, että siitä toisesta raskausvitamiinista, mikä oli tarkoitettu ekalle kolmannekselle, puuttui rauta. Niin ilmeisesti se rautalisä voi aiheuttaa joillekin pahoinvointia. Tästä syystä siis aiemmassa raskaidessa suositeltiin apteekissa alkuun toista vitamiinia. Tässä vielä lähde. (yritän lisätä linkin husin sivuille, mutta katotaan onnistuuko tää puhelimen kanssa.) Ei siis ookkaan mikään kielletty kuten muistelin, mutta jos on pahoinvointiin taipuvainen ni voi sit kokeilla raudatonta vitamiinivalmistetta.

Okei, kiitos! Toi se hyvin voi olla että rauta tekee. Hoksaan myös että maha menee löysälle, en muista oliko ekassa. Ummetusta minulla ei ikinä ole ollut ei edes raskaudessa. Täytyypä seurata tota minisunia että tuleeko oireita ja vaihtaa tarvittaessa merkkiä.

Mulla oli loppuvuodesta ferritiini vain 13, joten olen syönyt siitä asti lisärautaa, alkuun ihan säännöllusesti, viime aikoina satunnaisesti. Ens viikolla oliskin kontrolliverikokeet.

Mulla olis myös molempiin ranteiseen medieracer tutkimus ens viikolla eikä ole aavistustakaan onko raskaus este sille. :think005

Muokattu viimeksi:
Mulla oli loppuvuodesta ferritiini vain 13, joten olen syönyt siitä asti lisärautaa, alkuun ihan säännöllusesti, viime aikoina satunnaisesti. Ens viikolla oliskin kontrolliverikokeet.

Mulla olis myös molempiin ranteiseen medieacer tutkimus ens viikolla eikä ole aavistustakaan onko raskaus este sille. :think005

Kannattaa varmistaa, itsellä ei mtn tietoa voiko vai ei:bookworm:

Täällä kans mama vitaaminit käytössä ja useampi purkki jo syöty kun yritystäkin ollut jo reilu vuoden verran. Muo huolettaa, kun mitään oireita ei ole vielä oikeen ilmennyt. Viikkoja pitäs olla nyt 4+3 Testit kyllä tummentunut ja nyt dpo17 kunnon leffaviivat ollut jo jonkun aikaa.

Takaisin