Heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Seepra
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia Unelma_ :Heartred

Muistan erityisesti esikoisen alkuraskaudesta tuon pelon ja paineen, että mitä jos siellä ei olekaan mitään. Toisessa raskaudessa sitten oli vuotoja ja niskaturvotusta, jotka stressasi ja pelotti. Tässä kolmannessa on jotenkin rauhallisempi olo. Ehkä enemmän luottamusta omaan kehoon, kun se on jo kaksi tervettä lasta tuottanut. Toisaalta pelot ja jännitykset varmasti kuuluvat jollain tasolla aina raskauteen, kuten myös vanhemmuuteenkin, kun on kuitenkin kyse niin valtavan tärkeästä ja rakkaasta asiasta, omasta lapsesta. :Heartred

Tsemppiä ja voimia kaikille alkuraskauden haasteisiin! :love7

No niin, nyt tämä hulluilu saa loppua, ainakin hetkeksi laughing7
Kävin Tampereella Pihlajalinnassa aivan ihanalla gynellä tänää. Kk laskettuna mulla olisi nyt rv 5+6 (neuvolan mukaan 6+0). Tässä kierrossa en ovulaatiota testaillut mutta aiemmin on ollut mulla esim kp 17 joten tällä logiikalla raskaus vielä vähän myöhemmin alkanut.

Ultrassa näkyi ruskuaispussi ja hyvin pieni alkio. Myös kaikua mahdollisesti sai. Sykettä ei vielä näkynyt, lääkäri arvioi raskauden kestoksi 4-5 viikkoa. Painotti kaiken olevan normaalia näillä viikoilla ja alkion kehityksen olevan nyt erittäin nopeaa. (Eli esim viikon päästä näkymät voivat olla toisenlaiset)

Sain lähetteen kunnalliselle äitiysultraan noin kahden viikon päähän seurantaa varten. Eli tavalllaan en tullut hullua hurskaammaksi mutta hyvä mieli kuitenkin jäi :)

Maltti on valttia, kaikille samojen epävarmuuksien kanssa painiskeleville paljon tsemppiä ja jaksamista. Yritetään nauttia elämästä! :Heartred

Täällä nousi nyt kyllä kova huoli siitä, että onkohan kaikki kunnossa. :sad001 Ryntäsin viikonloppureissun jälkeen heti ekana vessaan testaamaan (3h pidätyksellä päiväpissa, matkalla join 0,5l vissypullon), ja viiva on edelleen aika haalea.

Edellisen testin tein samalla testillä torstaina, ja tämän päivän viiva näytti melkolailla tasavahvalta sen kanssa (tosin se torstain viiva oli ehtinyt jo kuivuakin). Lisäksi digi näytti edelleen "raskaana 1-2 viikkoa" vaikka oviksesta on kulunut jo 16-17 päivää (käytin ovistestejä, joten siksi pidän ovisajankohtaa melko luotettavana). :sad001

Ihan hirveä tunne. Jotenkin ajattelin, että uskallan tehdä päiväpissistä vaikka olin kunnolla vettäkin juonut, kun hedelmöityksestä on kuitenkin jo kulunut aikaa. Lisää testejä saan varmaan ensi viikolla, mutta pääsisiköhän terveyskeskukseen verikokeisiin miten helposti? :sad001 Niin mittaus olisi varmaan vielä luotettavampi ja näkisi vastaako se viikkoja?

Mulla on tänään jotenkin niin surullinen olo. Oon aivan varma et mulla on tuulimuna tai alkion kehitys pysähtynyt. Mitään oireita ei ole eikä tunnu siltä että olis raskaana. Mietin vaa miten valmistaudun henkisesti huonoihin uutisiin. Anteeksi masentava viesti. Onko muilla samanlaista masennusta?

Ite koin tätä samaa just yli viikon verran ja itkin jo monet kerrat miehelle koska olin vakuuttunut että ei siellä enää mikään kehity. Just se oireettomuus ja mukamas äidinvaistokin sanoi että näin se asia vaan on. Perjantaina kuitenkin kaikki oli ultrassa mallillaan. Oli pakko tämä sulle sanoa kun itekkin päivittäin googlailin muiden kokemuksia ja tuntu että 90 prosenttia sanoo että huonoa se ennustaa. Tai siis varsinkin oireiden äkillinen päättyminen mitä mulla oli. Ne kesti mulla ihan hetken alussa. Ultran tehnyt kätilökin totes että mulla
vaan on oireeton raskaus ja sekin on normaalia. Älä murehdi liikaa ennen kun asia varmistuu, se vaan syö energiaa. :Heartred Ja joo tiedän, sinäänsä turha neuvo kun huoli on suuri varmasti joka tapauksessa.:sad010

Muistan esikosta odottaessa olleeni vuoronperään huolissani silloin kun tuntui jomotusta ja silloin ku ei tuntunut.
Nyt tiedän sen vaihtelevan, mutta tällä kertaa "huolena" on vähäisempi pahoinvointi. Ei vieläkään yhtään oksentamista, vain ajoittaista yökkäämistä ilman että mitään tulee ulos.

On tää kyllä hullun hommaa! Mulla on huomenna ultra ja nyt yhtäkkiä se jännitys iski! Mieskin ihmetteli miten olen ollut nyt koko raskauden kuin itse tyyneys. Mutta Nyt jännittää! :wideyed:

On tää kyllä hullun hommaa! Mulla on huomenna ultra ja nyt yhtäkkiä se jännitys iski! Mieskin ihmetteli miten olen ollut nyt koko raskauden kuin itse tyyneys. Mutta Nyt jännittää! :wideyed:

Tsemppiä ultrajännitykseen! :) Alkaa itselläkin himottaa ultraan meno kun niin moni täällä käy :)

Minäkin taidan huomenna vihdoin soittaa aikaa neuvolaan. :) Lähden keskiviikkona kahdeksi viikoksi reissuun, joten käynti menee väkisinkin viikolle 9 !

Täälläkin huomenna ultra! Apuaaaa! :nailbiting: Nyt on kyllä pari päivää taas ollut oireisempaa, mutta silti jännittää kamalasti.

Tsemppiä hurjasti kaikille muille lähipäivinä ultraan menijöille! :3some Ja tietty kaikille muillekin omiin tilanteisiin! :Heartpink

Eilen oli ystävien häät, ainakin yksi kaveri tuli sanomaan että on nyt laskenut 1+1 mun käytöstä ja juomattomuutta tarkkaillessaan. :whacky011 No, eipä ole vaarallista, ja ymmärsi kyllä kun sanoin että ihan tarkoituksella halutaan pitää uutiset omana tietonamme tässä vielä ekan kolmanneksen ajan...

Taidan uskaltautua mukaan pikkuhiljaa tänne maaliskuisiin :)

Viikot nyt 4+5 ja testejä oon tehnyt nipun. Kai se on pakko uskoa. :hilarious:

Itse varmaan menossa myös varhaisultraan, mutta se on sit vähän myöhemmin.
Tsemppiä jännitykseen kaikille kenellä nyt lähipäivinä ultra tulossa, teitä olikin useampi. :)

Itsellä kanssa, mutta ehkä tässä kestää kun ei pitäisi olla enää montaa viikkoa siihen seulontaultraan :rolleyes:

Meen samoilla aatteilla, eka ultra on kuitenkin jo aika pian :) . Vaikka tietty odottavan aika on tunnetusti PITKÄ :hilarious: . Tsemppiä odotukseen!

Laitoinkin tonne testi kansioon, kun alle parin tunnin pidätyksellä tuli jo kiva viiva. Mulla näkynyt tässä raskaudessa tosi aikasin jo viivaa ja nyt yllättävän vahvaa. Oon jotenkin asennoitunut siihen et mitään ei näy ja jokainen kerta onkin yllätys. Tosiaan varhaisultraan en ole menossa ni vähän testailen et näkee miten tilanne kehittyy.

Mulla olis tytöllä 5v neuvola elokuussa. Sit mulla olis viikkoja kasassa 8. Mietin jos sen sais yhdistettyä. Lapset ei tiedä raskaudesta, siinä vois samalla vaihtaa kuulumiset, en niitä papereita kumemmin muuten tarvitse. Sais sen äitiysneuvolakortin ennen sitä ekaa ultraa.

En tiedä missä mun alku raskauden väsymys ja pahaolo on :hilarious: . Niin jäätävä nälkä vaan kokoajan, vedän ruokaa kaksin käsin. Makeeta ei onneks tee mieli, ni helpompi pitää linjoista ja tavoista kiinni.

Hyvää alkavaa odotus viikkoa teille kaikille :happy:

Tervetuloa flowery! :love017 Joo siis en jaksa että yöllä ei saa nukuttua vaikka nukuttaisi!!! Millon tämä vaihtuu koko ajan nukkumiseksi! Aarrgghh! Ja huomenna varaan ajan neuvolaan :hungover:

Tervetuloa flowery! :love017 Joo siis en jaksa että yöllä ei saa nukuttua vaikka nukuttaisi!!! Millon tämä vaihtuu koko ajan nukkumiseksi! Aarrgghh! Ja huomenna varaan ajan neuvolaan :hungover:

mulla se vissiin on jo vaihtunut, kun nukuin eilen 2 tunnin päikkärit ja silti silmät meni väkisin kiinni illalla jo puoli 9 :hilarious: mutta mulla oli kans toi vaihe, ettei saanut nukutuksi yöllä vaikka kuinka väsytti. Raivostuttavaa!

Mulla nukuttaisi, mutta tuo marraskuinen on sitä mieltä, että ei nukuta. :grin

Varhaisultraan aattelin mennä, mutta varmaan joskus kuukauden päästä eli n. Viikolla 9+. Siittä ois enää lyhyt matka sitten kunnaliseen ultraan. :nailbiting:

Takaisin