Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Rintojen arkuus ja alavatsajomottelut on toistaiseksi ainoat oireet, jotka voi pistää raskauden piikkiin. Oon yrittänyt muistella, että oliko esikoisen aikaan alavatsakivut näin voimakkaita ajoittain, mutta kyllä silloinkin näitä taisi olla :eek: Nyt 4+2.
 
No oho, täällä olikin jo raskausoireille oma ketju:facepalm:
Just kyselin toisaalla niistä :hilarious:
 
Mulla siis ei vielä juurikaan ole perinteisiä raskausoireita, paitsi ehkä viluisuus toisinaan.
 
Täällä tosiaan oireina alavatsajomot, lievä pahoinvointi ja väsymys. Nyt 3+6 :joyful:
 
Oikeestaan aavistin raskauden jo alkuviikosta, kun tunsin pientä repivää kiinnittymisjomotusta. Tein marketin liuskatestin, mutta näytti negaa. En uskonut tulosta, joten hain samana iltana apteekin clearbluen (se missä ei näy ne viikot) ja selkee plussa. Mähän törpöttelin vielä juhannus-lauantaina skumppaa, lonkkua jne. En uskonut yhtään raskauden mahdollisuuteen, kun 5 päivää normi-oviksen jälkeen miehen kanssa hommailtiin. Mutta ilmeisesti ovis oli tällä kertaa normaalia myöhemmin. Mulla siis ollu kierto tosi säännöllinen ja menty varmoilla päivillä. Noh, enää ei mennä.
Nyt kun mietin taaksepäin, niin ois pitäny aavistaa jo viikonloppuna, kun mua närästi pienesti. Mua närästää ainoastaan raskaanaollessa ja raskauden loppuvaiheessa.
 
Pahoinvointikin saapui, onneksi lievänä (vielä toistaiseksi).
 
Mulla ei oo oikein mitään oireita. Paitsi se, että ei oo menkkaoireita. Testin halusin tehdä just niiden puuttumisen takia. Yleensä tiedän pienestä vatsa- ja/tai selkäjomottelusta, että menkat on tulossa. Nyt vaan jotenkin tiesin, että menkat ei ala. Sama homma oli esikoisesta ja sitä ennen keskenmenneestä raskaudesta plussatessa.
 
Mulla oireena ummetus, joka alkoi eilen aamulla. Kaikissa raskauksissa ollut sama juttu alussa, niin sillä hain testin. Aiemmin viikolla oli kovia menkkakipuja ja olinkin varma et menkat alkaa normisti. Sitä kyllä ihmettelin et aiemmin kivut on alkanut samaan aikaan kuin vuoto ja sitä ei näkynyt.
 
Mulla oireena ummetus, joka alkoi eilen aamulla. Kaikissa raskauksissa ollut sama juttu alussa, niin sillä hain testin. Aiemmin viikolla oli kovia menkkakipuja ja olinkin varma et menkat alkaa normisti. Sitä kyllä ihmettelin et aiemmin kivut on alkanut samaan aikaan kuin vuoto ja sitä ei näkynyt.
Täällä myös tuo ummetus, mitä minulla ei ole muutoin kuin raskaana.
 
Mulla oli eilen sellaista vihlovaa kipua jossain nivusen ja alavatsan seutuvilla. Ja sitten ekaa kertaa sellaista ihan keskellä alavatsaa (kohdussa?) olevaa kipua illalla. Muuten se alavatsajomottelu on ollut enemmän toispuoleista. Mulla oireilee paljon myös suolisto, joten vaikea välillä tietää mikä aiheuttaa milloinkin kivut. Kunhan nyt ei vaan oo mitään huonoa vatsakipua kuitenkaan (ja tänään ei siis oo sitä ollut) :bored:
 
Tänään alkoi närästys täällä. Taidan suosiolla hakea heti parin viikon omeprazol-kuurin :rolleyes:
 
Rv 4+5 Näläntunne on kasvanut, samoin väsymys on Lisääntynyt. Aika ajoin pieniä tuntemuksia alavatsalla. Oudon tyyni olo.
 
Huomasin nyt illalla, että otsa ja posket on aivan täynnä pieniä näppyjä, uusi teini-ikä taisi tulla :rolleyes:
 
Mulla lievää väsymystä havaittavissa. Etomista ei vielä ole näkynyt. Pissalla ehkä pari kertaa normaalia useammin täytyy käydä päivän aikana. Rinnat on hiukan ehkä arat, huomaan siitä, kun meidän kuopus, kohta 2v käy vielä kolme neljä kertaa päivässä tissillä. Imeminen vähän aristaa...
 
Pientä kuvottavaa oloa etenkin jos syö jotain makeaa ja pissalla saa käydä useammin.
 
Menkkakipuja ollut jo 6 päivää, ja menkat pitäis alkaa vasta perjantaina.. Rinnat on välillä arat (jos oikeen puristelee :hilarious:), närästys ja tänään tuli pahoinvointi. Onneksi oon yksin töissä sillä tuntuu että laatta lentää ihan just. Niin ja ehkä vähän väsynytkin, toisaalta oon aina väsynyt :laughing002 menossa vasta 3+6
 
Nyt loppu ummetuskin eli ei mitään oireita. Esikoisen raskaudessa oli myös tosi lievät oireet, toivottavasti pääsen yhtä helpolla. Toisaalta verenvuotoa oli moneen otteeseen viikolta 6 viikoille 16-18 asti, et siltä toivon välttyväni! Oli varsinkin alussa keskenmenotaustan takia todella raastavaa ja ultrissa sai ravata.
 
Takaisin
Top