Hcg kontrolli keskenmenon jälkeen

Johannna

Silmät suurina ihmettelijä
Keskenmenosta 4 viikkoa. Tänään kävin hcg kontrollissa ja tulos 7 eli aivan lievästi koholla. Minkälaisia lukemia olette saaneet hcg kontrollissa km jälkeen? Onko normaalia että vielä koholla vai onko uusi raskaus mahdollinen?
 
Keskenmenosta 4 viikkoa. Tänään kävin hcg kontrollissa ja tulos 7 eli aivan lievästi koholla. Minkälaisia lukemia olette saaneet hcg kontrollissa km jälkeen? Onko normaalia että vielä koholla vai onko uusi raskaus mahdollinen?

Moikka! Tuohan on jo lähellä nollaa eli ihan normaalisti on laskenut. Yleensä kai ei edes oteta verikoetta vaan kotitesti virtsasta riittää. Kotitestin raja on alimmillaan 10 eli sulla näyttäisi se jo negatiivista. Uusi raskaus on periaatteessa mahdollinen 4 viikon kuluttua keskenmenosta, mutta se tarkoittaisi sitä, että uusi kierto olisi käynnistynyt välittömästi keskenmenon tapahduttua, ja ovulaatio olisi ollut 2 vko kuluttua siitä. Voithan tehdä kotitestin muutaman päivän päästä ja jos siinä alkaakin olla kahta viivaa, niin voit pyytää uutta verikoetta...?
 
Mulla oli vielä kotitesti virtsasta positiivinen 4 viikon jälkeen km:sta. Toki varmaan vaikuttaa, kuinka pitkällä keskenmennyt raskaus oli?
 
Mulla mitattiin vajaa kolme viikkoa tyhjennyksestä hcg verestä ja se oli 11. Oli kuulemma hyvin laskenu.
 
Tyhjennyksen jälkeen jälkitarkastus n. 3 vkon kuluttua neuvolassa sis. verikoe ja sisätutkimus. Mulla oli hcg tuollon vielä päälle 80, lähete naistentaudeille. Siellä uudet lääkkeet, ja 3-4 kontrollikäyntiä missä ultrattiin ja verikokeella hcg. Kaikenkaikkiaan 2.5kk että materiaali poistu ja hcg laskenut 6.8

Eripaikoissa eri käytäntöjä. Mua neuvottiin nistentaudeilta tyhjennyksen jälkeen varaan neuvolasta jälkitarkastusaika. Sen varasin ja terkka teki hcg pyynnön.
 
Tyhjennyksen jälkeen jälkitarkastus n. 3 vkon kuluttua neuvolassa sis. verikoe ja sisätutkimus. Mulla oli hcg tuollon vielä päälle 80, lähete naistentaudeille. Siellä uudet lääkkeet, ja 3-4 kontrollikäyntiä missä ultrattiin ja verikokeella hcg. Kaikenkaikkiaan 2.5kk että materiaali poistu ja hcg laskenut 6.8

Eripaikoissa eri käytäntöjä. Mua neuvottiin nistentaudeilta tyhjennyksen jälkeen varaan neuvolasta jälkitarkastusaika. Sen varasin ja terkka teki hcg pyynnön.


Onpa kurja, että kesti noin kauan saada tyhjennettyä kokonaan...!

Selvästi tosi eri käytäntöjä paikoissa, koska Helsingissä naistenklinikalta sanottiin vaan et kotona raskaustesti 4vko tyhjennyksestä, ja jos se on nega niin kaikki ok. No ei ollut, soitin naikkarille ja käskettiin tehdä uusi taas viikon ja tarvittaessa vielä kahden päästä. Se sentään oli sit jo nega... Jotenkin oma mielenrauha olisi ehkä kaivannut ihan gyne-kontrollikäyntiä, niin mietin tässä että kävisinkö kuitenkin yksityisellä vai luottaako siihen, että kaikki on ok kun testit negaa :confused005
 
Onpa kurja, että kesti noin kauan saada tyhjennettyä kokonaan...!

Selvästi tosi eri käytäntöjä paikoissa, koska Helsingissä naistenklinikalta sanottiin vaan et kotona raskaustesti 4vko tyhjennyksestä, ja jos se on nega niin kaikki ok. No ei ollut, soitin naikkarille ja käskettiin tehdä uusi taas viikon ja tarvittaessa vielä kahden päästä. Se sentään oli sit jo nega... Jotenkin oma mielenrauha olisi ehkä kaivannut ihan gyne-kontrollikäyntiä, niin mietin tässä että kävisinkö kuitenkin yksityisellä vai luottaako siihen, että kaikki on ok kun testit negaa :confused005
Jos ei ole mitään vaivoja, vuotoja, tms. niin ei ehkä tarvetta.
 
Onpa kurja, että kesti noin kauan saada tyhjennettyä kokonaan...!

Selvästi tosi eri käytäntöjä paikoissa, koska Helsingissä naistenklinikalta sanottiin vaan et kotona raskaustesti 4vko tyhjennyksestä, ja jos se on nega niin kaikki ok. No ei ollut, soitin naikkarille ja käskettiin tehdä uusi taas viikon ja tarvittaessa vielä kahden päästä. Se sentään oli sit jo nega... Jotenkin oma mielenrauha olisi ehkä kaivannut ihan gyne-kontrollikäyntiä, niin mietin tässä että kävisinkö kuitenkin yksityisellä vai luottaako siihen, että kaikki on ok kun testit negaa :confused005


Minulle sanottiin samaa. 4 viikkoa ja kotitesti. Toivoisin kyllä gyneä ja ultraamista.
 
Minulle sanottiin samaa. 4 viikkoa ja kotitesti. Toivoisin kyllä gyneä ja ultraamista.

En oo itse nyt mennyt vielä gynelle, kun menkat viimein alkoi kp 46 tyhjennyksestä laskettuna, ja ajattelin että se ehkä olis merkki kehon palautumisesta. No, nyt on ollut on-off vuotoa 15 päivää (normaalisti aiemmin mun menkat on olleet 4-6 päivää), ja alavatsa tuntuu vähän erikoiselta. Ei varsinaisesti kipua, mutta sellainen paineen tunne tai tunne että jotain tapahtuu vatsassa. Vuoto on ollut nyt viimepäivinä tosi tahmeaa, venyvää ja käytännössä ihan ruskeaa. Joten nyt on sit maanantaille varattu raskausajan ongelmiin ja poikkeamiin erikoistuneelle gynelle aika, ajattelin että hän ehkä osaisi ainakin sit tulkita mitä tapahtuu, kun on varmasti keskenmenoistakin kokemusta. ”Omalle” gynelle en halua mennä, kun kävin hänellä viimeksi varhaisultrassa ja silloin niin iloisesti onnitteli raskaudesta, et tuntuisi jotenkin henkisesti liian vaikealta mennä sinne (plus hän sanoi jo silloin, että hänellä ei oo niin paljoa kokemusta raskauksien tulkinnasta, joten ajattelin että varmaan myöskään keskenmenoasiat ei sit ole niin hänen alaansa).
 
Kkm (NT-ultrassa 12+5 todettu, vastasi 8+5) jälkeen 5 viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä kotitestissä raskaustestissä hento plussa. Soitin polille, sain labraan lähetteen hcg11, kontrolloitiin viikon päästä hcg4
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli 10 päivää lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen hcg 79, korkeimmillaan 26 000, eli tippui tosi nopeasti. 14 päivää tyhjennyksen jälkeen (eilen) tein raskaustestin, jossa vielä oli haamuviiva. Parin päivän päästä uusi testi :)
 
Mulla tulee tyhjennyksestä kaksi viikkoa tällä viiolla ja tekisi mieli jo testata.:arghh: mutta on varmaan liian aikaista vielä. Vuotoa ei kyllä enää ole, sillähän tässä toivoisi jo että testi olisi negatiivinen ja pääsisi jatkamaan elämää. Mutta ehkä odottelen, että kolme viikkoa olisi kulunut. Neljää viikkoahan lääkäri suositteli odottelemaan mutta ei taida malttaa. :)
 
Nyt on mennyt 22 päivää tyhjennyksestä, ja tänään raskaustesti oli lopultakin puhdas nega. Samaan aikaan ovulaatiotestissä kävi plussa, ja ollaan kyllä heti tämä ensimmäinen ovulaatio hyödynnetty tänään ja eilen :angelic:
 
Mä testasin jo nyt malttamattomana, vaikka keskenmeno alkoi viikonloppuna. Aivan hailakan hailakka haamu tuli, joten hyvillä mielin siitä että kaikki raskausmateriaali taitaa poistua.. mut katsotaan. Yritän nyt malttaa edes pari viikkoa jotta teen uuden testin ja keskittyä johonkin muuhun kivaan.
 
Positiivinen raskaustesti 4.5., varhaisultrassa tuulimunaepäily 18.5. ja vahvistettiin polilla 19.5. Tuolloin viikkoja liian vähän että oltaisi annettu suoraan tyhjennyslääkkeet. 26.5. uusi ultra ja edelleen tyhjä kohtu, tyhjennyslääkkeet 28.5. Välillä kävin polilla kipujen kanssa ja pikku imurilla vedettiin kohdunsuulle jäänyttä veritulppaa ulos. Vuotoa ollut vaihtelevasti koko 4 viikkoa. Tosin ennen tyhjennystä ei mitään. Kävin omaan pussiin synlabin verikokeessa 23.6. ja hcg 559. Tänään polilla hcg 486. Kohdussa edelleen istukan riekale 1.5 cm ja maanantaina sitten kaavintaan. Alan olla ihan valmis keukakiikkuun, ihan kohtuuttomalta tuntuu että näin pitkään täytyy tällaista taakkaa kantaa.
 
Mulla on tämä tuulimuna ollut sitkeä, oli edellinenkin kkm sitkeä. Nyt 3.4 (rv 12+) tehty tyhjennys ja 12.6 hcg oli vielä yli 200. Sain ohjeeksi käydä ultrassa ja ens viikolla mulla sinne aika varattuna. Olen ollut ihan oireeton eikä menkkoja ole kuulunut. Laitan kuvan hcg seurannasta.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200627-214218.jpg
    Screenshot_20200627-214218.jpg
    14.2 KB · Katsottu: 425
Mulla on tämä tuulimuna ollut sitkeä, oli edellinenkin kkm sitkeä. Nyt 3.4 (rv 12+) tehty tyhjennys ja 12.6 hcg oli vielä yli 200. Sain ohjeeksi käydä ultrassa ja ens viikolla mulla sinne aika varattuna. Olen ollut ihan oireeton eikä menkkoja ole kuulunut. Laitan kuvan hcg seurannasta.


Miten on mahdollista, ettei oo vielä kaavittu? Mun lääkäri oli nyt 4 viikkoa tyhjennyksestä että joo tää kaavitaan ja sillä siisti. Sen 1.5 cm palasen takia.
 
Miten on mahdollista, ettei oo vielä kaavittu? Mun lääkäri oli nyt 4 viikkoa tyhjennyksestä että joo tää kaavitaan ja sillä siisti. Sen 1.5 cm palasen takia.
Olen ollut oireeton ja hcg laskusuuntainen kuitenkin ollut, oltu seuranta linjalla. Viimeksi kkm hoidettiin seurantalinjalla (kesti kaikenkeikkiaan n. 2kk), sain silloin 2. kerran tyhjennyslääkkeet. Lääkäri varoitteli että tuulimuna saattaa olla sitkeä tapaus. Tapaukset on aina yksilöllisiä ja katsotaan tilanteen mukaan.
 
Mä tajusin just, että en oo kuullut mitään siitä hcg-arvosta, kun kävin verikokeissa 4 vk km jälkeen. Pitääkin katsoa Kannasta, mikä oli lukema. Kai lääkäri olisi soittanut, jos siinä olisi ollut jotai ihmeellistä?

Vuoto kesti aika pitkään ja oletin, että kaikki materiaali tuli ulos, kun ei kuumeiluakaan tullut. Ja seuraavat kuukautiset oli tavallista runsaammat. Kohta alkaa jo toiset menkat.
 
Takaisin
Top