Mahtuuko vielä tutut farkut?

Otin tänään esiin kesävaatteet ja kauhukseni totesin ettei yhdetkään caprit ja sortsit mahdu enää kiinni :wideyed: Paino ei ole noussut mutta massa on siirtynyt (mistä?) vyötärön ympärykseksi. Tarvitsen siis pikaisesti äitiysvaatteita. Osaatteko sanoa kannattaako ottaa yhtä normaalia isompi vaatekoko, eli mahtaako kroppa turvota muualtakin kuin mahasta?

On muuten ärsyttävää kun on jo valmiiksi hieman ylipainoinen niin nyt näyttää siltä kuin olisi koronakaranteeniajan takia lihonut hillittömästi, ei ole siis sillälailla "sievästi" raskaana kuin mainoskuvissa ja kukaan ei varmasti uskalla kysyä mitään kuin ehkä sit syksyllä.
 
Meillä turposi viimeks myös mies:grintällä kertaa sama juttu.
Kyllä itellä ainakin m vaihtu ällään pikkareissa.
Ja sit raskauden jälkeen ne putos päältä:joyful:
Toiset ei kasva muuta kun sen mahan ja rinnat.
Ekassa raskaudessa 21v sitten pärjäsin jollain ihme kiiltävillä löysillä jumppahousuilla yksi koko isompi kuin mitä muuten käytin.
Tonne takapuoleen kyllä kertyy ihan vaivihkaa jotain pehmustetta:wink
 
Mulla leveni lantio aika huolella, eikä se siitä palautunut, vaikka paino putosikin takaisin lähtölukemiin.

Nyt tuntuu siltä että täytyis vaihtaa kokoa isompaan vaatteisiin, oon siis pieni XS (paitsi lantio :grin) ja musta tuntuu et hyvä jos S koko tulee riittään tässä..
 
Eikä välttämättä samat vanhat farkut mahdu enää ikinä. Ja toisille sitten mahtuu.
 
Just luin jostain sovelluksesta, että tässä vaiheessa monet alkaa käyttämään äitiysvaatteita. Mua nauratti, koska oon ollu viimeiset 3 kk etätöissä verkkareissa ja nää mahtuu kyllä mulle joulukuussakin Maha kyllä näkyy jo, jos osaa katsoa, paitoja joutuu kohta miettimään. Käytän yleensä aika tiukkoja toppeja, joista osa kiristää jo...
 
Minulla mahtuu kyllä vielä omat vaatteet päälle, mutta työvaatteet alkaa kiristämään, kai se pakko on kohta kertoa töissä, että saa isommat työvaatteet tilattua.
 
En itse, eikä oikein muutkaan huomanneet mitään eroa tavalliseen ennen kuin viikolla 16 kaikki muuttui ja ihan viikossa vatsa pullahti esiin.
 
Tääl kans omat urheilutrikoot ja paidat menee viel päälle. Farkut ei oo mennyt sitten plussa jälkee xD
 
Mistä ostatte äitiysvaatteita? :confused004 Nettikaupoista tuntuu kohtuuhyvin löytyvän, mut olis kiva päästä sovittamaan ilman et pitää ensin tilata 20 housut et löytää yhdet hyvät :arghh: Onneks käytän muutenkin paljon mekkoja, ja monet menee varmasti tosi pitkäänkin raskaudenkin aikana, joten toivon et ei tarttis monia äitiysvaatteita ostella... Mut nyt jo alkanut kaipaamaan esim shortseja, kun tuntuu et normaalit ei mee kohta enää kiinni :rolleyes:
 
Minäkin ostan pääasiassa verkosta ja ihan oikeaa kokoa aina tulee. Voihan sitä ostaa muutamat eri kokoa ja palauttaa sitten.
Itse ainenkin mielumin sovittelen kaikessa rauhassa kotosalla, kuin missään sovituskopeissa. :)
 
Kiitos korona-ajan etätöiden, olen pukeutunut jo ennen plussaa (turvotus alkoi jo silloin) legginsseihin :D Syksyksi täytyy ostaa jotkut äitiyshousut jotka näyttää housuilta ja on siistit, mutta välttelen sitä viimeiseen asti ;D
Ekasta raskaudesta on jo melkein 8 vuotta, mutta silti olen huomannut sen miten vatsa ”levähti” joka suuntaan varhaisessa vaiheessa. Eli joo, kaikki vaatteet kiristää.
 
Viime viikolla oli pakko todeta, että suurin osa normi housuista ei enää tunnu mukavilta. Kaivoin äitiysvaatteet tilalle, mutta vielä oon menny niissä normi vaatteissa, jotka päälle menee. Viikkoja 13+1
 
Eipä ole muutamaan kuukauteen tullut edes kokeiltua normi farkkuja jalkaan, ainakaan niitä tiukempia. Nyt kesävaatteisiin siirtyessä tilasin parit äitiysfarkkushortsit mutta muuten pärjää kesän varmasti niillä mekoilla, paidoilla ja joustavavyötäräisillä shortseilla ja hameilla mitkä sopii. Enkä syksyksikään ajatellut hankkia kuin yhdet tai kahdet farkut ja yhden farkkuhameen, ja käytän löysiä paitoja/toppeja sitten yläosaan neuletakkiin kanssa. ehkä muutaman myös imetykseen sopivan paidan/topin voisi hankkia jos löytyy kivoja. Kahdessa ekassa raskaudessa ostin aika paljon vaatteita ja silloin piti olla myös ihan erikseen kesävaatteet kun tytöt on syntyneet heinäkuussa. Nyt olen todennut että vaan jos löytyy jotain tosi kivaa ostan muuta kuin noi ihan pakolliset, aika paljon on jäänyt aiemmin käyttämättäkin.
 
Miljamilja, sulla on ihan varmasti nätti raskausmasu, älä ainakaan vertaa itseäsi muihin!
Rumaa raskausmasua ei edes ole, ei ole kahta samanlaista.
Se on juuri niin sopiva kun olla ja voi:smiley-angelic003
 
Tänään kyllä iski ahdistus, että mikään vaate ei nyt näytä kivalta päällä, kun on turvonnut, mutta vatsa ei kuitenkaan sellanen nätti raskausmasu :sorry:
Mä näytän vaan ylensyöneeltä, mutta yritän aatella, että muutaman viikon päästä se jo korjaantuu. Toki jäätelökin on kyllä nyt maistunut :D
 
Tänään kyllä iski ahdistus, että mikään vaate ei nyt näytä kivalta päällä, kun on turvonnut, mutta vatsa ei kuitenkaan sellanen nätti raskausmasu :sorry:
Mulla just sama fiilis että näyttää vaan lihoneelta ja hyvin syöneeltä eikä vielä raskaana olevalta. Aiemmissa raskauksissa oli paljon kätevämpää kun tämä vaihe (nyt viikko 15) oli keskellä pimeintä talvea niin pystyi hyvin piilottamaan. Nyt helteillä pakko pitää aika kevyitä vaatteita. Mutta hyvä vaan ettei vielä ihan selvästi näy kun vasta reilun viikon päästä tarkoitus kertoa lapsille ja muutenkin tulla ulos tämän kanssa laajemmin. Ja tiedän että parin viikon päästä on jo ihan selvä ja ihana vauvamasu :Heartred
 
Mullakin on aiemmat alkuraskaudet osuneet talvelle. Lisäksi aiemmin on kyllä pullahtanut maha esiin vasta vähän myöhemmin, kuin nyt :D Mutta ei siinä tosiaan pitkään mene, että alkaa näyttää vauvamahalta.
 
Takaisin
Top