Millaisia raskausoireita sinulla on?

Aiemmassa raskaudessa oksensin yli raskauden puoliväliin asti ja kävin tiputuksessakin,kun mikään ei pysynyt sisällä. Oksentelin pahimmillaan 10 kertaa päivässä. Pahoinvointi oli kamalaa ja vei toimintakyvyn. Tyttö tuli.

Nytkin on ollut pahaa pahoinvointia,mutta olen tainnut oksentaa vasta yhteensä 6-7 kertaa ja korkeintaan 2 oksennusta päivässä. Parempi tilanne siis nyt,vaikka huono olo onkin 24/7.
 
Muokattu viimeksi:
Mua kiinnostaa mimmosta pahoinvointia teillä ollut aiemmissa raskauksissa ja kumpi sieltä on sitten tullut tyttö vai poika? :happy:

Itellä oli esikoisesta jatkuvaa huonoa oloa, iltaa kohden aina pahentuen. Oksensin vain kuitenkin muutamia kertoja. Poika tuli.

Nyt ollut jatkuvaa pahoinvoivaa oloa myös. Koko ajan. Oksentanut olen kerran. Hmmm. :meh:
esikoinen oli tyttö ja olo oli hyvä, oksennusta ei tullut kertaakaan. toki pientä kuvotusta, mutta ei mitään verrattuna tähän. oksennan vieläkin vähintään 5krt päivässä ja väsyttää jatkuvasti. josko tämä olis poika.
 
Täällä ollut pahoinvointia viikolle 12 ja nyt viikolla 13 alkanut helpottaa. Oksentaa ei ole kuitenkaan tarvinnut montaa kertaa, mutta jatkuva kuvotus vei kyllä energiat päivistä, kun jatkui aamusta iltaan. Toisaalta oireet rauhoitti mieltä, kun keskenmeno pelotti ja pelottaa toki yhä. Nyt on ollut muutaman päivän jo päänsärky, joka ei ole hellittänyt panadolilla. Mutta päänsärystä kärsin muutenkin herkästi, joten sen puoleen tähän on tavallaan tottunut. Hyviä vointeja kaikille!
 
Tuolla aiemmin oli mainittu liikuttuminen herkästi ja se on muuten ollutkin aika huvittavaa. Eilenkin liikutuin Huvila ja huussi - ohjelmassa, kun lopputulos esiteltiin :hilarious:.

Minä aloin eilen itkeä kun katseltiin meidän lemppari matkailu- ja ruokaohjelmaa ja siinä tää päätähti tarjos kuvausryhmälleen myös sapuskat, oli musta niin liikkistä. :hilarious:
Eli tosiaan sellaisia outoja liikuttumisia kyllä tulee. Aiemmin myös Poliisit sarja sai liikuttumaan. :shy:
 
Minä aloin eilen itkeä kun katseltiin meidän lemppari matkailu- ja ruokaohjelmaa ja siinä tää päätähti tarjos kuvausryhmälleen myös sapuskat, oli musta niin liikkistä. :hilarious:
Eli tosiaan sellaisia outoja liikuttumisia kyllä tulee. Aiemmin myös Poliisit sarja sai liikuttumaan. :shy:
Sitä kyllä tosiaan huomaa olevansa aika herkillä hormonien myötä :rolleyes:
 
Ja multa puuttuu tuokin oire. Tää on jokseenkin kaikinpuolin niin erilainen raskaus kun noi aiemmat tyttelit. Vaikka ikää on mutta silti.
Näinköhän mulla paikat enää ees kestää viidettä kertaa kantaa?
 
Ja multa puuttuu tuokin oire. Tää on jokseenkin kaikinpuolin niin erilainen raskaus kun noi aiemmat tyttelit. Vaikka ikää on mutta silti.
Näinköhän mulla paikat enää ees kestää viidettä kertaa kantaa?
 
Onko helpompi kertoa mitä oireita ei ole :grin

Mulla alko pahoinvointi jo rv 5+ jotain ja nyt on 10+6 ja edelleen mukana. Eilen oli pitkästä aikaa ihan hyvä päivä ja sai jotain aikaiseksikin. Mulla on jäänyt kaikki normaali elämä tän pahoinvoinnin myötä, koska on niin kokonaisvaltaista ja aamusta iltaan jatkuvaa. En oksenna, mutta sitten kun pahoinvointi yltyy niin se päättyy siihen et yökin vedet silmissä, mutta oksennus jää tulematta :dead: ja siis hyvä niin, mutta onhan tää aika väsyttävää!
Kaikissa kolmessa raskaudessa pahoinvointi on ollut erilaista ja nyt taas tää raskaus ihan erilaisena. Mulla siis poika ja 2 tyttöä eli sen perusteella en pysty omalla kohdalla veikkaamaan sukupuolta :rolleyes:

Hajuaisti on miljoona kertaa parempi ja meidän roskis haisee aivan kauhealta! Joudun laittamaan roskat roskiin aina henkeä pidätellen :wtf::grin ja nyt myös pyykit haisi kauhealta ja yökkien täytin pesukonetta. Mies onneksi pelasti mut, kun kuuli mun yökkimisen :laughing002

Tissit mulla on kasvanut ja painoa pelkästään niiden kasvun takia on tullut varmaan 2kg! Oon myös huomannut et oon paljon herkempi kuin ennen ja ihan sama vaikka olis joku tylsä mainos niin voin ihan hyvin itkeä :laughing002

Väsmyksen ehkä huomaan vähän helpottaneen, mutta se saattaa johtua siitä et nyt kun oon saikulla niin yöunet on melko pitkiä. nytkin polarin kello näyttää et 28 päivä ka. unimäärä on 8h31min. mikä on todella harvinaista mulle et se nätyttää noin. Eli mun on pitänyt nukkua melko pitkiä unia et oon saanut sen tohon pisteeseen. Vielä ennen saikkua ja raskautta oli työn ja tuskan takana saada toi ka. määrä edes vähän yli 7h :rolleyes: Viime yönä oon nukkunut 9h!

Vessassa saa hypätä koko ajan ja joka ikinen yö herään vähintään kerran vessan. Närästys on tullut mukaan jo nyt. Tää on ollut joka raskauden riesa, mut yleensä se on tullut mukaan vasta vähän myöhemmillä viikoilla.
 
Madelein, tämä saattaa kuulostaa tyhmältä kysymykseltä mutta kysyn kuitenkin : Miten sinulla närästys eroaa muusta pahoinvoinnista? Mulla nyt 15+, ja oksentelu on enää harvinaista. Ja muukin pahoinvointi, paitsi ihan aamulla. Nyt ostin vähän varalta närästyslääkettä, kun tuntuu että jotenki tuo ruuansulatuksen yläpää kenkkuaa, mut en oikeen osa tunnista millaista se närästys on:hungover::grin
 
Mulla ainenkin närästys on sellaista pientä kipua toisinaan tuossa ruokatorven alueella ja tuntuu kuin röyhtäilyttäisi kovin. Mitään varsinaista ylösnousua tai poltetta ei oo koskaan ollutkaan, kuten moni kuvaa.
Oon nyt muutaman kerran joutunut Rennietä ottamaan.
 
Närästys myös saattaa ylläpitää sitä pahoinvointia ja huono oloa. Kannattaa testimielessä napata muutamana päivänä säännöllisesti närästyslääkettä ja katsoa auttaako myös huonovointisuuteen.
 
Mulla tuntuu siltä varsinkin, jos makaa et nousee ”ilmapallo” kurkkuun et pitää venyttää kaulaa suoraksi ja röyhtäistä niin ilmakupla pääsee ylös.

Sitten on myös ihan sellasta poltetta, jos vatsahapot pääsee nousemaan ruokatorveen, mut tää on toki harvinaisempi närästys muoto vielä.

Mulla todettiin syksyllä lievä refluksi, mut mulla ei oo oireita siihen mitään paitsi raskauden aikainen närästys. Sain siihen kuitenkin somackia ja sitä otan joko tarvittaessa tai sitten hetken aikaa joka aamu. Ja tiedän et noin puolesta välistä raskautta saa ottaa joka aamu ihan loppuraskauteen asti.
 
Huhhuh millon tää olo vois helpottaa ja alkaisi se ihana oireeton raskaus!?:smiley-ashamed004 Välillä ihan ok olo, mutta sitten ku iskee öklötys niin tulee niin kova väsymys, että tuntuu ettei sohvalta saa itseään ylös kun pelkkä seisominen hengästyttää:sick009 Ihan sama on varmasti ollut edellisissäkin raskauksissa, mutta sen aina onneksi ehtii tuossa välissä unohtaa:grin
 
Aivan järkyttävä väsymys pahimpana oireena. Onneks oon koronan takia enimmäkseen etätöissä, ja kukaan ei huomaa, että nukun kolmet päikkärit :sleep011 Myös etovaa oloa, hajuaisti tosi herkkä, ja rinnat aivan kamalan kipeät. Rinnat oli tosi arat jo viikko ennen raskaustestiä, tiesin olevani raskaana, mutten halunnut testata liian aikaisin, kun mulla oli vaan yks testi laatikossa, enkä ois jaksanut mennä ostamaan lisää...

Nyt alkaa vähän helpottaa, ja tuntuu et jaksaa jo tehdä kaikkea, mutta edelleen pakko ottaa päiväunia. Ekat taas takana, kello on 10. Johtuu kyllä myös katkonaisista yöunista. Viime yönä alkoi jonku auton varashälytin soimaan ja sit ku olin nukahtanut lopulta uudelleen, tuli ukkonen. Sit ei enää nukuttukaan...
 
Ei juuri mitään raskausoireita tällä hetkellä, nyt rv 13+4. Ainoa ehkä että uni ehkä normaalia herkempää ja herään yleensä itsestään viimeistään 7,5h unien jälkeen koska pissahätä. Välillä jo yöllä herännyt vessahätään jolloin aamulla nukkunut pitempään. Nyt kun on valoisaa ja normaalia vähemmän menoja ja rasitusta niin siksikin varmaan ei unta riitä enempää viikonloppuisinkaan.

alkuun oli rinnat kipeät ja hieman kasvoi, oli väsymystä ja pientä pahaa oloa/etomista pari viikkoa. Ajoittain myös lievää närästystä ollut. Aika vähillä oireilla olen siis selvinnyt, myös aiemmat raskaudet olleet helppoja ja vähäoireisia mutta nyt varmaan vielä helpommalla meni tuo alku kun oli etätöissä. Mulla siis taustalla kaksi raskautta jossa vain vähän pahaa oloa ja molemmista tuli tyttö
 
Hirveä nälkä.Nälkä ihan koko ajan. Yritin jossain kohtaa juoda enemmän, jos siitä olisi ollut apua. Lopputulos: Nälkä on edelleen kamala ja jatkuvasti piti juosta vessassa. :p

En ole ikinä ennen kokenut, että ihmisellä voi olla nälkä ja ähky yhtä aikaa, ilmeisesti sekin on mahdollista. En kyllä muista että esikoisesta tämmöistä olisi ollut.
 
Jäätävä 24/7 pahoinvointi selätetty ja enää vain aamupahoinvointia.. Jihuu. On kyllä niin sanoinkuvaamattoman hirveää, että ennen raskauksia en tiennyt, että sellaista voi olla.

Väsymys vaivaa edelleen.

Itkuherkkyys ehkä hiukan tasaantunut, mutta vieläkin liikutun tavanomaista herkemmin mitä kummallisimmista asioista.
 
Joulumansikka, oli samaistuttava viesti. Mulla. Oli tosi kovana pahoinvointi noin 7-16 viikot, ja jatkui "vain" kevyenä aamupahoinvointina noin viikot 16-20. Nyt 24. viikko, ja heinäkuu oli jo tosi hyvä!
 
Takaisin
Top