BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitääpä muuten kysyä, kun en itse flo:tä käytä juurikaan lämpöjen tarkkailuun, niin siirtääkö flo tuota ovispäivää lämpöjen mukaan? Vai pysyykö se ovistestien yms mukaan paikallaan?

Mielenkiinnosta vain, ku itse käytän Fertility Friendä, joka aina varmistaa ovulaation varmaksi niillä lämmöillä. Eli ei anna varmistettua ovulaatiota, jos lämmöt ei nouse kolmena päivänä peräkkäin tietylle tasolle.

Tajusikohan kukaan miun sepostuksia:hilarious:

Flo ei siirrä lämpöjen mukaan :)
Tässä mun tän kuun lämmöt..ja menkat alkaa pe

Liitteet

• Screenshot_20200602-124122.jpg
    Screenshot_20200602-124122.jpg
    12.2 KB · Katsottu: 192
20200602_124228.jpg

Selitän mitä tarkoitin tällä omalla 2018 plussakäyrällä :D
FF piirtää aina tuon ohjeviivan, kun ovis havaittu. Mikäli ne ovulaatiodipin jälkeiset kolme nousevaa lämpöä ei pysy tuon vaakaviivan yläpuolella, niin heittää tuon viivan katkonaiseksi eli epävarmaksi ovulaatioksi, tai ilmoittaa ettei ovulaatiota tapahtunut vielä. Siirtää tavallaan ovulaation vasta sinne, mihin se voidaan varmentaa.
Tässä kierros nyt oli ihan super selkeä tuo kaava, että ennen ovista pysytteli tuon viivan tuntumassa tai hyvin sen alla, ja sen jälkeen jatkoi nousua.

Ottaa toki huomioon myös ovistestit, limat ja kohdunnupukan. Mikäli niitä myös käyttää havainnointiin

Muokattu viimeksi:
20200602_125207.jpg

Tässä taas pitkä kierto, jossa periaatteessa lämpöjen perusteella ovulaatio ollut tuolla katkoviivojen keskellä, mutta jäi epävarmaksi, kun kaikki kriteerit ei täyty.
Niin pitkä kierto itselleni, että luultavasti ovuloimaton tai sitten tuolloin myöhäinen ovis. (Ovuloimaton tod.näköisesti, muutoin olisi melko pitkä luteaali).

Pahoittelut näistä kunnon tykityksistä tänne, joista ei ees välttämättä tajua mitään :laughing025

Muokattu viimeksi:
Ja mittari asiaan, mittaan itse ihan perusdigillä, enkä oikeastaan edes pidä piippauksen jälkeen kovinkaan kauaa sitä suussa :grin
Olen harkinnut tilaavani netistä sellaisen ihan bbt-mittaukseen tarkoitetun, mutta saa nyt nähdä jaksaako siihen panostaa, kun hyvin toiminut näinkin.

Pitääpä muuten kysyä, kun en itse flo:tä käytä juurikaan lämpöjen tarkkailuun, niin siirtääkö flo tuota ovispäivää lämpöjen mukaan? Vai pysyykö se ovistestien yms mukaan paikallaan?

Mielenkiinnosta vain, ku itse käytän Fertility Friendä, joka aina varmistaa ovulaation varmaksi niillä lämmöillä. Eli ei anna varmistettua ovulaatiota, jos lämmöt ei nouse kolmena päivänä peräkkäin tietylle tasolle.

Tajusikohan kukaan miun sepostuksia:hilarious:

Tavallaan joo! Eli jos laittaa pelkkää testiä, niin plussatestistä seuraavan päivän merkkaa ovulaatioksi. Sitten kun lämpöjä laittelee, niin laskee ovulaation myös. Sillä jäin tänään ihmettelemään kun ei antanut "Ovulaatio määritetty" tekstiä :bookworm: Eli ilmeisesti lämpö ei kohonnut tarpeeksi tai vielä tarpeeksi kauaa ei kulunut ovulaatiosta varmistusta ajatellen...

Ja oon sitten Fertility Friendin kanssa samaa mieltä, 30. päivä oli tasavahvat viivat ja 31. päivä testiviiva vahvempi + ne kivut :pompus:

View attachment 89891

Selitän mitä tarkoitin tällä omalla 2018 plussakäyrällä :D
FF piirtää aina tuon ohjeviivan, kun ovis havaittu. Mikäli ne ovulaatiodipin jälkeiset kolme nousevaa lämpöä ei pysy tuon vaakaviivan yläpuolella, niin heittää tuon viivan katkonaiseksi eli epävarmaksi ovulaatioksi, tai ilmoittaa ettei ovulaatiota tapahtunut vielä. Siirtää tavallaan ovulaation vasta sinne, mihin se voidaan varmentaa.
Tässä kierros nyt oli ihan super selkeä tuo kaava, että ennen ovista pysytteli tuon viivan tuntumassa tai hyvin sen alla, ja sen jälkeen jatkoi nousua.

Ottaa toki huomioon myös ovistestit, limat ja kohdunnupukan. Mikäli niitä myös käyttää havainnointiin

Joo no siis melkein samalla logiikalla Flo :pompus: Se piirtää ton pystyviivan varmistettuun ovikseen kuten vaikka viime kierrossa. Ja tässä kierrossa ei ole lämpöjen perusteella vielä viivaa raapustellut.

Screenshot_20200602-130118_Flo.jpg

Joo no siis melkein samalla logiikalla Flo :pompus: Se piirtää ton pystyviivan varmistettuun ovikseen kuten vaikka viime kierrossa. Ja tässä kierrossa ei ole lämpöjen perusteella vielä viivaa raapustellut.

View attachment 89893
Noniin! Aika samalla kaavalla siis toimii!
Kiva tietää, kiitos :)
Käytän myös flo:tä muutoin, mutta lämpöjä oon seurannut FF. Voisinkin lisätä myös tuonne, niin näkee laskeeko erilailla :D

Noniin! Aika samalla kaavalla siis toimii!
Kiva tietää, kiitos :)
Käytän myös flo:tä muutoin, mutta lämpöjä oon seurannut FF. Voisinkin lisätä myös tuonne, niin näkee laskeeko erilailla :D

Joo mikäs sen loistavampaa kun miljoona eri appia, joita kuumeissaan plärätä ja monokkeli silmässä tuijottaa :hilarious: Enempi parempi!

Mä tykkään muuten flosta, mutta lämpöjen seurannassa oon tykännyt kyllä FF enemmän. Flo laittaa välillä oviksen vähän mihin sattuu. :rolleyes:

Liitteet

• Screenshot_20200602_133153.jpg
    Screenshot_20200602_133153.jpg
    13.8 KB · Katsottu: 214
Heipä hei! Mäkin oon ruvennu nyt seurailee aamulämpöjä varsinkin kun en tässä kesällä tikuttele ovista. Takana nyt kolme yövuoroa ja öiden jälkeen oon unien jälkee heti aamul mitannu lämmöt. En alkukierrosta viel mitannu, mut voikos tästä käytästä lähtee viel mitää tulkitsee? En oo mitää erityisiä ovisoireitakaa bongaillu. Toi ovulaatio on flo:n antama ennustus

Liitteet

• 9C4CA7DD-871C-4344-810C-4640BD07ED74.png
    9C4CA7DD-871C-4344-810C-4640BD07ED74.png
    55.5 KB · Katsottu: 201
Heipä hei! Mäkin oon ruvennu nyt seurailee aamulämpöjä varsinkin kun en tässä kesällä tikuttele ovista. Takana nyt kolme yövuoroa ja öiden jälkeen oon unien jälkee heti aamul mitannu lämmöt. En alkukierrosta viel mitannu, mut voikos tästä käytästä lähtee viel mitää tulkitsee? En oo mitää erityisiä ovisoireitakaa bongaillu. Toi ovulaatio on flo:n antama ennustus
Ei tuosta oikein valitettavasti vielä voi mitään sanoa :)
Ovulaatiosta lämpö tippuu ja sen jälkeen tulisi nousta 3 päivää putkeen. Lämmöistä siis tietää vasta jälkikäteen.

Hyvin hämärää on nyt kyllä...

Tänään 36,54
Eilen 36,50
Maanantaina 36,25
Sunnuntai (oletettu ovis) 36,12

En ole nyt kovin tyytyväinen tähän nousuun :arghh: Noussut on joo kolme päivää putkeen, mutta kovin vaikuttaa maltilliselta.

@Tonninseteli ainakin monien lukemieni lähteiden mukaan se nousu vois olla vain 0,2-0,4 ovulaation jälkeenkin, eli eikös toi siihen nähden olis ihan OK? :) vai onko sulla yleensä isompi?

kp1-kp14: 36,3-36,4
kp15: 36,6
kp16: 36,8
kp17: 35,1
kp18: 36,8
kp19: 36,7

Tiedä nyt sitten mitä tästä pitäis ajatella :confused:

Muokattu viimeksi:
Hyvin hämärää on nyt kyllä...

Tänään 36,54
Eilen 36,50
Maanantaina 36,25
Sunnuntai (oletettu ovis) 36,12

En ole nyt kovin tyytyväinen tähän nousuun :arghh: Noussut on joo kolme päivää putkeen, mutta kovin vaikuttaa maltilliselta.
Ihan hyvin noi on mun mielestä noussut ja kerkee nousta vielä! :)

@Tonninseteli ainakin monien lukemieni lähteiden mukaan se nousu vois olla vain 0,2-0,4 ovulaation jälkeenkin, eli eikös toi siihen nähden olis ihan OK? :) vai onko sulla yleensä isompi?

kp1-kp14: 36,3-36,4
kp15: 36,6
kp16: 36,8
kp17: 35,1
kp18: 36,8
kp19: 36,7

Tiedä nyt sitten mitä tästä pitäis ajatella :confused:
Oisko tossa kp 17 kuitenkin voinut käydä joku mittausvirhe, tai jos mittaat suusta niin jos oot nukkunut suu auki tms? Muuten kuitenkin niin oppikirjamaiset lämmöt, että hassuun kohtaan tullu dippi.

Takaisin