Oireiden vähyys pelottaa

Jostain syystä olen kuitenkin ihan valtavan väsynyt koko ajan. Yheksältä illalla alkaa jo silmä lupsaa. Mutta siis kyllä tässä saisi oikein hakemalla hakea itselleen niitä oireita, mitä aina listataan. Siskoistani toinen oli ihan valtavan pahoinvoiva raskauksiensa ajan ja toinen hehkutti, että olo oli paras ikinä. Mene ja tiedä, kai tämä oireellisuus tai oireettomuus on vähän sama asia kuin kipu: sitä on kauhean vaikea yleisellä mittarilla sanoa, että ketä koskee eniten ja millaista on se kipu ja oireet, minkä kukin kestää.
 
Olen myös miettinyt sitä, kun toiset sanovat, että he sitten vain jotenkin tiesivät olevansa raskaana, että tuntui erilaiselta kuin ennen. En minä vaan tiennyt. Vaikka toivoin lasta tosi kovasti, ei minun äidinvaistoni mitenkään heränneet ennen tikkuun pissaamista sillä varmuudella, että olisin sitten voinut sanoa, että "minä tiesin tämän, minä niin tunsin, että hedelmöityn". Olin niin varautunut negatiiviseen, että meinasin lentää pyllylleni plussasta. Onneksi istuin pöntöllä enkä kerennyt edes nousta siitä, kun testi oli jo plussa. Ei jättänyt Clearblue paljoa kyselyiden varaan.
 
 
 



5s raskaus, täysin puskista, menkatki oli/on. Luulin tietäväni varmasti raskauden mutta näin se elämä yllätti, 3 testiä pelkkää plussaa, tissit arat mut muuten ei mitään. Ei yhtään mitään. (Raskaus ihan alkumetreillä)
 
Huippua, että löysin tämän ketjun :Heartbigred Itsekin olen pohtinut, voiko kaikki olla hyvin kun oireet on niin olemattomia. Nyt 5+6 ja ekaan neuvolaan vielä pari viikkoa. Ensikertalaisena sutä miettii mille tän pitäis tuntua, kun on kuullut kavereilta kauhustooreja posliinin halauksesta. Täytyy yrittää pitää mieli positiivisena ja iloita ettei töissä voi huonosti, mitä nyt iltapäivällä vähän väsyttää.
 
Minulla on raskaus vasta ihan alussa, rv 5+1, mutta toistaiseksi olen ollut hyvinkin oireeton. Nännit kipeät, väsymystä, alavatsakipuja, ihan lieviä pahoinvointikohtauksia silloin tällöin. Toivoisin oireita, uskoisi olevansa raskaana.
 
Itse nyt viikolla 14. Missään vaiheessa ei ole ollut mitään dramaattisia oireita ja silti pottu voi hyvin. :happy: ei kannata turhia stressata.
 
Mulla oli pahoinvointia jostain rv7-8 ja sitten loppui kuin seinään, niinkuin kaikki muutkin vähäiset oireet. Palasi uudelleen rv12 tietämillä. Pelkäsin pahinta, mutta turhaan. :)
 
Tulen tänne puolelle varovaisesti kyselemään tuolta lapsettomuuspuolelta. Varovainen jippii rv 6+2, oireena nyt 2 päivää kestänyt tolkuton päänsärky.
Melkein migreeniksi kutsuisin, särkee silmän taakse ja toiselle puolen kasvoja...onko muilla ollut alkuraskaudesta moista ja mikä avuksi?
 
Olen tuolla tammikuisten puolella jo asiasta hirman huudellut, mutta tämä ketju helpotti kyllä mieltä! Ensiodottajalle tää kaikki on muutenkin yhtä vuoristorataa, niin oireettomuus tuntuu jotenkin rankalta. Pitäisi osata iloita, mutta tuntuu että pelottaa vielä enemmän! Mulla koko raskaus alkoi tosi kovilla vatsakivuilla ja sairaalassa tehdyllä varhaisultralla kun kivut vei tajun. Silloin oli liian aikaista sanoa oikein mitään (rv 3+4 taisi olla), lääkäri vain ilmoitti että ei sentään ole kohdun ulkoinen ja keltarauhanen ja mahdollinen ruskuaispussi näkyy mutta ei muuta. Kivut jatkuivat noin joka toinen päivä jonkun aikaa, mutta loppuivat viime viikolla kuin seinään. Nyt mennään 5+5 ja oireista ei ole tietoakaan, mitä nyt vähän väsyttää. Olen kuuliaisesti odottanut ensimmäistä neuvolaa joka on vähän päälle kahden viikon kuluttua, mutta tänään tajusin, ettei siellä tehdäkään ultraa! Tuntuu oudolta, että kunnallisella pääsee ekaa kertaa ultraan vasta viikolla 10. Kai tässä on pakko oman mielenrauhan takia lähteä yksityiselle ensi viikolla. Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?:grin Ainakin pk-seudun neuvolaohjeissa ilmoitettiin, että ekan neuvolakäynnin jälkeen voi varata ajan ultraan, mutta aikaisintaan viikolla 10.
 
Olen tuolla tammikuisten puolella jo asiasta hirman huudellut, mutta tämä ketju helpotti kyllä mieltä! Ensiodottajalle tää kaikki on muutenkin yhtä vuoristorataa, niin oireettomuus tuntuu jotenkin rankalta. Pitäisi osata iloita, mutta tuntuu että pelottaa vielä enemmän! Mulla koko raskaus alkoi tosi kovilla vatsakivuilla ja sairaalassa tehdyllä varhaisultralla kun kivut vei tajun. Silloin oli liian aikaista sanoa oikein mitään (rv 3+4 taisi olla), lääkäri vain ilmoitti että ei sentään ole kohdun ulkoinen ja keltarauhanen ja mahdollinen ruskuaispussi näkyy mutta ei muuta. Kivut jatkuivat noin joka toinen päivä jonkun aikaa, mutta loppuivat viime viikolla kuin seinään. Nyt mennään 5+5 ja oireista ei ole tietoakaan, mitä nyt vähän väsyttää. Olen kuuliaisesti odottanut ensimmäistä neuvolaa joka on vähän päälle kahden viikon kuluttua, mutta tänään tajusin, ettei siellä tehdäkään ultraa! Tuntuu oudolta, että kunnallisella pääsee ekaa kertaa ultraan vasta viikolla 10. Kai tässä on pakko oman mielenrauhan takia lähteä yksityiselle ensi viikolla. Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?:grin Ainakin pk-seudun neuvolaohjeissa ilmoitettiin, että ekan neuvolakäynnin jälkeen voi varata ajan ultraan, mutta aikaisintaan viikolla 10.

Näin on.
Nt-ultra on yleensä viikolla 10-12, en tiedä miten teidän neuvolassa ohjeistetaan, mutta jos osallistuu siihen seulontaan, verikokeissa pitää käydä ensin. Meillä oli ohjeena että rv 10+0 verikoe (ymmärtääkseni kaikkialla ei ole ihan näin tarkkaa ja tietty jos viikonlopulle osuu) ja sitten ultra oli 12+0.

Varhaisultra ei kuulu yleensä julkiseen, et sen joutuu yksityisellä sit käymään jos haluaa. Silloin olis hyvä olla n. 7+ niin ainakin varmasti näkyy.
 
Näin on.
Nt-ultra on yleensä viikolla 10-12, en tiedä miten teidän neuvolassa ohjeistetaan, mutta jos osallistuu siihen seulontaan, verikokeissa pitää käydä ensin. Meillä oli ohjeena että rv 10+0 verikoe (ymmärtääkseni kaikkialla ei ole ihan näin tarkkaa ja tietty jos viikonlopulle osuu) ja sitten ultra oli 12+0.

Varhaisultra ei kuulu yleensä julkiseen, et sen joutuu yksityisellä sit käymään jos haluaa. Silloin olis hyvä olla n. 7+ niin ainakin varmasti näkyy.
Kiitos infosta! Tuntuu jotenkin hassulta, että raskaus saa "itsestään" pyöriä melkein kolmanneksen ennen kuin mitään varmistusta tehdään ammattilaisen toimesta! Että pitää vain uskoa kaupan parin euron testiin ja käydä koko alkumyllerrys läpi vaikka pahimmassa tapauksessa se on joku tuulimunaraskaus koko ajan....
 
Kiitos infosta! Tuntuu jotenkin hassulta, että raskaus saa "itsestään" pyöriä melkein kolmanneksen ennen kuin mitään varmistusta tehdään ammattilaisen toimesta! Että pitää vain uskoa kaupan parin euron testiin ja käydä koko alkumyllerrys läpi vaikka pahimmassa tapauksessa se on joku tuulimunaraskaus koko ajan....
Joskus tätä kysyin ammattilaiselta, ja syy on kuulemma se, että iso prosentti raskauksia menee itsestään kesken ennen rv8, joten vastaanotoista aikaisemmilla viikoilla tulisi liikaa turhia käyntejä. Puhelinpalvelussa tosin kyllä kerrotaan tärkeät asiat, kuten ruokarajoitukset, heti kun sinne ensimmäistä kertaa soittaa.
 
Oman kokemuksen mukaan alkuraskauden ultrassa käymisessä on sekin hyvä puoli, että jos raskaus on todettu lääkärin/kätilön tms. toimesta, niin saa helpommin apua tarvittaessa julkiselta puolelta, vaikka olisi vielä pienillä viikoilla. Ainakin, jos on löydetty alkio sykkeellä. Täällä pk-seudulla on myös hyviä ja edullisia paikkoja, joissa voi käydä ultrassa.
 
Oman kokemuksen mukaan alkuraskauden ultrassa käymisessä on sekin hyvä puoli, että jos raskaus on todettu lääkärin/kätilön tms. toimesta, niin saa helpommin apua tarvittaessa julkiselta puolelta, vaikka olisi vielä pienillä viikoilla. Ainakin, jos on löydetty alkio sykkeellä. Täällä pk-seudulla on myös hyviä ja edullisia paikkoja, joissa voi käydä ultrassa.
Päätin itsekin nyt varata ajan ultraan, ei se loppupeleissä edes ole kauhean kova hinta omasta mielenrauhasta! Huomenna nähdään miltä näyttää!
 
Takaisin
Top