Raskaaksi 2020

Tsempit myös minulta ja tervetuloa uusille! :happy:

ON: Miten aika voikaan madella näin piinapäivien aikaan hitaasti. :nailbiting:

Täällä tänään dpo6 ja olo on todella malttamaton tällä hetkellä. Viime viikko oli jotenkin vaikea, oli ihan hirveitä mielialanvaihteluja ja eilinen äitienpäivä oli yleisfiilikseltään haikea. Sitä vaan niin kovasti toivoo, että olisi joskus itsekin äiti.

Mitään erityisoireita ei ole, mutta piinaavia mietteitä sitäkin enemmän. Voi kun osaisi ottaa tämän ovulaation ja menkkojen välisen ajan jotenkin rennommin. :bored:

Tulen tänne nyt hieman purkamaan tämän aamuista turhautumista, onneksi olette täällä, kun ei muille voi näistä suunnitelmista puhua :smiley-angelic003

Tänään dpo 13 ja kp 40. Onneksi sain tuon ovulaation sillon tikutettua, ettei tarvitse ihmetellä kierron pituutta. Tein aamulla One Stepin liuskatestin, johon tuli heti niin selkeä haamua, että sen pystyi selkeästi erottamaan ilman viivalaseja. Tästä innostuneena tein Pregcheckin liuskan, joka täysi nega. Sitten One Stepin puikkotestin, täysin nega. Koska ajattelin, ettei voi tuo One Stepin liuskatesti antaa noin törkeää viivanpaikkaa, niin tein vielä kaapissa olevan digin ja sekin nega.

Eli One Stepin liuskatestejä en enää osta, sillä noin tuollainen viivanpaikka nostaa vääriä odotuksia heti. Ja olen noita samoja liuskoja tehnyt ennenkin, eikä noin vahvana ole tullut aikaisemmin. Nyt vaan toivon, että kuukautiset alkaisi pian ja pääsee seuraavalle yk:lle.

Ja joku kysyi yksi päivä, että antaako One Stepin puikkotesti viivanpaikkaa tai väärää tulosta, niin mun tämän aamun testailujen mukaan ei :grin

Ja vielä tarkennuksena, et tein kaikki testit samasta pissasta, joten testimateriaali oli täysin sama :happy:

Tulen tänne nyt hieman purkamaan tämän aamuista turhautumista, onneksi olette täällä, kun ei muille voi näistä suunnitelmista puhua :smiley-angelic003

Tänään dpo 13 ja kp 40. Onneksi sain tuon ovulaation sillon tikutettua, ettei tarvitse ihmetellä kierron pituutta. Tein aamulla One Stepin liuskatestin, johon tuli heti niin selkeä haamua, että sen pystyi selkeästi erottamaan ilman viivalaseja. Tästä innostuneena tein Pregcheckin liuskan, joka täysi nega. Sitten One Stepin puikkotestin, täysin nega. Koska ajattelin, ettei voi tuo One Stepin liuskatesti antaa noin törkeää viivanpaikkaa, niin tein vielä kaapissa olevan digin ja sekin nega.

Eli One Stepin liuskatestejä en enää osta, sillä noin tuollainen viivanpaikka nostaa vääriä odotuksia heti. Ja olen noita samoja liuskoja tehnyt ennenkin, eikä noin vahvana ole tullut aikaisemmin. Nyt vaan toivon, että kuukautiset alkaisi pian ja pääsee seuraavalle yk:lle.

Ja joku kysyi yksi päivä, että antaako One Stepin puikkotesti viivanpaikkaa tai väärää tulosta, niin mun tämän aamun testailujen mukaan ei :grin

Ja vielä tarkennuksena, et tein kaikki testit samasta pissasta, joten testimateriaali oli täysin sama :happy:

Kyllä voisi heittää vesilintua kaikilla herkillä raskaustesteillä. Olen saanut 3 vuoden aikana räikeitä tuloksia olematta raskaana tai mahdolliset kemialliset on toki huomioitava. Apteekin herkkä ja one step luiskat tehneet pahimmat tepposet

Tervetuloa uusille, plussatuulia ja tsemppiä piinailuun! :smiley-bounce013

ON: Löysin lääkekorista pari raskauskeijun one steppiä ja pitihän se heti testata. Mukamas sain haamujen haamun mut nyt alan epäilee et mun silmis on vikaa :sorry:
Saaks niistä otettua minkäänlaista kuvaa? Voitas tiirailla yhdessä?

ON: Täälä rinnat aamusta niin kipeet ku olla ja voi ja mahaa jomottelee... hirvee testihimo taas iski ja laatikossa on vaan digi :sorry: Ihan heti ei kiinnosta tuonne lumisateeseen lähtee ostoksille mutta katotaan jos jaksan pinnailla muutaman tunnin ja kävis sit apteekin kautta taas vessas :angelic: katotaan voittaako laiskuus :hilarious:

Täällä uusi ilmoittautuu mukaan keskusteluun :) oli niin monta sivua juttua etten kaikkea kahlannut läpi joten en tiedä, onko täällä jo ollut puhetta aiheesta, ja en löytänyt ainakaan omaa keskustelun avausta aiheeseen liittyen... Millaisia ikäeroja teillä on /on haaveissa lapsille? Tai onko aihe mietityttänyt/vaikuttanut kuumeiluun? :anyone
Meillä kova pohdinta nyt käynnissä, esikoinen täyttää kahden viikon päästä vuoden ja on nyt mietitty miehen kanssa, että joko annettaisiin lupa toiselle tulla jos tuuri käy. Lähinnä siis mietityttää suht. pienen ikäeron lasten kanssa jaksaminen ja muut arjen haasteet. Esikoisen raskausaika oli itselle aika raskas henkisesti, taisi olla raskausajan masennusta ja todettiin sitten synnytyksen jälkeinen masennus + taustalla todennäköinen työuupumus jota ei koskaan ehditty tarkemmin selvitellä. Toisaalta sitten taas alkaa olla ikää sen verran, että kovin montaa vuotta tässä ei voi odotella :confused:

Saaks niistä otettua minkäänlaista kuvaa? Voitas tiirailla yhdessä?

ON: Täälä rinnat aamusta niin kipeet ku olla ja voi ja mahaa jomottelee... hirvee testihimo taas iski ja laatikossa on vaan digi :sorry: Ihan heti ei kiinnosta tuonne lumisateeseen lähtee ostoksille mutta katotaan jos jaksan pinnailla muutaman tunnin ja kävis sit apteekin kautta taas vessas :angelic: katotaan voittaako laiskuus :hilarious:

Tosi heikosti jos ollenkaan. Ylempi testiajalla ja alempi kuivuneena.

20200511_090456.jpg 20200511_095915.jpg

Täällä uusi ilmoittautuu mukaan keskusteluun :) oli niin monta sivua juttua etten kaikkea kahlannut läpi joten en tiedä, onko täällä jo ollut puhetta aiheesta, ja en löytänyt ainakaan omaa keskustelun avausta aiheeseen liittyen... Millaisia ikäeroja teillä on /on haaveissa lapsille? Tai onko aihe mietityttänyt/vaikuttanut kuumeiluun? :anyone
Meillä kova pohdinta nyt käynnissä, esikoinen täyttää kahden viikon päästä vuoden ja on nyt mietitty miehen kanssa, että joko annettaisiin lupa toiselle tulla jos tuuri käy. Lähinnä siis mietityttää suht. pienen ikäeron lasten kanssa jaksaminen ja muut arjen haasteet. Esikoisen raskausaika oli itselle aika raskas henkisesti, taisi olla raskausajan masennusta ja todettiin sitten synnytyksen jälkeinen masennus + taustalla todennäköinen työuupumus jota ei koskaan ehditty tarkemmin selvitellä. Toisaalta sitten taas alkaa olla ikää sen verran, että kovin montaa vuotta tässä ei voi odotella :confused:
Tervetuloa taas kuumeilemaan! :welcome
Me toivottais vähän yli vuoden ikäeroa. Halutaan tehä nyt, kun saadaan vielä apuja isovanhemmiltakin. Ovat vielä terveitä näet ja halukkaita auttamaan.

Me ei sovittu mitään ikäeroja mutta 2 olisi meidän lapsiluku. Esikoinen täyttää nyt syksyllä 4v ja nyt toinen on tekeillä :angelic: alunperin olisin halunnu pienet ikäerot muksuille mutta nyt kun esikoisen kanssa on helpompaa ja hän on vähän itsenäisempi, niin koen että parempi näin. (Mies siis halusi vähän enemmän ikäeroa näille ja sai mitä halusi :hilarious:)

Kyllä voisi heittää vesilintua kaikilla herkillä raskaustesteillä. Olen saanut 3 vuoden aikana räikeitä tuloksia olematta raskaana tai mahdolliset kemialliset on toki huomioitava. Apteekin herkkä ja one step luiskat tehneet pahimmat tepposet
Mullekkin apteekin herkkään on tullut julmia viivanpaikkoja. :shifty:
Nyt uskallan toivoa, että ois tällä kertaa ihan oikeasta syystä, kun tuli 2 kertaa peräkkäin ja menkat myöhässä. :)
Uusia testejä tässä vielä odottelen.

Haamulta näyttää minustakin, Doris! Ja tervetuloa mukaan, Diya!

Ilmeisesti eilen oli tosiaan ovulaatio, kun oli kipuja ja tosiaan se positiivinen ovis-testi toisapäivänä. Nyt on ainakin yritetty ihan olan takaa ja oikeaan aikaan, ettei jää ainakaan siitä kiinni! Näköjään kiinnostusta riittää, vaikka en ole enää koskenut macaan:dance011

Oon jo pitkään selaillut eri keskusteluja liittyen raskautumiseen yms niin en oikeastaan koskaan ole nähnyt kenenkään sanovan, että käyttäisi rfsu:n testiä. Onko sille joku syy vai täysin sattumaa? Oon niitä pari käyttänyt joskus kun iski epäilys ja elämäntilanne ei sopinut. Minusta ihan näppäriä ja toimivia eikä tarvii tilata ku joka kaupasta saa :bored:

Täällä herättiin koviin vatsanväänteisiin ja vatsa on ihan sekasin. Menkkoja ei onneksi näy, mutta kipeää tekee....:dead:
mulla oli eilen just tommonen. sitten veti ripulille ja illalla oli ihan ok. mutta mulla vatsa oikuttelee kyllä ruokavalionkin myötä aika paljon...

Rouva W, mulla on nyt ollu pari rfsu:ta. en nyt oo ainakaan kuullut että ne olis mitenkään erityisen huonoja, mutta itellä on niin vähän kokemusta että vaikea sanoa. onko muilla mielipiteitä?

Daiya, mä sanoin esikoisen synnyttyä jo synnärillä että ei sitten ainakaan kolmeen vuoteen uudestaan, kiitos :hilarious: ja kyllä tää melkein piti. nyt jos olisin raskautunut niin tulis lähes 3v ikäeroa, ja ens kierrosta jo se tasan 3. on ihana ajatella että esikoinen on jo itsenäisempi ja eri vaiheessa, kun vauva-ajasta en niin suuresti nauttinut ja ahdisti ajatuskin siitä että kohta olis toinen samanlainen. nyt on ehtinyt sopeutua ajatukseen ja kokee että selviäis paremmin kahden vähän erilaisen haasteen kanssa :p

ON: täällä kp36, ei mitään merkkejä menkoista vieläkään. eilisen ripulin jälkeen vaihtui sitten vatsa kovalle... pientä huonoa oloa tässä aamun mittaan, just mietin milloin testais seuraavan kerran. jotenkin se optimismi on haihtunut niin ei polttele testauskaan niin kovasti :meh:

Oon jo pitkään selaillut eri keskusteluja liittyen raskautumiseen yms niin en oikeastaan koskaan ole nähnyt kenenkään sanovan, että käyttäisi rfsu:n testiä. Onko sille joku syy vai täysin sattumaa? Oon niitä pari käyttänyt joskus kun iski epäilys ja elämäntilanne ei sopinut. Minusta ihan näppäriä ja toimivia eikä tarvii tilata ku joka kaupasta saa :bored:

Johtunee siitä, että ainakin jossain kohtaa antoivat todella räikeitä viivan paikkoja (näytti ihan plussalta) vaikkei ollut raskaana. Moni oli siitä laittanut palautetta ja saaneet kai myös jotain hyvitystä. Toki saattaa olla jo parantaneet tuotteitaan mutta ite jätän suosiolla kaupanhyllylle, niin ei tuu mielipahaa :)

Lisäyksenä siis vielä aiempaan, ettei mulla oo kokemusta niistä, luin vaan jostain keskusteluista noita. Siskoni tosi plussasi niillä molemmat lapsensa ihan hienosti. Toki hän teki testit vasta kun kk oli viikon myöhässä :angelic:

Pienellä ikäerolla toivotaan, mutta ei sinäänsä mitenkään rajattu. Esikoinen pian 6kk. :)

Meillä ekan yritys kesti sen verran kauan, että toista alettiin yrittämään heti synnytyksen jälkeen. Ei siis ehkäisty ja menkat alkoi 5vko synnytyksestä. Ikäeroa tuli lopulta 2v2kk. Kolmatta myös toivottiin pienellä ikäerolla ja tuli 1v7kk ikäeroa. Nyt jos heti raskaaksi tulen niin tuleekin yli 3v pienimmille ikäeroa. Yritetty nyt lokakuusta. Me ei saada muualta hoitoapua, kun kaikki sukulaiset asuu eri paikkakunnalla. Siksi tätä neljännen yritystä lykätty, mutta silti koen että pieni ikäero itselle helpompi hoitaa samoilla valvomisilla :grin

Takaisin