Raskaaksi 2020

Liian myöhään menee joka ilta, niin aamulla väsyttää. Miehen pitää aina nousta aikaisin, ja nousen samaan aikaan. Sitten taas nukkumaan.

Olen yrittänyt syödä nyt sitä macaa, mutta se maistuu ihan hirveältä smoothien joukossa. Minkä kanssa te sitä syötte?

Pingviiniemo, täällä peukut pystyssä :smiley-angelic001

itsellä alkoi kp32 eikä tätiä näy. näinköhän ne hanat aukeaa lauantaina testin jälkeen :rolleyes:
nyt on kyllä rinnat kipeytyny ihan tosissaan tuolta sivuilta. en myöskään ala, jos tää vatsaturvotus on tullut jäädäkseen :finger:

edit. tunnustelin äsken rintoja, ja alkoi tihkua maitoa :wideyed: ei mielestäni ole ollut maidontuotantoa enää tämän vuoden puolella, kun lokakuussa lopetin esikoisen imetyksen. oire? :confused004

Muokattu viimeksi:
Liian myöhään menee joka ilta, niin aamulla väsyttää. Miehen pitää aina nousta aikaisin, ja nousen samaan aikaan. Sitten taas nukkumaan.

Olen yrittänyt syödä nyt sitä macaa, mutta se maistuu ihan hirveältä smoothien joukossa. Minkä kanssa te sitä syötte?
Mä syön tabletteja mut ennen ku oli jauhe niin käärin sen semmoiseen johki mihin se laitettiin ikään kuin kapseli ja nielun kun se oli niin paha se maku.. en kyllä tiedä mistä mä niitä aikoinaan hain.. olisiko exä keksinyt jonku ku se oli silloinen poikaystävä lähihoitaja mut tästä on aikaa. Söin sillon masennukseen en siis vauvanteko mielessä. Et jos löytyy joku et voi niellä niin helpoin

Ovistestiin aika tumma viiva jo, muttei ihan kontrolliviivan veroinen. Ei ole kyllä limoja yhtään, eli veikkaan että ovis saattaiskin ehkä sittenkin tulla hieman myöhemmin kuin huomenna, jos lainkaan. Juuri kävin puntarillakin ja paino on tippunut viimeisen kuukauden aikana 6 kg. Vaikka onkin hyvä juttu kokonaisuuden kannalta, niin en tiedä voikohan vaikuttaa vähän negatiivisesti yritykseen tämmöinen rivakampi painonpudotus... No eo se sinänsä haittaa, painonpudotustavoite alkaa jo lähestyä :).

Kaakao on mihin sopii. Se peittyy tosi hyvin se macan maku siihen. Sellasta jossain päin myydäänkin kuin maca kaakao ja maca kahvia, mun mielestä kahvissa oli kamalaa :D tosin ei se macakahvi varmaan ookaan perus suomalaista juhlamokkaa macajauheella :hilarious:
Mut kaakaon seassa se maku neutralisoituu paljon.

Jännä kyl tää flo, ärsytti tosi paljon aamulla niin laitoin oireeksi sieltä kaikki negatiiviset tunteet. Flo sitten lyhensi näiden takia kiertoa kolmella päivällä? En nyt tiiä käviskö ottamassa nuo tuntemukset pois vai antaisko vaan olla. Onhan se tietty ollut tiedossa ettei tuohon voi 100 % luottaa mutta kivahan tuonne on noita omia tuntemuksiaan kirjata. Nyt onneksi aamun ärsytys talttunut. Tää hymiö jotenki kuvaa näitä ailahteluita: :angry9

Mulla menossa dpo 2 ja edelleen ja oviksen jälkeistä juilintaa, välillä kovaakin. Ei tosin mitään ovikseen verrattavaa enää onneks. Mutta nyt alkoi kirkas valkovuoto. Säikähdin jo että alko joku välivuoto ku yhtäkkiä tuntui ku lähti valuu :| Nivusia särkee, rinnat tosi arat ja kipeät. Tosi outoa että näin jäätävät olot oviksen jälkeen. Pistää epäilyttää et tapahtuiko ovis lopulta ees, vai jäikö jotenki jumiin. Lämmöt kyllä nousi 0.5 asteella kuten yleensä oviksen jälkeen.
Pitäääs vaan rentoutua ja unohtaa koko piinailu :D

Täällä kp39/35 ja testi nega. Jossain se toivonkipinä kuitenkin säkenöi että menkat ei ala ja ois jotain kyydissä. :angelic:
Mieskin näki unta, että tein positiivisen raskaustesti ja sanoi, että oli niin onnellinen. :Heartred

Ja täällä 38/30, tai ainakin ennen oli 30 tai 31 :facepalm: En aio testata edes. En oo raskaana, vaikka unta näin jossa vauva potki mahassa :rolleyes: Kunnalliselta puolelta ei apua heru, käskevät odottamaan koko toukokuun, joten yksityiselle käy tie. Jos nyt ei tulisi toukokuun aikana kuukautiset, niin mitäs sitten? Menee kesäkuukin pähkäillessä ja odotellessa kunnallisen puolen reagointia :sad001 Ymmärrän kyllä, että ei tämä epänormaalia ole ja paras lääke olisikin olla stressaamatta ja odottaa kuten ohjeistivat.

Tiedän että turhaan varmaan hätäilen, mutta ei siitä haittaakaan ole tarkistaa muutamia juttuja. Kun odottaa saattaa joutua maailman tappiin asti, jos jokin ei oo kohdillaan. Labrakokeita ja ultraus. Kai ultrassa ainakin näkee mikä on homman nimi? Onko niin, että jos siellä ei näy munasarjoissa mitään ja kohdun limakalvo on ohut, niin mitään ei ole tapahtunut, eikä tule tapahtumaan? Eikös limakalvon pitäisi olla paksu, jos ovulaatio on tapahtunut ja kierto on ovella? Oonko ymmärtänyt oikein?

Muokattu viimeksi:
Mä lähden ulos lasten kanssa lenkille, ei muuten kyllä yhtään masenna nää menkat. Oon positiivisesti yllättynyt niukkuudesta ja siitä että alkoivat flo ennusteen mukaan..
Niin sekin vielä piti kirjoittaa että osittaisimetys vielä menossa, nuorin ensi viikolla 9kk. Esikoisen kohdalla imetys loppui 'seinään' hänen ollessaan 8kk. Ja oonko mä täällä maininnu siitä että esikoisen aikaan menkat alkoi vasta 10kk kohdalla kun toi imetys loppui. Oon niin monessa paikkaa ettei enää muista mitä on minnekin kirjoittanut. :D

Ja täällä 38/30, tai ainakin ennen oli 30 tai 31 :facepalm: En aio testata edes. En oo raskaana, vaikka unta näin jossa vauva potki mahassa :rolleyes: Kunnalliselta puolelta ei apua heru, käskevät odottamaan koko toukokuun, joten yksityiselle käy tie. Jos nyt ei tulisi toukokuun aikana kuukautiset, niin mitäs sitten? Menee kesäkuukin pähkäillessä ja odotellessa kunnallisen puolen reagointia :sad001 Ymmärrän kyllä, että ei tämä epänormaalia ole ja paras lääke olisikin olla stressaamatta ja odottaa kuten ohjeistivat.

Tiedän että turhaan varmaan hätäilen, mutta ei siitä haittaakaan ole tarkistaa muutamia juttuja. Kun odottaa saattaa joutua maailman tappiin asti, jos jokin ei oo kohdillaan. Labrakokeita ja ultraus. Kai ultrassa ainakin näkee mikä on homman nimi? Onko niin, että jos siellä ei näy munasarjoissa mitään ja kohdun limakalvo on ohut, niin mitään ei ole tapahtunut, eikä tule tapahtumaan? Eikös limakalvon pitäisi olla paksu, jos ovulaatio on tapahtunut ja kierto on ovella? Oonko ymmärtänyt oikein?
Mä en muista mitä mulle tarkalleen sanottiin, mutta ultrassa näkivät kuukautisten aikaan tyypillisen limakalvon ja sen ettei munasarjoissa ollut monirakkulaisuutta ja sen että munasolu oli kypsymässä. Eli tän perusteella näkevät kyllä mikä on homman nimi. :happy:

Se on kyllä syvältä rahallisesti, kun mullakin aina käy yksityiselle tie kun muualla kestää niin kauan ja yksityisellä otetaan jotenkin heti asiakseen mun kokemuksen perusteella. :sorry:

Mulla menossa dpo 2 ja edelleen ja oviksen jälkeistä juilintaa, välillä kovaakin. Ei tosin mitään ovikseen verrattavaa enää onneks. Mutta nyt alkoi kirkas valkovuoto. Säikähdin jo että alko joku välivuoto ku yhtäkkiä tuntui ku lähti valuu :| Nivusia särkee, rinnat tosi arat ja kipeät. Tosi outoa että näin jäätävät olot oviksen jälkeen. Pistää epäilyttää et tapahtuiko ovis lopulta ees, vai jäikö jotenki jumiin. Lämmöt kyllä nousi 0.5 asteella kuten yleensä oviksen jälkeen.
Pitäääs vaan rentoutua ja unohtaa koko piinailu :D
Hii! Täälläkin dpo 2 menossa. Mulla ei oo vauvajutut tullu uniin sti, mut jostain kumman syystä viime yönä tuli nää ketojutut uniin asti:hilarious:

Onko kellään ollut semmosia viiltäviä kipuja jostain tuolta syvältä nivusiin asti? Tuntuu vähän kuin jonkun neulan tunkisi nivusista sisään  :confused004 tämmösiä tullut nyt illalla muutaman kerran.

joo, oli viime kierrossa luteraalivaiheessa ja ollut myös nyt pari päivää.

Pingviiniemo, täällä peukut pystyssä :smiley-angelic001

itsellä alkoi kp32 eikä tätiä näy. näinköhän ne hanat aukeaa lauantaina testin jälkeen :rolleyes:
nyt on kyllä rinnat kipeytyny ihan tosissaan tuolta sivuilta. en myöskään ala, jos tää vatsaturvotus on tullut jäädäkseen :finger:

edit. tunnustelin äsken rintoja, ja alkoi tihkua maitoa :wideyed: ei mielestäni ole ollut maidontuotantoa enää tämän vuoden puolella, kun lokakuussa lopetin esikoisen imetyksen. oire? :confused004

Kuulostaapa lupaavilta oireilta! Luulisi ettei tosiaan enää lokakuinen lopetus tässä kohtaa vaikuttaisi. Nyt jännään sun puolesta! :pompus:

Kp 37 tänään.. :shy: Kuinka pitkä kierto tää voikaan olla? Pitäisiköhän ihan piruuttaan ryhtyä vielä ovulaatiota tikuttamaan :laughing001

Tein huvikseen ovistestin. Ei siis mitään ovisoireita ja ihan hailuroiden hailura piirtyikin tikkuun.

Mä en muista mitä mulle tarkalleen sanottiin, mutta ultrassa näkivät kuukautisten aikaan tyypillisen limakalvon ja sen ettei munasarjoissa ollut monirakkulaisuutta ja sen että munasolu oli kypsymässä. Eli tän perusteella näkevät kyllä mikä on homman nimi. :happy:

Se on kyllä syvältä rahallisesti, kun mullakin aina käy yksityiselle tie kun muualla kestää niin kauan ja yksityisellä otetaan jotenkin heti asiakseen mun kokemuksen perusteella. :sorry:

Joo niinpä. Eiköhän siellä tule selvyyttä asiaan. Kai nyt ainakin näkee, jos munasarjat ovat täydessä lepotilassa. Huomiselle sain ajan, ihan sama oikeastaan vaikka maksaa. Pyydän kyllä kirjoittamaan myös kaikkiin tarpeellisiin verikokeisiin lähetteet, jotka otatan kunnallisessa labrassa edullisemmin. Haluan nyt vaan käydä tutkittavana, kun eihän sitä tiedä, vaikka prolaktiiniarvo on niin korkea, että mitään ei tapahdu. Silloin ei odottelu saata auttaa. Käsittääkseni prolaktiiniarvon pitäisi normalisoitua muutamassa viikossa imetyksen jälkeen. Tai voihan kilpparikin reistailla.

Rinnoista siis tihkuu maitoa edelleen. Kuukautisista ei tietoa. Mieskin tokaisi, että ei taida menkkoja olla tulossa, kun en oo yhtään nihkeä käytökseltänikään. Tietää mun pms-oireet tasan tarkkaan ja sanoo että lähtee viikoksi kaverilleen, kun ne iskee :facepalm: Haluaa mut nopeesti raskaaksi, kun silloin ei oo pms-oireita.. Sopii tai sopisi mulle paremmin kuin hyvin, kropalle näköjään ei :grin

Muokattu viimeksi:
En kestä itteeni, Google on jälleen ollut paras kaveri vaikka niin itelleni lupasin, etten googlaile "oireita" :smiley-angelic006 mulla on kyllä kaikesta huolimatta tosi vahva olo siitä, että olisi tärpännyt. Tosi tyyni olo koko asian suhteen, vaikka jatkuvasti kaikkea googlaankin. Rinnat on painavat ja vähän arat, välillä vatsaa juilii, alaselkä meni kipeäksi, päätä on särkenyt ja hirveä turvotus (ja ilmavaivoja). Jos tästä kierrostakaan ei plussaa tuu niin ihmettelen :laughing001

Tänään vihdoin ovisplus, kun olin jo ihan varma, että sellaista ei tässä kierrossa tule. Nyt siis jo kp 18. Vai mitä sanotte, tuosta alemmasta? Ylempi on eilen.Tänään testiviiva tuli testiin kontrolliviivaa nopeammin,muina päivinä sitä on pitänyt odotella.

Liitteet

• 727984FD-842C-4023-8103-E59C5E8A5D38.jpeg
    727984FD-842C-4023-8103-E59C5E8A5D38.jpeg
    59.4 KB · Katsottu: 161
Tänään vihdoin ovisplus, kun olin jo ihan varma, että sellaista ei tässä kierrossa tule. Nyt siis jo kp 18. Vai mitä sanotte, tuosta alemmasta? Ylempi on eilen.Tänään testiviiva tuli testiin kontrolliviivaa nopeammin,muina päivinä sitä on pitänyt odotella.

On selvä plussa! Minulla ei noin tummaa viivaa ikinä tule, mutta taitaa johtua pcos:stä. Digitaalisiin testeihin onneksi plussa tulee kyllä.

Meillä vieläkin menkkojen oottelua keskenmenon jälkeen. Nyt taitaa olla kp 37, jos nyt voi laskea noin edes. Missäköhän vaiheessa ei enää ole normaalia ootella, vaan pitäisi ottaa käyttöön Terolut? Minulla on keho ollu monta vuotta jo ihan sekaisin eikä kuukautisia ole moniakaan tullut ilman lääkitystä. Harmittaa vaan ootella mutta toisaalta vaatiihan kehokin palautumiseen oman aikansa. :arghh:

Onks kellään kokemuksia raskauskeijun one stepin herkästä (raskaustesti) puikosta? Antaako vääriä plussia tai räikeitä viivan paikkoja?

Takaisin