Raskaaksi 2020

Täällä taas dpo 7. Vieläkin kuukautisolo, eli vähän kipuja ja ilmavaivoja, vaikka vuotoa ei ole. Tänään aion ostaa ovulaatiotestin. Eilen mieheni luki ruokavaliosta ja hedelmällisyydestä ja hössötti, että nyt pitää syödä terveellisesti ja enemmän :joyful: Hänkin on muuttanut ruokavaliotaan: jättänyt pois alkoholin, ei juo paljon kahvia, alkaa syödä lisää hedelmiä jne.

Olen aina ollut huono syömään ja sellainen leivänmussuttaja. Haluaisin syödä vähemmän lihaa, mutta en voi syödä palkokasveja ärtyneen suolen takia. Niin paitsi tofua, mutta soijaa taas ei suositella isäksi haluaville. Punaisia linssejä ajattelin tänään kokeilla.

Gallupiin. Ei hirveesti mitään oireita. Vähän tuntuu jotain alavatsalla ja limaa tulee. Mun ei pitäny tikuttaa ovista tässä kierrossa, enkä ookkaan muuten ku tänään ku tuli herätessä vahva tunne et nyt se on tuloillaan ja mitäs kävikään :grin
20200430_062930.jpg

Täällä taas dpo 7. Vieläkin kuukautisolo, eli vähän kipuja ja ilmavaivoja, vaikka vuotoa ei ole. Tänään aion ostaa ovulaatiotestin. Eilen mieheni luki ruokavaliosta ja hedelmällisyydestä ja hössötti, että nyt pitää syödä terveellisesti ja enemmän :joyful: Hänkin on muuttanut ruokavaliotaan: jättänyt pois alkoholin, ei juo paljon kahvia, alkaa syödä lisää hedelmiä jne.

Olen aina ollut huono syömään ja sellainen leivänmussuttaja. Haluaisin syödä vähemmän lihaa, mutta en voi syödä palkokasveja ärtyneen suolen takia. Niin paitsi tofua, mutta soijaa taas ei suositella isäksi haluaville. Punaisia linssejä ajattelin tänään kokeilla.

K-Ruoka sovelluksesta löytyy vaikka mitä hyviä kasvisruokia, sieltä rajaa osiosta löytyy alhaalta "erityisruokavaliot" ja sieltä "kasvis (lakto-ovo)" ja "vegaaninen". Toinen mistä löytää ni Vegaaniliiton sivuilta. Pitäs löytyy ku googlaa Vegaaniliitto reseptit.
Oon ite ollu kasvissyöjä 6 vuotiaasta eli 22 vuotta. Nykypäivänä se on niin paljon helpompaa ku löytyy vaikka minkälaisia lihankorvikkeita :)

K-Ruoka sovelluksesta löytyy vaikka mitä hyviä kasvisruokia, sieltä rajaa osiosta löytyy alhaalta "erityisruokavaliot" ja sieltä "kasvis (lakto-ovo)" ja "vegaaninen". Toinen mistä löytää ni Vegaaniliiton sivuilta. Pitäs löytyy ku googlaa Vegaaniliitto reseptit.
Oon ite ollu kasvissyöjä 6 vuotiaasta eli 22 vuotta. Nykypäivänä se on niin paljon helpompaa ku löytyy vaikka minkälaisia lihankorvikkeita :)

Nyt ovistestissä toinen viiva teki perus katoamisensa ennen ovista, joten täs varmaan 2-3 päivää ovisplussaan :hello2
Jos kierto pysyy normaalissa niin sunnuntaina tai viimeistään maanantaina olis ovis. Ovistestejä riittää sunnuntaille asti. Sit en enää osta ovistestejä. Vaikka kuinka kivoja onkin, nii silti mulle riittää sylkiovistesti ja fyysiset oireet kun on niin vahvoja.

Mulla on tässä kierrossa limat vähemmät kuin normaalisti. Alkoi kyllä jo viime vloppuna, mutta tulee harvakseltaan, liekö sit oviksen aikaan rysäyttää kaiken pihalle :hilarious:

Kohdunnapukka alkaa tuntua vähän avonaiselta ja ennen kaikkea limaiselta, eli tänää talletusta ja yli huomenna toivon mukaan myös. Tai sit sunnuntaina. Kattoo nyt onnistuu tuon levottomalta tuntuvan esikoisen kanssa, ku näkee liian jänniä unia välillä,et keskeyttääkö taas kriittisellä hetkellä. Täs nyt onneks on vielä mahiksia muutama ilta, et ehkä ees yks onnistuis.

Näin viime yönä unta et miehellä oli toinen nainen. Ja et se oli syönyt mun osan ruuasta. Oli kyllä kauheet itkut siinä unessa. Ja ku oli oviski päällä siinä unessa. Mies ei päästänyt mua suhteesta pois, mutta silti treffaili uutta naista ja ihmetteli miks mä nyt siitä suuttuisin. Ärsyttävä uni :hilarious: aina oviksen aikaa näitä pettämisunia.

Noni, Laakeripuun kans tiedetäänkin mitä on vapun ohjelmassa :hilarious:

Miks toi mun viesti tuli 2 kertaa. Miten sen saa poistettua o_O

Onnea oviksesta nyt sitä vappua peiton alle viettämään..

Reppana mies luuli et ovuloin ku se ihmetteli miksi häntä koko ajan haluttaa ja ku sanoin että tuskin näiden satamillisten progejen läpi mitään tulee niin siinä aamulämpö ku oli heti 36,7 niin kysy et onko toi hyvä vai huono juttu. Sanoin että ihan normaalia...

Muuten tänään ollut taas outo aamu, söin kun oli huono olo ja sit semmonen unettomuus öisin ja väsy päivisin. Hyvin pinnallista unta ja toissayönä olen 40 min hereillä ollut ku hikoilin ja ahdisti. Liekö jotaki hormoneihin liittyvää. Jännä et noi lämmöt nousi noin paljon ja että on nenä kuiva ja tukossa.. ihoa kutisee ja vv ihan hulvaton. Noh, näkeepä mitä tästä tulee oikein. Ei kyl tee mieli yhtään seksiä mikä on mulle outo

Minä sain ekaa kertaa oviksen kiinni tikulla! Eli täälläkin vappu vietetään peiton alla :smiley-bounce013 oon niin onnellinen, että sain ton plussan testiin,en oo siinä koskaan aiemmin onnistunut. En tiedä, enkö ole ovuloinut vai missä on ollut vika. En oo sen takia myöskään varma ollaanko aiemmin peittoa heilutettu oikeaan aikaan, joten jotenki tosi varma olo tästä kierrosta.

Liittyykö muilla ovikseen pahoinvointi? Kattoin et viime plussakierrossa(lokakuussa) ollut ovulaation aikaan pahoinvointi 3 päivää ennen ovista.
Ja täs kierrossa nyt on sellasta pahoinvointi oloa. Kuten myös muut oireet menee nappiin et ovis ois 3 päivän päästä. Eli tissit arat ja herkät, päässä hullu olo, vähän juilii päätä, kihelmöi alapäässä :hilarious: Jännää.
Tänään juon pari lonkeroa miehen kanssa ja rentoudutaan. Pitäs unohtaa vauvanteko puuhat(henkisesti, ei fyysisesti) nii kaikki sujuis paljon sutjakammin ja ennen kaikkea aika menis nopeempaa.

Liittyykö muilla ovikseen pahoinvointi? Kattoin et viime plussakierrossa(lokakuussa) ollut ovulaation aikaan pahoinvointi 3 päivää ennen ovista.
Ja täs kierrossa nyt on sellasta pahoinvointi oloa. Kuten myös muut oireet menee nappiin et ovis ois 3 päivän päästä. Eli tissit arat ja herkät, päässä hullu olo, vähän juilii päätä, kihelmöi alapäässä :hilarious: Jännää.
Tänään juon pari lonkeroa miehen kanssa ja rentoudutaan. Pitäs unohtaa vauvanteko puuhat(henkisesti, ei fyysisesti) nii kaikki sujuis paljon sutjakammin ja ennen kaikkea aika menis nopeempaa.

Nyt on parissa kierrossa ollut tosi etovaa oloa oviksen aikaan, viime kierrossa jatkui kevyenä melkein menkkoihin asti :woot::wtf:

Hienot vappuovikset! Ollaan yhdessä piinapäivillä sitten :smug: Talletteluiloa teidän vappuun :wink :smiley-angelic006

ON: Täälä on talleteltu nyt eilen ja toissapäivänä, katotaan vieläkö tänään varmuuden vuoksi jaksais. Heräsin yöllä toispuoleiseen mahakipuun ja lämmöt oli noussut aamulla eli tavallaan tänään taitaa olla Dpo 0 :) Ainakin osu peiton heiluttelut kohdalleen. Toivottavasti tärppi käy! Nyt vaan kohti piinapäiviä :angelic:

Mulla oireilee kivuilla, päänsäryllä ja muilla jutuilla mut oon huomannut että ku plus tulee ovis siis niin menee vielä muutama päivä ennen kuin irtoaa eli ajoitus mennyt ihan käpyrälleen monesti. Nyt on sitten ihan jäätävät oireet ja näitä mun perus PMS juttuja paitsi että nyt on rankkaa.. kauhea miten nää hormonit vaikuttavat ihan kaikkeen. Huomaan et ovista ennen teen töitä ihan tosi tehokkaasti ja touhuan ja siivoan ja oviksen aikaan oon kivuissa ja sit väsy ja laiska. Itkettää myös tuolloin. Ja sit luteaalissa eka oon tosi väsy työntekijä mut nyt oon tehny duunii tehokkaasti ja touhuan muutenkin yllättävän paljon just siivoan mitä oviksen aikana. Ja sit oon huomannut et koira seuraa ku hai laivaa kun ovuloin eli on koko ajan kiinni ja änkää väliin kun halitaan.. kumma koira ku ei halua vauvaa taloon

Hienot vappuovikset! Ollaan yhdessä piinapäivillä sitten :smug: Talletteluiloa teidän vappuun :wink :smiley-angelic006

ON: Täälä on talleteltu nyt eilen ja toissapäivänä, katotaan vieläkö tänään varmuuden vuoksi jaksais. Heräsin yöllä toispuoleiseen mahakipuun ja lämmöt oli noussut aamulla eli tavallaan tänään taitaa olla Dpo 0 :) Ainakin osu peiton heiluttelut kohdalleen. Toivottavasti tärppi käy! Nyt vaan kohti piinapäiviä :angelic:
Mulla ollu monta päivää Al 36,4 herätessä ja sit noussut myöhemmin tonne 36,6 mut tänään heti aamusta oli 36,7 et hääh.. nojuu raju nousu ja dippi oli toissapäivänä...nyt vaan sormet ristissä et tärppi käy!

aloitin macan käytön kierron alussa jauheena, ensin 1tl ja siitä pikkuhiljaa nostin, kunnes huomasin että se pierettää :laughing001 pakkausselostetta tavasin uudestaan ja sehän sisältää laktoosia:laughing014 noh tilasin kapseleita, ajattelin että ne on aika vahvoja verrattuna jauheeseen niin söin vain joka toinen päivä yhden kapselin. Samalla tilasin myös vahvempia gelee royl kapseleita ja näitä otin siis vuoropäivinä. Vähän ummetusta silti:hilarious: Macassa suositellaan pitämään taukoa ja näin oon tehny. Enkä uskalla aloittaa uudestaan ennen kuin vuoto alkaa, tai jos se alkaa:rolleyes:
Muita macan käyttäjiä?:)

Pelkään että kuvittelen olevani raskaana, tuhru vuoto loppui, iho on kananlihalla mut silti välillä on hirvee hiki:hungover: kp 23 pitkä aika sunnuntaihin:woot:

Herranen aika täällä on tullut ovisplussia! Onpa ihana juttu.
Plussapuhuri kaikille! :Heartbigred

aloitin macan käytön kierron alussa jauheena, ensin 1tl ja siitä pikkuhiljaa nostin, kunnes huomasin että se pierettää :laughing001 pakkausselostetta tavasin uudestaan ja sehän sisältää laktoosia:laughing014 noh tilasin kapseleita, ajattelin että ne on aika vahvoja verrattuna jauheeseen niin söin vain joka toinen päivä yhden kapselin. Samalla tilasin myös vahvempia gelee royl kapseleita ja näitä otin siis vuoropäivinä. Vähän ummetusta silti:hilarious: Macassa suositellaan pitämään taukoa ja näin oon tehny. Enkä uskalla aloittaa uudestaan ennen kuin vuoto alkaa, tai jos se alkaa:rolleyes:
Muita macan käyttäjiä?:)

Pelkään että kuvittelen olevani raskaana, tuhru vuoto loppui, iho on kananlihalla mut silti välillä on hirvee hiki:hungover: kp 23 pitkä aika sunnuntaihin:woot:
Juu macatabletteja syön ku monesti masentaa. Syön kaksi kpl ja sit helokkiöljykspselit ja B-Complex mut toi maca on lähinnä et itse pysyn energisenä. Mun mielestä parempia kapseleina tai tablettina

Ihan outoa nauroin ku mun mieles kävi ajatus et nyt pitää kyl skarpata ku kerta ihan varmasti raskaana oon. Nojoojoo mä mitään raskaana ole mut viime kierrossa mä säikähdin et oon mut ei ollu tätä ihme tunnetta mikä välillä iskee.. joku mikä tuli tuulimunan kohdalla myös iso aavistus jo muutama päivä oletusta oviksesta.. mut nää on varmasti jotain muuta ku mies kommentoinut niin häröjä et mun mieli tekee tepposia. Eli se hehkuva näky ja edelleen kuulemma ja sit tuoksun kuulemma hyvältä ja eriltä ja kysyi että ovuloinko ku hänellä niin haluttaa. No ei ku vetelen näitä lugeja joka ilta alapäähän et se kai tekee jonku efektin. Outo mut ihan selvästi naama kiiltää ja silmät kiiluu ja on kuivat. Onko muilla vastaavia kokemuksia, miesten kommentteja tms?

Tein tänään tuollaisen hedelmällisyystestin aamulla mittaa fsh hormoonia tuon mukaan olisi alentumaa hedelmällisyydessä no mitä hormooni laborja on vuosien verralla otettu labrat ei ainakaan näytä samaa kuin tämä testi ja ainahan verikoe on luotettavin ja luotettavuus on varmaan vähän niin ja näin tälläisillä halppisliuskoilla kotitestareilla ainakin. Ohje oli 3kp ja 7-10kp toinen testi. Tuosta 3kp on ehkä se aika mennyt jos se vuoto mitä oli alkuviikosta oli menkat ja vuotohan tuli just siihem aikoihin, milloin kuukautisten ois pitänyt alkaa primolutejen lopettamisen jäljiltä. Aion tk ottaa yhteyttä ja kysyä onko ook ottaa kolmas kierto primoluteja jos jälleen näyttää pitkittyneeltä kierto vai pyhitetäänkö asia vielä ettei ole synnytyksestä pitkä aika. Synnytyksestä aikaa 1v1kk.

Liitteet

• IMG_20200430_130741.jpg
    IMG_20200430_130741.jpg
    14.9 KB · Katsottu: 158
Takaisin