Raskaaksi 2020

Mulla alkaa kohta taas maca ku koin et mieliala oli parempi mut nyt on energinen olo ja ihmettelen suuresti miten mun ADHD on näin nostanut päätään ylös ku pitkään aikaan en ole siitä oireillut. Nyt tuntuu ettei mikään suju ku siivoan koko ajan ja keksin lisää tekemistä enkä kykene keskittyä mihinkään.

Tää mun metallinen tuoksu ei katoa. Se jatkunut menkkojen jälkeen ovikseen ja loppu ja nyt sit taas jatkuu. Naama kiiltää edelleen ja sit hikoiluttaa ja kylmää. Perus oireita mitä tuloo joka kuukausi...

Zarar mä kyl oon täällä vielä pitkään varmasti mut hyvä et sait asioita eteenpäin..

Itellä hirmu harmitus just ku keho toimii jne mut ei kuitenkaan voi yrittää. Lääkäri ilmoitti et nyt mulla sen verran isosti oireita et laajat autoimmuunikokeet tehdään ja mietimme miten saada tää kehon tulehdus pois..

Elikkä eilen siis klo 16 ovistesti vahva +, sit pari tuntia siitä selkeesti haaleampi. Nyt vuorokausi jälkeen vahva +! Mitä ihmettä??? :nailbiting:

Onko siis kaksi ovulaatiota tai raskaus? Raskauteen en jotenkin usko, ei haamut vahvistu ollenkaan

Voiko olla laimeampi pissa sillon haaleessa? Mulla oli pari päivää tumma viiva, nyt aavistuksen haaleampi, ainakin hitaammin tummenee. Eli dpo1 nyt.

Voiko olla laimeampi pissa sillon haaleessa? Mulla oli pari päivää tumma viiva, nyt aavistuksen haaleampi, ainakin hitaammin tummenee. Eli dpo1 nyt.
Kyllä voi olla ettäoli haaleampi pissa. Ei kai se auta kun peittoa heilutella tänäänkin, ei vaan kumpikaan enää jaksais, ovis on varmaan nyt juuri :jimlad:

Kiitos:oops:
Jätin pillerit pois 9/19 joten taitaa olla 8yk menossa:confused004 alotin tässä kierrossa macan ja vahvemmat royl geleet:rolleyes: endon takia joka yritys kuukausi lisää on yhtä tuskaa:shifty: onneks tää oma gyne on hyvä, ainut vaan että hän itse on sairas ja sen takia todella vähän töissä:eek:
Ja todellakin on vuoristorata, menkkojen jälkeen ylös, muutama kieppi oviksen aikaan ja ku menkat alkaa niin alas syöksy:hungover::hilarious: ihan sairasta, välillä tälle osaa nauraa mut välillä tuntuu että koko maailma romahtaa:confused2

Tiedän että se 8kk on pitkä aika odottaa eikä se lohduta yhtään että vuosikin on normaali aika yrittää :sad001 oliko sulla e pillerit vai minipillerit? Mulla ainakin e pillereistä keho palautui tosi paljon hitaammin mitä minipillereistä. Esikoista yritettiin vähän yli vuosi kun lopetin e pillerit ja nyt uuden miehen kaa minipillereiden jälkeen tähän keskenmenneeseen meni "vain" 6kk mikä tuntui silti pitkältä. Ja tuo on kyllä niin totta, aina oviksen aikoihin on niin positiivinen mutta sitä on kyllä vaikea ylläpitää sit menkkojen alkaessa :mad:

Kyllä voi olla ettäoli haaleampi pissa. Ei kai se auta kun peittoa heilutella tänäänkin, ei vaan kumpikaan enää jaksais, ovis on varmaan nyt juuri :jimlad:

En mäkää jaksais :hilarious: oiskohan Sul nyt dpo0?

En mäkää jaksais :hilarious: oiskohan Sul nyt dpo0?
Joo nyt vois olla dpo0. Joo tosiaan, tämä on vähän noloa, mutta tänään meillä oli akti päällä ja sain hirveän naurukohtauksen, siksi koska tämä homma on mennyt niin suorittamiseksi ja ovulaation kyttäilyksi. Se sessio loppu siihen, ei ole ikinäkyllä noin käynyt, mutta onhan tämä väsyttävää hommaa, silloin kun se on pakotettua, ei aina innosta :grin kaikenlisäksi luulin jo viikko sitten oli ovis niin silloinkin tuli jo touhuiltua ihan tarpeeksi, :hilarious:

Mites teillä muilla, kuinka innokkaita testaajamiehiä siellä on? Mulla täällä sellainen mies, joka olis tekemässä r-testiä viimeistään kolme päivää ennen menkkojen alkua. Mua ei just nyt nappais yhtään testata, niin sellainen olo et menkat alkaa odotetusti to-pe. Kaikki oireet (jos niitä oli)kadonneet ja tilalla menkkoja edeltävä kuivuus, finnit ja ketutus :confused:

Yhdessä vai kahdessa kierrossa jaksoin tikuttaa ovista, kun mies oli niistä niin innoissaan tyyliin "mitä tää tarkottaa" onks tää nyt hyvä vai huono" eli raskaustestit riittää meille:hilarious: Ja niissäkin on tarpeeks:grin Toki12,5v oltu yhdessä, et ihan huumorilla otan tän miehen innokkuuden ja jos se olis _ VÄHÄN_ maltillisempaa, olishan se aika suloista:Heartpink

Mulla alkaa kohta taas maca ku koin et mieliala oli parempi mut nyt on energinen olo ja ihmettelen suuresti miten mun ADHD on näin nostanut päätään ylös ku pitkään aikaan en ole siitä oireillut. Nyt tuntuu ettei mikään suju ku siivoan koko ajan ja keksin lisää tekemistä enkä kykene keskittyä mihinkään.

Tää mun metallinen tuoksu ei katoa. Se jatkunut menkkojen jälkeen ovikseen ja loppu ja nyt sit taas jatkuu. Naama kiiltää edelleen ja sit hikoiluttaa ja kylmää. Perus oireita mitä tuloo joka kuukausi...

Zarar mä kyl oon täällä vielä pitkään varmasti mut hyvä et sait asioita eteenpäin..

Itellä hirmu harmitus just ku keho toimii jne mut ei kuitenkaan voi yrittää. Lääkäri ilmoitti et nyt mulla sen verran isosti oireita et laajat autoimmuunikokeet tehdään ja mietimme miten saada tää kehon tulehdus pois..

Tsemppiä sullekin kokeisiin ja tulehduksen lievitykseen :angelic: :smiley-angelic003

On nää autoimmuunisairaudet kyllä tosi haastavia välillä. Kun pitää lääkitystä vääntää, et tulehdus poistuu ja oireet laantuu, eikä useinkaan tk voi ottaa mitään kantaa mihinkään sairauteen liittyvään, sit on ne lääkkeiden sivarit ja kauhea ränkläys niissä + siinä mitä voi käyttää, jos tulee raskaaksi ja jos pahenee tai ei pahene ja miten vaikuttaa mihinkin :sour: :smiley-angry003
Mut mä toivon kovasti et löytyis hoitotasapaino, nyt itteäni helpottaa älyttömästi, kun mä tiedän, mistä tää oireilu johtuu ja miten paljon se vaikuttaa elämään ylipäätänsä ja jaksamiseen yms. asioihin. Sillä jos mä turpoan kesken päivän esim. Koulussa kesken esitelmän, niin kyllä se esitelmä siihen paikkaan vaan jää ja mä oon ea pisteellä, töistä puhumattakaan :facepalm:
Tai jos joku vaikea kohtaus yllättää aamulla, voi olla, etten kykene 12h yhtään mihinkään muuhun kun makaamaan ja juoksemaan vessan ja sängyn väliä. Seuraavana päivänäkin makaan lisää sohvalla, joka paikka kipeänä pystymättä tekemään mitään. Että tää on se, mikä pitää saada pysäytettyä ennen raskautta ja pakostihan sitä miettii, kun kehossa on näitä autoimmuunivälitteisiä ongelmia, miten se vaikuttaa ylipäänsä raskauteen tai raskaana pysymiseen :sad001
Eipä oo ihme, että mieli oirehtii näissä tilanteissa :bag: Nyt mä hoitelen itseäni kaikin keinoin kuntoon, kyllä mä vielä joku päivä sen verran paranen, että kaikki järjestyy, tavallaan :happy:

Tänne kurvasi täti kylään, joten kp1 ja taas sai todeta, että kyllä mieli vaan tekee tepposet helposti ja kun sä toivot, että olisit raskaana, niin oireet saa kyllä kuvittelemalla helposti aikaan.:banghead: Samalla saimme heittää toiveet vauvasta vuodelle 2020.

Kysymys greippimehusta. Mihin aikaan kiertoa sitä olis hyvä juoda vai läpi kierron?:anyone

Tiedän että se 8kk on pitkä aika odottaa eikä se lohduta yhtään että vuosikin on normaali aika yrittää :sad001 oliko sulla e pillerit vai minipillerit? Mulla ainakin e pillereistä keho palautui tosi paljon hitaammin mitä minipillereistä. Esikoista yritettiin vähän yli vuosi kun lopetin e pillerit ja nyt uuden miehen kaa minipillereiden jälkeen tähän keskenmenneeseen meni "vain" 6kk mikä tuntui silti pitkältä. Ja tuo on kyllä niin totta, aina oviksen aikoihin on niin positiivinen mutta sitä on kyllä vaikea ylläpitää sit menkkojen alkaessa :mad:

Minipillerit, kuukautiset piti käynnistää tammikuussa ja söin 3kk terolutti kuurin.. nyt luomu kierto, saa nähdä miten käy mut en jaksa toivoa enkä seurata kropan joka oiretta kun se vie niin paljon voimia.. jospa nyt pääsisi sinne omalle gynelle:smiley-angelic001 tuntuu ettei muut lääkärit ota tosissaan. Kävin joskus isomman kaupungin gynellä, se oli niin vähättelevä kokemus et vieläkin tuntuu pahalta, se naistohtori oli sitä mieltä ettei endo vaikuta lapsen tekoon:smiley-angry007 mistähän sekin oli sen lääkäri tittelinsä saanut :finger:

Minipillerit, kuukautiset piti käynnistää tammikuussa ja söin 3kk terolutti kuurin.. nyt luomu kierto, saa nähdä miten käy mut en jaksa toivoa enkä seurata kropan joka oiretta kun se vie niin paljon voimia.. jospa nyt pääsisi sinne omalle gynelle:smiley-angelic001 tuntuu ettei muut lääkärit ota tosissaan. Kävin joskus isomman kaupungin gynellä, se oli niin vähättelevä kokemus et vieläkin tuntuu pahalta, se naistohtori oli sitä mieltä ettei endo vaikuta lapsen tekoon:smiley-angry007 mistähän sekin oli sen lääkäri tittelinsä saanut :finger:

Mä olin kans just gynellä kuka piti mua ihan tyhmänä.. Huokaili mun kysymyksiin ja ei ollu kyllä yhtään asiakaspalvelija. Eipä tarvi enään sille mennä :sour:
Toivotaan että kierto nyt lähtis tasottuun:3some

Mites teillä muilla, kuinka innokkaita testaajamiehiä siellä on? Mulla täällä sellainen mies, joka olis tekemässä r-testiä viimeistään kolme päivää ennen menkkojen alkua. Mua ei just nyt nappais yhtään testata, niin sellainen olo et menkat alkaa odotetusti to-pe. Kaikki oireet (jos niitä oli)kadonneet ja tilalla menkkoja edeltävä kuivuus, finnit ja ketutus :confused:

Yhdessä vai kahdessa kierrossa jaksoin tikuttaa ovista, kun mies oli niistä niin innoissaan tyyliin "mitä tää tarkottaa" onks tää nyt hyvä vai huono" eli raskaustestit riittää meille:hilarious: Ja niissäkin on tarpeeks:grin Toki12,5v oltu yhdessä, et ihan huumorilla otan tän miehen innokkuuden ja jos se olis _ VÄHÄN_ maltillisempaa, olishan se aika suloista:Heartpink
Mun mies ei ole mitenkään kovin malttamaton testien kanssa. Aina se kannustaa mua malttaan mieleni, että testissä voisi jotain näkyä. Viivankin pitää olla jo kunnon haamu, että se näkee jotain. :) Alussa toivoin, että mies ois innokkaampi, mutta nyt on ihan hyvä että joku hillitsee testausintoa.

mä pidän miehen ihan tarkoituksella pois näistä testi- ja muista kuvioista, ettei se kyllästy tai vaihtoehtoisesti intoudu, vaan saan olla ihan rauhassa asian kanssa :hilarious: sama kuvio oli jo ekaa raskautta suunnitellessa. mies siis tietää kutakuinkin millon menkat on ja ehkä haluista huomaa ovulaation lähenemisen, mutta muuten saan olla ihan itsekseni näiden jännitysten ja mahdollisten testausten odotusten kanssa. tykkään siitä juuri näin, pelkään että lähtis omakin homma ihan lapasesta jos olis vielä toinen vieressä puuttumassa asiaan :grin viimeksi kerroin "oudoista" oireista silloin kun menkkojen olis pitänyt alkaa ja pari päivää odottelin testin tekoa, se oli ainoa vaihe kun mies oli kunnolla kärryillä mitä mun kropassa tapahtuu :cat:

Taas jotain olematonta ihme vaalenapunaista vuotoa tuli. Onkohan munasolulla ongelmia irrota ja tää on anovulaarinen kierto, kun siinähän voi mun tietääkseni tulla välivuotoja... :bored: DPO on vähän epäselvä, mutta katotaan tuleeko menkat.

Menkkojen pitäis alkaa flon mukaan perjantaina. Eilen hätsynpikaan illalla tiristin pissaa just ja just sen verran et sai Ovis tikun kastettua. Eipä siitä varmaan mitään voi päätellä mutta päätin etten tuhlaa raskaustestejä ennenkun menkat on myöhässä.

Täytyypä taas todeta että on ollut outo kierto, mutta eipä se ihmetytä kun vasta kierto 2 keskenmenon jälkeen..

Liitteet

• IMG_20200421_214929.jpg
    IMG_20200421_214929.jpg
    24.7 KB · Katsottu: 207
Meillä kans pidän testaukset itselläni. Miehellä ei oo mitään hajuakaan testien määrästä :hilarious: Ja hyvä niin. Se riittää, että kerron sille onko negatiivinen tai positiivinen ja positiiviseenki uskoo vaan, kun näkee sen digitaalisen testin näytöllä tavallaan "mustaa valkosella" :hilarious: Viimeksi usko sen digitestin mutta oli skeptinen ihan ultraan asti, sen jälkeen vasta uskalsi innostua vauvasta. Ikuinen pessimisti :rolleyes:

Taas jotain olematonta ihme vaalenapunaista vuotoa tuli. Onkohan munasolulla ongelmia irrota ja tää on anovulaarinen kierto, kun siinähän voi mun tietääkseni tulla välivuotoja... :bored: DPO on vähän epäselvä, mutta katotaan tuleeko menkat.

Ootko tehny ovistestejä? Mietin aina et jos munasolu ei irtoo niin onko Ovis tikku positiivinen kokoajan..

Meillä kans pidän testaukset itselläni. Miehellä ei oo mitään hajuakaan testien määrästä :hilarious: Ja hyvä niin. Se riittää, että kerron sille onko negatiivinen tai positiivinen ja positiiviseenki uskoo vaan, kun näkee sen digitaalisen testin näytöllä tavallaan "mustaa valkosella" :hilarious: Viimeksi usko sen digitestin mutta oli skeptinen ihan ultraan asti, sen jälkeen vasta uskalsi innostua vauvasta. Ikuinen pessimisti :rolleyes:

Meillä ennen keskenmenoo oli ns lämpimämmät välit miehen kaa. Se pysy ihan täysin kärryillä mun kehon toiminnasta, menkoista ym. Keskenmeno oli aika kova Paukku meidän suhteelle, varsinkin kun miehen sisko kans heti ilmoitti olevansa raskaana päin pläsiä eikä mies ymmärtänyt yhtään mun tunteiden kirjoa. Nyt oon vaan sanonut että en aijo testata ennenkun menkat on myöhässä ja tietää kyllä jos maha on kipee tms. Kerroin kyllä Ovis plussasta sille tässä kierrossa mut se oli poikkeus kun sain digin hymyileen :bookworm:

Mies haluaa tietää aina ovistesti ja mä kerron. Jos oplussaa niin tiedetään pitää housut jalassa..

Olisi kyllä tuollainen pikkuinen tummahipiäinen pikkuinen ihanan suloinen (mies tosi tumma ihan näiden tasolla) mut ei vielä

Hirveä kurkkukipu ja nuha. Mä inhoan tätä. Tää on nyt jolla ikäisellä kierrolla tullut ton oviksen jälkeen ja sit kestää jonku 4 päivää. Oon ihan ääni pois täällä ja vaikea hengittää.

Raskaustestin tein viime kierrossa ku oliki tyyliin ovis just ollu ku olin sekasin kierrossa mut muuten en tee raskaustesti jos ei oo menkat jääneet pois tms

Ootko tehny ovistestejä? Mietin aina et jos munasolu ei irtoo niin onko Ovis tikku positiivinen kokoajan..
Ei kai. Ei mulla eroa sillee. Toki se pidempää selvästi tummempaa näyttää mut niin voi olla myös anovulatorisis ja ovulatorisessa myös et näyttää pitkään plus ja sahaa. Sit ku menkat lähestyy niin mul tummuu taas

Takaisin