Huhtikuun höpötykset

BabyMama, mulla on lähes identtinen tilanne :hilarious: Täällä kärsimättömänä dpo 12, eka haamu tuli testiin dpo 9 ja siitä eteenpäin kivasti vahvistunut. Kiertopäivissä nyt kp 27/28. Nyt vaan pitäisi malttaa odottaa muutamia päiviä, ennen kuin innostuisi ihan liikaa, jotta sen kemiallisen mahdollisuuden saisi edes suljettua pois... Meillä myös takana 12+0 todettu kkm viime syyskuun lopusta, joten sekin historia valitettavan sama sun kanssa :Heartred

Sen verran kyllä menin ja innostuin, että varasin jo varhaisultraan ajan rv 7+5. Saahan sen sit peruttua jos sille ei olekaan tarvetta...

Toivotaan, että päästään molemmat tänne joulukuisiin kunnolla mukaan, ja kaikki sujuisi hyvin!!! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001
 
BabyMama, mulla on lähes identtinen tilanne :hilarious: Täällä kärsimättömänä dpo 12, eka haamu tuli testiin dpo 9 ja siitä eteenpäin kivasti vahvistunut. Kiertopäivissä nyt kp 27/28. Nyt vaan pitäisi malttaa odottaa muutamia päiviä, ennen kuin innostuisi ihan liikaa, jotta sen kemiallisen mahdollisuuden saisi edes suljettua pois... Meillä myös takana 12+0 todettu kkm viime syyskuun lopusta, joten sekin historia valitettavan sama sun kanssa :Heartred

Sen verran kyllä menin ja innostuin, että varasin jo varhaisultraan ajan rv 7+5. Saahan sen sit peruttua jos sille ei olekaan tarvetta...

Toivotaan, että päästään molemmat tänne joulukuisiin kunnolla mukaan, ja kaikki sujuisi hyvin!!! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Oih, ihan hämmentävän samanlainen tilanne! :D
Toivottavasti sulla myös menee kaikki hyvin! :Heartpink

Itse ajattelin että viikko kuukautisten alkamispäivästä, eli viikon päästä maanantaina, varaan varhaisultran. Soittelen neuvolaan samana päivänä ja ajattelin kysyä mielipidettä milloin aikaisintaan voi varata. Tällä kertaa koitan varata ajan niin aikaisin kuin mahdollista, jostain syystä sen sykkeen näkemisen menetys on ollut raastavinta syksyisessä menetyksessä.
 
Ootteko te muissa ryhmissä esim facebookissa tai muissa? Mä en itse omista kyseistä sos mediaa ja haluan suojella tietynlaista yksityisyyttä.

Tästä raskaudesta en ole. Mutta jos tästä porukasta tulee facebookiin ryhmä (mitä toivon, koska se on omakohtaisesti kätevämpi) niin liityn tottakai. Esikoisesta meidän mammaryhmä on edelleen kasassa (jyvät erottunut akanoista) ja edelleen päivittäin jaetaan kuulumiset, ilot, surut, rakkaudet ja erot. Ollaan nähty toisiamme pikkujouluissa, saunailloissa ym. Aivan ihana ryhmä, jota ilman en osaisi kuvitella olevani.
 
Mulla on tullut pari kertaa veristä vuotoa. Neuvola täti sanoi että voi olla ihan normaalia alussa että turha huolestua. Silti huolettaa :sad001

Testi on edelleen positiivinen.

Toivotaan todella että on harmitonta, mutta ymmärrän täysin että huolettaa.
Mun yhdella tutulla vuosi puoli vuotta aina silloin tällöin ja ihan terve lapsi syntyi ajallaan.
 
Toivotaan, että mamwalla harmitonta alkuraskauden vuotelua vain!

Ootteko muuten jo kertoneet jollekin raskaudesta? Mulla muutama läheistä kaveria tietää, muille ei oo tarkoitus kertoa ennen nt-ultraa.

Kerroin eräälle ystävälle, jonka kanssa on ollut vauvakuumeilu ja yritys samaan aikaan käynnissä. Ekasta keskenmenoon johtaneesta raskaudesta kerroin lisäksi raskaana olevalle kaverille (vauvoille olisi tullut noin 5kk ikäeroa), esikoisen mammaryhmälle, toiselle kaverille (piti mennä viinijuhliin mutta oli pakko kertoa miksi en voi juoda) ja mun siskolle.
Tämän kyllä pidän visusti omana ja puolison tietona ennen kuin vähintään varhaisultrassa on kaikki hyvin. Ehkä odotetaan jopa siihen np-ultraan.
 
:hello Täällä olisi toiveena päästä teidän joukkoonne!
Tällä hetkellä kp 23/25 ja ensimmäinen plussa tuli 20/25. Vielä pitäisi malttaa odottaa muutamia päiviä/viikko että kemiallisen sais suljettua pois. Jos ei alku viikosta ala kuukautiset niin LA on 20. tai 21.12. laskureiden mukaan. Malttamattomana olen tietenkin joka päivä nyt testaillut ja ainakin näiden mukaan hyvältä näyttää, ei ole enää haamuja vaan ihan oikeita viivoja. :rolleyes:
Takana meillä on kkm viime marraskuulta, todettiin 11+6 joten kovin kovin varovainen on, vaikka kaikki tuntuu niin erilaiselta siihen verrattuna (voi olla myös toiveajattelua!). Ensimmäisen testinkin tein vain, koska tuli niin vahva tunne että olen raskaana. Aiemmin en ole tehnyt testejä ellei ole kuukautiset olleet jostain syystä myöhässä. Ja tässä vaiheessa meillä ei olla kerrottu kenellekkään, koska ei ihan vielä uskalla edes tunnustaa raskautta itsellekään!
mahtavaa Babymama, toivotaan vahvistumista niin pääset joukkoon :Heartred
 
Toivotaan, että mamwalla harmitonta alkuraskauden vuotelua vain!

Ootteko muuten jo kertoneet jollekin raskaudesta? Mulla muutama läheistä kaveria tietää, muille ei oo tarkoitus kertoa ennen nt-ultraa.
jätetään kertomiset muille ku läheisimmille Npultran jälkeen. varmaan tulee varhaisultran jälkeen kerrottua parille lähimmäiselle,
mutta nyt ei hätiköidä. km tuli huudeltua pitkin kyliä. nää viikot vaan niin matelee!
 
Meiän 4,5v esikoinen on ruvennut puhumaan että äidin masussa on vauva. Kiva siinä olla, että höpöhöpö, mutta ei kyllä ajateltu vauvasta kertoa lapsille välttämättä vielä edes silloin kun kerrotaan muulle lähipiirille, odotellaan varmaan ainakin lähemmäksi puolta väliä ennen kuin kerrotaan.

Onko muilla keillä jo lapsia entuudestaan, tulossa millaisia ikäeroja? Meillä tulisi vähän reilu 5v ja 3v ikäerot.
 
Meiän 4,5v esikoinen on ruvennut puhumaan että äidin masussa on vauva. Kiva siinä olla, että höpöhöpö, mutta ei kyllä ajateltu vauvasta kertoa lapsille välttämättä vielä edes silloin kun kerrotaan muulle lähipiirille, odotellaan varmaan ainakin lähemmäksi puolta väliä ennen kuin kerrotaan.

Onko muilla keillä jo lapsia entuudestaan, tulossa millaisia ikäeroja? Meillä tulisi vähän reilu 5v ja 3v ikäerot.
Hassu juttu, meillä nimittäin on viimeiset muutamat kuukaudet puhuttu melko paljon vauvoista. Etenkin kuopus kovasti toivoo vauvaa, jolle voisi nostaa tippuneen tutin lattialta. Vauva saisi myös kuulemma tulla leikkimään hänen huoneeseensa :grin Lapset juuri täyttäneet 6 ja 3. Odotan kyllä malttamattomana, että saadaan uutiset kerrottua lapsille! Toivottavasti päästään niin pitkälle :)
 
Meiän 4,5v esikoinen on ruvennut puhumaan että äidin masussa on vauva. Kiva siinä olla, että höpöhöpö, mutta ei kyllä ajateltu vauvasta kertoa lapsille välttämättä vielä edes silloin kun kerrotaan muulle lähipiirille, odotellaan varmaan ainakin lähemmäksi puolta väliä ennen kuin kerrotaan.

Onko muilla keillä jo lapsia entuudestaan, tulossa millaisia ikäeroja? Meillä tulisi vähän reilu 5v ja 3v ikäerot.

Meidänkin eka ja toistaiseksi ainut on kovasti puhunut vauvasta ja toivoi pikkuveljeä. Vaikutti varmaan että hänen parhaalle kaverille syntyi pikkusisko. Jos kaikki menee tällä kertaa hyvin, ikäeroa tulee pikkasen vajaa viisi vuotta :/
 
ruvennut kyllä vähän jo mietityttämään kuinka mustis tuosta äitin tytöstä tulee vauvan saavuttua.. alanko jo kertomaan vauvasta kun siirrytään toiselle kalmannekselle? pehmentääkö kolahdusta jo noin pitkä alustus vai vasta lähempänä 3/3 siirtymistä.. tyttö on ihan kiinni minussa ja ollaan oltu erittäin tiivis paketti kohta 2v. saa nähdä tuleeko hänestä kunnon riehuja kun pikkusisarus saapuu, huh. ehkä vielä hetken sysään tämän ajatuksen sivuun.
 
Mä odotan sitä että saan kertoa joskus tulevaisuudessa sisarteni lapsille. Vähän isommat tytöt ja pienemmät pojat kyseessä, ja vauvat on in ! Ja täytyy olla näitä haaveita itelläkin:notworthy
 
Mun esikoinen oli aikalailla 3v kun toinen lapseni syntyi maailmaan ja tytöstä tuli todella mustasukkainen koska jouduin huomioimaan vauvaa paljon. Tyttö hakkasi vauvaa ja mua ja sai raivokohtauksia.. Onneksi se kyllä helpotti ajan kanssa mutta oli se aika kamalaa. :arghh:

Kolmannen lapsen kohdalla en usko että tulee tälläistä kun muut lapset on jo sen verran isoja :angelic:
hui! joo, olen näistä kuullut. täytyy toivoa ettei mee rajuks. täytyy vaan yrittää antaa huomiota taaperollekin (toki se ei aina riitä)

kauan teillä tommosta pahaa vaihetta kesti? onko antaa jtn vinkkejä miten toimia ennen vauvaa ja joulukuun jälkeen?
 
Kävin tänään toisessa hcg-mittauksessa (edellinen viikko sitten). Lääkäri soittaa torstaina tulokset. Jännittää. On kyllä niin vellova ja väsynyt olo, että luottavaisin mielin olen.
 
Mä kans jännitän että miten esikoinen ottaa vauvan vastaan. On kovin innoissaan kyllä vauvoista ja ne on hänen mielestään todella söpöjä, mutta sittenkun hän tajuaa, että se vauva tulee jäämään meille ihan pysyvästi, ni en tiedä miten käy :joyful: toivon kyllä että tämä pahin uhma helpottaisi siihen mennessä! :hilarious:
 
Mun isommilla lapsilla on reilu kaks vuotta ikäeroa eikä isompi ollut mustasukkainen. Toki mä jouduin olee töissä välissä niin ei oltu niin tiiviisti yhessä enää. Ainahan se on myös lapsen luonteesta kiinni.

Mä jännitän miten isommat lapset ottaa vauvan vastaan, kun ne on jo sen verran isoja et ei varmaan enää kuvittele äitinsä lisääntyvän :hilarious: ei olla siis kerrottu vielä kenellekään, pidetään jonkin aikaa vielä meijän salaisuutena :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Meille tulee melko tarkkaan 3 vuotta ikäeroa. En usko, että meidän tyttö vielä ihan ymmärtää raskautta, mutta kyllä hänelle kerromme varmaan ennemmin kuin myöhemmin, ehkä kuitenkin vasta ekan kolmannen lopussa. Oma äitini kertoi, että itse olin mahdottoman utelias, kun äiti odotti siskoa. Halusin kuulemma tietää KAIKEN. :) Olin silloin vähän vajaa 4v.
 
Mä en kuulu faceen tai mihinkään muuhunkaan juttuun.

Meillä olisi tulossa toinen ja esikko on sen verran iso 11-vuotias, hän ymmärtää jo nyt kaiken joten kerroimme hänelle raskaudesta ja oli sen jo arvannutkin kun pakosta oli testi paketin nähnyt.
Eli ekalle ja tokalle tulee ikäeroa 12 vuotta.

Täällä oksennettin jokin aika kadulle, kerta se on ensimmäinen perjantaina oksu tuli metsässä monien silmäparin alla

Täällä tänään 6+3 lukemalla.
 
  • Tykkään
Reaktiot: SP
Takaisin
Top