Helmikuun jutut

Täällä nukutaan huonosti lähes joka yö ku meillä on alkanut täällä ihme yöralli. Molemmat lapset lähes joka yö tulevat viereen ja pienempi alkanut heräilee ihan älyttömän aikaisin. Tämän väsymyksen kanssa ei kovin ihana homma :dead:
 
Joka yö joudun nousemaan vessaan, yleensä vähän yhden jälkeen. Yleensä saan suht hyvin unta sen jälkeen mutta viime yönä meni pitkään ennen kun sai unta ja nukuin huonosti. Myrskysi kovaa, lieneekö vaikuttanut.
 
Mä valvon joka yö 2-4 tuntia. On vissiin paras mennä aina nukkumaan seittemältä, niin ehtii vielä nukkumaan ennen töitä muutaman tunnin... rasittavaa.
 
Onkohan tuo aamuyön valvominen hormonaalista... mulla osuu vessabreikki kahden ja kolmen väliin ja pahimmillaan en nuku enää ennen 5:20 herätystä. Huomasin, että pieni välipala auttaa uneen pääsyä muttei aina. Viikonloppuna oli ihanaa kun tiesi, että voi valvoa ja nukkua sit kun nukuttaa. Löysin myös äänikirjan jonka aihe ei ole unettava mutta lukijan ääni :happy: ja vaikkei sillä sais unta niin tuleepa kuunneltua ennemmin kun pyörittyä sängyssä.
 
Jännittää ja ahistaa torstain ultra ihan sikana! Joteki vaa sellanen tunne ettei kaikki oo hyvin :sad001 Mies ei pääse mukaan ku jää vahtimaan esikoista.
Ens viikon tiistaina on eka sokerirasitus ja ottavat samalla muut verikokeet. Tai jos saan uuen paperilähetteen niihi verikokeisii, esikoine oli käyttäny edellistä piirrustuspaperina :woot:
 
Mua jännittää myös ja ärsyttää kun vielä pitää 2vk odotella :nailbiting::arghh:
Oon niin malttamaton kaikessa.
Kuuntelin tänään sykkeitä. Lukuja vilahtaa ruudulla ja kuuluu kohdun kohinaa, mutta ei vielä kunnon sydänääniä. Miten muilla?
Mulla siis tänään 10+0.
 
Vieläkin jaksaa ihmetyttää tää hiljaisuus täällä ja salaisella puolella :wideyed: En ehdi täällä kyllä itsekään säännöllisesti käydä kun nuo kaksi lasta vie päivästä isoimman osan ja illat oon ottanut rennosti sarjojen parissa :grin
 
Vieläkin jaksaa ihmetyttää tää hiljaisuus täällä ja salaisella puolella :wideyed: En ehdi täällä kyllä itsekään säännöllisesti käydä kun nuo kaksi lasta vie päivästä isoimman osan ja illat oon ottanut rennosti sarjojen parissa :grin

Sama on yllättänyt minut. Useamman kerran olen käynyt täällä kurkkaamassa ja mitään uutta ei ole tapahtunut. :confused: Onkohan meitä jotenkin vähemmän kuin muissa ryhmissä vai eikö tänne vaan ole porukka löytänyt?
 
Mua jännittää myös ja ärsyttää kun vielä pitää 2vk odotella :nailbiting::arghh:
Oon niin malttamaton kaikessa.
Kuuntelin tänään sykkeitä. Lukuja vilahtaa ruudulla ja kuuluu kohdun kohinaa, mutta ei vielä kunnon sydänääniä. Miten muilla?
Mulla siis tänään 10+0.

Hah, hyvä että muitakin malttamattomia on kuin minä. :grin Mun pitää odottaa vielä kaksi viikkoa edes ensimmäistä neuvolaa, kun se osuu vasta 10+1. Sen jälkeen lähtee lähete vasta nt ultraan ja pelkästään itse ajan saamiseen jo menee viikko tai pari, kun ilmoittivat ainakin viimeksi ajan ihan vain etanapostilla. Ultraan olisi siis varmaan vielä 5-6 viikkoa. Huh, miten mä maltan odottaa. o_O
 
Minä ainakin seuraan keskusteluja lähes päivittäin . Enemmän voisin toki osallistua keskusteluihin. Tuntuu vielä niin jännältä ja odottavalta, että ehkä sitä on vielä itsekin 'piilossa'.

Ens viikolla verikoe ja sitten nt ultra pitäisi varata (en onnistu Maisan kautta varaamaan?). Luulen että ultran jälkeen uskaltaa iloita - vielä ei olla kenellekään kerrottu uutisia ☺️
 
Mulla kans niin yö kohtasta valvoskelu, välillä riittää useammaksi tunniksi unta ja välillä sit heräilee 2-3h välein... Iltapäivisin oahimmat hetket ku tulee töistä, aivan veto veks ja haluisin vaan nukkua närästys jatkuu, mutta nytkun kyyristyy esim.solmimaan kengännauhoja tulee niin etova olo et huhuh.
Rv 10+3 ja nt - ultralle sain just ajan 26.2.

Painokin on jo tähän mennessä noussut muutaman kilon, mitäköhän tästä tulee...
 
Mulla ainakin vaikuttaa kirjoittamiseen se, että vielä on vähän varovainen olo. Tai jotenkin kun on eka kolmannes vasta menossa niin sitä miettii, että entä jos se menee kesken, niin ei ehkä uskalla fiilistellä sitä täällä vielä niin paljon.
 
Mitähän kaikkea...kolmisen viikkoa sitten alkoi töissä kivistää alavatsaan ja illalla se oli jo sellaista että kävin päivystyksessä. Vuotoa ei ollut ollut, mutta kipu paikallistui kohdun seudulle. Hirveä hätä tietysti itsellä. Kyseessä oli perjantai-ilta. Päivystyksen lääkäri (aluesairaala) soitti isommalle kirkolle keskussairaalaan konsultoidakseen gyneä. Sain ohjeeksi hakeutua lauantaiaamuna keskussairaalaan.
Menin ja minut ohjattiin synnärille gynen konsultaatioon. Siellä ultrattiin ja todettiin ihmisen alulla näyttävän olevan hyvin ja kohtu ei ole se joka aristaa.
Useita päiviä lääkärit (gyne ja kirurgi) vatuloi kun olivat eri mieltä, että miten tutkitaan ja mitä tutkitaan. Tässä vaiheessa epäilynä umppari tai divertikkuliitti. Tiistaina sitten (4. sairaalapäivä) tehtiin vihdoin magneetti jolla diagnoosi saatiin tehtyä. Divertikkuliittihan se oli. Kotiuduin samana päivänä vielä sairaalassa 4 pvä suoneen saadun antibiootin lisäksi 10pvä suun kautta antibioottikuurin kanssa.

Mutta kylläpä säikäytti! Tästä jäänyt sellainen epävarma olo eikä ole oikein osannut nauttia raskaudesta. Ehkä nt-ultra antaa rauhaa.

Muutoin olo on ollut yllättävän ok. Väsy ei ole enää ihan niin mahdoton eikä pinnakaan niin kireällä. Pahanolon aallot jotka johtavat oksentamisen ovat kyllä lisääntyneet ja tulevat ihan puskista.
 
Minä käyn usein päivän aikana lueskelemassa juttuja, mutta kun ei ole "mitään uutta" kerrottavaa niin kehtaa mitään kirjoitella... :smiley-bounce013
Ja vähän toki varovaisin mielin tässä ollaan, kun maanantaina vasta varhaisultra. Mutta kovasti kyllä oireita on, että toivon mukaan siellö kaikki on ok:happy7
 
Minullakin vasta tiistaina varhaisultra. Sitä on kyllä odotettu kuin kuuta nousevaa. Ajattelin ottaa sen vapaaksi töistä kokonaan että kävi miten kävi, saan sitten loppupäivän olla kotona. Muuten pitäisi mennä takaisin töihin koska aika aamulla.
 
Nt-ultrassa käyty ja yksi sikiö löytyi. :Heartpink Niskaturvotus oli 0,9 eli sen suhteen ei huolta. Verikokeita odotellessa.
Jumppaili kovasti ja potki jaloillaan. Istukka on ilmeisesti edessä, jännä nähä millon rupee liikkeitä tuntemaa.
 
Meillä on nt-ultra varattuna vasta 5.3. Tuntuu että siihen on ikuisuus...
 
Meillä on nt-ultra varattuna vasta 5.3. Tuntuu että siihen on ikuisuus...
Mulla 6.3 ja oon jo VIIKON odottanut. Hitsi tää viikko menikin nopeesti. Narisin siskolle että vielä 3vk odotusta niin se sano et oota vaan, et huomaakaan niin oot synnärillä. Noh, kyllä se vaan tuntuu pitkälle tää odottavan aika.
 
Takaisin
Top