Raskaaksi 2019

Mulla ei oo ollu ikinä muuta ehkäisyä kuin kondomi ja seksi on tullut kuvioihin vasta 20 -vuotiaana. Ja kolme lastakin on siunaantunut niin ei ole ollut tarvetta mennäkään. Onhan papat kuitenkin otettu useamman kerran.

Hyviä uutisia: miehen syöpätautilääkäri soitti ja sanoi, että aivoissa ollut 1,5 cm juttu on pienentynyt 3mm:een :woot: Todennäköisesti tulehdus ollut. Koepalaa ei ehkä tarvikaan ottaa :happy:

Mulla ei oo ollu ikinä muuta ehkäisyä kuin kondomi ja seksi on tullut kuvioihin vasta 20 -vuotiaana. Ja kolme lastakin on siunaantunut niin ei ole ollut tarvetta mennäkään. Onhan papat kuitenkin otettu useamman kerran.

Hyviä uutisia: miehen syöpätautilääkäri soitti ja sanoi, että aivoissa ollut 1,5 cm juttu on pienentynyt 3mm:een :woot: Todennäköisesti tulehdus ollut. Koepalaa ei ehkä tarvikaan ottaa :happy:
Jes Jes Jes!!!! <3

Joo ite oli pakko mennä ku pillerit sain 13-vuotiaana :happy: ja tosiaan eihän siellä ”tarvitse” käydä niin tiuhaan jos ei ole hormonaalista ehkäisyä.

Mahtavia uutisia!!:hello2:Heartred

Ihana juttu kuulla:Heartred

Helena, mä kävin pihlajalinnassa myös gynellä kesällä yrittämisen alussa. Ultrasi alakautta ja teki sisätutkimuksen. Hyvä kokemus :)
Kiitos, kun kerroit! Odotan innolla! Olen tässä kuluneen 13kk aikana huomannut, että kaikki tuntemukset on aina vain oikealla puolen. Jos siihen sais vaikka selvyyttä.

Kiitos, kun kerroit! Odotan innolla! Olen tässä kuluneen 13kk aikana huomannut, että kaikki tuntemukset on aina vain oikealla puolen. Jos siihen sais vaikka selvyyttä.

Mulla taas tuntuu vasemmalla puolella kaikki oviskivut ja nippailut ennen menkkoja. Gyne ei ollut huolissaan, ja ultrassa näytti paikat ok. Tiedä sitten mistä johtuu :confused005

Meillä ei kotona ikinä puhuttu mistään seksiin tai sukupuoliasioihin liittyvää. Koulu oli ainut, missä jotain opin. En koskaan edes ajatellut, pitäisikö gynellä käydä vai ei. Mun pikkusiskot on varmaan valaistuneempia kuin minä näissä asioissa. Toinen on käynyt lapsettomuushoitoja aikoinaan ja toinen osti hiljattain hedelmällisyysmittarin. Mut tässä teidän kanssa turistessa oon oppinut paljon. Ja olen kohta 40 :hilarious:

Mulla oli kanssa kausi, kun tuntui että vasen puoli vaan lepää, mutta nyt taas viimeisimmät ovulaatio on tulleet kyllä vaan vasemmalta. Silloin mulle kyllä sanottiin et on ihan normaalia että tulee yhdeltä puolen monta ovulaatiota putkeen tai myös se, että vain toinen munasarja pääasiassa vain ovuloisi?

Mahtavia uutisia sun miehellä:Heartbigred

Ai nii. En muista oliko se tässä keskustelussa vai muualla, että tehdäänkö inssi jos useita munasoluja kypsymässä. Mulla sanottiin ainakin että tehdään jos kasvaa pari taikka muutama. Että ei sillain vissiin oo kauheen huolissaan mun kohdalla mistään monikkoraskauksista:hilarious::hilarious:

Mulla oli kanssa kausi, kun tuntui että vasen puoli vaan lepää, mutta nyt taas viimeisimmät ovulaatio on tulleet kyllä vaan vasemmalta. Silloin mulle kyllä sanottiin et on ihan normaalia että tulee yhdeltä puolen monta ovulaatiota putkeen tai myös se, että vain toinen munasarja pääasiassa vain ovuloisi?

Mahtavia uutisia sun miehellä:Heartbigred

Ai nii. En muista oliko se tässä keskustelussa vai muualla, että tehdäänkö inssi jos useita munasoluja kypsymässä. Mulla sanottiin ainakin että tehdään jos kasvaa pari taikka muutama. Että ei sillain vissiin oo kauheen huolissaan mun kohdalla mistään monikkoraskauksista:hilarious::hilarious:
Kiitos tiedosta!

Olisko aika magee tilanne sulla, jos tuliskin monikkoraskaus :woot:

Ihanaa :Heartred

Mulla tuntuu aina oikeella kans nää kivut..o_O

Kiitos tiedosta!

Olisko aika magee tilanne sulla, jos tuliskin monikkoraskaus :woot:

Noooh, ei oikeestaan. Oon kyl silleen kiitollinen jos tulis mieluummin yksi kun monta. Mutta ehdottomasti ottaisin kyllä mieluummin monta kun en yhtään. Ne otetaan mitä annetaan. Toivottavasti vois vielä edes ylipäänsä saada lapsia:hilarious:

Onpas täällä tänään ihania fiiliksiä pitkästä aikaa! :)

Helphelphelp, lääkäri soitti ja käski aloittaa progen huomenna! :nailbiting::nailbiting::nailbiting: ja alustava aikataulu punktiolle on viikko 11. Aattelinkin että se vko 15 kuulosti tosi myöhäiseltä. Ehkä sanoi epähuomiossa väärin. Tai ehkä joku jäi jonosta edeltä pois, en tiedä.

Nyt vaan sit on tosi suuri toive, että vasteet on normaalit. Mainitsin täällä joskus siitä esikoisen osastoviikosta, se on viikko 12. Eikä mulla ole juuri positiivisia kokemuksia siitä, että keltarauhaskuuri saisi kierron aikaan. Määräsi onneksi primolutia, se on mulla toiminut paremmin kun terolut.

Hitto kun alkoi jännittää. Tulipas äkkiä tosi todelliseksi tämä homma. Ja tuo aikataulutus... :dead:

Mahtavaa, että pääsette aloittamaan! Toivottavasti vaste on hyvä.:)

Alakerta on ronkittu ja suolaliemitetty. Otettiin Papa, koepalat ja tehtiin aukkari. Yllättävän vähän ikävältä tuntui kaikki. Ja röörat virtaa niin kuin pitääkin eikä muodossa tai muussa ole moitteen sanaa.

Mutta. Jälleen ultratessa siellä oikealla puolella munasarjassa möllötti 18mm aivan tismalleen follikelin näköinen kaveri, vaikka muuten kroppa ei ole sen näköisessä tilassa että ovulaatiota olisi lähiaikoina odotettavissa. Viime ultrauksessahan oli myös se n. 15mm tyyppi oikealla (vaikka me sanelukoneella kuunneltiin monta kertaa, kun lääkäri sanoo että vasemmalla. Vaikka sanoi kyllä siellä käynnillä päin vastoin) ja kertaalleen keväällähän mut ultrattiin niin, että oli 2x18mm follia just oikeella. Mahtoikohan silloinkaan olla! Sitä nyt sitten tutkaillaan että näkyykö tuo nyt sitten säännöllisesti mulla ja mahdollisesti olisi tämän kaiken paskan takana.

Jatkosuunnitelmia. Woopwoop, saadaan ilmoittautua ensi kierron alusta ekaan inssiin. Ihan mahtavaa. Selitti eka nää perus hoitopolkukuviot. Näki varmaan naamasta, että alkoi silmät varmaan pullistumaa kun mietin niitä puolen vuoden oi-hoitoja. Että jotain hyvää tässä ikuisessa vuotamisessakin sitten on. Inssi tehdään letrozol+lugesteron kiertoon. Mies menee antamaan ennen infektiokokeet ja multa mitataan vielä amh.

Hihhih. Oon ihan intsinä. Jätän tässäkin kierrossa kyllä luget ottamatta, niin pääsee nopeemmin uuteen kiertoon!

Ihanaa Nipanderi! Onnea insseihin! Tiedän miltä tunt

Mahtavaa! Jee!:happy093

Sitten omaa napaa:
Inssi tehty tänään ja sitten jännätäön seuraavat kaksi viikkoa. Letrot taisi aiheuttaa ihan topakan ovulaation kun koko päivän on jomotellut mahaa. Ihana kun tuntuu siltä, että edes jotain tapahtuu.:smug:
Kysyin sitten hoitajalta, kuinka pitkät ne ivf-jonot on. Tällä hetkellä menee kesäkuulle, mutta ei tiedä mikä tilanne on kahden viikon päästä. Voi olla, että menee elokuulle (prk kesätauko:shifty:). Eli jos tästä kierrosta ei tärppää niin taitaa aika vähissä olla toiveet ensi talven vauvasta. :sorry: Mutta jospa sitten kevätvauva.:dummy:

Ihanaa, vaihteeksi hyviä uutisia! :Heartbigred

Olen samaa mieltä että ompas tänään hyviä uutisia täällä monella! :smug: dimou ja Nipanderi ihanaa et asiat lähtee nyt nopeasti etenemään! Pääsispä teidän joukkoon ylihuomenna:wacky:

ja Helena tuli itelleki pieni helpotuksen tunne teidän hienoista uutisista! :happy:

Aida nyt sormet ja varpaat ristiin ettei teidä tarvi lähteä ivfään! En tiedä muistanko oikein et olitte dimoun kanssa molemmat kysissä? Et mite voi olla noin eri mittaiset odotusajat!? :wideyed: tai ehkä hoitaja ei kuitenkaan ollut perillä jonoista..

Pläääh huomenna ois testin vuoro. Jännittää jo torstai, tai odotan kuin kuuta nousevaa ja samalla stressaan sitä ja et oispa jo ohi :hilarious: husilla ei myöskään voi valitettavasti tietää kuka ja millane lääkäri vastassa tällä kertaa et millä fiiliksillä sitä sit lähtee kotiin sieltä.

Eipä siellä sen kummempia kun jutellaan ja tehdään alatutkimus ja varmaan ultrataan ja mietitään mitä seuraavaksi.

Nyt menen röyhkeästi omaan napaan.

Alakerta on ronkittu ja suolaliemitetty. Otettiin Papa, koepalat ja tehtiin aukkari. Yllättävän vähän ikävältä tuntui kaikki. Ja röörat virtaa niin kuin pitääkin eikä muodossa tai muussa ole moitteen sanaa.

Mutta. Jälleen ultratessa siellä oikealla puolella munasarjassa möllötti 18mm aivan tismalleen follikelin näköinen kaveri, vaikka muuten kroppa ei ole sen näköisessä tilassa että ovulaatiota olisi lähiaikoina odotettavissa. Viime ultrauksessahan oli myös se n. 15mm tyyppi oikealla (vaikka me sanelukoneella kuunneltiin monta kertaa, kun lääkäri sanoo että vasemmalla. Vaikka sanoi kyllä siellä käynnillä päin vastoin) ja kertaalleen keväällähän mut ultrattiin niin, että oli 2x18mm follia just oikeella. Mahtoikohan silloinkaan olla! Sitä nyt sitten tutkaillaan että näkyykö tuo nyt sitten säännöllisesti mulla ja mahdollisesti olisi tämän kaiken paskan takana.

Jatkosuunnitelmia. Woopwoop, saadaan ilmoittautua ensi kierron alusta ekaan inssiin. Ihan mahtavaa. Selitti eka nää perus hoitopolkukuviot. Näki varmaan naamasta, että alkoi silmät varmaan pullistumaa kun mietin niitä puolen vuoden oi-hoitoja. Että jotain hyvää tässä ikuisessa vuotamisessakin sitten on. Inssi tehdään letrozol+lugesteron kiertoon. Mies menee antamaan ennen infektiokokeet ja multa mitataan vielä amh.

Hihhih. Oon ihan intsinä. Jätän tässäkin kierrossa kyllä luget ottamatta, niin pääsee nopeemmin uuteen kiertoon!

Koska saat koepalatulokset? Ja kiinnostaa et selittikö tms miten toi 18mm möllykkä vois sekottaa kierron ja tehä noi sun vuodot? Sori kyselytunti :rolleyes: :shy:

Toivottavasti ei ole muuta, mulla sydän heittää vähän väliä ja se kuitattu joko rintarangan jumeina, hormonien muutokset yms. No nythän toi ja kaikki oireet ku yhdistää niin muodostuu tietyt immuunijärjestelmän sairaudet.. kauhea kun sai kohtauksen töissä ja sit vielä joutuu olemaan jotenkin järkevästi ja setviä nämä asiat.

Huomenna eka piikki (joku ihan perus eli oli se sit MS tai skleroderma niin pitäisi auttaa) ja jännitys on katossa. Mammografia pian ja se olis ollu helpompi varmasti ennen ku nää tissit päätti kasvaa.. siis mulla on loppukierrossa aina isommat rinnat kuin normaalisti ja en oo pitänyt minään sitä, nyt edelleen käytössä on loppukierron liivit ja ollaan jo menossa kohti uutta luteaalii ja nää vaan turottaa tossa, kipeätkin on et en tiedä liekö tähän sairauteen liittyvä juttu ku käy kipeää vaikka ei mitään tekisikään.

Vitsit ku olis kiva kun olis vaan raskaana ja sit vois nauttia olostaan, mut eih en ollut. Vuodot niukentunut mut eipä haittaa täs on niin paljon kaikkea. Huoh, kuka testaa pian??
saako kysellä minkälaisia kohtauksia? sydän heittää rytmihäiriöitä vai kuinka?
ja siis ms-tautiin viittasi noi oireet sinulla?
sorry, uteliaisuus ja jos en ymmärtänyt.
pitkä päivä takana.
rintojen kasvu ei oo kyl hääviä. itsellä tapahtunu vain kato imetyksen jäljiltä. uusi raskaus vois tulla ja korjata tilanteen :laughing002
hyvin mammografia menee :)

Helena hyviä uutisia teillä :Heartred

minå en varmaan ainakaan plussaa seuraavaksi kun unohdan joka kauppareissulla testit kauppaan. en ymmärrä miten en yhtään nyt muista niitä ostaa ja eilen jopa unohdin et läheinen ystävä on raskaana. oon varmaan hyvin pystyny olee ajattelematta nyt tätä asiaa. taas pitäis talletella ja into ei nyt yhtään riittäis.

Koska saat koepalatulokset? Ja kiinnostaa et selittikö tms miten toi 18mm möllykkä vois sekottaa kierron ja tehä noi sun vuodot? Sori kyselytunti :rolleyes: :shy:

En tiedä kyl yhtään, kai ne sit soittelee jos on jotain hälyttävää ja jos ei oo, ni ilmestyvät sit jossain kohtaa kantaan?

Ja ei osannu sanoo siitä möllykästä vielä mitään muuta kun että seuraillaan nyt esiintyykö se mulla taas seuraavassa ultrassa. En mä tiedä voiko vaikuttaa, kun kaikkihan noin anatomian osalta toimii silti niin kun kuuluukin. Mutta toisaalta, jostainhan nää vuodotkin tulee eikä raskaudet ala. Että tiedä näistä sitten:bag:

No mutta sullahan on jännät paikat. Tsempit huomiselle ja etenkin ylihuomiselle. Ihanaa että sielläkin suunnalla alkaa odottaminen lähestyä loppuaan. Kohta sitten saa todella alkaa jännittämään:nailbiting:

Takaisin