Yksin synnyttäminen

Yksin ilman tukihenkilöä vai yksin ilman sairaanhoidon henkilökuntaa?

Voisin synnyttää ilman tukihenkilöä, jos olisi pakko, mutta ihan täysin yksin ilman mitään lääketieteellistä apua en haluaisi synnyttää.
 
Yksin ilman tukihenkilöä vai yksin ilman sairaanhoidon henkilökuntaa?

Voisin synnyttää ilman tukihenkilöä, jos olisi pakko, mutta ihan täysin yksin ilman mitään lääketieteellistä apua en haluaisi synnyttää.

Ihan kummin vain, ihan yksin ilman hoitohenkilökuntaa synnyttäneitä ei ehkä kovin paljoa täällä ole, mutta löytyyhän heitäkin :)

Itse pelkään vähän ajatusta, että joudun lähtemään yksin tai siis ilman miestäni synnyttämään :sad001 Viimeksi oli todella iso tuki ja turva! Vaan aina on varauduttava, jos joutuukin olemaan lapsen kanssa tai on vaikka influenssan kourissa.
 
Mä oon asennoitunut siihen, että joudun ilman puolisoa synnyttämään jos esikoiselle ei ole hoitajaa. Mutta jos tämä tilanne tulee, niin pyydän jonkin opiskelijan mulle seuraa pitämään :)
 
Esikoisen alkusynnytyksen olin mieheni kanssa, mutta sektiosaliin en häntä ottanut (kiireellinen sektio). Päätös oli hyvä, enkä aio sektiosaliin ottaa miestä seuraavassa synnytyksessä. Hän saa odotella vauvaa salin ulkopuolella ja olla vauvan kanssa, kun itse olen heräämössä.

Riittäviksi sanoiksi en osaa pukea sitä, miksi en halua miestä mukaan sektiosaliin. Jotenkin se liittyy siihen tilanteeseen, joka on luonnoton synnytys ja varmasti miehelle epämiellyttävää olisi nähdä minut siinä leikkauspöydällä, vaikka eihän hän itse leikkausta näkisikään. Tämän tarkemmin syytä en osaa sanoa. Jääköön häneltä näkemättä se osuus.
 
Mies tulee mukaan aina ponnistusvaiheeseen asti jolloin saa paeta muualle odottamaan. Tämä on sovittu jo ennen raskautta ja sopii minulle hyvin. Miehen kulttuuriin ei kuulu miehet synnytyssaliin joka on minulle ihan ok mutta mies haluaa olla kuitenkin tukena aina H-hetkeen asti.
 
Vähän hirvittää ajatus mennä synnyttämään ilman tukihenkilöä. Mutta kai siitäkin selviäisi, jos mies joutuisi olemaan hoitamassa esikoista tai ei muusta syystä pääsisi.
 
Miehelleni on ollut kova paikka nähdä minut tositoimissa mutta niin vain on kahdesti tullut akupisteitä painelemaan ja kädestä pitämään loppuun asti. Lupasin, että jos vielä kolmas lapsi saadaan niin saa mennä vaikka pubiin ja tarjota kierroksen kun lapsi on syntynyt (todennäköisemmin jäisi lasten kanssa kotiin mutta noin niinkuin ajatuksen tasolla). Kyllä minä siellä yksin pärjäisin :wink
 
Eka kerralla mies oli mukana. Tokalla menin yksin, enkä ketään kaivannutkaan, kun kaikki sujui hyvin. Jos olisi ollut jotain ongelmia, olisin ehkä ollut kiva, jos joku olisi ollut seurana.
 
Sain synnyttää (lähes) yksin. Sovittiin että kätilö on paikalla vaan pakollisen ja käy välillä tsekkaamassa. Muuten sain olla ihan itekseni ja koneet hoiti seurannan
 
Periaatteessa unelma olisi synnyttää ihan yksin ilman häiritsevää henkilökuntaa. Mies voisi olla mukana, jos haluaisi. En kaipaa hoitohenkilökuntaa kyselemään ja määräilemään, jos vauvalla on kaikki hyvin.
 
Takaisin
Top