Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Tuolla travel systemillä pärjää sen ekan vuoden aika kivasti. Tosin mehän jouduttiin esikoinen siirtämään kaukalosta pois 9kk iässä :nailbiting::nailbiting: Oli niin pitkä selkä että olis pitänyt hommata uusi kaukalo kun vyöt tuli selän alta!
 
En usko että ottaisin äitiyspakkausta tällä kertaa. Jotkut vaatteet vuoden 2019 pakkauksesta oli kyl ihanan näköisiä, mut voivat löytyä kirpparilta puoli-ilmaiseksi. Voikohan meille tulla sitä vuoden 2020 pakkausta, ei varmaan..? Sehän julkisestaan vissiin keväällä?
 
En usko että ottaisin äitiyspakkausta tällä kertaa. Jotkut vaatteet vuoden 2019 pakkauksesta oli kyl ihanan näköisiä, mut voivat löytyä kirpparilta puoli-ilmaiseksi. Voikohan meille tulla sitä vuoden 2020 pakkausta, ei varmaan..? Sehän julkisestaan vissiin keväällä?

Just jossain näin tästä keskustelua ja yleensä kai toukokuussa aletaan jakamaan uutta pakkausta. Tai siis jaetaan toki heti kun edelliset on loppuneet varastosta mutta kuulemma toukokuussa jo voi mahdollisesti saada 2020 pakkauksen
 
Meillä oli kovassa käytössä pikkuvauva-aikana (ja osa on edelleen)
- unipesä
- imetystyyny
- kantoliina
- hoitopöytä
- rintapumppu
- kiilatyyny (silent refluksi -vauva)
- rintakumit alkuun
- hoitolaukku
- travel system yhdistelmät korvaamattomat!

Turhia/käyttämättä syystä tai toisesta jääneitä
- maidonkerääjät
- vaatteita oli liikaa
(- tuttipullot)
- maistelututti
- unirätit ym.

Lisään tähän listaan käytössä olleisiin
- itkuhälytin
- leikkimatto

Turhakkeisiin
- mobile (oli enemmän haittaa kuin hyötyä)
 
En usko että ottaisin äitiyspakkausta tällä kertaa. Jotkut vaatteet vuoden 2019 pakkauksesta oli kyl ihanan näköisiä, mut voivat löytyä kirpparilta puoli-ilmaiseksi. Voikohan meille tulla sitä vuoden 2020 pakkausta, ei varmaan..? Sehän julkisestaan vissiin keväällä?

Mun esikoinen syntyi elokuussa ja sain sen vuoden pakkauksen. Silloinkin taidettiin alkaa toukokuussa jakaa uusia.
 
Aah, kiitos travel system -infosta! Noista onkin kuultu ja mietitty miehen kanssa, että voisi olla kätevä!
 
Lisään tähän listaan käytössä olleisiin
- itkuhälytin
- leikkimatto

Turhakkeisiin
- mobile (oli enemmän haittaa kuin hyötyä)

Mobilesta sama kokemus. Tai siis itse ostin musiikkimobilen rauhoittamaan ja nukuttamaan, kyllä se pikemminkin villitsi. :rolleyes:
 
Jos on rahaa ja liikkuu paljon autolla, niin suosittelen travel system yhteensopivia matkarattaita. Jotkut isot rattaat on aika ärsyttäviä kasata ja raskaita nostaa monta kertaa päivässä konttiin ja takaisin. Meillä matkarattaat asuu auton takakontissa ja isot rattaat eteisessä, niin ei tarvitse myöskään nostella ees taas autoon ja sisälle. Mutta ei ne matkikset toki mitenkään välttämättömät ole.

Muoks: siis suosittelen nimenomaan siinä tapauksessa että on mahdollista hankkia kahdet rattaat. Pelkkiä matkiksia en suosittelisi kenellekään, joka aikoo edes joskus työntää rattaita ulkona Suomen talvessa.
 
Muokattu viimeksi:
Just jossain näin tästä keskustelua ja yleensä kai toukokuussa aletaan jakamaan uutta pakkausta. Tai siis jaetaan toki heti kun edelliset on loppuneet varastosta mutta kuulemma toukokuussa jo voi mahdollisesti saada 2020 pakkauksen
minä uskon että 2020 pakkaus tulee meille heinäkuisille. yleensä viimeistään toukokuussaloppuu edellisvuoden pakkauksen jakaminen
 
Jos on rahaa ja liikkuu paljon autolla, niin suosittelen travel system yhteensopivia matkarattaita. Jotkut isot rattaat on aika ärsyttäviä kasata ja raskaita nostaa monta kertaa päivässä konttiin ja takaisin. Meillä matkarattaat asuu auton takakontissa ja isot rattaat eteisessä, niin ei tarvitse myöskään nostella ees taas autoon ja sisälle. Mutta ei ne matkikset toki mitenkään välttämättömät ole.

Muoks: siis suosittelen nimenomaan siinä tapauksessa että on mahdollista hankkia kahdet rattaat. Pelkkiä matkiksia en suosittelisi kenellekään, joka aikoo edes joskus työntää rattaita ulkona Suomen talvessa.
meillä matkarattaat olleet käytössä lähes kokoaika. vaunut ovat kotona eteisessä eikä me täälläkään niitä käytetä, kun ei lapsi koskaan ole oppinut niissä viihtymään. onneksi en koskaan maksanut vaunuista hirveitä summia! kantoreppu on ehdoton
 
Uskoisin että meiltä löytyy kaikki tarvittava tytön jäljiltä paitsi turvakaukalo, se oli mun veljeltä lainassa ja alkaa olla nyt jo sen verran vanha että en tiedä onko se heillä edes enää. Täytyisi selvittää mikä oli se vuosiraja kuinka vanhaa voi vielä käyttää.
 
Mie just kattelin kans näitä. Meidän telakkaa voi käyttää 10v eli on valitsi 2023 loppuun ja kaukalo on jo vanhentunut. Eli uuden kaukalon kun ostaa niin sillä pitäis selvitä sit :)
 
Ai totta, niissähän voi olla eri vuosimäärät, täytyykin kysellä koska ne on tehty, kunhan nyt saa ensin edes kerrottua että.niitä tullaan tarviimaan
 
Joo ja riippuu valmistajasta. Maxi-cosi lupaa 10v kaikille turvatuotteille käyttöikää
 
no kyllä minä nyt ostin pari pientä poikahaalaria. jos tämä menee kesken niin uskon kyllä vielä toisen lapsen saavani. pojasta ei toki voi olla varma.
esikoista odottaessani ostin rv5 pinnasängyn ni kaippa pari vaatetta uskallan ostaa nyt rv10 vaikka ei mitään tietoa onko ketään kyydissä
 
Tänään tarttui prismasta Blaa:n ihana pieni orava body mukaan. Pisteet kietaisumallista ja käännettävistä "tumpuista" . Minä oon kyllä ollu lapsesta asti vauvanvaate "addikti" yläasteella kuljin jo kirppiksillä shoppailemassa vauvanvaatteita :grin
 
Mie oon ostanut pari bodya jo. Kovin paljon en viitsi ostaa mitään ennen kuin tietää onko tämä seuraava myös pienipainoinen..

Katsoin myös lähikaupassa vaippoja eikä enää näemmä löydy noita vaippoja keskosten kokoa..
 
Mä ehdin jo myydä dopplerin, en tiedä jaksanko ostaa uutta. Melkein kaikki kamat vielä tallella, mutta uusi vierisänky tarvitaan kun sekin on myyty jo. Kaukalo ja tuplarattaat vielä onneksi tallella.


vierisängyn haluan nyt kanssa kun ei ole muutenkaan tilaa pinnikselle makkarissa enjä viitsi laittaa vauvaa heti poikien huoneeseen, ne olis silloin 7 ja 6 ja tarvitsee yöuniaan koulussa ja eskarissa :D millaista sänkyä oot kokeillu ?
 
Takaisin
Top