Hcg-arvoista.

Ivf:n yhteydessä kävin 14 päivää punktion jälkeen (eli joku rv 4, en nyt tarkkaan muista), hcg oli muistaakseni 97. Klinikan mukaan matalahko, mutta raskaus jatkui normaalisti ihan loppuun asti.
 
Moi! Me oltiin alkionsiirron jälkeen, ensimmäinen arvo marraskuun loppupuolella (jolloin oli 4+1) HCG oli n. 150. Sit pari päivää siitä se oli noussut hyvin ja oli vähän yli 400. No eilen käytiin taas kun oli vähän outo olo ja sillon siis 6+2 ja arvo oli n. 5100. Se on liian matala lääkärin mukaan. Alkuraskaudessa arvojen pitäisi tuplaantua aina parin päivän välein ja meillä ei oo niin ollut. Me odotellaan nyt ensi maanantain ultraa, jolloin selviää onkin siellä ketään kyydissä vai onko tuulimuna tai onko mennyt kesken.

Lääkäri sanoi kyllä meille että nämä arvot on tosi yksilöllisiä. Kannattaa myös muistaa että yksi arvo ei kerro kauheasti mitään, vaan sitä arvoa pitää seurailla että näkee sen kehityksen. Jos siis tarve tällaiselle on, kaiketi normaalisti näitä ei mitenkään hirveästi mittailla mutta meillä tosiaan hedelmöityshoitojen takia tarkkaillaan.
 
Mulla oli rv 6 kohdalla (siis noin 6+0) hcg verestä noin 37 000. Sitten 7+5 toinen mittaus oli 112 000 luokkaa. Nyt rv 26 ja kaikki kunnossa.
 
Moi! Me oltiin alkionsiirron jälkeen, ensimmäinen arvo marraskuun loppupuolella (jolloin oli 4+1) HCG oli n. 150. Sit pari päivää siitä se oli noussut hyvin ja oli vähän yli 400. No eilen käytiin taas kun oli vähän outo olo ja sillon siis 6+2 ja arvo oli n. 5100. Se on liian matala lääkärin mukaan. Alkuraskaudessa arvojen pitäisi tuplaantua aina parin päivän välein ja meillä ei oo niin ollut. Me odotellaan nyt ensi maanantain ultraa, jolloin selviää onkin siellä ketään kyydissä vai onko tuulimuna tai onko mennyt kesken.

Lääkäri sanoi kyllä meille että nämä arvot on tosi yksilöllisiä. Kannattaa myös muistaa että yksi arvo ei kerro kauheasti mitään, vaan sitä arvoa pitää seurailla että näkee sen kehityksen. Jos siis tarve tällaiselle on, kaiketi normaalisti näitä ei mitenkään hirveästi mittailla mutta meillä tosiaan hedelmöityshoitojen takia tarkkaillaan.

Jos on oma perusarvo ja alkuraskauden arvo matala, niin toki tuplaantuessakin arvot on keskivertoa matalampia ja kaikki voi olla hyvin. Mulla muistaakseni oli alkuraskaudessa kans "matalahkot" arvot (en muista mikä rv ja paljonko, mut normaalisti on alle 1) ja raskaus sujui hyvin loppuun. Terve lapsi on :)
 
Jos on oma perusarvo ja alkuraskauden arvo matala, niin toki tuplaantuessakin arvot on keskivertoa matalampia ja kaikki voi olla hyvin. Mulla muistaakseni oli alkuraskaudessa kans "matalahkot" arvot (en muista mikä rv ja paljonko, mut normaalisti on alle 1) ja raskaus sujui hyvin loppuun. Terve lapsi on :)

Näitä on lohdullista kuulla! Meillä toki tässä vielä se, mitä en tuolla maininnut, että käytiin lääkärissä kun oli alavatsakipuja ja ultrassa ei kunnolla lääkäri pystynyt sanomaan onko siellä mitään ja sillon oli kuitenkin 6+2 ja osalla on silloin näkynyt jo syke niin sekin tässä latistanut tunnelmaa. Mutta ei auta kun odottaa maanantaihin niin selviää. Silloin täytyisi alkio ja syke näkyä, jos siellä sellaista on.
 
Minäpä kirjottelen tänne taas :) Mä jouduin itse kanssa muista syistä käydä ultrassa, ja samalla katottiin kohtu myös. Mitään kohdusta ei löytynyt, sikiö (ruskuaispussi mikä lie) vain. Viikkoja nopean se oon mukaan ehkä 5+3 :/ Hcg nousee normaalisti, tuplaantuu parin päivän välein ja samana päivänä kun ultrassa kävin halus tuo lääkäri tarkistaa hcg:n. Oli 4992. Nyt pelko hanurissa odottelen ensi viikkoa että pääsen uuteen ultraan, jossa tarkastavat onko tuulimunaraskaus vai eikö ultrassa vaan näkynyt mitään :'(
 
Minäpä kirjottelen tänne taas :) Mä jouduin itse kanssa muista syistä käydä ultrassa, ja samalla katottiin kohtu myös. Mitään kohdusta ei löytynyt, sikiö (ruskuaispussi mikä lie) vain. Viikkoja nopean se oon mukaan ehkä 5+3 :/ Hcg nousee normaalisti, tuplaantuu parin päivän välein ja samana päivänä kun ultrassa kävin halus tuo lääkäri tarkistaa hcg:n. Oli 4992. Nyt pelko hanurissa odottelen ensi viikkoa että pääsen uuteen ultraan, jossa tarkastavat onko tuulimunaraskaus vai eikö ultrassa vaan näkynyt mitään :'(

Onpa harmillista :sad001 Epätietoisuus on tosi raskasta. Toivotaan että olis vaan erehdys ja että ensi viikolla ultrassa löytyisi sykkivä sydän!
 
Näitä on lohdullista kuulla! Meillä toki tässä vielä se, mitä en tuolla maininnut, että käytiin lääkärissä kun oli alavatsakipuja ja ultrassa ei kunnolla lääkäri pystynyt sanomaan onko siellä mitään ja sillon oli kuitenkin 6+2 ja osalla on silloin näkynyt jo syke niin sekin tässä latistanut tunnelmaa. Mutta ei auta kun odottaa maanantaihin niin selviää. Silloin täytyisi alkio ja syke näkyä, jos siellä sellaista on.
Sama tilanne oli täällä, myös vuotoa alkuraskaudessa. Oli vielä ilmeisesti kiinnittymiseen liittyvää tiputtelua ja normaalia kohtukipua. Myöskään mulla ei näkynyt vielä ku pussukka päivystyksessä (epäilin kohdun ulkoista niiden kipujen ja vuodon takia) ja ei auttanut ku odotella, miten käy. Lääkäri myöskin laski tuon ultran mukaan viikot vähemmäksi, mut lopulta olikin ne viikot mitä itse olin ajatellut.
Toivotaan parasta!
 
minä menin viikko sitten päivystykseen naisten polille, kun epäilin keskenmenoa/KU.
luulin viikkoja olevan 10+2 ja minulle lääkäri totes 3 diagnoosia jotka olivat: keskenmeno, tuulimunaraskaus ja epäilty rypäleraskaus.
hcg oli 5600 (rypäleraskaudessa se on satoja tuhansia). sain seuraavana päivänä kohduntyhjennyslääkkeet (hcg:tä ei jääty seurailemaan!). mutta näitä viestejä lueskellessä mietin että voiko olla, kun lääkäri ei nähnyt millä viikoilla on mennyt kesken eikä sanonut mitään viikoista muutakun ettei ole sykettä ja viikkoja ei vastaa.että olisiko tämä ollut uusi raskaus, jossa hcg nousussa vasta ja syke ei näkyvissä ja kohtu ollut veressä ni ei ole nähnyt pussin sisältöä kohdussa?
kerroin että viimeiset 5 kiertoa ovat olleet hyvin sekavat. ei kommentoinut siihen mitään.

no tätä on varmaan turha jossitella, mutta näitä viestejä lukiessani vähän mietityttää, että olisiko tämä voinut olla jo uusi raskaus.
vuosin siis alkuun viikon (rusehtavaa/välillä runsasta punaista) johon neuvolasta sanottiin: kiinnittymisvuoto (olet raskaana jos tuon kiinnittymisvuodon jälkeen plussaat ja plussasin.

sitten tuli taukoa ja rupes tiputtelemaan pari viikkoa rusehtavaa jolloin hakeuduin nyt sinne päivystykseen.
 
Onpa harmillista :sad001 Epätietoisuus on tosi raskasta. Toivotaan että olis vaan erehdys ja että ensi viikolla ultrassa löytyisi sykkivä sydän!

Palaanpa tänne kirjoittelemaan, että tänään ultrassa käyty ja kyllähän sieltä tyyppi löytyi, sykkivän sydämen kera! ❤️ Viikkoja ainakin 6+1 / 6+3, ei osannut tarkkaan arvioida :)
 
Palaanpa tänne kirjoittelemaan, että tänään ultrassa käyty ja kyllähän sieltä tyyppi löytyi, sykkivän sydämen kera! ❤️ Viikkoja ainakin 6+1 / 6+3, ei osannut tarkkaan arvioida :)

Hei, olisi ihana tietää onko raskaus edennyt hyvin?
Itsellä 6+ 4 hcg 4800, joten kovasti mietityttää onko kaikki hyvin. Uusi testaus vasta lähes 2 viikon päästä.
 
Hei, olisi ihana tietää onko raskaus edennyt hyvin?
Itsellä 6+ 4 hcg 4800, joten kovasti mietityttää onko kaikki hyvin. Uusi testaus vasta lähes 2 viikon päästä.

Raskaus on jatkunut normaalisti, ainakin oireiden osalta :) Ensimmäinen neuvola vasta perjantaina, enkä usko että kuuntelevat vielä sydänääniä siellä. Mutta hcg ainakin noussut mulla normaalisti, ja onhan nuo hcg-arvot myös tosi yksilöllisiä :) Voithan toki varata labraan itse ajan aiemmin, jos haluut tarkistuttaa? Tsemppiä sinne hurjasti, tuu ilmottelemaan kun uudet arvot on otettu! ❤️
 
Takaisin
Top