Pikkusisaruksen odottajat

Rouva V.

Tietävä tietäjä
Lokamammat 2018
Eloäidit 2020
Millasia ikäeroja tulossa?

Meillä esikoinen syntyny siis 04/17 ja kuopus 10/18. Esikon ja tän elokuisen ikäeroksi tulossa 3v4kk ja keskimmäisen ja elokuisen välille noin 1v10kk
 
Meillä siis kaksostytöt 10/07, keskimmäinen 5/09 ja kuopus 07/18. Kaks vuotta tulee ikäeroa kuopukselle ja vauvalle. :)
 
Jos saan tämän vauvan syliin asti, niin ikäero on noin 4 vuotta :)

Musta tämä pitempi ikäero voi olla ihan hyvä asia. Esikoinen on jo aika omatoiminen eikä tarvi nostella yms. Hän tykkää kovasti vauvoista ja hoitelee nukkejaan yms. joten odotan hänestä olevan ihan apuakin vauvan kanssa :love017
 
Esikoinen syntyny 12/15, kuopus 05/17. :) Nyt tulee isompi ikäero jos vauva syliin asti tulee. Esikoisen ja vauvan ikäero 4v 8kk, kuopuksen ja vauvan ikäero 3v 3kk.
 
Meillä esikoinen syntynyt 6/2018, eli pari vuotta ja pari kuukautta tulee väliin.
 
Jos tämä nyt onnistuu niin ikäeroa tulisi 13 ja 15 vuotta..... :wideyed:miten just alko tuntumaan tosi vanhalta :woot:
 
Mä en millään malttais odottaa et pääsis kertomaan lapsille. Kuopus nyt ei välttämättä vielä ihan konkreettisesti tajua, mut esikoinen kyllä. Ja esikoinen on muutenki niin haltioissaan vauvoista ja kyselee vauvoista ja toteaa että meilläkin pitäis olla vauva. :p Hän on niin ihana isoveli ja ois mahtavaa nähdä minkälaisen ’roolin’ ottais nyt kun on isompi. :Heartred
 
Me kerrottiin lapsille samantien, ovat jo sen ikäsiä että ymmärtävät ja selitettiin miten alussa kaikki on ja että 12 viikkoa on kriittistä aikaa ym. Hyvin reagoivat ja kertoivat omat toiveensa heti vauvan sukupuolesta :hilarious:
 
Me ei oo vielä kerrottu isommille koska pienempi tuskin tajuaa ja ei haluta että isompi möläyttää uutisen
 
Meillä 3v puhunut jo ainakin vuoden ajan,e haluaisi veljen ja ihmettelee miksi sitä hänellä ei ole kun monella muulla on. Sanoi,että annettais sit vaan sille vauvalle paljon ruokaa ni sit siitä tulis isoveli :p
 
Esikoinen on 12/16,joten 3 v 8 kk tulee ikäeroa, mikäli kaikki menee hyvin. Vaikka tässä nyt toista vuotta kestikin yritystä, niin toiveissa oli joka tapauksessa sen verran ikäeroa, että ei ole esim kahta vaipatettavaa.
 
Mites te joilla on isosisarus vielä kotona, niin otatteko mukaan neuvolakäynneille vai miten ootte järjestäny asian?
 
Mites te joilla on isosisarus vielä kotona, niin otatteko mukaan neuvolakäynneille vai miten ootte järjestäny asian?

Mä otan isommat mukaan ekalla kerralla koska niillä on päiväkodista vapaapäivä. Ei siellä muutenkaan tehdä mitään niin voivat tulla. Lääkärin vastaanotolle järkkäsin niille hoitopäivän koska en halua että ne näkee kun äitin värkkiä sörkitään
 
Juu, mäkin yritän noille lääkärikäynneille järjestää hoitajan. Lähinnä mietin noita perus terkkarikäyntejä.
 
Kyllä mä otan muksut mukaan neuvolakäynneille. :) Molemmat on siis täyspäiväsesti kotona mun kanssa. Ja meillä muutenkin neuvolakäynnit sujuu hyvin kun molemmat keskittyy huoneessa leikkimiseen eikä sählää omiaan. Tietty välillä jompi kumpi keskeyttää ja hokee äiti sitä äiti tätä, mut yleensä ei mitään ongelmaa :)
 
Mulla tulee ainakin ekalle kerralle esikoinen mukaan koska ollaan silloin vielä talvilomalla :)
 
Mä en ota esikoista mukaan, puoliso saa hoitaa jos hän ei ole päiväkodissa. Haluan jutella terkan kanssa rauhassa, ja lisäksi en ole varma, milloin kerrotaan asiasta esikoiselle. Me ollaan puolison kanssa vähän eri linjoilla, hän haluaisi kertoa jo nyt varhaisultran jälkeen (jos sieltä tulee hyviä uutisia), mä taas haluaisin odottaa nt-ultraan saakka.
 
Takaisin
Top