Esittelyt

Suski75

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Helmikuunmammat 2016
Elokuun äidit 2019
Laitetaan tähän tiedot meistä tällä alueella pulisevista. Kukin niin lyhyesti tai pitkästi kuin parhaaksi kokee omaan viestiinsä, ja kukin saa päivittää omaa viestiään niin usein kun haluaa. :cool:

Minä:
-75 syntynyt äiti pääkaupunkiseudulta, lapset :Heartblue 2016 ja :Heartpink 2019, yksi kkm 2017. Hidasteena PCOS ja ovuloimattomuus ja lopulta myös iästä johtuva munasolujen huono laatu. Ensimmäinen saatu FSH-piikeillä ja inseminaatiolla, toinen IVF:llä ja alkiodiagnostiikalla. Ei kuumeilua enää, koska tuossa välissä alkoi tuntua jo siltä, ettei toistakaan enää ole mahdollista saada, onneksi kuitenkin onnistui.
 
-83 vuonna syntynyt Hämeenkyröläinen. Lapset vuosina 12 ja 13. Kolmannen yritys alkanut vuonna 2015. Muutama km matkalla.
Viime keväänä luovutin ja ilmoittauduin sterilisaatiojonoon. No luonto päätti toisin ja heinäkuussa tein plussatestin.
Laskettuaika 10.4.2020.
Tämä jää viimeiseksi ja sterilisaatio tehdään sektion yhteydessä.
 
Vm -80 oleva äiti Ylöjärveltä. Kotoisin olen Etelä -Pohjanmaalta, samoin mies. Asuttu täällä vuodesta 2011, sitä ennen Treella.
Lapset -08, -11 ja -13. Kaksi kissaa, isot velat. Lapsilla eri sorttisia haasteita, päivä kerrallaan elellään. Opetan yläkoulussa, mies on it-asiantuntija. Neljättä ollaan yritetty 1/19 eli kohta vuosi.

Esikoista yritettiin 6kk. Toisen yritystä aloitettaessa tuli tuulimunaraskaus ja raskauduin heti sen jälkeen, kun sain tuulimunan jätettyä taakseni. Kuopus myös sai heti alkunsa, kun aloitettiin yritys. Kaikki ovat viihtyneet sisällä niin hyvin, että on käynnistetty eri tavoin.
 
Täällä - 75 syntynyt kaakkoissuomesta. Yllätystytär syntyi 5/2016 kun olin 41v. Mulla ollut pahoja hormoniongelmia aina sekä PCOS ja jo nuorena sanottiin etten lapsia ilman hoitoja voi saada. En ole koskaan vakisuhteissani ehkäisyä käyttänyt joten yllätys tuo tytär tosiaan oli yli 40v saada. Kuvittelin saaneeni kystan tai jotain lääkäriin mennessä, mutta ultrassa näkyikin noin 7 vkon pieni sydän pomputtamassa. Oli myös lääkärilleni yhtä suuri yllätys :eek: :grin Ja tähän lisättäköön vielä etten kärsinyt pahoinvoinnista missään vaiheessa joten siitäkään ei voinut arvata. Toista lasta emme halunneet yrittää vaikka mahdollista olisi ollut. Olen sitä mieltä, että jaksan olla hyvä äiti yhdelle lapselle.
 
Muokattu viimeksi:
Olen -76 syntynyt ja pääkaupunkiseudulla asuva. Ainokaiseni on 90-luvun loppupuolelta, jolloin raskaus alkoi yk2. Nyt uudessa suhteessa aloitettiin yritys 4/19, jonka jälkeen luomutärppi yk3 7/19. Raskaus päättyi kuitenkin keskeytyneeseen keskenmenoon 8/19, pienen kehitys oli loppunut rv 7+1. Mitään varsinaista terveydellistä ongelmaa ei uutta raskautumista ajatellen ole tiedossa, tosin eipä juuri ole etsittykään. Ikä on iso haaste tässä vaiheessa ja hedelmöityshoitoja harkitaan.
 
Olen vuosimallia - 71 ja minulla on kaksi 90-luvulla syntynyttä lasta ensimmäisestä avioliitosta. Aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa - 12, hänellä ei ollut ennestään lapsia. Yritys alkoi - 13 ja tärppi yk1, joka meni kesken 9+6, seuraavaa plussaa sai odottaa reilusti yli vuoden ja sekin meni kesken, mutta jo 6+?. Kolmas ja pysyvä plussa tuli nopeasti ja saimme sen syliin 11/16. Emme olleet hoidoissa emmekä tutkimuksissa.

Enempää lapsia ei ole toiveissa. Tiedän, mitä elämä on kahden pienen kanssa. Tässä iässä yksi riittää minulle. Lisäksi minulla ei riitä uskoa niin suureen voittoon, että voisi näin vanhana saada kaksi tervettä vauvaa syliin asti.
 
Minä olen vuosimallia -75 eli 44-vuotias. Asustellaan Etelä-Karjalassa. Pojat -07 ja -14. Mkm rv 21+6 11/17 syynä kohtutulehdus ja verenmyrkytys johtuen pitkittyneestä ja runsaasta raskaudenaikaisesta verenvuodosta. Tyttö oli terve. Syy vuotoihin ei ole tiedossa. Km 4/19 rv 5+5. Ensimmäinen raskaus normaali, toinen vuotava ja kolmas sitten hemmetin vuotava. Pojat syntyneet sektiolla ja tyttö alakautta.

Ehkäisyä ei ole ollut parikymppisen jälkeen ja tutkimuksissa lapsettomuuteen ei ole löydetty syytä. Nykyään syy on vanhuus ja yhteistyökyvytön kohtu.

Tytön syntymän jälkeen riesaksi ilmestyivät kummalliset vuodot. Ensin parin viikon menkat ja heti oviksen jälkeen tiputteluvuotoa seuraaviin menkkoihin. Syyksi paljastui polyyppi, joka poistettiin 12/18. Varuiksi sain Terolutit joita välillä käytän. Vuodot lähes kaikonneet, välillä jotain pientä tihkua on ollut, mutta ei edes joka kuukausi. Tällä taustalla en ihan ihmeitä tavoittele, mutta kunhan koetan kepillä jäätä. Jos ei yritä ei voi saada.
 
Elikkäs -75 äippä. Lapset -09, -13 ja -18
Historiaa ikuisuuksien takaa. Ehkäisy jätetty 2001. Raskauksia myös muilta vuosilta, kaksi tyttöä ja kaksi poikaa pilven reunalla. En avaa tätä enempää. Isoja menetyksiä. Suuria suruja.
Elävät lapset hoidoin, viimeisin luomuyllätys. Iänajat munasarjat olleet vaistut ja vastoin painovoimankin lakeja silti raskautunut. Paljon vuorohäiriöitä, jatkuvaa vuotoa ja nykyisin vahva epäily adenomyoosista. Toimii jo vissiin ehkäisyn tavoin.
 
Nimimerkistä poiketen ikää 43. Olen ollut onnekas lasten suhteen ja saanut viisi. Kaksi nyt teiniä/esiteiniä, 10v, 3v ja 11kk. Ihan ensimmäinen raskaus km jo viikolla 6 ja kkm 2017.

Kolme pitkäaikaussairautta löytyy ja miesten suhteen tehnyt huonoja valintoja. Nyt mietin eroa mutta pienimmät vielä niin pieniä että siirtyy. Ei kuitenkaan väkivaltaa eikä alko-ongelmaa.

Ensimmäistä lasta yritettiin exän kanssa vuosi, toinen lähti yk2 ja kolmas yk1. Neljättä "uuden" miehen kanssa 9kk, samoin viidettä. Ei enää kuumetta.
 
vm -78 Rannikkopohjanmaan asukas. Onnekas lapsensaaja täälläkin, löytyy vm -03, -06, -08, -12, -14, -17 ja tuore - 20.
Yksi myöhäinen kkm rv17 mahtuu väliin, se alkujaan yllätysraskaus muutti paljon asennetta lastensaantiin. Joitakin hyvin varhaisia/kemiallisia km ennen onnistuneita yleensä ollut.
Krooninen vauvakuume ollut ilonani aikalailla aina:p, mies 'onneksi'(?) toistamaata - ei mikään helppoheikki siemenlinko:rolleyes:.. ylen kiitollinen olen hänellekin katraastani:smiley-angelic001!
 
Muokattu viimeksi:
Täällä 44v ikuinen vauvakuumeinen ison perheen äiti . Lapsia on 90 luvulta alkaen:joyful:, kolmelta eri vuosikymmeneltä ja viimeisimmät kaksi syntyneet -16 ja -18 mun iän ollessa 40 ja 42 , ihan luomusti.
Edelleen on vauvan lupa tulla , ehkäisyä ei ole ollut sitten nuorimman synnyttyä mutta ehkäpä tässä ei enää tulosta tule.
Yritän olla hötkyilemättä asiasta ja mennä tjot-ajatuksella mutta kyllä niiden menkkojen alkaminen joka kerta vaan kirpaisee vaikka näitä ihania tosiaan on jo monta.
Syliin ja sydämeen silti mahtuu vielä!
Myös isoäitiys voi olla lähellä:Heartred sitäkin odotan innolla
 
Minäkin taidan liittyä tänne! Eli -79 syntynyt pääkaupunkiseudulla asustava yhden 2015 syntyneen lapsen äiti. Toista lasta on toivottu ensimmäisen syntymästä lähtien ja yritettykin nyt jo nelisen vuotta. Tähän väliin mahtuu yksi tuulimuna ja yksi kemiallinen raskaus. Nyt ollaan reilu vuosi oltu lapsettomuushoidoissa yksityisellä ja kolmas ivf on juuri meneillään. Jos saadaan tarpeeksi alkioita niin alkiodiagnostiikka tehdään tällä kierroksella. Punktio on tämän viikon torstaina. Mitään vikaa ei kummastakaan ole löytynyt, paitsi minun ikä... Jos tältä kierrokselta ei tule toivottua tulosta niin näillä näkymin meidän hoidot on tässä ja sit vaan yritetään luomuna. Koko ikäni olen ajatellut että kaksi lasta olisi ihana saada, mutta olen onnellinen tuosta yhdestäkin rakkaasta. Oli myös tiedossa jo kauan ennen kuin tapasin mieheni, että lasten saanti ei aina ole helppoa. Vanhempani ovat yrittäneet minua ja veljeäni useamman vuoden ennen kuin ovat meidät saaneet. Ja tästä asiasta on avoimesti puhuttukin kotona. Eli sinänsä yllätyksenä tämä ei tullut.
 
Täällä pk-seutulainen vm -74. Saatiin esikoinen 2017 useiden IVF-hoitokierrosten jälkeen. Munasoluja tuli joka kerralla hyvin, mutta iän vuoksi niiden laatu oli kehnoa ja alkioiden viljelyn aikana kävi iso kato.

Toisen lapsen yritys alkoi 2019 imetyksen loputtua. Tällä tietoa ei olla enää uusiin hoitoihin lähdössä, mutta luomusti yritetään ja ovista tikutellaan. Toiveet ei todellakaan ole enää korkealla, mutta niin kauan jatketaan kuin munasoluja vain riittää.

Koen kyllä että meidän perhe on täydellinen näinkin, ja olen loputtoman kiitollinen tuosta yhdestä kullanmurusta, jonka suhteen ehdin jo luopua toivosta. :Heartred
 
PK-seudulta alkujaan ja nykyään ulkomailla asuva 41v ,1978 syntynyt.
Lapset -96,-97,-00,-01 ja -19 syntyneet. Kaikki lapset saaneet alkunsa luomusti, ei keskenmenoja taustalla. Kaikki raskaudet olleet enemmän ja vähemmän vaikeita ennenaikaisten supistusten, raskausmyrkytysten ja istukkaongelmien vuoksi.
Kaksi lapsista syntynyt keskosena rv.31+6 ja rv 26+6

Nyt en enään itse kuumeile vaan keskityn pieneen iltatähteen ja odottelen onnellisena ensimmäisen lapsenlapsen syntymää huhtikuussa, jos kaikki sujuu hyvin loppuunasti.
 
Liitynpä minäkin tänne. Eli olen 41-vuotias ja asun Varsinais-Suomessa. Saman miehen kanssa olen ollut 19-vuotiaasta. Eli reilu kakskyt vuotta. Ehkäisy on jätetty pois kun olin 34 (mies on 8 vuotta vanhempi) ja siitä asti yritetty enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Raskaaksi tulin 2017 eli reilu neljä vuotta siinä kesti. Tyttö saatiin syliin asti ja syntyi 08/18. Tutkimuksiin tai hoitoihin ei haluttu lähteä vaan oltiin jo tyydytty elämään kaksistaan (tai no on meillä koiria). Ja tosi yllätys toi raskaus meille oli. Mihinkään en vaihtais, mutta enempää en näillä kilometreillä halua. Varsinkaan kun todennäköisesti jouduttais taas useampi vuosi yrittämään.
 
Täällä 41-vuotias esikoisen odottaja pk-seudulta, yritystä takana kolmisen vuotta. Viitisen vuotta sitten ensimmäistä kertaa eteen osui mies, jonka kanssa perheen perustaminen tuntui hyvältä ajatukselta. Kun päätös oli tehty, kävimme heti tuoreeltaan tutkimuksissa, koska halusimme selvittää mahdolliset haasteet saman tien.

Mulla haasteeksi osoittautui huono munasarjavaste, jo 38-vuotiaana AMH oli 0,5. Matkalle on mahtunut hedelmöityshoitoja (ei tuloksia, munin huonosti vaikka hormoneja pumpattaisiin kuinka paljon) ja kolme luomuraskautta (kromosomiperusteinen keskeytys keväällä -18, kkm syksyllä -18), kolmannen plussan laskettu aika on tammikuun puolessavälissä. :Heartred

Mikäli tyttösemme saapuu turvallisesti syliin asti, hän jää luultavasti ainokaiseksi ellei mies innostu lahjamunasoluista. :)
 
Muokattu viimeksi:
Eli 38v ja toisen lapsen kuumeilija, toivoja ja tiukkojen semiluovien raskautumismuuvien tekijä.

PCOS taustalla jo nuoruudesta, jolloin myös tieto vaikeudesta raskautumiseen. Esikoisen kohdalla tiukkaa tykitystä 4v ja lopulta Clomien kanssa tuloksena ihastuttava, pian 12v. ikäinen tytär. Mun silmäteräni. :Heartred

Uusvanhalla puolisollani on ennestään kaksi kouluikäistä lasta ja nyt yhdessä kuumeilemme Iltatähteä. Ajatus oli tjottailla, mutta huomasimme aloittaneemme kaiken maailman tikutukset viime toukokuussa. Nyt syksyllä piti aloitella tukilääkettä ovulaatiohäiriöihin, mutta raskauduinkin luomusti elokuussa. Ikävä kyllä raskaus päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon ja nyt joudumme odottelemaan 6kk seuraavaa lääkäriaikaa; viettäkäämme siis odotellessa mukavia makuukammarihetkiä ja toivokaamme uutta luomuylläriä. Joku piuha on siis edelleen auki ja elämää alakerrassa. :thumright Olemme antaneet luvan raskaudelle, mutta mihinkään pillerinpyöritystä kovempiin hoitomuotoihin emme enää ole halukkaita lähtemään. Pakonomaista tarvetta ei enää ole, sillä pään saamme oikein hienosti pyörälle jo tällä nykyiselläkin kokoonpanolla. :smiley-ashamed004

Itse kuitenkin uskon ihmeisiin, kunnes toisin todistetaan! :smiley-angelic001
 
Täällä kirjoittelee 40-vuotias yhden 10-vuotiaan tytön äiti Pohjois-Savosta. Tyttö on edellisestä liitosta ja nykyisen miehen kanssa aloimme yrittämään yhteistä lasta 5/2019. Mies on 36 v. ja hänellä ei ole omia lapsia. Yhdessä ollaan oltu reilut 3 vuotta ja meillä on 2 koiraa. Sekä toki tyttäreni asuu meillä jokatoinen viikko.

Meillä tärppäsi yk6 kierrosta minulle tehdyn munatorvien aukiolotutkimuksen jälkeen luomuraskaus ja nyt on menossa rv 8+2. Varhaisultrassa näkyi syke 7+1 ja olot on kyllä sitä luokkaa, että ehkäpä tuolla joku kyydissä on :joyful:edelleen. Minulla ei ole ollut keskenmenoja tai mitään muitakaan raskauskomplikaatioita (tuulimunia tms.) mutta jotenkin tässä iässä sitä pelkää jo "ihan kaikkea" ja pessimistisyyn nostaa päätään vähän asiassa kuin asiassa vai liekö vaan realismia :meh:
 
40-vuotias kolmen lapsen äiti pk-seudulla. Tytöt - 01 ja - 04 aikaisemmasta liitosta sekä tuoreimpana 6vrk vanha poika nykyisen miehen kanssa (miehelle eka) joka syntyi käynnistyksellä rv38+2. Lapsikiintiö varmaankin täysi vaikka mies tuntuu toisesta jo haaveilevan. Oli luomuraskaus ja yk1:stä tärppäs,eli varsin onnellinen tästä pienestä ihmeestä.
 
Takaisin
Top