Mitä teet työksesi? Mitä haluaisit tehdä työksesi?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Ammattiketjuja on ollut varmasti ennenkin, mutta perustinpa nyt uuden kuitenkin. Mitä sinä teet työksesi tai mikä olet ammatiltasi, ja onko työsi/ammattisi sellainen, jota haluaisitkin tehdä vai haaveiletko jostakin muusta työstä?

Itse olen toimittaja, ja tällä hetkellä teen sekä toimittajan että viestintäsihteerin töitä. Työt ovat mieluisia, enkä sikäli toivo akuuttia muutosta. Pitkällä aikavälillä voisin kuvitella itseni myös pelkissä tiedottajan tai vaikka copywriterin hommissa. Viestintäalalta en usko siirtyväni kokonaan toiselle alalle ainakaan lähivuosina - tai vuosikymmeninä. :grin En ihan heti edes keksi, mitä muuta edes voisin tehdä, kun olen koko ikäni ollut näissä hommissa tavalla tai toisella.
 
Täällä foorumillahan minä olen töissä. Tällä hetkellä olen tyytyväinen tilanteeseeen. :) Joskus ehkä olisi kiva saada kokopäiväisempää työtä, mutta tällä hetkellä se ei ole edes mahdollista. Se mitä haluaisin sitten tehdä kokopäiväisesti onkin itselleni pieni mysteeri.
 
Olen aineenopettaja yläkoulussa :) Matemaattiset aineet + biologia. 8v tuli tänä syksynä täyteen yhteensä yli 10 koulussa. Olen haaveillut farmaseutin tai kirjanpitäjän työstä, mutta en jaksa/pysty kouluttautumaan. Välillä loppuu usko ja jaksaminen nykyiseen työhön :rolleyes:
 
Lapsena halusin eläinlääkäriksi, aina lukion alkuun saakka. Enää en halua.
Olen töissä ruokakaupassa vuoroesimiehenä. Eka työpaikka. En oikeastaan tiedä mitä tapahtuu kun taas palaan hoitovapailta takaisin, ylennyksestä ollaan töissä puhuttu jo vuosia useiden esimiesteni toimesta. Paikat ovat silti aina menneet muille. Vähän se on syönyt itsetuntoa. Katsotaan.
Jos siis saisin päättää, ottaisin ilolla ylennyksen vastaan.
 
Oon Kelalla ratkaisuasiantuntija, käsittelen toimeentulotukea sekä työttömyysturvaa. :) sosiaalialalle oon halunnut, tosin kaupallinen koulutus (amk) itsellä nyt.
 
Mun haaveammatti ois opinto-ohjaaja, mutta mulla on jo kaksi ammattia niin annan ensin puolison opiskella ja sitten lapsen/lapsien jälkeen vasta harkitsen vaihdanko alaa :) Nykyinen työpaikka on ok, mutta ei unelmaduuni. Ihmisten parissa tehtävää työtä kuitenkin haluaisin tehdä jatkossakin.
 
Mie oon eläintenhoitaja. Oon ollu eläinpuistossa töissä, saa nähdä jatkuuko työt siellä näiden kotivuosien jälkeen vai etsinkö muita töitä. Hyskysafarit vois olla toinen vaihtoehto, niitäkin hommia on tullu tehtyä :)
 
Toimin sosiaaliohjaajana palveluohjauksessa, vastuualueena yleisen palveluohjauksen ja tukipalveluiden lisäksi taloudellisessa tai asumiseen liittyvissä asioissa kriisiytyneet asiakkaat. Opiskelen samalla sosiaalityöntekijän pätevyyttä yliopistossa, mutta tuo haave saa odottaa nyt kun vauvakin tulossa. Unelmatyö tällä hetkellä, vaikka todella vaikeita asioita. Asiakkaat mielestäni aina ihania ja pidän moniammatillisesta työstä, jossa silti myös paljon itsenäistä asiakastyötä ja vastuuta.
 
Olen IT-alalla asiantuntijatehtävissä. Tykkään työstäni tosi paljon. Ikinä ei aamulla harmita, että pitää mennä töihin. Minulla on tosi kivat työkaverit ja mielenkiintoisia ja sopivan haastavia työtehtäviä. Tykkään tehdä töitä aivoillani, joten työ on kivaa vastapainoa lapsen kanssa olemiselle.
 
Olen haaveillut farmaseutin tai kirjanpitäjän työstä, mutta en jaksa/pysty kouluttautumaan. Välillä loppuu usko ja jaksaminen nykyiseen työhön :rolleyes:

Samoja ajatuksia ollut minullakin. Nimenomaan siis samat ammatit mielessä mihin voisin vaihtaa nykyisen työni. Olen hammaslääkäri ja monesti tuntuu, että haluaisin tehdä jotain ns. helpompaa ja jotain missä ei tarvii olla niin lähellä ihmistä fyysisesti ja ehkä henkisestikin.

Ikinä ei aamulla harmita, että pitää mennä töihin. Minulla on tosi kivat työkaverit ja mielenkiintoisia ja sopivan haastavia työtehtäviä. Tykkään tehdä töitä aivoillani, joten työ on kivaa vastapainoa lapsen kanssa olemiselle.

Tuosta "ikinä ei aamulla harmita.." oon kyllä kade, kun ite monesti kyl harmittaa...
 
Olen IT-alalla asiantuntijatehtävissä. Tykkään työstäni tosi paljon. Ikinä ei aamulla harmita, että pitää mennä töihin. Minulla on tosi kivat työkaverit ja mielenkiintoisia ja sopivan haastavia työtehtäviä. Tykkään tehdä töitä aivoillani, joten työ on kivaa vastapainoa lapsen kanssa olemiselle.
Mun mies sanalla alalla samoissa tehtävissä. Hänkin pitää työstään samoista syistä kuin sinä.
 
Mie oon eläintenhoitaja. Oon ollu eläinpuistossa töissä, saa nähdä jatkuuko työt siellä näiden kotivuosien jälkeen vai etsinkö muita töitä. Hyskysafarit vois olla toinen vaihtoehto, niitäkin hommia on tullu tehtyä :)
Minäkin teen töitä eläintenhoitajana eläinpuistossa. Itselläni ei tosin ole vakipaikkaa siellä, joten jotain muuta pitäisi keksiä tilalle. Hevoshommia olen tehnyt myös, niihin on useampikin koulutus olemassa. Vakityöpaikka on pieneläinten parissa, mutta siellä työajat ja työmatka ovat todella hankalat, enkä todennäköisesti ole sinne enää palaamassa.

Olen miettinyt kouluttautumista välinehuoltajaksi. Palkka ja työajat eivät houkuttele, mutta muuten homma on varsin mielenkiintoista, mitä sitä nyt on päässyt eläinpuolella jo kokeilemaan. Hevoshommia voisin myös tehdä, jos löytyisi kiva talli, missä myös maksettaisiin palkkaa.
 
Elaffy, mä olen ollut yhden kesän sairaalan välinehuollossa töissä ja se oli kyllä mun mielestä paras kesätyö missä oon ollut. Eikös useissa paikoissa välinehuolto ole ihan ns. päivätyötä. Palkka siinä ei varmaan kyllä huima ole.
 
Fysioterapeutti olen ja teen töitä sairaalassa osastofysioterapeuttina. Periaatteessa olen hyvinkin tyytyväinen työhöni, sillä sain vasta vakipaikan ja pääsen työskentelemään neurologisten potilaiden kanssa, mikä on mielenkiintoista ja sopivasti haastavaa. Neurologisia potilaita on kuitenkin verrattain vähän ja päätyöni on geriatristen potilaiden kanssa. Tämä ei sinänsä ole huonokaan asia, sillä tulokselliseen fysioterapiaan tarvitaan geriatrisen potilaan kanssa ymmärrystä hyvin laajasti koko heidän elämästään. Kaipaisin kuitenkin enemmän ohjauksellisia mahdollisuuksia perusaktivoinnin lisäksi. Saa nähdä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan!

Edit: Esimerkiksi äitiysfysioterapia kiinnostaisi ihan älyttömästi, mutta en tiedä onko mahdollista tämän hetkiseen työnkuvaan enää lisätä. Ja olisiko organisaatio edes kiinnostunut asiasta.
 
Opiskelen edelleen ikää 23v :wink nyt vauvan kanssa kotona :Heartred opiskelin peruskoulun jälkeen 2v kokiksi, mutta kun käännyin islam uskoon ja aloin käyttämään huivia niin en voi työskennellä tuolla alalla enkä kyllä haluaisikaan. 2v opiskellut hoitoalaa lähihoitajaksi aion kouluun palata 2022 tammikuussa ja haaveena ois jatkaa tai joskus opiskella sairaanhoitajaksi.En voisi ajatella muuta alaa/työtä kuin hoitoala :Heartred
 
Elaffy, mä olen ollut yhden kesän sairaalan välinehuollossa töissä ja se oli kyllä mun mielestä paras kesätyö missä oon ollut. Eikös useissa paikoissa välinehuolto ole ihan ns. päivätyötä. Palkka siinä ei varmaan kyllä huima ole.
Riippuu paljon, missä on välinehuollossa. Pienet terveysasemat tai muut vain virka-aikaan toimivat varmasti ovatkin päivätyötä. Isot sairaalat ja päivystävät yksiköt voivat olla jopa ympäri vuorokauden miehitettynä. Töitä ymmärtääkseni kuitenkin on tarjolla.
 
Tällä hetkellä asiakaspalvelijana, toimistohommissa ollut aina. Tykkään olla ihmisten parissa, mutta tykkään myös välillä tehdä vain itseksenikin. Psykologin ammatti kiinnostaa, mutta saapa nähdä onko ikinä mahdollisuutta kouluttautua. Myös jonkinlainen kouluttajan rooli töissä olisi kiva, mutta reissata en haluaisi. Tykkään siitä että työpäivät vaihtelevat ja saa opetella uusia juttuja ja tehdä paljon erilaisia hommia.
 
Olen sosiaali- ja terveysalalla, tehnyt nyt oikeastaan keikkaa vähän kaikkialla, vanhustenhuollossa, päiväkodeissa... Lähihoitajana olen suuntaunut lapsiin ja nuoriin. Nyt ois tarkoitus saada seuraavaksi sosionomiopinnot suoritettua. Haaveissa pyörii erityisopettaja tai lapsiin sekä nuoriin (tai perheterapiaan) suuntautunut psykoterapeutti. Koen sinänsä olevani oikealla alalla, että sosiaalisen ja henkisen puolen hoitaminen tuntuu omalta. Fyysinen hoitotyö ei niinkään, vaikka sekin on omalta osaltaan palkitsevaa. Pidän opiskelusta, joten voi olla että tulee vielä opiskeltua paljon... :hilarious:

Myös kirjoittaminen on minulle tärkeää ja koen saavani siitä paljon, niin myös kirjailija/toimittaja on siintänyt tulevaisuudenhaaveissa. Kirjan aion vielä joskus julkaista :wink
 
Sairaanhoitajana työskennellyt 3 vuotta ikääntyneiden kuntoutusosastolla. Työ on melko stressaavaa jatkuvan kiireen, säästöpaineen ja yhä enempi "aktiivisten" omaisten vuoksi jotka eivät anna hoitajien tehdä työtään rauhassa.

Jatkuvat sairaslomat väsymyksen yms seirauksema kuormittavat henkilökuntaa ja sijaispula ei auta asiaa.. muistisairaat, monisairaat sekä aggressiiviset potilaat ovat melko rankkoja hoidettavia niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Lääkäriksi tai opettajaksi haaveilin nuorena opiskelevani mutta en kumpaakaan alaa voisi kuvitella nykypäivänä lähteväni opiskelemaan.

Unelma-ammattini olisi kätilö, joskin nykyään pitkälti ymmärtääkseni he ovat myöskin osastotyössä naistentaudeilla yms synnytysten sijaan.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top