Mitä teet työksesi? Mitä haluaisit tehdä työksesi?

Mä työskentelen työturvallisuusinsinöörinä energiateollisuudessa tällä hetkellä. Työtehtäviäni ovat tapaturmien ja vaaratilanteiden tutkinta, niistä sekä muista turvallisuusasioista tiedottaminen, työturvallisuuteen liittyvien prosessien kirjoittaminen, koulutukset, työpisteiden sekä työmaiden turvallisuustarkastukset ympäri suomen. Nytkin olen matkalla Helsingistä Ouluun kiertämään muutaman toimipisteen. Matkat on kivoja ja mukavaa vaihtelua. Muutenkin erittäin monipuolinen ja mukava työ. En vaihtais pois vaikka välillä on myös haasteita :)
 
Mä oon sairaanhoitajana leikkausosastolla. Työ on mielekästä ja jatkuvasti on mahdollisuus (ja vaatimus) kehittää itseään ja ammattitaitoaan, kun välineistöt ja tekniikat kehittyvät. Työssä leikkausosastolla parasta on se, että vaikka on kuinka kiire, yksi potilas hoidetaan kerrallaan. Kolmivuorotyö sopi ainakin ennen lapsia mulle hyvin, aika näyttää miten jatkossa, kun joskus töihin palaan.
 
Oon lähihoitaja ammatiltani ja tällä hetkellä toimin päiväkodissa henkilökohtasena avustajana. Ei ole sitä mitä haluisin tehdä pitempään, ihan vaan pelkän palkan takia. Tärkeetä työtä ja lääkkeellistä hoitoa vaativat avustettavat, mut tästä maksetaan silti vähemmän ku lastenhoitajalle..
 
Oon koulutukseltani lennonjohtaja. Määräaikainen pesti loppui jo ennen kun jäin äitiyslomalle. Vuorotyö ei perheellisenä houkuta, mutta muuten olis kiva palata tuohon työhän.
 
Toistakymmentä vuotta pian ollut jo rakennusalan insinöörinä - tosin nyt jo piiiitkään kotona lasten kanssa. Taloutta tasoittaakseni ja siipiä kokeillakseni tehnyt keikkaa kokkihommissa, ja se on todella ollut kivaa ja fyysistä työtä verrattuna toimistohommiin. Mutta koska palkkataso on ihan eri planeetalta näissä töissä, luulen kenties palaavani vielä toimistoon..ehkä. Vaikka mieli ja keho ei kaipaakaan koneella asioiden kanssa näpräämistä, mutta työ itsessään on kyllä kivaa aivotyöskentelyä. Ehkä tekemällä vähän muutoksia työtapoihin, mm ihmiskontakteihin, saisi siitäkin vielä mielekkäämpää.
 
Olen erikoisliikkeessä myymäläpäällikkönä, olen aina tehnyt kaupan alan töitä. Haaveammattini on kuitenkin rajavartija, ja haen kouluun, kunhan olen vielä ensin pari vuotta lapsen kanssa kotona :thumleft
 
Tarkemmin en paikkaa halluu kertoa mutta päihdetyötä teen ja asiakkaina paljon vankeja.

Haluaisin tehdä jotakin missä väkivallan uhka pienempi, eikä riskiä joutua vainotuksi tmv. Ehkä sitten joskus vielä ammatinvaihto.
 
Takaisin
Top