Raskaudesta kertominen

Esikoiselle (10-v) kerroin tänään että saa pikkusiskon tai -veljen keväällä. Ja reaktio oli: "TAAS!?:facepalm:"
Rassu taisi järkyttyä ja toivoa että ei kai taas uutta pikkusiskoa:laughing001 Jospa tämä olisi se pikkuveli :dummy::smiley-angelic001
 
Muokattu viimeksi:
Raskauden puoliväli jo takana, ja miten hankalaa onkaan kertoa työporukalle. :) Tai sopivaa tilaisuutta töräyttää moinen ei vain tunnu koskaan tulevan. Ihmettelen, ettei kumpua jo huomata, tai sitten ei vaan tohdita kysyä. Pomo toki tietää jo, mutta muuten en haluaisi niin sanotusti järjestää kohtausta jonkin yhteisen palaverin yhteydessä. No, rakenneultra ensi viikolla on mun seuraava henkinen etappi, että jos sen jälkeen, kun kaikki on taas vähän varmempaa. Parastahan olisi säilytellä salaisuutta siihen hetkeen, kun saa raskaustodistuksen ja äippäloman virallisesti hakuun, mutta siihen menee vielä joitain viikkoja ja yksi pikkujoulumatka. No, pienet on onneksi murheet.
 
Mä julkaisin somessa alkuviikosta. Ja sen jälkeen on töissä muutama tullut sanomaan "no mä oon vähä katsellut et odotat varmaan. Mutta en oo uskaltanut sanoa mitään" :D
 
No, toi on toinen pohdituttava. Julkaistakko isosti somessa? Sillähän siitä toki pääsisi, kaikkien sellaisten puolituttujenkin suhteen. Ootteko muut harrastaneet ultrakuvia tai masukuvia jo somessa? Tähän asti olen pitänyt tärkeänä vain sitä, että kaikkein tärkeimmät ihmiset, joiden en halua kuulevan asiaa muualta kuin minulta, tapaan ja olen tavannut kasvokkain tai sitten soittanut.
 
Rakenne ultran jälkeen aiotaan julkaista somessa, jos vain kaikki ultrassa niin kuin pitää.
Meinasin jo aiemmin julkaista, mutta mietin sitä että en välttämättä jaksa someen laittaa jos nyt sattuisikin jotain, varsinkin kun virallisesti kyseessä on vielä keskenmeno, niin tuntuisi jotenkin hankalalta sekin asia päivittää sinne :think005 tai en tiedä... mutta tuntuu hyvältä odottaa sitä ru:ta ennen kuin julkaistaan :)
Ja esikoisesta julkaistiin noin vajaa kuukaus ennen laskettua aikaa. Toisesta julkaistiin rakenne ultran jälkeen, niin mennään nyt samalla kaavalla eikä hätäillä :joyful: kummiskin kaikki joiden kanssa ollaan tekemisissä somen ulkopuolellakin, tietävät asiasta :)
 
Me julkaistiin kans rakenneultran jälkeen kuva pupu pehmolelusta ja pienistä tossuista. Ja siin oli sit pieni loru ja #maaliskuiset2020. Mut mä oon tosi tarkka somessa et kuka on mun fb kaveri. Ja ig profiili on salainen ja en hyväksy ketä vaan seuraamaan. Eli ei pääasiassa kaikki ketä sen nyt tietää, ois tienny sen muutenkin jossain vaiheessa.

Muutenkaan me ei julkaista lapsista esim kasvokuvia somessa ollenkaan.
 
Mulla oli ajatuksena kertoa kaikille vasta rakenneultran jälkeen. Töissä tuli kuitenkin paria päivää ennen sellainen tilanne eteen, että vähän pakko kertoa esimiehelle.
Perheelle ja kavereille kerrottiin sitten heti rakenneultran jälkeen. Halusin jättää kertomisen myöhempään kun en välitä ylimääräisestä hössötyksestä, mutta sitten sitä vasta tulikin kun kertoi kaikille samaan aikaan. :rolleyes:

Someen ei varmaan laiteta mitään, tai ehkä kun äitiysloma alkaa. Siihen taisi olla vielä 11-12 viikkoa.. aika menee niin äkkiä
 
Mies laittoi somessa rakenneultran jälkeen päivityksen. Esikoisesta laittoi jo nt-ultran jälkeen.
 
Perheelle, lähimmille kavereille, osalle tutuista (jos nähnyt ja tullut puheeksi) ja töissä kerrottu, mutta someen ei olla laitettu vielä mitään. Luulen, että ilmoitan siellä vasta jouluna / vuoden vaihteessa :)
 
Hieman jännittää maanantaina töihin paluu. Esimies on ainoa jolle on ollut pakko kertoa raskaudesta, muilla ei pitäisi olla mitään hajua asiasta :grin Maha on kyllä jo sellainen pallo että ei voi jäädä huomaamatta :smiley-angelic006
 
Mies on facessa, minä en.
Siksi päivityksiä raskaudesta ei ole, sillä mieheni kirjoittaa harvoin mitään.
Instaa kummallakaan ei ole.
 
Mies on facessa, minä en.
Siksi päivityksiä raskaudesta ei ole, sillä mieheni kirjoittaa harvoin mitään.
Instaa kummallakaan ei ole.
Meistä ei kumpikaan harrasta sosiaalista mediaa.

Monesti ärsyttää kun kaveri kysyy että näinkö sen ja sen jutun... Äh, en? En ole facessa enkä liity :cat: Ei oo tarpeeksi mielenkiintoa eikä aikaa seurata muiden päivityksiä. Omassa arjessa on ihan riittävästi sisältöä :grin
 
En usko että laitamme someen mitään tai jos laitamme, rajaan julkaisun näkyväksi vain sellaisille joille koen että haluan kertoa ja ketä en välttämättä kasvotusten tapaa eli ystävät ja sukulaiset kauempana. Paljon on fb:ssäkin kavereina ns hyvänpäivän tuttuja..

Toki minun suvun puolelta löytyy ihan oma "some" kun äiti ja mummo iloisesti tietoa jakaa suvulle ym :D. Olen kuullut että moni ei tykkää että muut kertovat asiaa eteenpäin, mutta ajattelen sen myös niin, että äitini on saamassa ensimmäisen lapsenlapsensa ja mummoni tulossa isomummiksi, niin voin suoda heille sen ilon että saavat myös tietoa jakaa ja olla onnellisia "titteleistään". Toki mummolleni kerroin itsekin vasta sitten, kun olimme valmiita siihen että loppusuku saa tietää asiasta saman päivän aikana :biggrin:biggrin:biggrin
 
Me kerrottiin minun mummolle ja papalle rakenneultran jälkeen. Heille kertominen jännitti ihan kauheasti, koska osaavat välillä olla tuomitsevia ja juoruta asioita eteenpäin negatiiviseen sävyyn. Kuitenkin ottivat asian yllättävän hyvin, eikä heitä ole ollut kiusallista nähdä kertomisen jälkeenkään. Kun heille oli kerrottu, niin mies laittoi ultrakuvan facebookiin ja minä laitoin instagramiin kuvan itsestäni masun kanssa :)
Paljon ollaan saatu onnitteluita ja turhaan jännitin raskauden julkistamista niin kauan. Pidemmälle ei olisi voinut asiaa sukulaisilta salatakkaan, kun tuppaa jo aika selvästi näkymään :grin
 
Oletteko jo kertoneet kaikille perheenlisäyksestä? Miehen äiti ei tiedä, ei olla kauheen läheisiä..:eek:
 
Mä oon kertonut kaikille keitä kasvotusten tapaa tai keiden kanssa henkilökohtaisesti viestittelee, mutta esim facessa en oo yleisesti infonnut asiasta. Tuskin teenkään mitään päivitystä ennen kuin sitten kun vauva syntyy.
 
Me ollaan kerrottu facessa. Et sitä kautta on saanut sellaset tietää kenen kanssa ei oo kasvotusten nähty ja kerrottu.
 
Tällä kylällä tuntuu puskaradio toimivan niin hyvin että varmasti tietää jokainen tuttu ja tuntematon :banghead::laughing001
 
No ne joita oon tavannu niin näkee kyllä, ja läheisimmät ystävät tietty vaikka välimatkan takia en oo kaikkia välttämättä nähnykään aikoihin. mulla on instassa vain parikymmentä tuttua seuraajaa joten sinne julkasin 1.äippälomapäivästä jotain, faceen en oo viel laittanu mitään mut just tänään mietin kun junnun syntymästä päivitys tupsahti muistoista esiin,et vois sen varjolla julkasta päivityksen tästäki raskaudesta.. voi kyl olla et ei saa aikaseksi kun niin harvoin tulee mitään päiviteltyä :grin
 
Läheisimmille olen kertonut, facessa kertonut muutamalle kaverille/kirjoittanut johonkin raskausaiheisiin juttuihin mutta omalla seinällä en ole julkaissut raskaudesta mitään, enkä julkaise vauvan syntymästäkään. Harvemmin muutenkaan päivitän mitään.
 
Takaisin
Top