Isänpäivä

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten teillä vietetään isänpäivää? Ketä muistatte? Onko tarjolla kakkua, saako isä kortin tai lahjan?

5 viikkoa isänpäivään. Olen ajoissa liikkeellä, mutta jotain spesiaalia pitäisi miehelle keksiä. Meillä on samaan syssyyn myös hääpäivä. Ehkä lempiruokaa tai ulos syömään..

Kakku, lapsen tekemä kortti ja joku lahja on perinteisesti kuulunut päivään. Meillä ei ole ukkeja ketä muistaa.
 
Meillä on esikoisen synttärit aina isänpäivän nurkilla joten usein tulee leivottua joku kakku tai piirakka ja juhlia sekä isää että poikaa. Mies saa yleensä aamupalan sänkyyn, lapset ovat hoidossa tehneet kortit ja ostetaan jotain lahjaksi, viime vuonna annettiin bokserit ja Räikkösen kirja, tämän vuoden lahjaa en oo vielä kerennyt miettiä..
Muistetaan myös pappoja korteilla ja jollain pienellä lahjalla, usein käydään myös kahvittelemassa jos keretään. Isopappaa ja isoukkia muistetaan myös korteilla.
 
Miehelle ajattelin koota isyyspakkauksen, vaikka vauva vasta keväällä olisi tulossa. Poika tekee isälleen kortin, kuten myös papalleen. Ajateltiin muistaa myös isäpuoleni. Miehen isän sekä pappani haudoilla varmaankin tulee käytyä.

Vähän mietin pitäisikö häärätä joku juttu miehelle pojan kanssa, vaikkei hän olekaan tämän isä. Poika kylläkin menossa isänsä luo isänpäivänä.
 
Mies saa lahjan ja joko kakkua tai muuta herkkua kuuluu kuvioon myös. Kortin varmaan tekevät päiväkodissa. :) Omaa isääni varmaan muistan viestillä tai puhelulla. Hän ei kaipaa muita muistamisia. Miehen isä on samaa maata ja varmaan mies hänelle soittaa. Kumpikin asuu myös sen verran kaukana että muunlainen muistaminen pitäisikin laittaa postiin..
 
Mies ei oikein tykkää mistään juhlimisesta tai huomion keskipisteenä olemisesta, joten varmaan juhlinta on ihan vain sitä että syödään jotain pullaa kotona jälkiruoaksi. Lapsi todennäköisesti tekee päiväkodissa kortin, mutta lahjaa ei taideta hankkia.
 
Hankin samanlaiset flanellipaidat meille kolmelle isänpäivälahjaksi :grin Sit ajattelin leipoa. Harmi vaan kun mies on TÖISSÄ isänpäivänä :eek:
 
Tänä vuonna en aio muistaa, kun hänkään ei ole ikinä tehnyt minulle lasten kanssa korttia tai mitään. Pääseepähän helpolla :grin

En peukuttanut sitä että mies ei ole muistanut sinua, vaan sitä, että annat ns. samalla mitalla. Ei ole tämäkään tie yksisuuntainen. :)
 
Meillä muistetaan perheemme isää eli miestä ja sitten toki myös vaareja. Joku lahja on suunnitelmissa, joskaan en vielä tiedä mikä se tulee olemaan, ja lisäksi lapset toki askartelevat jotain päiväkodissa ja koulussa. Kaikki lapset muistavat miestä biologiasta riippumatta, sillä hän on tämän perheen isä yhtä kaikki. :) Kakun teen myös ja ehkä syödään jotain vähän spessumpaa ruokaa. Ja toki mies saa nukkua aamulla normaalia pidempään. Vaarit saavat kortit ja toinen heistä (joka asuu naapurissamme) palan sitä miehelle tehtyä kakkua. :)
 
Mitähän spessua ruokaa sitä tekisi? Ehdotuksia kanasta ja naudanlihasta pitävälle miehelle?
 
Minä menen lasten kanssa mummolaan isänpäiväviikonlopuksi viihdyttämään vaaria ja samalla annan miehelle kaivatun vapaan viikonlopun isänpäivälahjaksi :grin
 
Isänpäivän menu on vielä vähän auki. Kakku olis kiva leipoa vaikka lauantaina, pysyyköhän salassa..
 
Tänä vuonna mennään isänpäivälounaalle ja iltapäivällä sitten kahville mun porukoille.
 
11v tyttäreni kanssa tilasimme hänen isälleen sellaisen Fazerin suklaalevyn, johon sai keksiä oman kannen. Tytär menee tänä viikonloppuna isälleen, niin suklaalevy kilahtaa sitten vasta ensi viikolla isille postilaatikkoon täytenä yllärinä. :happy: Vaikkei tyttären isä mun mielestäni olisikaan mitään ansainnut, yritän kannustaa tytärtä vaalimaan suhdetta isäänsä ja olen valmis omat pennini sen eteen uhraamaan. Oma ärtymykseni jääköön tässä(kin) kohtaa omaan tietooni. :confused:

Nykyiselle puolisolle järjestämme mun tyttären ja miehen kahden pojan kanssa pienet juhlat. Nyt pitäisi vielä keksiä isille jotain ylläriä leivonnaisten lisäksi. Mulla on sellainen ajatus elämässä, ettei koskaan ole perusteltua syytä jättää yhtään juhlanaihetta käyttämättä; aina on aihetta juhlaan! Elämä osaa olla ihan riittävän haastavaa ja kuluttavaa, joten meillä juhlitaan vaikka naapurin serkun kummin kaiman nimipäiviä. :p

Sitä paitsi koskaan ei ole hyvää (teko)syytä jättää voileipäkakkua tekemättä. :dance011
 
Itse en äitienpäiväksi kaipaa mitään, eikä mieskään oikein taida kaivata isänpäiväksi mitään erityistä. Nyt tilasin kuitenkin Fazerin suklaalevyn omalla tekstillä miehelle lahjaksi :) Poika on todennäköisesti tarhassa tehnyt kortin hoitajien avustuksella.

Sitä paitsi koskaan ei ole hyvää (teko)syytä jättää voileipäkakkua tekemättä. :dance011

Voi nam! Voileipäkakkua saa NIIN harvoin, kun ei tule itse kotona tehtyä, kun mies ei tykkää. Toki saisin sen sitten syödä ihan itse :hungry: Mutta liika on liikaa siinäkin, kovin pientä kakkua ei varmaan kannata edes tehdä :rolleyes:
 
Mä olen tykännyt siitä ideasta että lasten kanssa hankitaan jokin kiva kirja jota isä voi sitten lukea lapsilleen tai jotain yhdessä tekemistä.

Sänkyyn aamupala. Ehkä jotain "parempaa" ruokaa.

Isovanhempia muistetaan yleensä lasten tekemillä korteilla.
 
Huomenna tytön kanssa leivotaan ja askerrellaan, isä onkin töissä koko päivän. Illalla hetken ehtii juhlia :)
 
Tässä pohdiskelin olisiko hölmöä juhlistaa miestäni isänpäivänä isyyspakkauksen antamisen lisäksi... Hän ei siis ole poikani biologinen isä, mutta on nyt varsinkin pahoinvointini ja kehnon jaksamiseni aikana todella paljon auttanut pojan hoidossa, todella aktiivisesti leikkinyt hänen kanssaan ja muutenkin mielestäni toiminut esimerkillisesti. Jos leivon kakkua tai muuta vain hänelle huomenna, en tiedä olisiko hän vaivaantunut siitä. En oikein ehkä voi kysyäkään etukäteen, menisi idea ehkä hiukan hukkaan :shy:
 
Tässä pohdiskelin olisiko hölmöä juhlistaa miestäni isänpäivänä isyyspakkauksen antamisen lisäksi... Hän ei siis ole poikani biologinen isä, mutta on nyt varsinkin pahoinvointini ja kehnon jaksamiseni aikana todella paljon auttanut pojan hoidossa, todella aktiivisesti leikkinyt hänen kanssaan ja muutenkin mielestäni toiminut esimerkillisesti. Jos leivon kakkua tai muuta vain hänelle huomenna, en tiedä olisiko hän vaivaantunut siitä. En oikein ehkä voi kysyäkään etukäteen, menisi idea ehkä hiukan hukkaan :shy:

Juhlistitko miestäsi? Minusta ei olisi ollut hölmöä, mutta voi olla että kaikki ei ole samaa mieltä.
 
Juhlistitko miestäsi? Minusta ei olisi ollut hölmöä, mutta voi olla että kaikki ei ole samaa mieltä.

Voileipäkakun tein. En sen suuremmin hössöttänyt silti aiheesta ja tarjoilin kakkua myös isälleni, mutta ajatuksena tein kyllä sen miehelleni. :grin Ensi vuonna sitten kunnolla juhlitaan.
 
Takaisin
Top