Millaisia raskausoireita sinulla on?

Niin ne ikävä kyllä on, mutta mulla ne ei koskaan parantuneet synnytyksen jälkeen. :arghh:
Ne leikattiin muutama vuosi sitten ja nyt haen lähetteen uudestaan jossain sopivassa vaiheessa. Jos pääsisin toisen kerran leikkaukseen:oops:
Voiko alapään kohjujakin siis leikata? Oon googletellut tietoa, juurikin siltä varalta että ne ei parane synnytyksen jälkeen... niin en oo löytänyt tietoa muutakun jalkojen suonikohjujen hoidosta... Oon varautunut jo siihen, että kuulun varmasti niihin joiden kohjut ei häviä synnytyksen jälkeen :shifty:
 
Itsellä oli jo ennen raskautta ongelmia suonikohjujen kanssa jalassa ja oli jo lähetekkin mutta tietty sitä joutui lykkää nyt sitten, ajetaan vika tässä raskauden aikana oikein huolella sitten ulos :D Todella raskaan tuntuiset jalat ja näyttää ihan kauheelle :sad001
 
Voiko alapään kohjujakin siis leikata? Oon googletellut tietoa, juurikin siltä varalta että ne ei parane synnytyksen jälkeen... niin en oo löytänyt tietoa muutakun jalkojen suonikohjujen hoidosta... Oon varautunut jo siihen, että kuulun varmasti niihin joiden kohjut ei häviä synnytyksen jälkeen :shifty:
Ei ole kyllä siitä tietoa, mutta ensin kuitenkin kehotetaan käyttämään päivittäin tukisukkia ja pärjäämään niillä, ettei tarvitse leikkausta tai vaahdotusta. Jos on mahdollista päästä yksityiselle, niin se onkin eri juttu. Itselläni oli aikoinaan työpaikan vakuutus, joka korvasi viime leikkauksen eikä tarvinnut jonottaa. Sain siitä syystä nopeasti leikkausajan.
 
Mulla oli perjantaina (35+2) kivuliaita supistuksia, jotka menivät kyllä ohi. Sen jälkeen jäänyt kamala alaselän kipu. Mietin pitäisikö ottaa särkylääkettä vai mennä hierojalle? Nukkuminen on viimeiset viikot muutenkin ollut epämukavaa ja nyt saan kipujen vuoksi vielä huonommin unta. Neuvolalääkäri tiistaina toivottavasti antaa vinkkejä.
Luin, että joillain alaselän kivut ennakoivat synnytystä. Se, kuinka lähellä synnytys on, onkin mysteeri. Mutta saisi vielä parisen viikkoa pysyä aloillaan!
 
Mulla tuli kans eilen illalla kauhee olo alamahaan ja alaselkään. Niiku joku olis laittanu vanteen siihe ja kiristelly välillä. Viel on alaselkä vähä kipee mut vanne on pois.
 
Täällä ilmaantunut välillä kipeitä supistuksia tällä viikolla, alkuviikosta tuli aamuisin ekalla pissireissulla paperiin pientä haalean vaaleanpunaista. Sais tyyppi pysyä vielä kyydissä kyllä.. 34+0 tänään.
 
Mulla ollut muutamana yönä/illalla viikko sitten n.15-20min kipeämpiä jaksoja; mahakipu, selkäkipu jne mutta mennyt ohi. Nyt niitä ei ole ollut enää. Riippuen päivästä, liitoskipuja on enemmän tai vähemmän. Makoilen paljon jotta vauvat vielä saisivat kasvaa rauhassa, mutta alkaa mahan koko jo painamaan keuhkoja lyttyyn sen verran että ihan nukkuessa saatan herätä siihen että vaikea olla ja pakko oikoa ylös hengittelemään.
 
Reilu pari viikkoa nyt äitiyslomalla ja joudun nyt loppuajan lepäilemään enempi, urheilu ja kaikki rasittava kielletty. Ahdistaa olla kotona näin paljon, mutta en kyllä paljoa muuta jaksaisi edes tehdä. Turhat, pienet asiat stressaa ja mieli maassa vaikka asiat on oikeasti tosi hyvin. Onko muilla kummaa mielialan muutosta? Pistän kyllä taas raskaushormonien piikkiin tai sitten töiden lopettaminen oli kovempi paikka kuin luulin.
 
Memili, mä voin ainakin samaistua noihin mielialan muutoksiin; masennukseen, kiukkuun, voimakkaaseen ahdistukseen, yleiseen alakuloon ja tekee mieli vaan vetäytyä kuoreen ja popsia yksin suklaata nurkassa:eek: Itsekkin panin sen raskauden piikkiin ja ehkä vähän myös alkaneen syksyn (pimeys ja kylmyys, tästä se taas alkaa hyh!)..
Myöskin mieli tuottaa ihan ihme painajaisia ja ahdistavia unia joista herää ihan pää hiestä märkänä monta kertaa yössä, sekään ei hirveästi saa hymyä helposti aikaiseksi:oops: Nyt on tällä viikolla alkaneet myös koko ajan pahenevat liitoskivut! Ja oikeasta jalasta lähtee koko ajan tunto ja alaselkä juili niin pahasti etten meinannut omaa peppuani jaksaa sohvalta nostaa tänään, enteileekö se alkavaa syntymistä? Se on nyt alkanut tämä tuskallisen tuntuva raskaus kun tuntuu että vauvan jalat työntää jossain kurkussa saakka. Tosin tänään tapahtui selkeä alas valahdus kun on ollut se ulostulokohta aivan järkyttävän paineen alla. Miten muut täällä jakselee?:shy: Toisilla teistä on laskettu aika aivan hurjan lähellä että jännittää teidänkin puolesta!
 
Onko kellään tullut samanlaisia oireita kuin alkuraskaudessa? Mä oon huomannut tämän viikon aikana että pahoinvointikohtaukset on taas takaisin, tisseihin on alkanut särkemään kovasti, väsyttää ihan järkyttävästi, turvotus lisääntynyt huomattavasti ja tekisi mieli koko ajan vaan itkeä ja raivota vaikkei olisi mitään syytä?:oops: Samalla myös useana yönä herännyt ihan hiestä lainehtivana ja olo ollut todella levoton ja tähän yhdistettynä yksittäiset todella polttavat ja avaavat supistelukivut! Ei siis tule oikein nukuttua vaan lähinnä kukuttua öisin..Onkohan nämä niitä synnytystä enteileviä oireita vai meneeköhän tässä vielä pitkäkin aika että jotain alkaa tapahtumaan?:sorry: En kestä itseäni tällaisena yhtään enää ja ajatuskin siitä, että vaavi maleksisi vielä joku parii viikkoa sisällä ahdistaa suunnattomasti.
 
Onko kellään tullut samanlaisia oireita kuin alkuraskaudessa? Mä oon huomannut tämän viikon aikana että pahoinvointikohtaukset on taas takaisin, tisseihin on alkanut särkemään kovasti, väsyttää ihan järkyttävästi, turvotus lisääntynyt huomattavasti ja tekisi mieli koko ajan vaan itkeä ja raivota vaikkei olisi mitään syytä?:oops: Samalla myös useana yönä herännyt ihan hiestä lainehtivana ja olo ollut todella levoton ja tähän yhdistettynä yksittäiset todella polttavat ja avaavat supistelukivut! Ei siis tule oikein nukuttua vaan lähinnä kukuttua öisin..Onkohan nämä niitä synnytystä enteileviä oireita vai meneeköhän tässä vielä pitkäkin aika että jotain alkaa tapahtumaan?:sorry: En kestä itseäni tällaisena yhtään enää ja ajatuskin siitä, että vaavi maleksisi vielä joku parii viikkoa sisällä ahdistaa suunnattomasti.

Kuvailit juuri täydellisesti mun viime viikkojen olotilan. Ja en osaa sanoa, että ennakoiko mitään. Vielä mä ainakin yhdessä kasassa olen, vaikka viikkoja tänään 40+1. Kuumahan mulla toki on ollut koko odotuksen ajan, mut huonovointisuus ja mielialan vaihelut palannut. Väsyttää enemmän.. se kuuluu asiaan, koska vauvahan kasvaa nyt lopussa rajuiten kokoa. Tähän olen selkeästi saanut kuitenkin lisäraudasta apua Sekä turvotus lisääntynyt, mut sekin hyvin tyypillinen loppuraskauden vaiva.
 
Takaisin
Top