Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
Ostin jo edelliseen kesken menneeseen raskauteen kotidopplerin joten se pätee nyt viimeisimpänä myös tähän raskauteen :Heartred
 
Ostin jo edelliseen kesken menneeseen raskauteen kotidopplerin joten se pätee nyt viimeisimpänä myös tähän raskauteen :Heartred
Hyvä kun muistutit! Meilläkin on nurkissa doppleri edellisen raskauden jäljiltä. Täytyypi kaivaa esille.

Minä ostin ihana punainen PoP:in raidallinen kypärämyssy reilu kuukausi sitten kirpparilla. "Sitä seuraavaa varten, kun oli niin ihana..."
 
Itse uskaltauduin edellisessä keskenmenneessä raskaudessa ostamaan ihania vaatteita, nyt en tiiä uskaltaako.

Ekassa (myöskin huonosti päättyneessä) en uskaltanut ostaa mitään.

Doppleri löytyy jo täältäkin. Milloin aikaisintaan ootte saanut sydänäänet kuuluviin?
 
Sain kuopuksesta viikolla 9 kuuluviin omalla. Liukkaria käytin geelinä kun se normigeeli maksoi maltaita :D
 
Justiinsa annoin eteenpäin hetkeksi doppleria, saa pyydellä takaisin hetken päästä :grin esikosta sain 10+3 löydettyä :)
 
Joo, luulen että ei kannata liian aikaisin yrittää ettei hätäänny. Ei ne neuvolassakaan ole suostuneet kuunnella ennen n vko 12 etteivät aiheuta turhaa huolta. Mulla on tosi hankalaa pitää näpit irti kaikista alennusmyynneistä ja uusi kantoliinakin tekisi mieli hommata... Ihan kuin kotoota ei löytyisi kaikkea jo ennestään. :grin
 
Moi.

Mulla on kaapit täynnä vaikka mitä vauvatarviketta tän ekan jäljiltä. Et varsinaisesti ei tarvitse hankkia mitään. Liekö sit väärä ketju kirjoittaa. Olisi karsittava aika paljon, kun hiukan lähti lapasesta ostelu (kirppiksiltä) tuon ekan kanssa.

Mut jos jollakulla on tarve saada Recaron isofix -kaukalo isofixhäkkyrän kanssa, niin mulla on sellainen(kin) ylimääräinen. Maksoin 25 euroa ja sen verran haluaisin siitä. Pesty kankaat jne ja ehjä mut mä en tykännyt, kun sellasta samettista kangasta. Koirankarvat junttaa siihen kiinni. On myös jtn kantoreppuja ylimääräisiä ja vaik mitä jos kuta kiinnostaa...

Mutta kysyisin, että onko ketään, jolla kokemusta sisarusrattaista tai minkälaiset on aikomus ostaa? Kun niitä on niit päällekkäisiä ja vierekkäisiä ja ties mitä. Esikoinen on sen 2 v kun kuopus syntyy. Ei siis riitä sellainen seisomalauta pelkästään. On niin paljon kaikkia vaihtoehtoja, etten tiedä, mikä ois paras. Plussat ja miinukset päällekäisistä/vierekkäisistä?
 
Minäkin mietin näitä sisarusrattaita, että tulisivatko oikeasti tarpeeseen. Esikoinen on silloin 2v2kk jos tämä raskus on täysiaikainen. Onko jollain toisella kokemusta tämänikäisistä?
 
Mä olen kuullut että päällekkäiset rattaat voivat olla vaikeat työntää ja on ollut parempi saada suora yhteys molempiin lapsiin tarvittaessa. Tilaa on voinut olla vähän alaistuimessa istuvalla riippuen mallista. Ja makuuasento voi olla aika pysty.

Itse oon miettinyt et vaikka lapsilla tulee eroa päälle 2,5v niin päivittäisen lenkkeilyn turvaamiseksi tuplat ostetaan. Esikko nukkuu myös päiväunet aina vaunuissa. Itsellä mietinnössä mountain buggy duetit tai Emmaljunga Double viking. Muuten olisin voinut miettiä bugaboo donekyta, mutta ovat kuulemma vaikeat työntää epätasaisella/sohjolla/lumella.
 
Muuten olisin voinut miettiä bugaboo donekyta, mutta ovat kuulemma vaikeat työntää epätasaisella/sohjolla/lumella.
Toukokuisista hellurei!
Mä olen puolestani kuullut, että ne on ihan yhtä vakaat talvella kuin muutkin kääntyvillä eturenkailla. Rengasvalinta kai siihen eniten vaikuttaa. :think005 Toisaalta ne voisi olla siinä suhteessa sun kohdalla hyväkin valinta, että saat tarvittaessa ne yhdelle lapselle sopivaksi myymällä vaan toisen istuimen pois. Ei menisi koko vankkurit vaihtoon heti, jos isompi ei vaikka kauaa vaunuissa enää viihtyisikään. :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Toukokuisista hellurei!
Mä olen puolestani kuullut, että ne on ihan yhtä vakaat talvella kuin muutkin kääntyvillä eturenkailla. Rengasvalinta kai siihen eniten vaikuttaa. :think005 Toisaalta ne voisi olla siinä suhteessa sun kohdalla hyväkin valinta, että saat tarvittaessa ne yhdelle lapselle sopivaksi myymällä vaan toisen istuimen pois. Ei menisi koko vankkurit vaihtoon heti, jos isompi ei vaikka kauaa vaunuissa enää viihtyisikään. :happy:
Oon kuullut myös että ovat ok työntää, mut nyt tullut vastaan useammalta että eivät enää valitsisi niitä jos voisi valita / vaihtaneet. Et tiedä sitten. Aluksi olinkin tuon mono ja duo ominaisuuden takia et olisi varmasti juuri sopivat meille mutta.. meillä nyt hyvät yksöisvaunut niin nekin voi säästää ja myydä sit tuplat pois kun ei enää tarvetta. Onneks ei vielä tartte tehdä päätöstä :wacky:
 
Oon kuullut myös että ovat ok työntää, mut nyt tullut vastaan useammalta että eivät enää valitsisi niitä jos voisi valita / vaihtaneet. Et tiedä sitten. Aluksi olinkin tuon mono ja duo ominaisuuden takia et olisi varmasti juuri sopivat meille mutta.. meillä nyt hyvät yksöisvaunut niin nekin voi säästää ja myydä sit tuplat pois kun ei enää tarvetta. Onneks ei vielä tartte tehdä päätöstä :wacky:
Mä olen himoinnut niitä Bugaboon Bee 5, jotka on hinnalla pilattu ja vaikuttaa kuulema muovisilta. Ehken noissa isommissa on kans sama, että nimi maksaa ja ominaisuudet ei ole hintansa väärti. Pitäis päästä vähän räpläämään, oikein syyhyäis jo. :laughing002 Raskaana, etenkään alkuraskaudessa, ei kyllä naisen pitäisi saada päättää näin isoista asioista, kun mieli muuttuu vartin välein värin, hajun ja tuntemuksen mukaan. :cool14
 
Minä arvostan rattaissa niitä kunnon ilmakumipyöriä ja sitä, että niitä renkaita tosiaan on 4 eikä 3. Oltava työnnettävissä yhdellä kädellä (koirat ja/tai toisinaan känny toisessa). Ne päällekkäisrattaat tosiaan on hiukan ahdistavan näköiset. Mahtumista vaan mietin, kun tuplat pitäisi sitten aina säilyttää kuistilla, eteiseen /tuulikaappiin ei vaan mahdu ja se ulkona pitäninen tuo mahdollisesti sitten hometta kankaisiin. Ellei sitten ole jotkut ihme haitarilyttäysrattaat. :p
 
Täällä esikoisen jäljiltä jätetty ihan kaikki jemmaan Joten oikeastaan mitään uutta ei tarvita. Paitsi tietysti jos on eri sukupuolta Esikoinen vajaa 3 kun toisen pitäisi syntyä, en usko että meillä silloin tarvetta tuplarattaille, nytkään enää harvoin suostuu rattaisiin
 
Mitään ei tarvita, mutta jotain haluan silti ostaa pienelle :love7 Ehkä jotain kesäistä vaatetta!
 
Mä sorruin tänään kun oli Pop:illa niin hyvä tarjous 44 koon bodysta. :love017 Olin oikeastaan metsästämässä kaverille babyshowerlahjaa ja tämä ikäänkuin tarttui matkaan. :smiley-angelic006
 
Mekään ei välttämättä mitään tarvita, mutta tiedän että jotain vaatetta kyllä tulee ostettua. Just eilen ostin kirpparilta pienet housut kun oli niin ihana kuosi. Mulla vähän sama että lähti vähän lapasesta ostelu ja sain onneksi aika paljon karsittua kun varasin kirppari pöydän keväällä. Nyt yritän ostaa sellaisia vaatteita jotka saa myös myytyä eteenpäin, merkkiä yritän suosia, mutta myös esim Newbie ja Lindex vaatteet on pienillä ihania.
 
Minäkin mietin näitä sisarusrattaita, että tulisivatko oikeasti tarpeeseen. Esikoinen on silloin 2v2kk jos tämä raskus on täysiaikainen. Onko jollain toisella kokemusta tämänikäisistä?
Mä ajattelin hankkia tuplat vaikka ikäeroa tulis reilu 2v. Mietinnässä joko Emmaljunga doubleviking tai Bugaboo donkey. Aiemmin olin päätynyt supervikingiin säilytysongelman vuoksi mutta muutetaan ens kuussa isompaan ja vierekkäiset tuplat saa hyvin mahtumaan. :) donkeyssa kiehtoo suojaava kuomu, muunneltavuus ja lisävarusteet, Emmaljungissa jousitus ja ulkonäkö miellyttää enemmän. Bugaboon vaunukoppa näyttää eväskorilta mun mielestä. :hilarious:
 
Mä en varmaan näillä traumoilla ja pelkotilaoilla uskalla ostaa mitään ennen synnytystä.:grin Ei vaiskaan. Yritän kuitenkin malttaa mieleni ainakin puoliväliin saakka, ennen suurempia harkintoja.:)
 
Takaisin
Top