Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Minä pidän kyllä tärkeänä sitä, että ei lapsellekaan osteta mitään turhaa, eikä itselle. Ainakin isompien lasten kanssa olen jossakin kohdin toiminut oikein, sillä ovat hyvinkin ympäristötietoisia eivätkä hanki mitään turhaa. Matkailua harrastavat molemmat, vaikka tiedostavat sen kuormituksen ympäristölle. Sekin taitaa olla oma vikani, mutta toisaalta matkailu avaa silmiä aivan eri tavalla kuin se, että vain lukee asioista.Helena80 :) Kyllä minäkin tarvitsen oman työni, jotta pää pysyy kasassa! Saa toteuttaa itseänsä ja tili tulee kerran kuussa.
Minusta on ihanaa joka päivä, kun lapsi iloitsee, että äiti on taas tullut kotiin töistä ja sitten saadan leikkiä yhdessä ja tottakai tulee ostettua lapselle (vähän liiaksikin kaikkea), kun ei ihan joka senttiä tarvitse punnita. Tämä ei ole mitään materia hakuisuutta, vaan ihan elmänlaatuakin parantaa työssäkäynti monella tavalla :)
Olen tosin kuulostellut puheita joissa yksityisellä tuo "kasvattelu ja pakastus" olisi paremmissa kantimissa. Ja oliko Felicitas joka tekee myös sitä tupla sadonkorjuuta yhteen kiertoon?
No niin, anteeksi kun annatutin odottaa. Päästiin vasta kotiin kun käytiin samalla asioilla ym.
Eli 5 munasolua joista 4 kypsää. 2 hedelmöittyi. 1 siirrettiin nelipäiväisenä ja 8-soluisena eli hitaana. Eli ei hääppöinen laadultaan. Toista viljellään vielä, mutta kuulemma yhtä paska on. Eli vituiks män. Yksityiselle siis mentävä jos vielä halutaan tätä suota rämpiä.
Plääh.![]()
Yksityisen eduksi laskisin joustavuuden ja valinnanvaran, niin hoidoissa kuin tutkimuksissa, yksilöllisten tarpeiden mukaan. Taysissa laadukasta työtä, julkisen puolen valitettavasti hieman liukuhihnamaisten raamien puitteissa.
No, eipä päästy siirtoon ja uusi IVF on vielä jäissä.Täälläkin pidetään peukkuja hitaille alkioille - toivottavasti siirretty ottaa spurtin kun pääsi oikeille pelipaikoille. Toisellakin on toivoa niin kauan kuin jakautuminen jatkuu.No niin, anteeksi kun annatutin odottaa. Päästiin vasta kotiin kun käytiin samalla asioilla ym.
Eli 5 munasolua joista 4 kypsää. 2 hedelmöittyi. 1 siirrettiin nelipäiväisenä ja 8-soluisena eli hitaana. Eli ei hääppöinen laadultaan. Toista viljellään vielä, mutta kuulemma yhtä paska on. Eli vituiks män. Yksityiselle siis mentävä jos vielä halutaan tätä suota rämpiä.
Plääh.![]()
Hippunen77 :) Meillä ei yksityinen joustanut mitenkään. Jos alkio olisi kehittynyt blastoksi saakka, se olisi pitänyt pakastaa, koska tuli viikonloppu vastaan.
Pitkään asiasta keskusteltiin ja siellä hoitajat sanoivat, että siirtoja kyllä tehtiin aiemmin viikonloppuisin, mutta ei enää. Lienee säästökuuri vai mikä(?) Siinä jos asiakas haluaisi siirron, niin sitä ei saa ja siksi siirto siirtyy kuukaudella eteenpäin, vain sen takiaNo, eipä päästy siirtoon ja uusi IVF on vielä jäissä.
En mä ainakaan syyllistynyt. Olen valinnut nii kun olen. Ehkä se julistamis sana tuli multa kun Kaarin sai sulta myös aika kritiikin ja sanoit ettei ehkä seuraa arvojaan. Jos alkaa napakan keskustelun pitää olla selkärankaa sit jatkaa sitä. Eiks je?Edelleenkin, olen vain kertonut omista kokemuksiatani ja näkemyksistäni täällä - aivan kuten muutkin. Miksi minun kokemus ja näkemys on ”julistamista” tai toisten kritisointia? Siksikö, että se ehkä poikkeaa enemmistön tavasta toimia?
No, eihän täällä kai sitten mistään voi sanoa mielipidettään, jos jonkun toisen näkemyksestä eriävä mielipide on heti kritisointia tai julistamista, mitä ei haluta. Keskustellaan vaan samanmielisesti ei-mistään, ettei vaan kukaan koe omaa toimintatapaansa uhatuksi tai syyllisty![]()
Täällä taitaa olla kyllä muitakin, jotka ovat pitkään olleet kotona. Kritiikin maku sinun tekstistäsi jostain syystä paistaa.Edelleenkin, olen vain kertonut omista kokemuksiatani ja näkemyksistäni täällä - aivan kuten muutkin. Miksi minun kokemus ja näkemys on ”julistamista” tai toisten kritisointia? Siksikö, että se ehkä poikkeaa enemmistön tavasta toimia?
No, eihän täällä kai sitten mistään voi sanoa mielipidettään, jos jonkun toisen näkemyksestä eriävä mielipide on heti kritisointia tai julistamista, mitä ei haluta. Keskustellaan vaan samanmielisesti ei-mistään, ettei vaan kukaan koe omaa toimintatapaansa uhatuksi tai syyllisty![]()
Pitkään ketjua seuranneena pakko kommentoida.Mutta tukien varaan tipuin, eikä ollut vaihtoehtoja. Mulle ei ollut muita vaihtoehtoja, näillä voimavaroilla ja tällä oikeustajulla.
Ja lääkäri puhui vähän väliä vauvasta ja raskaudesta, koska viime käynnillä
Mun äidillä on nyt just vieläkin menossa se vaihe, että on tyhjän päällä, kun lapset ovat muuttaneet pois. Varsinkin minusta, esikoisesta, irti päästäminen on ollut todella vaikeaa hänelle. Mutta ei se minullekaan helppoa ole ollut, kun toisesta paistaa se kaipuu, kun me olimme pieniä ja teimme, kuten vanhemmat toivoivat. Se, että me olemme hankkineet työpaikat emmekä jääneetkään kotiin lasten kanssa, on selkeästi vastoin hänen ajatusmaailmaansa. Aina jaksaa muistuttaa, kuinka rankka minunkin työ on ja pääsisin helpommalla kotona. No en varmasti pääse, kun lapsilla isot haasteet ja seinät kaatuu päälle jokaisella. Tämä on meille se paras ratkaisu.En mä ainakaan syyllistynyt. Olen valinnut nii kun olen. Ehkä se julistamis sana tuli multa kun Kaarin sai sulta myös aika kritiikin ja sanoit ettei ehkä seuraa arvojaan. Jos alkaa napakan keskustelun pitää olla selkärankaa sit jatkaa sitä. Eiks je?
Mä vaan peräänkuulutan sulta empatiaa ymmärtää myös muita valintoja ja arvoja. Sun arvot on erittäin hyvät, ei vaan ainakaan mulle ja mun elämään sopisi vaikka Sale Niinistö niitä tarjoaisi. Näin ollaan kaikki erilaisia. Mun arvoomaailmassa mä olen muutakin kun äiti. Elämästä nauttiva ihminen ja kustannan sen tekemällä työtä. Työtä josta nautin ja pidän itsestäni ja arvostan itseäni kun vedän jonkun progiksen loppuun vaikka menisi välillä ylitöiksi. Koen myös olevani jokin verran velkaa tiimilleni ja kollegoille jotka kaikki onneksi samanlaisia ja ajattelevat töistä samoin. Näin kukaan ei tiimissä tee enempää kun toinenkaan. Mutta tämä siis vaan mun alan töissä.
Kun arvostan itseäni koen olevani myös parempi vanhempi. Äidistä pitää kasvaa vanhemmaksi. Se on aika kova koulu ollut monelle. Mulla olisi saatanut käydä tuossa vaiheessa kylmät kun olisin jossain skutsissa mökissä asumassa ja vanhin lapsista, ja sitten perässä nuorempikin muuttaisivat pois. Kokisin olevani tyhjä päällä. Tai siis mitä mä nyt tässä tiedän, arvelua kaikki.
Mun äidillä on nyt just vieläkin menossa se vaihe, että on tyhjän päällä, kun lapset ovat muuttaneet pois. Varsinkin minusta, esikoisesta, irti päästäminen on ollut todella vaikeaa hänelle. Mutta ei se minullekaan helppoa ole ollut, kun toisesta paistaa se kaipuu, kun me olimme pieniä ja teimme, kuten vanhemmat toivoivat. Se, että me olemme hankkineet työpaikat emmekä jääneetkään kotiin lasten kanssa, on selkeästi vastoin hänen ajatusmaailmaansa. Aina jaksaa muistuttaa, kuinka rankka minunkin työ on ja pääsisin helpommalla kotona. No en varmasti pääse, kun lapsilla isot haasteet ja seinät kaatuu päälle jokaisella. Tämä on meille se paras ratkaisu.
Eikä saa laiskotella jäämällä lasten kanssa kotiin. En ole samaa mieltä ollenkaan.Minun vanhempani taas ovat sitä mieltä, että lapsen voi hyvin laittaa hoitoon jo 3 kk ikäisenä, koska niin hekin tekivät aikanaan.Eikä saa laiskotella jäämällä lasten kanssa kotiin. En ole samaa mieltä ollenkaan.