----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On myös oma valinta, minkä verran tekee töitä.

Yölento :) Työt on kaikki tehtävä.

Onneksi itse pystyy säätelemään työpäiviä hieman oman jaksamisen puitteissa, esim. tulee aiemmin ja tekee vähän pidempää päivää silloin, kun jaksaa ja sitten vastaavasti pääsee jonakin päivänä aiemmin.Ylityöt on asia erikseen, eikä ole jatkuvaa arkipäivää.

Varmaan aika tavallista kaikille, jotka töissä käyvät :)

Last edited by a moderator:
Yölento :) Työt on kaikki tehtävä.

Onneksi itse pystyy säätelemään työpäiviä hieman oman jaksamisen puitteissa, esim. tulee aiemmin ja tekee vähän pidempää päivää silloin, kun jaksaa ja sitten vastaavasti pääsee jonakin päivänä aiemmin.Ylityöt on asia erikseen, eikä ole jatkuvaa arkipäivää.

Varmaan aika tavallista kaikille, jotka töissä käyvät :)
Ei työ tekemällä lopu. Aina voi tehdä enemmän ja paremmin. Kukaan ei silti viimeisinä päivinään toivo "Oi, olisinpa tehnyt enemmän töitä". Aika moni toivoo, että olisi viettänyt enemmän aikaa läheisten kanssa tai ollut enemmän läsnä.

MiuMau79 :) Huomenna sitten kuulemme ja jännäämme tilannetietoja....toivotaan, että kaikki munasolut hedelmöittyvät:cheers:smiley-bounce013

Saitteko siis ihan samantien tietää, että kaikki munasolut olivat kypsiä? Ja tarkoittaako tuo samaa, kuin, että kaikki saadut munasolut alkoivat heti jakaantua maljalla?:rolleyes:
Raastavaa tosiaan tää odottelu ja epätietoisuus... Huomisaamusta ja aamupäivästä tulee mielenkiintoinen kun kyttään puhelinta, että tuleeko puhelu jossa ilmoitetaan että mitään siirrettävää ei ole... Kun osais olla positiivisella mielellä liikenteessä, mutta kun ei, en osaa. Hirveä pelko persiissä. :nailbiting:
Nyt kun rupesin oikein kelaamaan niin tosiaan ainoa tieto meillä on se, että 5 munasolua saimme. Ja mitään hajua ei siitä ole olivatko kypsiä, ovatko hedelmöittyneet jne. Eli täysin herran hallussa koko homma.
Kiitos kaikille tsempeistä, ilmoittelen huomenna mikä tilanne! :Heartred

Ei työ tekemällä lopu. Aina voi tehdä enemmän ja paremmin. Kukaan ei silti viimeisinä päivinään toivo "Oi, olisinpa tehnyt enemmän töitä". Aika moni toivoo, että olisi viettänyt enemmän aikaa läheisten kanssa tai ollut enemmän läsnä.
Tässä aivan samaa mieltä. Työssäni kohtaan ihmisiä elämän ehtoopuolella, ja aina sama toistuu; se mitä yleensä kadutaan on se että ei ole oltu tarpeeksi läheisten ja lasten kanssa läsnä. Tää on niin totta vaikka kliseiseltä kuulostaakin. :smiley-ashamed008

Yölento :) On eri asia hukuttaa elämänsä töihin, kuin käydä töissä. Tavallisesti kaikki ihmiset käyvät töissä ja työn jälkeen ovat perheensä kanssa.

Näin se on ympäri maapalloa, on toki aina niitä, jotka eivät käy töissä, mutta kyllä työssäkäynti pitää yhteiskunnan rattaat pyörimässä.

Nyt kun rupesin oikein kelaamaan niin tosiaan ainoa tieto meillä on se, että 5 munasolua saimme. Ja mitään hajua ei siitä ole olivatko kypsiä, ovatko hedelmöittyneet jne. Eli täysin herran hallussa koko homma.

MiuMau79 :) Toivotaan, että kaikki teillä ovat kypsiä ja hedelmöittyneitä huomisissa uutisissa:cheers :cheers :cheers

Meillä tuli 9 munasolua. Näistä kolme aluksi lähti kehittymään, mutta sitten vain yksi lähti enemmän jakautumaan, pääsi melkein blastoksi asti. Todettiin, että saadut munasolut olivat raakoja ja luultavasti lääkityksessä oli ongelma, koska en saanut täysiä lääkeannoksia. Ei siis päästy siirtoon ja uusi IVF on mulle kysymysmerkki, että kannattaako siihen lähteä. Klinikka toki sitä suosittelee :)

Last edited by a moderator:
Yölento :) On eri asia hukuttaa elämänsä töihin, kuin käydä töissä. Tavallisesti kaikki ihmiset käyvät töissä ja työn jälkeen ovat perheensä kanssa.

Näin se on ympäri maapalloa, on toki aina niitä, jotka eivät käy töissä, mutta kyllä työssäkäynti pitää yhteiskunnan rattaat pyörimässä.
Kyllähän minäkin töissä jo käyn, mutta haluan aina muistuttaa, että se on oma valinta, minkä verran elämästään ja Voimistaan antaa töille.

Raastavaa tosiaan tää odottelu ja epätietoisuus... Huomisaamusta ja aamupäivästä tulee mielenkiintoinen kun kyttään puhelinta, että tuleeko puhelu jossa ilmoitetaan että mitään siirrettävää ei ole... Kun osais olla positiivisella mielellä liikenteessä, mutta kun ei, en osaa. Hirveä pelko persiissä. :nailbiting:
Mihin aikaan siirto on? Mehän ilman muuta oletamme, että näin kovalla peukkujen pitämisellä, toivomisella ja rukoilemisella siellä siirrettävää on.

Kyllähän minäkin töissä jo käyn, mutta haluan aina muistuttaa, että se on oma valinta, minkä verran elämästään ja Voimistaan antaa töille.

Yölento :) Ennen perheen perustamista, tuli töitä tehtyä kyllä liikaa. Nyt lapsen synnyttyä on tärkeysjärjestys täysin erilainen ja töitäkin tulee tehtyä vähemmän.

Monesti tunnolliset ihmiset ajatuvat helpoiten liiaksi uranpyörteisiin, joten pitäiisi pyristellä oravanpyörää vastaan, pitää ainakin puolensa, ettei ylityöt ja työnantajat niele kokonaan. Työtä tekeviä ihmisiä yhteiskunnassa kyllä tarvitaan, (koska väki eläköityy ja syntyvyys laskee), mikäli hyvinvointivaltiota ylläpidetään.

Eclipse :) Ois kysymys, että miten olet ostanut netistä leluja lapselle?

Onko se helppoa?:rolleyes:

Meillä taapero haluais tietyn lelun, eikä sitä saa "tavallisesta" kaupasta.
Mä tilailen kaikkea ympäri maailman. Myös leluja. Ja se on helppoa. Mutta vaatii joko luottokortin tai PayPal tilin. Jos tarvitsee arvonlisävero ym maksaa tullille niin se käy kätevästi netissä ja on helppoa. Amazonista löytynee se etsimäsi lelu helpoiten. Kannattaa katsoa löytyykö Saksan Amazonista niin ei tarvi tullata, mutta ei se Alv paljoa ole noin pienessä ostossa jos Jenkeistä tilaat. Itse olen tilannut jenkeistä korun osia ja autojen osia. On nopea toimitus yleensä. Ja autonosissa jenkeistä tilaaminen käy halvemmalla ja nopeammin kuin vastaavasta kaupasta Helsingistä. Tilauksesta kahdessa päivässä ovelle toimitettuna.
Olen toki ostanut Aliexpressistä eli Kiinasta paljon tavaraa, myös leluja, mutta siellä pitää tietää mitä etsii ja osata tutkia kaupat ettei saa halpaa krääsäkopiota. Ja missään nimessä ei pidä ostaa mitään kemikaaleja sisältävää tai tavaraa jota ei voi pestä. Viimeksi tilasin sieltä Ryhmä Haun koirat autoineen. Toimitusajat on myös pitkät koska tavarat tulevat konteissa eikä lennolla. Vaatteita ei sieltä juuri kannata ostaa. Paitsi sukkia. Ja ostelen itselleni laukkuja.
Tässä nyt tällänen epämääräinen vastaus. :rolleyes:

Mihin aikaan siirto on? Mehän ilman muuta oletamme, että näin kovalla peukkujen pitämisellä, toivomisella ja rukoilemisella siellä siirrettävää on.
Meillä olisi aika yhdeltä ellei sieltä tosiaan soiteta ja peruta. Huh huh, jänskättää... :nailbiting:
Hauskempaa päivää muille! :grin

Mä tilailen kaikkea ympäri maailman. Myös leluja. Ja se on helppoa. Mutta vaatii joko luottokortin tai PayPal tilin. Jos tarvitsee arvonlisävero ym maksaa tullille niin se käy kätevästi netissä ja on helppoa. Amazonista löytynee se etsimäsi lelu helpoiten. Kannattaa katsoa löytyykö Saksan Amazonista niin ei tarvi tullata, mutta ei se Alv paljoa ole noin pienessä ostossa jos Jenkeistä tilaat. Itse olen tilannut jenkeistä korun osia ja autojen osia. On nopea toimitus yleensä. Ja autonosissa jenkeistä tilaaminen käy halvemmalla ja nopeammin kuin vastaavasta kaupasta Helsingistä. Tilauksesta kahdessa päivässä ovelle toimitettuna.
Olen toki ostanut Aliexpressistä eli Kiinasta paljon tavaraa, myös leluja, mutta siellä pitää tietää mitä etsii ja osata tutkia kaupat ettei saa halpaa krääsäkopiota. Ja missään nimessä ei pidä ostaa mitään kemikaaleja sisältävää tai tavaraa jota ei voi pestä. Viimeksi tilasin sieltä Ryhmä Haun koirat autoineen. Toimitusajat on myös pitkät koska tavarat tulevat konteissa eikä lennolla. Vaatteita ei sieltä juuri kannata ostaa. Paitsi sukkia. Ja ostelen itselleni laukkuja.
Tässä nyt tällänen epämääräinen vastaus. :rolleyes:

Kiitos Eclipse tästä!!:gen053

HentoHaave, arvostan valintojasi ja omat arvoni ovat samansuuntaisia. Silti uskon, että hyvä äiti voi valita myös työuran. Jotkut ovat parempia äiteinä, kun saavat toteuttaa itseään töissä. Suomessa on pääosin hyvä varhaiskasvatusjärjestelmä, kunhan vanhemmilla riittää työn lisäksi voimia olla läsnä lapselle työajan ulkopuolella.

Äidit voisivat tukea toisiaan ja toistensa erilaisia valintoja enemmän kuin arvostella niitä. Esimerkiksi minäkin olen varsin kiivaasti varhaisen pottailun kannalla, mutta en usko, että ihmisestä tulee yhtään huonompi, vaikka kulkisi vaipat pöksyissä 3-vuotiaana. Ympäristö siitä toki kärsii, mutta niin kärsii monesta muustakin asiasta.

Jokaisella on vapaus valita omat arvonsa ja toteuttaa niitä. Mun tarkoitus ei ole arvostella yksittäisten äitien valintoja, vaan enemmänkin tätä yhteiskuntaa, joka toisaalta syyllistää kotiin jääviä äitejä (ei kannusta eikä tue lasten kotihoitoon) mutta samanaikaisesti valitetaan että syntyvyys laskee ja miksei kukaan tee lapsia. Ihan järjetön yhtälö. Ihmiset alkavat arvostaa niitä asioita joihin yhteiskunta kannustaa, koska haluamme olla hyviä, kelvata. Toki uraputkiäitikin voi kokea olevansa hyvä ja läsnäoleva äiti lapselleen. Mutta kysyykö kukaan lapselta, joka herätetään joka aamu klo 6 kesken unien kylmään autoon matkalle päiväkotilaitokseen, haluaisiko hän mieluummin jäädä kotiin nukkumaan ja herätä aamulla rauhassa kämpien äidin kainaloon imemään läheisyyttä ja läsnäoloa, sitä minkä jokainen lapsi ansaitsee. Kysyykö kukaan lapselta?

Jos tämä yhteiskunta tukisi ja arvostaisi lasten kotihoitoa, se näkyisi siten että äitejä kannustettaisi siihen ja siitä maksettaisi tuntuvasti. Niin ettei kenenkään tarvitsisi rahan takia jättää sitä valintaa tekemättä. Kuinka monta uraäitiä luulet että silloin haluaisi viedä lapsensa vieraalle hoitoon ja kuluttaa päivänsä paljon tärkeämmissä palavereissa? Veikkaan että siinä kohtaa äidit uskaltaisi itsekin alkaa arvostaa äitiyttä enemmän, jos yhteiskunnan taholta sitä pidettäisi arvokkaana työnä. Silloin ei tarvisi hakea sitä hyväksyntää kodin ulkopuolisen työn kautta. Tässä on kyse perustavanlaatuisista arvoista, eikä siitä haluaako joku äiti olla töissä kodin ulkopuolella. Mulle äitiys on aina ollut niin iso juttu, että se on mennyt prioriteetissä ohi kaikesta muusta. Sen takia mun on vaikea ymmärtää äitiä, joka tekee kaikkensa saadakseen lapsen, mutta ei arvosta tätä ihmettä kuitenkaan kuin 10kk, ja sen jälkeen kaikki muu (raha) onkin tärkeämpää. Sorry, mut en ymmärrä. Eikä mun kai tarvikaan. Jokainen voi itse valita arvonsa ja sen mihin aikansa käyttää. Mutta joskus vois ajatella asiaa myös lapsen näkökulmasta. Yleensä ei ajatella. Lapsi ei kaipaa sitä isoa omakotitaloa eikä kallista uutta autoa. Lapsi kaipaa läsnäoloa ja läheisyyttä. Ihmistä.
Olen täysin samaa mieltä siitä, että kotona olevan vanhemman korvauksia tulisi nostaa tuntuvasti - oli tämä vanhempi sitten kumpaa sukupuolta tahansa. Silloin valinta olisi helppo tehdä sen perusteella, mikä on oikeasti koko perheelle parasta.

Jos saamme tämän nyytin syliin asti, mun ei tarvitsisi taloudellisista syistä palata töihin moneen vuoteen. Näillä näkymin aion kuitenkin tehdä niin. Mieheni käyttää maksimaaliset kotonaoloaikansa ja ison osan hoitovapaasta, ja pikkuisen mennessä tarhaan tai pph: oon aloitamme molemmat nelipäiväisen työviikon.

Kyseessä ei meille ole taloudelliset syyt tai yhteiskunnan aivopesu (yhteiskunta voi olla mun valinnoistani mitä mieltä tahansa, kaikille sosiaalisen viitekehyksen "vaatimuksille" ja hyväksynnälle voi tässä iässä jo mielestäni antaa piutpaut :dance011), vaan se, että uskon vahvasti tarvitsevani muutakin tekemistä aivoilleni kuin 24/7 taaperoarkea jotta pysyisin järjissäni - ja olisin myös parempi äiti.

Olen tehnyt kaikkeni jotta saamme tämän lapsen maailmaan, ja voit uskoa että arvostan tätä kohdussani kasvavaa ihmettä yli kaiken. Kaikkien ei tarvitse ymmärtää valintojani, minä puolestani ymmärrän aika monia muitakin valintoja kuin omani. :Heartred

Muokattu viimeksi:
Takaisin