Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Pari bodya ja ihanat kettuhousut :love7
Auto lähtee kans ihan piakkoin vaihtoon, isompi, uudempi ja turvallisempi.
 
Muutamat housut ja kietaisubodyja kirpparilta. Hankalaa shoppailla kun ei tiedä kumpi tulee
 
Me hankittiin jo rattaat! Heh, juu tiedän että ollaan tosi ajoissa - siis todella, mutta mulla on tähän hyvä selitys. Rattaat on miehen serkun muksun vanhat, olleet siis vain yhdellä bebellä ja todella hyvässä kunnossa. Lisäksi, vaikka merkki on tosi tuntematon (Bebetto), on nää rattaat todella laadukkaat kaikkine iskareineen, kääntyvine eturattaineen ja varusteineen. Hinta 200€ (Alkup. 1400). Säilytystilaa oli heillä vähän, joten otettiin nää nyt jo omiin nurkkiin. Olen kyllä saanut hieman hyväntahtoista palautetta tästä aikaisuudesta :D
 
Ääh mä ostin kirpparilta pienen talvihaalarin :angelic: en vaan voinut jättää ostamatta, vaikka mulla olikin vakaa päätös, ettei mitään ennen rakenneultraa.
 
Reiman untuvahaalari. Nyt pienin Ruskovillan villahaalari hakusessa.
 
vaunut ja rattaat, amazonas koala-riippumatto, bodyja ja söpöstelyvaatteita ja oloasuja, toppahaalari, puman pienet lenkkarit, villasukkia, tutteja, tuttinauhoja, tuttipullonlämmitin.. ennenku vauva on maailmassa mulla on varmaan yks huoneellinen tavaraa :)
 
Mä olen ostanut yhden bodyn. En vielä mitään muuta. Tosin esikoisen jäljiltä on paljon vaatteita ja tavaroita jäljellä, joten emme edes paljon tarvitse. Vaunut pitää hommata sekä uusi hoitopöytä, kun haluan siromman version tällä kertaa. Mutta siinäpä ne sitten oikeastaan ovatkin.
Ja lämpöpussin haluan, kun haalari on mielestäni vähän turha ja ei niin kätevä helmivauvan ollessa kuitenkin pieni ja talveakin vain muutama kuukausi jäljellä :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Turvakaukalo telakalla ostettiin tänään käytettynä nettikirpparin kautta. :)

Nyt metsästän siihen sopivia britax rattaita jotka menee myös kasattuna viisiovisen automme takakonttiin.
 
Turvakaukalo telakalla ostettiin tänään käytettynä nettikirpparin kautta. :)

Nyt metsästän siihen sopivia britax rattaita jotka menee myös kasattuna viisiovisen automme takakonttiin.

britax on ehkä helpoin tuolla kriteerillä kun brio+britax tai britax+britax käy yhteen lähes poikkeuksetta. mä oon ihan vannoutunut britaxien käyttäjä. joku aika sitten tykästyin joie-merkkiin mutta ne jäi kauppaan ja päätin päivittää vaan britaxin b-agilet b-motion plussaan.. niihin on varastossa jo talvirenkaat, vaunukoppa, pehmeä kantokoppa, kaukalo ja vaihtokuomut. vielä kun sais niihin sen suojalaukun et pysyis siistinä lentomatkoilla.

noista kahdesta suosittelen b-motionia, painaa vähän enemmän ku agilet mutta motioneista löytyy jousitus ja tossa plussamallissa saa jalkatuen nostettua niin että selkänojan laskulla saa makuuasentoon ja käy näin ollen vauvasta alkaen
 
britax on ehkä helpoin tuolla kriteerillä kun brio+britax tai britax+britax käy yhteen lähes poikkeuksetta. mä oon ihan vannoutunut britaxien käyttäjä. joku aika sitten tykästyin joie-merkkiin mutta ne jäi kauppaan ja päätin päivittää vaan britaxin b-agilet b-motion plussaan.. niihin on varastossa jo talvirenkaat, vaunukoppa, pehmeä kantokoppa, kaukalo ja vaihtokuomut. vielä kun sais niihin sen suojalaukun et pysyis siistinä lentomatkoilla.

noista kahdesta suosittelen b-motionia, painaa vähän enemmän ku agilet mutta motioneista löytyy jousitus ja tossa plussamallissa saa jalkatuen nostettua niin että selkänojan laskulla saa makuuasentoon ja käy näin ollen vauvasta alkaen

Nyt kävi niin hyvin että saan edullisesti ostettua työkaverilta Britax Agilet ja yhdistelmävaunut erikseen. Agilet tulevat olemaan lähinnä kauppareissulla käytössä (alkuun kaukalon kanssa). Yhdistelmävaunut lenkkeilyyn ja terassille päiväuni käyttöön.

Motionit ajattelin hommata alkuun minäkin, mut kahdet eri rattaat voi olla sittenkin paremmat niin ei tarvi muistaa liikutella rattaita autoon ja edestakaisin.
 
Sain kassillisen lainavaatteita veljen vaimolta. Kierrätys kunniaan! Olen tietty myös liittynyt lähemmäs kymmeneen eri FB-kirppisryhmään ja muutamia onnistuneita vaateostoksia tehty:) Kaikkea tarvitaan, joten ostoslista tulisi vähän turhan pitkäksi, jos alkaisi näitä uutena hankkia. Tallinnan-reissulta tarttui mukaan myös söpö sarvikuono-pehmolelu.
 
No nyt on eka juttu hommattu pienelle, olen innoissani ja samalla hämmentynyt :) Ostettiin miehen hyvältä ystävältä reilu kolmisen vuotta vanha Joie turvakaukalo. Siinä on pienennystyyny ja kuomu. Ilmeisesti myös telakka? Toivottavasti tehtiin hyvä hankinta. Tää on tavallaan vähän sokkona ostamista, kun ei ole ennestään kokemusta siitä mitä kaikkea ylipäätään tarvii, mitkä vehkeet käy yksiin ja mitkä kannattaisi ostaa yhtenä settinä. Ei olla varmoja vielä edes kiinnityksestä, turvavyöllä ajateltiin kiinnittää. Pitää harjoitella, että on varmasti lujasti kiinni.

Nyt on yllättänyt se kuinka paljon tavaraa pitää pakata matkaan, jos vauvan/lapsen kanssa reissaa. Ei ole ennen tullut ajateltuakaan. Matkasänky, rattaat, sitteri, tuo kaukalo, hoitolaukku.. Mitä muuta? :hilarious: Oon ihan hämmentynyt kaikesta :grin Miten tavarat mahtuu autoon niillä joiden lapsilla on pienet ikäerot?
 
No nyt on eka juttu hommattu pienelle, olen innoissani ja samalla hämmentynyt :) Ostettiin miehen hyvältä ystävältä reilu kolmisen vuotta vanha Joie turvakaukalo. Siinä on pienennystyyny ja kuomu. Ilmeisesti myös telakka? Toivottavasti tehtiin hyvä hankinta. Tää on tavallaan vähän sokkona ostamista, kun ei ole ennestään kokemusta siitä mitä kaikkea ylipäätään tarvii, mitkä vehkeet käy yksiin ja mitkä kannattaisi ostaa yhtenä settinä. Ei olla varmoja vielä edes kiinnityksestä, turvavyöllä ajateltiin kiinnittää. Pitää harjoitella, että on varmasti lujasti kiinni.

Nyt on yllättänyt se kuinka paljon tavaraa pitää pakata matkaan, jos vauvan/lapsen kanssa reissaa. Ei ole ennen tullut ajateltuakaan. Matkasänky, rattaat, sitteri, tuo kaukalo, hoitolaukku.. Mitä muuta? :hilarious: Oon ihan hämmentynyt kaikesta :grin Miten tavarat mahtuu autoon niillä joiden lapsilla on pienet ikäerot?


ei ainakaan ulkomaanmatkalle tarvitse ottaa puolta omaisuutta :) kaukalo on hyvä jos vuokraa auton, matkasänkyä saa yleensä hotelleissa lainaan,(tai vauvalle mukaan pehmeä kantokoppa tai sellanen popup-sänky unipaikaksi) hoitolaukkua mul ei oo ikinä ollut, vaipat ja pullot kulkee käsilaukussa, pullonlämmittimetkin on nykyään sellasia ohita kangasläpysköitä jotka pistetään usb-laturiin kiinni, rattaat pitää olla et pääsee liikkumaan ja maitojauhe/korvike/vauvanruoka ja omat vaipat oon yleensä ottanu mukaan vaikka kaikkialta missä ollaan käyty on saanut vaippoja ja korviketta/vauvanruokaa. sitteriä tuskin lomalla tarvii. mummilaan jos lähdetään niin siellä on omat sängyt, rattaat ja sitterit kaapissa :)
 
Tänään sain kaverilta britaxin matkarattaat johon menee turvakaukalo kiinni myös :) Ne muuttaa pienenpään asuntoon ja nuorin lapsi jo 4v, sopivasti tuli puheeks kun kävin heillä tänään ja sopivasti osu merkki yksiin. Oon kyllä niin onnellinen. Säästettiin siinäkin se 100€ mitä oltiin niihin varattu, että ostetaan käytettynä noin satasen maksavat :)
 
Saatoin vähän innostua ja liityin useampaan FB-kirppisryhmään. Nyt tarttis tehdä jo lisätilaa kaappeihin ja me ei edes tiedetä vauvan sukupuolta:D Oon ostellut sellaisia sukupuolineutraaleita vaatteita. Viimeisimmäksi Vimman Baggyt - ihanat.
 
Saatoin vähän innostua ja liityin useampaan FB-kirppisryhmään. Nyt tarttis tehdä jo lisätilaa kaappeihin ja me ei edes tiedetä vauvan sukupuolta:D Oon ostellut sellaisia sukupuolineutraaleita vaatteita. Viimeisimmäksi Vimman Baggyt - ihanat.


tori.fi on kans vaarallinen paikka :D
 
Haluan uudet yhdistelmävaunut. :D Ostettiin esikoiselle käytettynä Emmaljungat, kun halusin tänne landelle sopivat vakaat vaunut. Joo, ne on hyvät niin kauan kuin ei poistu ihmisten ilmoille. Kaupungissa tosi ärsyttävät ja ihan liian isot. Käydään kuitenkin paljon kaupungilla, kirppiksillä jne. Nyt haluan siis kevyet mutta hyvät yhdistelmät ehdottomasti kääntyvillä eturenkailla!! Meidän matkarattaisiinkaan ei saa kaukaloa kiinni, eikä se kuulemma ole ihanteellisin tapa vauvalle matkustaa, että pitää vauvaa paljon kaukalossa. Mitkähän ois hyvät uudet vaunut? Torissa olisi ollut yhdet, mutta joku ehti ostaa ne. Haluan modernit ja nätit :D
 
hartanin topline-s. näitä löytyy hyvin käytettynä. miinuspuoli on et aika suuret myöskin. britaxilla löytyy hyvin muunneltavia malleja jotka menee vauvasta siihen asti kun tarvitsee.
 
Takaisin
Top