Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
meillä on esikoiselta jäänyt aika paljon kaikkea. ei tarvi rattaita, sänkyjä yms. kirpparilta löysin sellaisia muovisia retro-palikoita(atomeja) niin ostin varastoon. ja yhden bodyn star wars-teemalla ostin :)
 
Yritän hankkia kaiken käytettynä joten kirppiksiä tulee jo katseltua sillä silmällä. Viimeksi löysin kotimaisia vaatteita naurettavan halvalla ja kestovaippoja ilmaiseksi.
 
Meillekin tulossa "kierrätysvauva" eli kaikki mahdollinen tulee käytettynä. Vasta ostin babybjörnin sitterin (melkein ilmaiseksi sai) kun vauva oli vasta suunnitelmissa.
 
Mä oon säästänyt kaiken, joten juuri mitään ei tarvii hankkia, paitsi uudet rattaat, koska nykyiset on parhaat päivänsä nähneet..
 
Meillä ei oo mitään ennestään ja varmaan ehkä lähempänä puolta väliä vasta uskallan alkaa tavaroita tai vaatteita hankkia. Jos siis ei tule vastaan jotain "pakko saada" juttuja.. :grin
 
Esikoisen jäljiltä olen säästänyt melkein kaiken. Uudet vaunut pitää hankkia sekä hoitopöytä, mutta ei muita suurempia hankintoja. Jos tulee tällä kertaa poika, niin ehkä jotain vaatteita lisäksi.
Suosimme kierrätystä, joten kirppiksiltä ostan suurimman osan.
 
Mä olen kerennyt tyhjentää kaapit vauvan tavaroista, joten oikeastaan kaikki hankittava. Hankintoja tosin rupean enempi miettimään sitten isommilla viikoilla, täytyy myös kotiin tehdä hieman muutosta että saadaan uudelle tulokkaalle huone.
 
Meillä on edellisiltä kaikkea tallessa ja varmaan vasta loppuraskaudessa tulee jotain hankittua...
 
Ostin kahdet pienen pienet housut. Ajattelin ne ottaa synnärille mukaan ja pukea jo siellä. Ensimmäisestä lapsesta viisastuneena tiedän että se aika on lyhyt milloin voin päättää mitä lapsella on päällä.
 
tänään kotiutui vaunut. aivan ihanat hartanit jollaiset oli esikoisellakin. ostin tosi halvalla käytettynä priimakuntoiset ja tänään päivän to do-listalla oli irroitella ja pestä kangasosat.en kyllä oo ihan varma osaanko enää kasata niitä :D yhden bodyn ostin isosiskon kanssa ja ens viikolla reissusta tarkoitus shoppailla vauvalle kaikkea kivaa :)
 
Meillä myös paljon esikoisen jäljeltä kaikkea, ainoat isommat hankinnat oli vaunut sekä turvakaukalo ja ne odottaa jo postissa :) löytyi setti hyvään hintaan at-lastenturvasta.
 
Meillä oli kaverin kanssa kirppispöytä ja myymättä jääneistä 50-62cm vaatteista valitsin itselleni muutaman mieluisan :) Parit housut, yöhaalarit ja neutraalit kietaisubodyt :)
Siskolta saan talvella alle 2v vanhan turvakaukaukalon ja telakan pienellä maksulla ja tulan saan sitten myös ensi keväänä. Kaverilta saan emmaljungan vaunut talvella myös, melko isot hyökkäysvaunuthan ne on, mutta kätevät kuitenkin tien päällä. Kaveri on paljon matkustanut bussilla ja junalla ja kävelee paljon ja kehunut vaunuja kyllä.
 
Heti ensimmäisen ultran jälkeen (viikko sitten, vk11) klikkasin ”tilaa” verkkokaupan vaatetilaukseen, joka oli odotellut siellä muutaman viikon. Tällä viikolla sain maailmanihanimmatjasöpöimmät kollarit ja paidan (kestävänkehityksen vaatteita). Esikoinen kyseessä, kaikki pitää hankkia. Ihanaa. Ihanaa:Heartred
 
Mä olen ostellut pitkin yritystä kestovaippoja aina kun halvalla löytänyt. Nyt mun varastolla vaipattaisi ehkä jo kaksoset :hilarious:
Osan olen antamassa ystävän syntyvälle vauvalle.

Muutamia pieniä söpöstely vaatteita ostanut myös kirpparilta :)

Isommat hankinnat tehdään vasta rakenneultra jälkeen. Ultran jälkeen aloitan myös tekeen " oikean värisiä" kestovaippoja kun tiedetään sukupuoli.
 
Mä nimenomaan en halua ”oikean värisiä” vaatteita eikä aiota tälläkään kertaa kertoa sukupuolta etukäteen. Ei voi kukaan hamstrata valmiiksi läjää vaaleansinistä tai punaista. Toki ei varmaan intokaan enää kolmannelle ole niin kova läheisillä ja kaikkea kuitenkin on valmiina...

Onhan ne siis tosi söpöjä mutta ei sovi mun tyyliin ja se on lyhyt aika kun voi siihen tyyliin vaikuttaa xD. Meidän kestovaipatkin on alusta asti ollut sekaisin unisex/tyttö/poika kuoseja...
 
Itse en ole vielä ostanut mitään. Siskolta tulossa hyvä määrä vaatteita, kun siellä on noin vuoden tätä vanhempi vauva. Kaiken muun joutuu varmaan hankkimaan, kun sisko ehti periä veljen jäljiltä pitkälti kaiken ja tarvitsee niitä todennäköisesti vielä itsekin. Toisaalta odotan myös mitä kaikkea äitiyspakkaus sisältää. Kuulin tosin, että siinä tulevat vaatteet on monet yllättävän isoja. Oon aika viime hetken panikoija, joten saattaa mennä aika myöhäiseen ennen kuin saan kaiken hommattua. :grin
 
Vauvakirja uutena. Kirppikseltä kaksi bodya ja yhdet housut. Nettikirppis ostoksia on tulossa yhdet housut ja yksi body ja doppleri, mutta se on minulle :grin
 
Kirppikseltä pari bodyä, villasukat ja 5x potkuhousut yht. 8€, rintapumppu torista 0€ ja tuttipullon steriloija torista 5€ :happy:.

Meillä eka tulossa, mitään ei oo valmiina ja pyritään säästämään hankinnoissa.
 
Takaisin
Top