Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Mulla oli kaks arvoo koholla 0,2. Kävin jo rv 14-18 välissä, kun sukurasite, ikä ja BMI vaikutti.

Aamupalaa kehotettiin tarvittaessa jakamaan kahdelle syömiskerralle, jos meinaa paastosokeri olla koholla.

Mun aamupala on joko kaurapuuro+raejuusto+sokeroimaton mehukeitto tai sitten tuorepuuro, jossa on kaurahiutale+rahkajogurtti+sokeroimaton mehukeitto. Näillä on pysynyt ainakin sokerit ihan viitteissä.
 
Olin rasituksessa rv 16 ja arvot oli rajojen sisällä. Nyt mittasin ihan huvikseen töissä kun kerrankin sain paasto arvot ja nehän oli eilen 5,8 ja tänään 5,7. Tietääkö kukaan saako noilla suoraan diagnoosin, vai pitääkö mennä rasitukseen ? Huomenna tulee 24 viikkoa täyteen ja alunperin toiseen piti mennä rv 26-28
 
Olin rasituksessa rv 16 ja arvot oli rajojen sisällä. Nyt mittasin ihan huvikseen töissä kun kerrankin sain paasto arvot ja nehän oli eilen 5,8 ja tänään 5,7. Tietääkö kukaan saako noilla suoraan diagnoosin, vai pitääkö mennä rasitukseen ? Huomenna tulee 24 viikkoa täyteen ja alunperin toiseen piti mennä rv 26-28

Eri asia varmaan se rasituksesta saatu tulos kuin omat mittaukset. Ite sain noihin kohonneisiin paastoarvoihin vinkin, että lyhentää paastoaikaa esim syömällä myöhäisemmän iltapalan. Ja jos ei joka päivä oo koholla, niin tuskin diagnoosia vielä saa. :happy:
 
Ah ihanaa, huomenna aamulla sokerirasitus. Ahdistaa jo valmiiksi se litkun juominen, se on yks kamalimmista asioista mitä tiedän.
 
Mie kävin eilen. Oli valmiiks iha kauhee nälkä ja en muistanutkaan kui pahaa se litku on :grin se istuminen siellä on kyllä tosi puuduttavaa :wacky:
 
Terveiset sokerirasituksesta. Otin oman mittarin mukaan, ja paasto oli sillä 5.1 ja 1h arvo 9.3. eli toistaiseksi arvot ok. Mulla on poikia odottaessa narahtanut tohon 1h arvoon. Alkaa vaan olemaan melkoinen nälkä ja hedari kun ei oo saanut aamukahvia. :pompus:
 
Terveiset sokerirasituksesta. Otin oman mittarin mukaan, ja paasto oli sillä 5.1 ja 1h arvo 9.3. eli toistaiseksi arvot ok. Mulla on poikia odottaessa narahtanut tohon 1h arvoon. Alkaa vaan olemaan melkoinen nälkä ja hedari kun ei oo saanut aamukahvia. :pompus:

Kerrohan sit oliko samat tulokset verikokeessa, kiinnostaa kuinka tarkka kotimittari on. :) Voiskin itekin ottaa mukaan kun on edellisen radin jäljiltä mittari tallessa.
 
Mua jännittää sokerirasitus ihan hirveesti! Tai ei se testi itsessään vaan ne tulokset.. ja myös se, että miten selviän näin selkä-lonkka-jalkavammasta sen 2 h paikallan huonossa tuolissa istuen, voi olla että itku tulee. :hilarious:vielä pitäis jaksaa pari viikkoa odotella, eka vapaa aika oli vasta elokuun puolessa välissä.. mulla sillon rv 27+0. Miten teillä, joilla on ollut radi, onko vaikuttanut elämään raskauden jälkeen?
 
2h arvo oli omalla mittarilla 6.9. eli oikeita tuloksia odotellessa. Näyttäisi siltä että poikia odottaessa tullut radi ja tyttöjen kanssa ei, vaikka nytkin painan saman verran mitä kuopusta odottaessa (poika).
 
Meiän labrassa on pari sellasta petiä jotka on just sokerimittauslaisille (ja varmaan muillekin heikossa hapessa oleville) tarkoitettu. Mä oo hyökännyt aina sellaiseen heti kirjan kanssa pötköttämään.
 
No omalla mittarilla oli näköjään korkeammat mitä labran tekemänä. Paasto 4.9, 1h arvo 8.4 ja 2h arvo 6.3. eli puhtailla vesillä. Eihän enää tule kolmatta rasitusta?
 
No omalla mittarilla oli näköjään korkeammat mitä labran tekemänä. Paasto 4.9, 1h arvo 8.4 ja 2h arvo 6.3. eli puhtailla vesillä. Eihän enää tule kolmatta rasitusta?

Ei mun tietääkseni pitäisi tulla kolmatta. :)
 
No omalla mittarilla oli näköjään korkeammat mitä labran tekemänä. Paasto 4.9, 1h arvo 8.4 ja 2h arvo 6.3. eli puhtailla vesillä. Eihän enää tule kolmatta rasitusta?

Laskimosta otettu näyte on tarkempi kuin sormenpäästä otettu.
 
Niin se radi taas meikäläiselle napsahti. 2 tunnin arvo oli 8.7 kun raja on 8.6 mmol. jippijai jei. toivottavasti tällä kertaa pysyisi sokerit paremmin kurissa kuin ekassa raskaudessa. Insuliinin ajattelin ottaa jos ei ruokavalio auta koska se tablettimuotoinen lääkitys teki niin tuskalliseksi sen loppuajan silloin ekalla kerralla. On mieli niin lujilla muutenkin nyt, niin ei ois kaivannut tätäki vaivaa tähän raskauteen :sad001
 
Niin se radi taas meikäläiselle napsahti. 2 tunnin arvo oli 8.7 kun raja on 8.6 mmol. jippijai jei. toivottavasti tällä kertaa pysyisi sokerit paremmin kurissa kuin ekassa raskaudessa. Insuliinin ajattelin ottaa jos ei ruokavalio auta koska se tablettimuotoinen lääkitys teki niin tuskalliseksi sen loppuajan silloin ekalla kerralla. On mieli niin lujilla muutenkin nyt, niin ei ois kaivannut tätäki vaivaa tähän raskauteen :sad001

Voi ei olipa pienestä kiinni! :sad001 Eipä sit muuta kun mittailemaan, toivottavasti kotona sokerit oliskin jotakuinkin ok!

Mulla on huomenna sokerirasitus jota yritän olla miettimättä. Tiedän että mahdollinen diagnoosi tulee olemaan pettymys mullekin.
 
Niin se radi taas meikäläiselle napsahti. 2 tunnin arvo oli 8.7 kun raja on 8.6 mmol. jippijai jei. toivottavasti tällä kertaa pysyisi sokerit paremmin kurissa kuin ekassa raskaudessa. Insuliinin ajattelin ottaa jos ei ruokavalio auta koska se tablettimuotoinen lääkitys teki niin tuskalliseksi sen loppuajan silloin ekalla kerralla. On mieli niin lujilla muutenkin nyt, niin ei ois kaivannut tätäki vaivaa tähän raskauteen :sad001

Tiedän tunteen, mulla oli paasto 5.3 eli just raja-arvo ja Radi diagnoosi napsahti:shifty:
 
Täällä sokerirasitus vol. 2 menossa. Muistaakseni jollain muullakin oli tänään, joten tsemppiä sinnekin! Kuulemma näitä tuloksia ei saa puhelimeen vaan menevät vaan neuvolaan. Mutta malttamattomana nappasin täältä joltain vinkin ja otin oman mittarin mukaan, niin saa vähän suuntaa jo onko tulokset vinksallaan. :rolleyes:
 
Täällä sokerirasitus vol. 2 menossa. Muistaakseni jollain muullakin oli tänään, joten tsemppiä sinnekin! Kuulemma näitä tuloksia ei saa puhelimeen vaan menevät vaan neuvolaan. Mutta malttamattomana nappasin täältä joltain vinkin ja otin oman mittarin mukaan, niin saa vähän suuntaa jo onko tulokset vinksallaan. :rolleyes:
Miten meni?
 
Miten meni?

Ainakin oman mittarin mukaan ei diagnoosia tällä kertaa, huh! Raja-arvot ei olleet lähelläkään joten en usko että kotimittarissakaan ois niin isoa heittoa. Huomenna meen neuvolaan muutenkin niin kysyn tarkat lukemat. En nyt alkanut niitä erikseen soitella tänään kun meidän neuvolaan on vain yksi lyhyt puhelinaika.
 
Takaisin
Top