Millaisia raskausoireita sinulla on?

Olipa ”hauska” päivä oman äidin kanssa ostoksilla, kun sain jäätäviä huomauskohtauksia kesken reissun ja jouduin vähän väliä pysähtyyn tasaamaan paineita... onneksi verenpaineet on normaalistikin alhaiset niin totesin vaan hormoonien aiheuttavan taas vähän paineettomuutta, mikä toki on ihan totta :rolleyes:

Jouduin ostamaan isommat rintaliivit, että saan järkyttävän kipeät rinnat valjastettua paikalleen, kauhulla odotan mitä niistä vielä kasvaa kun ennestään jo on ihan riittävästi kokoa...

Mulla on nyt pari päivää ollut poissa alusta asti ollut turvotus ja rintojakaan ei enää yhtäkkiä arista. En tiedä pitäiskö olla iloinen vai huolissaan. Ultraankin vielä reilu 2 viikkoa:sad001

Mulla on nyt pari päivää ollut poissa alusta asti ollut turvotus ja rintojakaan ei enää yhtäkkiä arista. En tiedä pitäiskö olla iloinen vai huolissaan. Ultraankin vielä reilu 2 viikkoa:sad001

Tsemppiä, toivottavasti on vaan ohimenevä vaihe ja kaikki olisi hyvin!

Itse juuri tänään mietiskelin, että varmaan niin kauan, kun rinnat on kipeät uskaltaa olla melko rauhallisin mielin, mutta varmasti huolestuisin jos kipu loppuisi. Vaikka aaltoilu oireissa lieneekin ihan normaalia.

Mulla ainakin tuo turvotus vaihtelee ihan samankin päivän aikana :) Ja rinnatki tuntuu välillä pienemmiltä ja yhtäkkiä taas tosi isoilta :)
Mutta musta tuntuu, että mun maha pömpöttää jotenkin ylempää, missä koko kohdun pitäisi sijaita o_O

Mulla rinnat on taas ollut melkeempä normaalit! Ei satu tai arista.

Vatsan turvotus vähän tulee ja menee. Noita repäsykipuja on että kyllä siellä jotain tapahtuu :)

Oksetus on ollut tänään vähän parempi enkä ole tarvinnut käydä halaamassa pyttyä. Miehen iloiseksi yllätykseksi pahoinvoinnin alta löyty lemmenkaipuuta ;)

Mulla ainakin tuo turvotus vaihtelee ihan samankin päivän aikana :) Ja rinnatki tuntuu välillä pienemmiltä ja yhtäkkiä taas tosi isoilta :)
Mutta musta tuntuu, että mun maha pömpöttää jotenkin ylempää, missä koko kohdun pitäisi sijaita o_O

Niinhän se tekee :) itse raskausvatsa alkaa sitten pyöristyä heti siitä häpyluun yläpuolelle. Ihan normaalia että just vatsa turpoaa ja pömpöttää eikä kohtu. Kohtu on joku mantelin kokoinen normaalisti tyhjänä ja nyt se on ehkäpä joku kelementiinin kokoinen ja kasvaa siitä sitten isommaksi ja isommaksi. Naisen keho on ihmeellinen <3

En oikein tiedä mitä ajatella, mutta mieliala alkaa menemään huonompaan päin. Ensimmäisessä raskaudessa mulla ei juuri ollut oireita, eikä esim. rinnat kasvaneet tai aristaneet yhtään raskausaikana.

Mutta nyt kun niitä on ollut ja kaikki loppuneet, niin ahdistaa. Hampaiden harjaus sujuu yhtäkkiä myös yökkimättä ja pystyn vaivatta esim nukkumaan vatsallani, kun tähän asti se on ollut mahdotonta.

Pystyyköhän näillä viikoilla (10+2} käydä jo kuuntelemassa sydänääniä neuvolassa, vai pitääköhän odottaa vaan nt-ultran?

En oikein tiedä mitä ajatella, mutta mieliala alkaa menemään huonompaan päin. Ensimmäisessä raskaudessa mulla ei juuri ollut oireita, eikä esim. rinnat kasvaneet tai aristaneet yhtään raskausaikana.

Mutta nyt kun niitä on ollut ja kaikki loppuneet, niin ahdistaa. Hampaiden harjaus sujuu yhtäkkiä myös yökkimättä ja pystyn vaivatta esim nukkumaan vatsallani, kun tähän asti se on ollut mahdotonta.

Pystyyköhän näillä viikoilla (10+2} käydä jo kuuntelemassa sydänääniä neuvolassa, vai pitääköhän odottaa vaan nt-ultran?

Meillä terkka ei suostu kuuntelemaan ennen rv 14 koska ne on niin haastavaa saada sitä ennen kuulumaan että ei halua aiheuttaa kenellekkään huolta siitä että äänet ei kuulu vaikka kaikki oliskin hyvin. Kannattaa silti soittaa ja kysyä että jos voisivat.

Tai kos ostaisit semmosen kotidopleri?

Toivottavasti kaikki on hyvin <3

Hyvin samoilla fiiliksillä. Eilisestä lähtien taas oireet kadoksissa. Yksi 3 pvän oireeton pätkä jo oli aiemmin, mutta oireet sitten palasivat. Nyt en taas kuitenkaan osaa suhtautua tähän muuten kuin huolestumalla hirveästi, en ymmärrä miten yhdellä hetkellä voi olla suunnilleen tekemässä kuolemaa ja sit hetkeä myöhemmin olo on täysin normaali. Mun pää ei kestä tätä :( Eka neuvolakäynti ylihuomenna, mutta eipä siellä ultraa ole niin eipä apua siitäkään...

Onko kellään muulla koko ajan kylmä? Perinteisen huimauksen ja öklön olon lisäksi oon ihan jäässä koko ajan.

Onko kellään muulla koko ajan kylmä? Perinteisen huimauksen ja öklön olon lisäksi oon ihan jäässä koko ajan.

Mulla on kylmä koko ajan! Muut kulkee shortseissa ja minä villahousuissa!

Pahoinvoinnin vuoks joutui vältellä ihmisten kohtaamisiä ennen iltapäivää, ja tissit on isommat ja aremmat! Väsyttää, ei niin jaksa touhata ku yleensä....

Hyvin samoilla fiiliksillä. Eilisestä lähtien taas oireet kadoksissa. Yksi 3 pvän oireeton pätkä jo oli aiemmin, mutta oireet sitten palasivat. Nyt en taas kuitenkaan osaa suhtautua tähän muuten kuin huolestumalla hirveästi, en ymmärrä miten yhdellä hetkellä voi olla suunnilleen tekemässä kuolemaa ja sit hetkeä myöhemmin olo on täysin normaali. Mun pää ei kestä tätä :sad001 Eka neuvolakäynti ylihuomenna, mutta eipä siellä ultraa ole niin eipä apua siitäkään...

Mikä fiilis nyt? Itse olin viime yönä jo varaamassa Ultra-aikaa, mutta onneksi tänään on taas oireet palannut. Päätin että yritän olla stressaamatta nt-ultran asti oli olo mikä tahansa.

Toisaalta mietin sitä, että haluaisin mahdolliset ikävät uutiset saada muualla kuin nt-ultrassa. Ihan vaan sen takia, että terkka etukäteen varoitti lääkärin olevan todella tyly (mutta ammattilainen) ja samaa muistelin itse esikoisen ajalta, että neuvolan ultrat olivat todella tylyjä ja nopeita, eikä paljon tehnyt mieli niissä tilaisuuksissa mitään kysellä :rolleyes:

Kotidoppler multa löytyy, mutta en ole onnistunut löytämään muuta kuin oman sykkeen. Muutaman sekunnin pätkiä on ollut omaa korkeampaa sykettä, mutta en jotenkin luota siihen ennen kuin löydän sen pidemmäksi aikaa.

Muokattu viimeksi:
Mikä fiilis nyt? Itse olin viime yönä jo varaamassa Ultra-aikaa, mutta onneksi tänään on taas oireet palannut. Päätin että yritän olla stressaamatta nt-ultran asti oli olo mikä tahansa.

Toisaalta mietin sitä, että haluaisin mahdolliset ikävät uutiset saada muualla kuin nt-ultrassa. Ihan vaan sen takia, että terkka etukäteen varoitti lääkärin olevan todella tyly (mutta ammattilainen) ja samaa muistelin itse esikoisen ajalta, että neuvolan ultrat olivat todella tylyjä ja nopeita, eikä paljon tehnyt mieli niissä tilaisuuksissa mitään kysellä :rolleyes:

Kotidoppler multa löytyy, mutta en ole onnistunut löytämään muuta kuin oman sykkeen. Muutaman sekunnin pätkiä on ollut omaa korkeampaa sykettä, mutta en jotenkin luota siihen ennen kuin löydän sen pidemmäksi aikaa.

Hyvä, että sulla nyt rauhallisempi olo ja tietty lupaava merkki, että oireitakin tullut ❤️Toivottavasti saisit dopplerilla äänet kuulumaan, rauhoittaisi varmasti mieltä.
Mulla aika surkea fiilis. Päivällä jo vähän itkeskelin, kun tuli niin varma olo siitä, että keskenmeno on tullut. Edeltävä viikko mennyt sängyn pohjalla syömättä oireiden takia, tänään olen normaalisti syönyt ja juonut, pystynyt käymään ulkoilemassa ja juoksemassa ym. Ei oireita. Yritän nyt vielä odotella, josko ne oireet taas heräilisivät uudelleen. Ultrassa kävin pari viikkoa sitten ja hintaa tuli yli 200e eikä sitä hintaa maksais mielellään uudelleen varsinkaan siitä tiedosta, että raskaus on mennyt kesken. Täytyy kysyä ylihuomenna neuvolassa, josko heltyisivät lähetteeseen?

Mulla kans on ollu jo pitkään ihan oireetonta, missään vaiheessa ei oo rinnat edes olleet kipeät tai arat. Varhaisultrasta on kohta viikko, ja siellä oli kaikki hyvin. Puhuin neuvolassakin tästä oireettomuudesta, ja terkka rauhotteli että ei kaikissa raskauksissa oireita ole.
Mä oon ainakin ihan hyvillä mielin liikkunu ja kuntoillu kun kerran olo sen sallii.
Yritän nauttia tästä oireettomuudesta, jos rupee tulee vuotoja tai käy vatsa kipeeks ni murehdin vasta sitten.

Pakko tulla tänne päivittämään noiden omien huolestuneiden postausten jälkeen, että hankin tänään kotidopplerin ja kuulin sydänäänet! Ihan helposti löytyivät ja vauhdikkaasti siellä sydän sykki 160-170/min ❤️ Viikkoja tänään 9+1. Oireet pysytelleet poissa edelleen, mutta nyt yritän minäkin nauttia tästä oireettomasta ajasta.

Mulla on nyt ollut muun huonon olon lisänä vatsavaivoja, sunnuntaina söin vähän reippaammin ja yöllä heräsin vatsakipuun ja ripuliin. Sitten taas seuraavana päivänä oli ok olo ja ruoka maistui, sen jälkeen eilinen taas yhtä tuskaa, vatsaan sattui mutta mitään ei tullut ulos kummastakaan päästä. Enpä sitten kauheasti uskaltanut syödäkään ettei vatsakipu pahenisi. Katsotaan mikä olo tänään sitten on, jonkin verran sain onneksi aamupalaa syötyä.

Viime raskaudessa mulla oli närästystä ja ruokahaluttomuutta raskauden puoleen väliin asti, ekassa raskaudessa taas ällöoloa oli vain viikot 7-10. Saa nähdä miten nyt käy, tällä hetkellä viikkoja on noin 7.

Tämä saakutin närästys, joka alkaa iltaisin :depressed: Renniellä voi heittää vesilintua ja losec kans alkaa menettää tehoaan...

Joskohan vanha kansa olisi oikeassa, tulisi muksulle paksu ja tuuhea tukka :grin

Takaisin